Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Moja oma 2.5 V6 ma turbo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
195 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 14 lipca 2011 - 20:30

Wkładając v-ki do mniejszych aut (corsa, astra), ludzie zakładają kolektor dolotowy z Vectry A/Calibry. Jest najbardziej kompaktowy ze wszystkich v-ek opla. Nie ma tam multiramu jak w omedze, ale też inny jest sterownik silnika... Z tego co pamiętam większość odpala właśnie 3.0-3.2 z omegi na wiązkach czujnikach i kompach z VA/Calibry, później ewentualne strojenie. Nie wiem jakby się zachowywał komp omegi w silniku z kolektorem z Vectry A... Na PW wyśle ci konkrety, chyba że jeszcze ktoś będzie potrzebował jakiś informacji;)

#182 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2011 - 20:31

No wlasnie chyba tez nie podejdzie. A w viki b tez jest chyba multiram? A cos sie stanie jak go wywale calkowicie?


A moze sprobuj z puszka ala mantzel. Czytales o niej??

#183 OFFLINE   asterix90

asterix90
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-07-2011

Napisany 14 lipca 2011 - 23:46

Tak czytalem tylko ona tez nie wejdzie :) Wsadzam to do astry F i ledwo upycha sie tam silnik a gdzie jeszcze taka puszka :) No chyba, ze o innym ksztalcie ale nie wiem jak to policzyc :/

#184 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 15 lipca 2011 - 00:29

Po pierwsze - w kwestii usunięcia multiramu - musisz tylko pozostawić podłączone elektrycznie oba zawory sterujące multiramem. Tyle że nie wiem jak to będzie jeździło na krótkim dolocie - teoretycznie powinna być lepsza góra, za to słabszy dół.

Teraz odnośnie puszki - zasadniczo wystarcza że uda Ci się wepchnąć coś o takiej samej objętości i nie zdusisz silnika zmniejszając średnicę rur (wlot, wyloty). Może nie osiągniesz w ten sposób podobnych przyrostów co na puszcze Mantzel'a, ale nie powinieneś mieć gorzej od serii.

Możesz też próbować wiązkę i sterownik z Vectry A/Calibry, ale moim zdaniem nie warto - jeśli masz kompletny silnik z wiązką i sterownikiem to po prostu zostaw elektrozawory i nie będzie problemów.

#185 OFFLINE   asterix90

asterix90
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-07-2011

Napisany 15 lipca 2011 - 09:22

Generalnie ma silnik kompletny ale bez elektrozaworow :) A to nie problem bo moge je miec tylko ile ich tam jest? 2? I w ktorych miejscach?

#186 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 15 lipca 2011 - 17:11

Generalnie ma silnik kompletny ale bez elektrozaworow :) A to nie problem bo moge je miec tylko ile ich tam jest? 2? I w ktorych miejscach?


2 - jeden przy chłodnicy na puszce multiramu, drugi z tyłu kolektora ssącego.

#187 OFFLINE   francuz1

francuz1
  • 25 postów
  • Dołączył: 22-05-2010

Napisany 28 lipca 2011 - 15:21

hey kolo moja 3.0 redukuje jeszcze przy 190 w automacie! zaden problem budzik tez zamyka a ma najechane 290 tys wg licznika :)

#188 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2011 - 20:47

a co to ma do tematu ??

 


 


 


#189 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2011 - 20:50

hey kolo moja 3.0 redukuje jeszcze przy 190 w automacie! zaden problem budzik tez zamyka a ma najechane 290 tys wg licznika :)


No no:jump:

To teraz czekamy na filmika jak sie ten twoj sztan zbiera. tylko wrzuc go w odpowiednim temacie.

#190 OFFLINE   rafał tomkiewic

rafał tomkiewic
  • 24 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: inowrocław

Napisany 22 lutego 2012 - 18:04

Witam bawiłem się trochę omegą 94r 2,5v6 i u mnie zawór za kolektorem nie pracuje na postoju nawet przy dodawaniu gwałtownym gazu .Może ktoś jednoznacznie rozstrzygnąć czy tak powinno być ten z przodu przy dodaniu gazu pracuje. Dzięki za odpowiedz.

#191 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2012 - 18:29

Witam bawiłem się trochę omegą 94r 2,5v6 i u mnie zawór za kolektorem nie pracuje na postoju nawet przy dodawaniu gwałtownym gazu .Może ktoś jednoznacznie rozstrzygnąć czy tak powinno być ten z przodu przy dodaniu gazu pracuje. Dzięki za odpowiedz.

jak byś poczytał więcej to byś znalazł odpowiedź, że otwiera się pod obciążeniem, a nie tylko dodawania gazu... chcesz zobaczyć czy pracuje podłącz komputer np op-com tam masz możliwość testu elementów...

#192 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2012 - 21:07

U mnie przy gwaltownym dodaniu gazu ten zawor chodzi nawet na postoju.

#193 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2012 - 22:09

nie no mnie też się otwierał jak jeden przewód WN walił w bok :mrgreen:

#194 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2012 - 20:32

Zawor ten powinien sie otworzyc gdy z wolnych obrotow wcisniesz gaz do dechy szybko. Nawet na postoju. Jezeli u Ciebie tak nie jest to masz cos uwalone. Sprawdz podcisnienia. Jestem pewien tego co pisze, bo przerabialem to u siebie po tym jak zamontowalem puszke na dolot.

#195 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2012 - 21:01

o nie nie nie, jeśli mieszasz rezonator na dolocie to będzie tak jak mówisz zawór się otworzy, ale jeśli masz w całości multiram jak ja z dodatkowym akumulatorem podciśnienia na dole to tak Ci się nie zrobi... przykład weź jakiś napój i jedną słomkę i pociągnij sobie, a za chwilę weź dwie bądź trzy i również pociągnij, o co chodzi by wytworzyć odpowiednie podciśnienie do zassania napoju z jednej, dwóch lub trzech rurek musisz mocniej ciągnąć, by wytworzyć odpowiedni opór. czyż nie ?? jak został zlikwidowany jeden odbiornik podciśnienia z dwóch to chyba logiczne jest to że będzie mocniej ciągnął, tym bardziej że oba są połączone szeregowo i zawór pod podszybiem jest ostatni :) który w przypadku rezonatora zastępuje pierwszy zawór :)

#196 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 sierpnia 2012 - 19:21

Zawor ten powinien sie otworzyc gdy z wolnych obrotow wcisniesz gaz do dechy szybko. Nawet na postoju


przy seryjnym 3.0 zawor otwiera sie przy max dodaniu gazu na postoju nawet.