Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Polerka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ŁukaszRN

ŁukaszRN
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 12 marca 2009 - 20:45

Witam. Chciałbym odświeżyć lakier swojej Omci ale za bardzo nie wiem jaką pastą. Moze macie jakieś sprawdzone środki? mogą być drogie oby skuteczne i trwałe :D

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 marca 2009 - 20:55

Jak masz bardzo zjechany lakier to mozesz nawet pasta TEMPO za 5zl. trzeba sie namachac ale efekt murowany.Wiele rys znika bo jest troche scierna.A jesli masz jeszcze ladny lakier to kup jakies dobre mleczko marmurowe.

#3 OFFLINE   patric

patric
  • 1 647 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2009 - 21:27

Pasta Farecle G3 jest b.dobra tylko najlepiej polerka mechaniczna bo recznie mozna sie zachlastac i jak sie nie doczysci to mazaje wychodza. Jak strzelisz mechanicznie to efekt powalajacy.
Tempo tez mozna ale nie polecam wiele razy jej uzywac bo jest lekko scierna i na dluzsza mete nie nada. Efekt tez zadawalajacy.
Jezeli nie masz wiekszych rys to mleczko silikonowe (1 miejsce w tescie MOTORu) latwo sie naklada i poleruje i efekt tez zadawalajacy.
Pozdro.



 


#4 OFFLINE   S1 CICHY

S1 CICHY

    obecnie V-Tec, plany-3.2

  • 189 postów
  • Dołączył: 01-08-2008
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2009 - 22:53

G3 ponad wszystkie:)

#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 marca 2009 - 23:04

bo G3 jest pasta przeznaczona glownie dla scierania lakieru, natomiast Tempo jest pasta woskowa lekkoscierna. wiec potrzeba lat swietlnych przy polerowaniu, zeby w tempo uzyskac ten sam efekt co przy g3. do tego farecla trzeba umiec sie poslugiwac, bo nieumiejetne stosowanie moze doprowadzic do ponownego lakierowania auta. tak samo jak nadmierne stosowanie.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#6 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 12 marca 2009 - 23:36

na poczatek: Abel Auto RENOVATAEUR DESOXYDANT - przpieknie usuwa zmatowiala warstwe lakieru i rysy
Abel Auto Efface Rayures - do wiekszych rys
Abel Auto POLISH CORRECTEUR - niesamowicie lsni sie po tym lakier, pozostawia delikatna warstwe po ktorej splywa cala woda

http://www.aripol.com.pl/produkty.html tu wiecej produktow Abel Auto

#7 OFFLINE   RESET84

RESET84
  • 19 postów
  • Dołączył: 17-04-2009
  • Skąd: WLKP

Napisany 19 maja 2009 - 08:53

stary temat,ale poleruje kazdy :D jako,ze omega to duze auto proponuje zlozyc sie z kims i kupic polerke(nie musi byc festool za 1900,ale polskie sa do ... -proponuje ferm).do tego pasta firmy 3M(biala na dosc duze rysy,zielona jako posrednia daje rade i niebieska do ciemnych lakierow likwidujaca znaki po polerowaniu).tanie nie sa bo ok.100 za 1L butle.koszty nie male,ale polerka wykonana bedzie profesjonalnie no i satysfakcja!na kilka osob wyjdzie tanio,a pasty starcza na bardzo bardzo dlugo.jeszcze male p.s. proponuje przed polerka spryskac auto ropa.lepiej sie nagrzeje i efekt bedzie jeszcze lepszy przy mniejszym wysilku.

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2009 - 08:57

dla wszystkich ktorzy sami myja auta polecam wosk na mokro - pryskamy na mokre umyte auto i NIE POLERUJEMY tylko wycieramy auto do sucha rewelka
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2009 - 08:59

p.s. proponuje przed polerka spryskac auto ropa.lepiej sie nagrzeje i efekt bedzie jeszcze lepszy przy mniejszym wysilku.


Z tą ropą to chyba jakiś żart ? przecież ona jest tłusta to jak się będzie pasta na nią nakładać ? A gdzie jeszcze polerowanie?

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#10 OFFLINE   kizior11

kizior11
  • 126 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Raszówka

Napisany 19 maja 2009 - 11:51

Tak ropę to się stosowało ale w WOJSKU na auta, nie na auto cywilne,nie zapomnę tych dni jak się polerowało ropą lub olejem :)

#11 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 maja 2009 - 17:01

ja polecam środki K2. Wiem że to wygląda jak reklama z gazety ale miałem 2 pasty. Jedna w buteleczce, coś jak mleczko i druga w takim pudełku jak od dużego Nivea gdzie pasta była skręcona jak g..no ale efekt baaardzo zadowalający, w obu przypadkach.

#12 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 października 2010 - 19:08

Witam. Mam takie pytanko zabieram się do zrobienia zaprawek w mojej omie i teraz pytanie, jeżeli zaprawki będą się różnić to czym to spolerować, po jakim czasie i jak to mniej więcej zrobić? Z góry dziękuje za odpowiedź.

#13 OFFLINE   mitutojo

mitutojo
  • 52 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 18 października 2010 - 21:56

Czesc arczon82. Moim zdaniem na drugi dzien pasta tempo lekkoscierna na polerce.
Spryskal bym wodą miejsce i jechal polerką dookoła, tak spryskując by niedopuscic do wyschniecia pasty podczas polerowania. Po polerowaniu zostawił bym do wyschniecia i starl wszystko na gotowo.
Ale to ja bym tak robił - moze sa lepsze sposoby.
Pozdrawiam

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2010 - 22:00

Pasta G3 i polerka z regulacją obrotów. Dajesz małe obroty tak do 1000 i polerujesz polewając cały czas wodą, żeby nie spalić lakieru.

#15 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 października 2010 - 10:34

Pasta G3 i polerka z regulacją obrotów. Dajesz małe obroty tak do 1000 i polerujesz polewając cały czas wodą, żeby nie spalić lakieru.


i można to robić zaraz na drugi dzień po wyschnięciu jak pisał kolega wyżej? A na polerkę założyć jaką końcówkę bo są takie filcowe, baranki itp.?

#16 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2010 - 13:46

lipa...robiłem 5 razy maske i dałem sobie spokój..... dam przysłowiowe pół litra za polerke auta - bez dachu..... :)

#17 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 października 2010 - 14:04

i można to robić zaraz na drugi dzień po wyschnięciu jak pisał kolega wyżej? A na polerkę założyć jaką końcówkę bo są takie filcowe, baranki itp.?


A na polerkę założyć jaką końcówkę bo są takie filcowe, baranki itp.?

Są baranki - śa bardzo agresywne.
Są gąbki - są delikatne/średnie/ostre - zależy od gąbki
Są filcowe - z tym bo lakieru nie podchodził.

Zacząłbym od średniej gąbki, albo barankiem delikatnie nie dociskając maszyny do lakieru, tylko "pracował" ciężarem maszyny. Potem zmienił na delikatniejszą gąbkę w celu wykończenia jak i również delikatniejszego środka.

lipa...robiłem 5 razy maske i dałem sobie spokój..... dam przysłowiowe pół litra za polerke auta
- bez dachu.....

A czemu bez dachu ?
To nie jest takie straszne - trochę wiedzy na ten temat i można działać.


EDIT:
Dodam jeszcze, ze Past G3 jest dość ścierną, zostawia po sobie ryski i dlatego konieczne jest wykończenie jakąś lekko ścierną pastą + gąbka.

Ogólnie G3 bym nawet nie ruszył, ale jak kto lubi ;)

#18 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2010 - 14:07

bo malowałem całe auto bez dachu.....

#19 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 19 października 2010 - 18:17

Ja w swojej zrobilem polerke mechaniczną pastą G3 na mokro i wyszla lipa. W nocy i w dzien w cieniu lakier wyglada ładnie ale w słońcu są smugi tak jakby kazdy ruch maszyny był widoczny. Czy moze dlatego że gabka na polerce byla juz zdarta po bokach i polerke trzymałem pod kątem, czy moze za mało wody lałem na lakier? Czy da sie to wypolerować jeszcze raz, czy juz dać sobie z tym spokój?

#20 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 października 2010 - 18:31

Ja w swojej zrobilem polerke mechaniczną pastą G3 na mokro i wyszla lipa. W nocy i w dzien w cieniu lakier wyglada ładnie ale w słońcu są smugi tak jakby kazdy ruch maszyny był widoczny. Czy moze dlatego że gabka na polerce byla juz zdarta po bokach i polerke trzymałem pod kątem, czy moze za mało wody lałem na lakier? Czy da sie to wypolerować jeszcze raz, czy juz dać sobie z tym spokój?

Przejdę się kiedyś w słoneczny dzień (o ile jeszcze będzie) i zobaczę na żywo :-P

Ale na teraz napiszę kilka słów na ten temat:
To co widzisz, takie "smugi" to hologramy, które powstają min;
-za dużo pasty polerskiej na gąbce i nie jesteśmy jej w stanie do końca wypracować
-za szybkie ruchy polerką
-gąbka nie styka się całą powierzchnią z lakierem - tylko pod kątem
-brudna gąbka (to też może tworzyć dodatkowe zarysowania, w postaci mikrorysek) dlatego co element trzeba czyścić gąbke/pada

Oczywiście, że się da z tego wybrnąć, trzeba jeszcze raz przejechać i powinno być dobrze. Ale radzę spróbować (ZAWSZE) od najmniej ściernego środka oraz najmniej agresywnej gąbki - jeżeli nic nie pomagaa, przechodzimy na pastę/gąbkę średnio ścierną.

Polecam obejrzeć sobie filmiki tego kolesia - a teraz szczególnie ten, gdyż na tym aucie widać omawiane ślady (a to jest nowe auto prosto z salonu)



Pozdrawiam