Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tłumik przelotowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
238 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2009 - 15:12

To już ci całkiem główka spuchnie od tego hałasu .
A końcowy już zmieniłeś na ten stary czy nie?

koncowy jakos ucichl ostatnio, nie wiem co sie stalo, wygrzal sie czy co, jest sporo ciszej niz na poczatku jak go zamontowalem :)


 


#42 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 28 lipca 2009 - 19:15

Zamówiłem te przelotówki RM Motors...

Obecnie mam tłumiki przelotowe AWG w miejscu środkowych, zastąpię je tymi RM, z kolei AWG przerzucę w miejsce katów :D

Zdam relację, jak już zamontuję...


Ja w swojej mam wstawione zamiast katów własnie przelotowe AWG i musze powiedzieć ,że nie ma tragedi
Dodany obrazek

#43 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpnia 2009 - 23:21

Noo i stalo sie, w miejscu srodkowych tlumikow zostaly zainstalowane zrobione na zamowienie przelotowe tlumiki RM Motors (mozliwie jak najwieksze), w miejsce katow przelozylem przelotowe tlumiki AWG. Auto wcale nie stalo sie glosniejsze niz bylo, dostalo nieco bardziej rasowa barwe dzwieku slyszana za samochodem, ale najwazniejsze - teraz jest ogien z d u p y !! :D

Doslownie, troche pocwiczylem i umiem juz walnac ogniem z wydechu, nagram ktoregos razu i wrzuce na youtuba :D


 


#44 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 sierpnia 2009 - 23:27

ja mam przelotówki i strumienice i jest bardzo głośno może musiałbym zmienić na cos takiego co Ty masz w posiadaniu

przelotowe tlumiki RM Motors (mozliwie jak najwieksze), w miejsce katow przelozylem przelotowe tlumiki AWG. Auto wcale nie stalo sie glosniejsze niz bylo,

mam pytanko jakie koszta poniosłes na taka wymiane??
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#45 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpnia 2009 - 23:54

ja mam przelotówki i strumienice i jest bardzo głośno może musiałbym zmienić na cos takiego co Ty masz w posiadaniu

podczas swoich modyfikacji zauwazylem, ze spory wplyw na glosnosc wydechu ma jednak stan tlumika koncowego

mam pytanko jakie koszta poniosłes na taka wymiane??


tlumiki awg ktore mam w miejscu katow sa na allegro po 50zl/szt

tlumiki RM Motors robione na zamowienie kosztowaly mnie po 140zl/szt

tlumikarz wzial 120zl za operacje przelozenia awg ze srodka w miejsce katow, wstawienie w srodek RM, do tego poprawki stylistyczne, podniesienie mozliwie jak nawyzej wydechu i wysuniecie, aby tlumik koncowy byl rowno ze zderzakiem


 


#46 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 13 sierpnia 2009 - 13:44

ja mam tłumik końcowy steinmitz`a ,w jaki sposób mogę sprawdzić jaki jest jego stan?? Bo moje auto przy niskich obrotach jest naprawde dość głośne
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#47 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2009 - 14:22

ja mam tłumik końcowy steinmitz`a ,w jaki sposób mogę sprawdzić jaki jest jego stan?? Bo moje auto przy niskich obrotach jest naprawde dość głośne

hmn, nie mam pojecia... moze postukac w niego i sprawdzic, czy sie nie posypal w srodku. gdy kupilem swojego uzywanego irsmchera tez byl glosny, ale z czasem sie wyciszyl - sam nie wiem o co chodzi :)

strumienice u ciebie tez poteguja glosnosc ukladu


 


#48 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 13 sierpnia 2009 - 14:24

jednym dzwięk sie podoba drugim przeszkadza ja powiem tak ludzie się ogladają jak jade ,no ale z drugiej strony na dłuższą mete to jest troche męczące taki ryk:) no chyba że muzyke się ma na full ;)

,,Exec,, kiedy wrzucisz filmik po modyfikacji swojego wydechu??:)
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#49 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2009 - 02:21

,,Exec,, kiedy wrzucisz filmik po modyfikacji swojego wydechu??

specjalnie dla Ciebie poswiecilem kawalek nocy, zrobilem i wrzucilem filmik :D
Na zywo efekt jest wiele lepszy, aparat nie nadąża wszystkiego nagrać...

[yt=]eay5ApKaSZ0[/yt]

a to co dzwoni w tle, to nie wydech, lecz komputer od lpg, ktory sie czasem zsuwa kolo akumulatora i ociera o jedno z kol pasowych :D


 


#50 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 14 sierpnia 2009 - 15:27

ale żesś go podusił troszke hehe:)

specjalnie dla Ciebie poswiecilem kawalek nocy

naprawde dlamnie :oops: thx :kumple: hehe
ja kiedyś będe musiał wrzucić swojego sound`a

a takie jeszcze zapytanie zupełnie z innej beczki jakiego Ty masz xenona założonego 6000 czy 8000??
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#51 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2009 - 15:37

a takie jeszcze zapytanie zupełnie z innej beczki jakiego Ty masz xenona założonego 6000 czy 8000??

w dlugich mam hid 6000k, w mijania wymienilem zarniki na 5000k, bo 6000 i wyzej juz zaczelo zalatywac wsia, bo za duzo sie tego narobilo...


 


#52 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 14 sierpnia 2009 - 17:44

bo ja coś tak patrze na mój xenonik i porównuje go do Twojego to mi coś słabo świeci a jak widze na filmiku to Twój ma dosyć ładnei mocne światło ,może umnie już lampy od xenonu są takie ,,zasyfiałe,,:p że niema takiego efektu jak powinien być:mad:
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#53 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 sierpnia 2009 - 18:05

specjalnie dla Ciebie poswiecilem kawalek nocy, zrobilem i wrzucilem filmik

ładny filmik ładny
P.S.
chyba wystraszyłes wszystkie psy w okolicy bo słycha cna poczatku jak szczekaja a poźniej to juz nie :wink:
:)
:peace:
werynajs
:)

#54 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 23 listopada 2009 - 22:16

Witam, podepnę się pod temacik żeby śmietnika nie robić.
Do tej pory miałem pierwszy tłumik standardowy oraz środkowy i końcowy Bosala.
Troszkę ponad tydzień temu założyłem końcowy sportowy tłumik Ultera caly z nierdzewki, wykonany na zamówienie w ich fabryce i serwisie.
Tak to wygląda btw:

Dodany obrazekDodany obrazek

Co nas zdziwiło po całej operacji to brak różnic w brzmieniu, no może ciut głośniej niż wcześniej, ale to naprawdę prawie niezauważalna różnica. Co istotne brak jest charakterystycznego basowego pomruku, który bardzo chciałem uzyskać :(
Teraz zastanawiam się w czym może być rzecz ?
Czy coś zrobić z katami i środkowym ? czy może to coś nie tak z puchą końcową (jej budową)?
Z tego co wiem to Irmi i Remus na reszcie standardzie też są ciche, ale mają chyba zdecydowanie basowy pomruk.

PS Exec mógłbyś powiedzieć jak się przelotowe tłumiki zamiast katalizatorów i środkowych na dłuższą metę spisują ? Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem u mnie.
PS2 Lendio, mam już na nim zrobione 800km i jakiejś zmiany grubszej nie ma, a przynajmniej na pewno nie w kierunku basowego brzmienia, więc powoli zaczynam się zastanawiać co dalej zrobić.

#55 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2009 - 22:18

Co nas zdziwiło po całej operacji to brak różnic w brzmieniu, no może ciut głośniej niż wcześniej, ale to naprawdę prawie niezauważalna różnica. Co istotne brak jest charakterystycznego basowego pomruku, który bardzo chciałem uzyskać

Pamietaj, ze tlumik sportowy musi sie wypalic. Zrob z 1 tys km i wtedy sprawdz efekty.

#56 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2009 - 23:57

PS Exec mógłbyś powiedzieć jak się przelotowe tłumiki zamiast katalizatorów i środkowych na dłuższą metę spisują ? Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem u mnie.

basowy dzwiek uzyskujesz z koncowego tlumika, te przelotowe w miejscu katow i srodkowych moze troche pomoga, ale glownie przyczynią sie do otrzymania bardziej rasowego dzwieku - tylko nie wkladaj AWG po 50zl, bo zaczna brzęczeć...

Popiecuj troche, sprobuj przepalic ten koncowy, moze sie cos zmieni...

U mnie z kolei po wygrzaniu koncowy Irmiego zrobil sie cichszy, nie bardzo to pojmuje, tym bardziej, ze kupilem uzywke... :)


 


#57 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 25 listopada 2009 - 21:33

Jeszcze parę dni dam temu układowi, w weekend mam dość długą trasę i będzie już grubo ponad 1k km i wtedy zobaczę. Ogólnie nie sądzę jednak żeby dźwięk nagle z "kapciowatego" zmienił się na ładny basowy pomruk :(

Z tego co do tej pory wyczytałem na paru forach i w kilku artykułach to rzeczywiście basowy dźwięk jest głównie powodowany przez odpowiedni końcowy tłumik (jak powiedział Exec). Dzięki odpowiedniej komorowej budowie powoduje on, że są wycinane wysokie częstotliwości i jest uzyskiwany basowy dźwięk.
Wychodzi na to, że panowie z Ultera poszli po najmniejszej linii oporu i zrobili mi dobrze wyciszony końcowy tłumik o budowie przelotowej. Raz pojechałem żeby ściągnęli wymiary (700km). Trzy tygodnie później na założenie układu (znowu 700km :)). A tak btw niedługo Ulter będzie miał już w swojej ofercie dedykowany tłumik do Omegi 3.0 V6 i coś czuje, że ten już będzie miał odpowiednią budowę.

Niech mi ktoś teraz powie czy to co piszę ma sens ? :) Bo w tym momencie układ wygląda bombowo, ale jak zapalam Omesie to pierwsze słowa absolutnie każdej osoby są takie "tylko końcówki ci zakładali ?" ..., a Irmscher i Remus tak ładnie mruczą, grr

PS Exec daj znać jak będziesz te przelotówki RM Motors zamawiał, wstępnie byłbym na 4szt. chętny, na środek i zamiast katów bo jeden powoli mi już wysiada.

PS2 Powiedzmy, że rzeczywiście końcowy mam przelotowy ... czy zmiana na przelotowe w środek i zamiast katów da powiedzmy coś w ten deseń --> tylko znacznie ciszej ? bo koleś ma w tej omie chyba kompletny przelot w całym układzie.

#58 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 25 listopada 2009 - 22:03

MAXIKAZ masz zdięcia moze tego wydechu całego? tzn z kanału albo nie załozonego?


EDIT: Mi kiedys przerdzewiało łączenie pomiędzy srodkowym a końcowym tak ze całkiem sie tłumiki rozłączyły czyli chodził bez końcowego a co najlepsze ze sie kazdemu podobało i mowił ze mam fajny wydech, w dodatku przy zwalnianiu lubiał zabulgotać i lekko strzelić :D A i nie chodził jakos strasznie głosno, o niebo lepiej niz ten z filmiku nizej.

Teraz czeka na załozenie orginalny Irm i jestem ciekaw efektu- model z dwiema prostokątnymi końcówkami. Reszta w orginale łącznie z katami.

#59 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 25 listopada 2009 - 22:15

Całego nie mam, od dołu tylko jedną część i kawałek puszki:

Dodany obrazek

Jeszcze będą poprawiane końcówki i to zdjęcie robiłem po to żeby zobaczyć ile jeszcze miejsca jest. Cały układ to jeszcze prototyp jest :)

#60 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2009 - 22:24

Jeszcze parę dni dam temu układowi, w weekend mam dość długą trasę i będzie już grubo ponad 1k km i wtedy zobaczę. Ogólnie nie sądzę jednak żeby dźwięk nagle z "kapciowatego" zmienił się na ładny basowy pomruk

Nagraj filmik jaki dzwiek wydaje ten wydech.

Ulter to niejest zla firma.