koncowy jakos ucichl ostatnio, nie wiem co sie stalo, wygrzal sie czy co, jest sporo ciszej niz na poczatku jak go zamontowalemTo już ci całkiem główka spuchnie od tego hałasu .
A końcowy już zmieniłeś na ten stary czy nie?
Tłumik przelotowy
#41 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 15:12
#42 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 19:15
Zamówiłem te przelotówki RM Motors...
Obecnie mam tłumiki przelotowe AWG w miejscu środkowych, zastąpię je tymi RM, z kolei AWG przerzucę w miejsce katów
Zdam relację, jak już zamontuję...
Ja w swojej mam wstawione zamiast katów własnie przelotowe AWG i musze powiedzieć ,że nie ma tragedi
#43 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2009 - 23:21
Doslownie, troche pocwiczylem i umiem juz walnac ogniem z wydechu, nagram ktoregos razu i wrzuce na youtuba
#44 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2009 - 23:27
mam pytanko jakie koszta poniosłes na taka wymiane??przelotowe tlumiki RM Motors (mozliwie jak najwieksze), w miejsce katow przelozylem przelotowe tlumiki AWG. Auto wcale nie stalo sie glosniejsze niz bylo,
#45 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2009 - 23:54
podczas swoich modyfikacji zauwazylem, ze spory wplyw na glosnosc wydechu ma jednak stan tlumika koncowegoja mam przelotówki i strumienice i jest bardzo głośno może musiałbym zmienić na cos takiego co Ty masz w posiadaniu
mam pytanko jakie koszta poniosłes na taka wymiane??
tlumiki awg ktore mam w miejscu katow sa na allegro po 50zl/szt
tlumiki RM Motors robione na zamowienie kosztowaly mnie po 140zl/szt
tlumikarz wzial 120zl za operacje przelozenia awg ze srodka w miejsce katow, wstawienie w srodek RM, do tego poprawki stylistyczne, podniesienie mozliwie jak nawyzej wydechu i wysuniecie, aby tlumik koncowy byl rowno ze zderzakiem
#46 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 13:44
#47 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 14:22
hmn, nie mam pojecia... moze postukac w niego i sprawdzic, czy sie nie posypal w srodku. gdy kupilem swojego uzywanego irsmchera tez byl glosny, ale z czasem sie wyciszyl - sam nie wiem o co chodzija mam tłumik końcowy steinmitz`a ,w jaki sposób mogę sprawdzić jaki jest jego stan?? Bo moje auto przy niskich obrotach jest naprawde dość głośne
strumienice u ciebie tez poteguja glosnosc ukladu
#48 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 14:24
,,Exec,, kiedy wrzucisz filmik po modyfikacji swojego wydechu??
#49 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 02:21
specjalnie dla Ciebie poswiecilem kawalek nocy, zrobilem i wrzucilem filmik,,Exec,, kiedy wrzucisz filmik po modyfikacji swojego wydechu??
Na zywo efekt jest wiele lepszy, aparat nie nadąża wszystkiego nagrać...
[yt=]eay5ApKaSZ0[/yt]
a to co dzwoni w tle, to nie wydech, lecz komputer od lpg, ktory sie czasem zsuwa kolo akumulatora i ociera o jedno z kol pasowych
#50 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 15:27
naprawde dlamnie thx :kumple: hehespecjalnie dla Ciebie poswiecilem kawalek nocy
ja kiedyś będe musiał wrzucić swojego sound`a
a takie jeszcze zapytanie zupełnie z innej beczki jakiego Ty masz xenona założonego 6000 czy 8000??
#51 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 15:37
w dlugich mam hid 6000k, w mijania wymienilem zarniki na 5000k, bo 6000 i wyzej juz zaczelo zalatywac wsia, bo za duzo sie tego narobilo...a takie jeszcze zapytanie zupełnie z innej beczki jakiego Ty masz xenona założonego 6000 czy 8000??
#52 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 17:44
#53 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 18:05
ładny filmik ładnyspecjalnie dla Ciebie poswiecilem kawalek nocy, zrobilem i wrzucilem filmik
P.S.
chyba wystraszyłes wszystkie psy w okolicy bo słycha cna poczatku jak szczekaja a poźniej to juz nie
werynajs
#54 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2009 - 22:16
Do tej pory miałem pierwszy tłumik standardowy oraz środkowy i końcowy Bosala.
Troszkę ponad tydzień temu założyłem końcowy sportowy tłumik Ultera caly z nierdzewki, wykonany na zamówienie w ich fabryce i serwisie.
Tak to wygląda btw:
Co nas zdziwiło po całej operacji to brak różnic w brzmieniu, no może ciut głośniej niż wcześniej, ale to naprawdę prawie niezauważalna różnica. Co istotne brak jest charakterystycznego basowego pomruku, który bardzo chciałem uzyskać
Teraz zastanawiam się w czym może być rzecz ?
Czy coś zrobić z katami i środkowym ? czy może to coś nie tak z puchą końcową (jej budową)?
Z tego co wiem to Irmi i Remus na reszcie standardzie też są ciche, ale mają chyba zdecydowanie basowy pomruk.
PS Exec mógłbyś powiedzieć jak się przelotowe tłumiki zamiast katalizatorów i środkowych na dłuższą metę spisują ? Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem u mnie.
PS2 Lendio, mam już na nim zrobione 800km i jakiejś zmiany grubszej nie ma, a przynajmniej na pewno nie w kierunku basowego brzmienia, więc powoli zaczynam się zastanawiać co dalej zrobić.
#55 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2009 - 22:18
Pamietaj, ze tlumik sportowy musi sie wypalic. Zrob z 1 tys km i wtedy sprawdz efekty.Co nas zdziwiło po całej operacji to brak różnic w brzmieniu, no może ciut głośniej niż wcześniej, ale to naprawdę prawie niezauważalna różnica. Co istotne brak jest charakterystycznego basowego pomruku, który bardzo chciałem uzyskać
#56 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2009 - 23:57
basowy dzwiek uzyskujesz z koncowego tlumika, te przelotowe w miejscu katow i srodkowych moze troche pomoga, ale glownie przyczynią sie do otrzymania bardziej rasowego dzwieku - tylko nie wkladaj AWG po 50zl, bo zaczna brzęczeć...PS Exec mógłbyś powiedzieć jak się przelotowe tłumiki zamiast katalizatorów i środkowych na dłuższą metę spisują ? Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem u mnie.
Popiecuj troche, sprobuj przepalic ten koncowy, moze sie cos zmieni...
U mnie z kolei po wygrzaniu koncowy Irmiego zrobil sie cichszy, nie bardzo to pojmuje, tym bardziej, ze kupilem uzywke...
#57 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 21:33
Z tego co do tej pory wyczytałem na paru forach i w kilku artykułach to rzeczywiście basowy dźwięk jest głównie powodowany przez odpowiedni końcowy tłumik (jak powiedział Exec). Dzięki odpowiedniej komorowej budowie powoduje on, że są wycinane wysokie częstotliwości i jest uzyskiwany basowy dźwięk.
Wychodzi na to, że panowie z Ultera poszli po najmniejszej linii oporu i zrobili mi dobrze wyciszony końcowy tłumik o budowie przelotowej. Raz pojechałem żeby ściągnęli wymiary (700km). Trzy tygodnie później na założenie układu (znowu 700km ). A tak btw niedługo Ulter będzie miał już w swojej ofercie dedykowany tłumik do Omegi 3.0 V6 i coś czuje, że ten już będzie miał odpowiednią budowę.
Niech mi ktoś teraz powie czy to co piszę ma sens ? Bo w tym momencie układ wygląda bombowo, ale jak zapalam Omesie to pierwsze słowa absolutnie każdej osoby są takie "tylko końcówki ci zakładali ?" ..., a Irmscher i Remus tak ładnie mruczą, grr
PS Exec daj znać jak będziesz te przelotówki RM Motors zamawiał, wstępnie byłbym na 4szt. chętny, na środek i zamiast katów bo jeden powoli mi już wysiada.
PS2 Powiedzmy, że rzeczywiście końcowy mam przelotowy ... czy zmiana na przelotowe w środek i zamiast katów da powiedzmy coś w ten deseń --> tylko znacznie ciszej ? bo koleś ma w tej omie chyba kompletny przelot w całym układzie.
#58 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 22:03
EDIT: Mi kiedys przerdzewiało łączenie pomiędzy srodkowym a końcowym tak ze całkiem sie tłumiki rozłączyły czyli chodził bez końcowego a co najlepsze ze sie kazdemu podobało i mowił ze mam fajny wydech, w dodatku przy zwalnianiu lubiał zabulgotać i lekko strzelić A i nie chodził jakos strasznie głosno, o niebo lepiej niz ten z filmiku nizej.
Teraz czeka na załozenie orginalny Irm i jestem ciekaw efektu- model z dwiema prostokątnymi końcówkami. Reszta w orginale łącznie z katami.
#59 OFFLINE
#60 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 22:24
Nagraj filmik jaki dzwiek wydaje ten wydech.Jeszcze parę dni dam temu układowi, w weekend mam dość długą trasę i będzie już grubo ponad 1k km i wtedy zobaczę. Ogólnie nie sądzę jednak żeby dźwięk nagle z "kapciowatego" zmienił się na ładny basowy pomruk
Ulter to niejest zla firma.