Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podcisnienia w silniku 2.5 v6... czarna magia... POMOCY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
107 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jacos007

jacos007
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Edinburgh/Boleslawiec-Dolnoslaskie

Napisany 10 marca 2009 - 17:40

Witam,
moja omega jest toporna i slaba jak diabli... znalazlem na forum ze przyczyna czesto jest zle podlaczenie podcisnien (po demontazu). Znalazlem schemat podcisnien (najprawdopodobnie do mojego modelu - rocznik '98 ) i zaczalem sprawdzac i faktycznie nie bylo podlaczone jak na schemacie, niestety nie moge skonczyc bo nie mam pojecia gdzie jest ostatni element FRONT VAC RESERVOIR czy jakos tak... lewy dolny rog schematu - kwadrat. probowalem znalezc zdjecia silnika (miejsca gdzie moze byc ten element) bo mam dwa przewody ktore sie koncza i nie ma ich gdzie wpiac. W tym aucie bylo troche grzebane i nie wiem czy poprzedni wlasciciel w ramach "radosnej tworczosci" czegos nie spieprzyl... z gory dziekuje za wszelka pomoc

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2009 - 17:49

Witam,
moja omega jest toporna i slaba jak diabli... znalazlem na forum ze przyczyna czesto jest zle podlaczenie podcisnien (po demontazu). Znalazlem schemat podcisnien (najprawdopodobnie do mojego modelu - rocznik '98 ) i zaczalem sprawdzac i faktycznie nie bylo podlaczone jak na schemacie, niestety nie moge skonczyc bo nie mam pojecia gdzie jest ostatni element FRONT VAC RESERVOIR czy jakos tak... lewy dolny rog schematu - kwadrat. probowalem znalezc zdjecia silnika (miejsca gdzie moze byc ten element) bo mam dwa przewody ktore sie koncza i nie ma ich gdzie wpiac. W tym aucie bylo troche grzebane i nie wiem czy poprzedni wlasciciel w ramach "radosnej tworczosci" czegos nie spieprzyl... z gory dziekuje za wszelka pomoc



puszka podcisnien na dolocie na samym dole po stronie filtra




 


#3 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2009 - 18:48

puszka podcisnien na dolocie na samym dole po stronie filtra

Niestety, nie w każdym modelu była montowana, są również auta z tylko jednym akumulatorem podciśnienia.
jacos007, poszukaj na forum, bo jest dokładna rozpiska podciśnień.. bodajże w poradach....
U Ciebie prawdopodobnie może być układ z jednym akumulatorem.
Pozdrawiam.

#4 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 10 marca 2009 - 19:18

pozwolcie,ze sie podlacze i moze podrzuce podpowiedz :D

to chyba powinno byc to kolego:

http://www.wrzuta.pl...ienia_multiram1

#5 OFFLINE   jacos007

jacos007
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Edinburgh/Boleslawiec-Dolnoslaskie

Napisany 10 marca 2009 - 19:35

Dzieki serdeczne za wszelkie info, bol w tym ze nie wiem ktore badziewie jest u mnie, niby wyglada jakby byla tylko tylna "puszka", tyle ze ze schematow wynika ze przy jednej powinny isc z tylu do przodu 2 przewody cisnieniowe a u mnie sa trzy jak do przedniego akumulatora cisnienia... sam juz nie wiem, chyba musze poprostu zajzec innej omedze z moim silnikem pod mache i zobaczymy..

#6 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2009 - 19:47

jacos007 skontaktuj się z Izba_BP, niedawno przerabiał temat podciśnień, więc jest na bieżąco.

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2009 - 21:06

Witam,
moja omega jest toporna i slaba jak diabli... znalazlem na forum ze przyczyna czesto jest zle podlaczenie podcisnien (po demontazu).

Nie ma az tak duzej roznicy jak sa niepodlaczone, choc lekko jest to odczuwalne.

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 marca 2009 - 01:12

Niestety, nie w każdym modelu była montowana, są również auta z tylko jednym akumulatorem podciśnienia.
jacos007, poszukaj na forum, bo jest dokładna rozpiska podciśnień.. bodajże w poradach....
U Ciebie prawdopodobnie może być układ z jednym akumulatorem.
Pozdrawiam.


w 98 seryjnie powinny byc 2 akumulatory




 


#9 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2009 - 12:52

w 98 seryjnie powinny byc 2 akumulatory

jeden z przodu po prawej nisko drugi w podszybiu po prawej

#10 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 11 marca 2009 - 13:26

drugi w podszybiu po prawej


a nie po lewej?:hmm:

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 marca 2009 - 13:27

a nie po lewej?:hmm:



strony podaje sie z pozycji za fajera ;)




 


#12 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 11 marca 2009 - 13:47

aaaa :D ucze sie dopiero hehe

#13 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 11 marca 2009 - 15:36

Nie ma az tak duzej roznicy jak sa niepodlaczone, choc lekko jest to odczuwalne

jak pojedziesz na chamownie to mozesz sie zdziwic ze 3.0 ma jakies 190ps lub mniej , jesli multiram nie dziala wlasciwie

#14 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 11 marca 2009 - 15:57

jak pojedziesz na chamownie to mozesz sie zdziwic ze 3.0 ma jakies 190ps lub mniej , jesli multiram nie dziala wlasciwie


potwierdzam kolego Twoje zdanie, u mnie po wlasciwym zrobieniu multiramu samochod poprostu zapier.... :D tak wiec na pewno cos to jednak daje. Roznice szczgolnie odczuwa sie przy Kick-downie :cool:

#15 OFFLINE   jacos007

jacos007
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Edinburgh/Boleslawiec-Dolnoslaskie

Napisany 13 marca 2009 - 13:45

Mam w takim razie pytania...

1) czy te dwa schematy sa prawidlowe i jesli tak to czy byly to jedyne dwa uklady stosowane w omegachB ?

2) czy mozna je stoswac zarowno w 2.5V6 jak i 3.0V6 (ja mam 2.5)

3) czy ktos wie w jakich rocznikach byl stosowany z jednym a w jakich z dwoma akumulatorami (moze da sie to rozpoznac po numerach silnika lub w jakis inny sposob)

chcilbym poprostu jednoznacznie okreslic ktorego schematu mam sie trzymac bo z przodu wychodza u mnie 3 przewody podcisnieniowe (czyli uklad z dwoma akumulatorami) a za cholere nie moge znalezc przedniego akumulatora, dodam jeszcze ze w aucie napewno bylo przedemna "grzebane" i nie wiem czy poprzedni wlasciciel czekos nie popieprzyl konkretnie, chcialem tez dodac ze to vauxhall a nie opel ale to chyba nie ma znaczenia bo pod macha wszystko jak w oplu

#16 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 13 marca 2009 - 14:46

nie ma znaczenia czy to 2.5 czy 3.0 tylko rocznik, na przelomie 97 i 98 wprowadzona zostalac dodatkowa pucha ta przy multiramie u dolu kolektora dolotowego
tutaj nie trzeba zadnych numerow otwierasz mache i wszystko jasne, patrzac os strony filtra powietrza a wlasciwie pod pucha od niego powinienec czy jest tam zamontowana czy nie , zawsze mozesz sobie to domontowac jesli chcesz.

#17 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 marca 2009 - 15:15

wrzucam link z innego forum moze tam cos sie dowiesz z foto
http://www.motonews....=102255&c=0&f=9

#18 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 marca 2009 - 18:51

chcilbym poprostu jednoznacznie okreslic ktorego schematu mam sie trzymac

Jeśłi chodzi o polepszenie działania zaworów multiram, to najlepiej trzymaj się schematu z dwoma akumulatorami. Ten dodatkowy ma za zadanie zwiększyć szybkość zadziałania zaworów. Po prostu czasem na wskutek np. nieszczelności w starszym rozwiązaniu mogło zabraknąć podciśnienia w którymś momencie i nie było reakcji zaworu. Najlepiej jesli dokupisz drugi akumulator i podepniesz według schematu 2.
Najważniejsze w całej tej rurkologii jest poprawne podłączenie akumulatorów (są one kierunkowe) i zlikwidowanie wszelkich nieszczelności. A to czy dany zawór jest podłączony z trójnika czy bezpośrednio z aku, nie ma większego znaczenia. No może pomijalnie małe :p. Tak samo jak np. żelazko wtykasz do kolejnych gniazdek i jeśli instalacja jest sprawna, to będzie tak samo grzało, ale jeśli instalacja będzie np. nadpalona czy zaśniedziałe styki, to żelazko nie dostanie pełnego napięcia i może gorzej grzać.
Sorki za takie porównanie, ale nic łatwiejszego mi do głowy nie przyszło....

#19 OFFLINE   jacos007

jacos007
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Edinburgh/Boleslawiec-Dolnoslaskie

Napisany 22 marca 2009 - 14:43

Podlaczylem drugi(przedni) akumulator podcisnienia, zawor na multiramie wlacza sie po 3400 obr, super:) tylko ze zawor z tylu nie reaguje... :( , mam taki schemat na ktorym rozpisane jest przy jakich obrotach ktory zawor powinien zadzialac http://rnixon.webpark.pl/multi-ram.pdf , jak sprawdzic co sie dzieje z drugim zaworem??

#20 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 24 maja 2009 - 14:07

Ponawiam pytanie jak sprawdzic czy dziala zawor multiramu z tylu silnika?