Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Moja oma 2.5 V6 ma turbo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
195 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 listopada 2006 - 09:22

Witam,

sluchajcie, wiem , ze najwieksza moc w 2.5 V6 jest przy 4200obr/min (jakos tak-z pamieci pisze). Ale zeby tak ta maksymalna moc odczuwac...w zadnym innym aucie nie zdazylo mi sie cos takiego=> ruszam, cisne, na jedynce jest ok, zmieniam bieg przy ok 4500, dwojka, 3000obr, 3500 => nie czuje ze mam te 170km, 4000obr=> nadal nie czuje, 4200-oma dostaje kopa-ale takiego na serio-wciska w fotel!!Jakby turbo sie wlaczalo. Z wszystkimi tego plusami i minusami -czyli do 4200 mam totalna turbodziure...
Czy u Was jest podobnie??
PZDR



#2 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 29 listopada 2006 - 10:24

otwierają ci sie zawory multiram przy tych obrotach,dlatego czuć kopa,to jest normalne

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 listopada 2006 - 10:38

Witam,

sluchajcie, wiem , ze najwieksza moc w 2.5 V6 jest przy 4200obr/min (jakos tak-z pamieci pisze). Ale zeby tak ta maksymalna moc odczuwac...w zadnym innym aucie nie zdazylo mi sie cos takiego=> ruszam, cisne, na jedynce jest ok, zmieniam bieg przy ok 4500, dwojka, 3000obr, 3500 => nie czuje ze mam te 170km, 4000obr=> nadal nie czuje, 4200-oma dostaje kopa-ale takiego na serio-wciska w fotel!!Jakby turbo sie wlaczalo. Z wszystkimi tego plusami i minusami -czyli do 4200 mam totalna turbodziure...
Czy u Was jest podobnie??
PZDR


podobnie. no i oprocz powera jeszcze ten sound v6 :diable: :diable: :diable:




 


#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2006 - 10:38

...


ja zawsze mówiłem, ze moja MV6 do 3500 nie jedzie. Dopiero jak sie wkręci powyżej 4krpm to zaczyna ciągnąć. Te typy tak mają :D

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 listopada 2006 - 10:38

otwierają ci sie zawory multiram przy tych obrotach,dlatego czuć kopa,to jest normalne



cos wiecej na ten temat ?




 


#6 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 listopada 2006 - 10:42

Pewnie, że podobnie. Wręcz identycznie.
Lecz małe sprostowanie. Max moc masz przy 6000obr./min. Max moment obrotowy czyli 227Nm przy 3200obr./min.
Przy 3.0V6 max moc (211KM) jest przy 6200 a max moment obr. 270Nm przy 3600obr./min. Wg "Sam naprawiam" odpowiednio max jest osiągane przy 6000 i 3400obr./min.
Po 4500 ten samochód dopiero zaczyna żyć :-D

Przy ok. 4500 otwiera się też "dodatkowa"?? przepustniczka na dolocie. Pewnie ma to powiązanie z otwieraniem zaworów multiram :-)
Pzdr, Zen

#7 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 listopada 2006 - 11:34

Max moc masz przy 6000obr./min.

taaa...to jak to jest , ze silnik kreci sie do niecalych 7000.To prawie do maksa go trzeba ciagnac??
To dlatego wszyscy mi spod swiatel uciekaja, dlatego nie pali gumy.Spod swiatel to chyba z 4000obr/min na liczniku trzeba ruszac , zeby sie zmiescic gdzies (mowa o Wawie)
Strasznie to nieekonomiczne tak wysoko krecic fure :razz:
A myslelem , ze tylko Japonce lubia wysokie obroty...
Boje sie troche mojej babci tak meczyc.

#8 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 listopada 2006 - 12:04

Max moc masz przy 6000obr./min.

taaa...to jak to jest , ze silnik kreci sie do niecalych 7000.To prawie do maksa go trzeba ciagnac??
To dlatego wszyscy mi spod swiatel uciekaja, dlatego nie pali gumy.Spod swiatel to chyba z 4000obr/min na liczniku trzeba ruszac , zeby sie zmiescic gdzies (mowa o Wawie)
Strasznie to nieekonomiczne tak wysoko krecic fure :razz:
A myslelem , ze tylko Japonce lubia wysokie obroty...
Boje sie troche mojej babci tak meczyc.

Przecież max moc jest Ci w gruncie rzeczy potrzebna do osiągania max prędkości. Ważne jest to, że max moment jest przy ok. 3000obr/min. Silnik jest elastyczny i przyspieszenie ma :-D
Ja się nie boję jej męczyć. Jak będzie miała paść to padnie :-D hahahha
Czasami jak trzeba z kimś koty podrzeć to zapinam 2 na automacie i wiksa do przodu a czasem po prostu na S i jest dobrze.
Pzdr, Zen

#9 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2006 - 12:35

w aftomacie jest jeszcze fajne uczcie przy kick-down , ostra, szyka redukcja i ogień :driver:
jak kiedyś mnie koleś dojechał przy 160 i depnąłem niemalże do dechy to aż mi głowa do tyłu odskoczyła :pet:

a wracając do tematu, przyśpieszasz momentem, a nie mocą, więc motorki V6 są do tego stworzone, bo łączą cechy 8v i 16v, tzn ciągną od dołu, długo zachowuja maksymalny moment i mają wyoką moc przez cały przebieg wykresu


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#10 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2006 - 12:37

otwierają ci sie zawory multiram

Gdzieś czytałem o czterech zakresach pracy systemu Multi-Ram w V6, ale najbardziej odczuwalny zakres wiadomo gdzie jest położony :cool: :cool: :cool:

ciągną od dołu, długo zachowuja maksymalny moment i mają wyoką moc przez cały przebieg wykresu

Spod paluchów mi to wyjąłeś :wink: , czyli robią wszystko to, co tygrysy lubią najbardziej :razz:

#11 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 listopada 2006 - 12:54

przyśpieszasz momentem, a nie mocą, więc motorki V6 są do tego stworzone, bo łączą cechy 8v i 16v, tzn ciągną od dołu, długo zachowuja maksymalny moment i mają wyoką moc przez cały przebieg wykresu

na papierze...bo umnie do tych 4000obr to fabie, clio itp mnie objezdzaja...
ostatnio w trasie na dwojce gdzies tam zwalnialem bo dwa auta przede mna jechal koles i skrecal na stacje paliw.Przede mna Landcruiser...przyspiesza, ja tez.Ale Toyota tak mi odjechala, ze nie dojrzalem nawet jaki ma silnik!!Dala mi popalic ostro. Domyslam sie , ze "nie trafilem" w moment obrotowy, ale zeby tak mnie skillowala... :oops: Zwlaszcza, ze nie oszczedzalem Omy w tym momencie z obrotami.
Troche sie zawiodlem.

#12 OFFLINE   ROBERTISOWA

ROBERTISOWA

    sledz

  • 17 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: TRUSKAW POD WARSZAWĄ

Napisany 29 listopada 2006 - 16:30

:driver: TO JA NIE WIEM JA NIGDY NIE MIAŁEM PROBLEMU ZE SWOIM AUTEM ZE STARTU TO RZECZYWISCIE TROCHE ODJEZDZAJĄ ALE POTEM POWYZEJ 100 NIE MAJĄ SZANS :guns: WOCHAJA MUJ DYMEK :driver:

#13 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 listopada 2006 - 16:49

POWYZEJ 100 NIE MAJĄ SZANS

taa...ok. powyzej 100km/h to faktycznie czuc moc. Ale nawet na trasie szybkie wyprzedzenie traktora nie jest zbyt komfortowe. Uciekanie ze skrzyzowan tez frajda nie jest (nie mowie tu o wyscigach, tylko o "wciskaniu" sie)
Poza tym masz 41km wiecej.


Poza tym NIE KRZYCZ!!

#14 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 listopada 2006 - 17:25

Uciekanie ze skrzyzowan tez frajda nie jest (nie mowie tu o wyscigach, tylko o "wciskaniu" sie)
Poza tym masz 41km wiecej.

Coś mi tutaj nie pasuje :shock: Przecież 2,5V6 ma teoretycznie 9,5s. do 100km/h. Przecież rozpacz to nie jest. Jest mnóstwo aut, które wolniej się kulają.
Pzdr, Zen

#15 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 listopada 2006 - 17:29

ALE POTEM POWYZEJ 100 NIE MAJĄ SZANS WOCHAJA MUJ DYMEK


i aftomat daj rade.............. jeszcze sy trzeba wcisnąc i powyżej 100 nikt nie ma szans...............................................................

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

pedał w podłoge .......... obroty na 6000 i łamanie karku jest.............. :driver: :driver: :driver:
:bud:

#16 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 listopada 2006 - 21:31

teoretycznie 9,5s. do 100km/h

teoretycznie...jak fabryke opuszczał to może miał 10. Teraz po kliku dobrych latach napewno sprawność silnika spadła.
Nie no generalnie zle nie jest.

#17 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 listopada 2006 - 21:37

teoretycznie 9,5s. do 100km/h

teoretycznie...jak fabryke opuszczał to może miał 10. Teraz po kliku dobrych latach napewno sprawność silnika spadła.
Nie no generalnie zle nie jest.

Ja tam nie wiem. Ja ze swojej jestem very happy.
Daje czadu, że aż miło :bud:
Pzdr, Zen

#18 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 listopada 2006 - 21:39

Ja tam nie wiem. Ja ze swojej jestem very happy.
Daje czadu, że aż miło :bud:

ale masz 41km wiecej!! :!:

#19 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 listopada 2006 - 22:10

Ja tam nie wiem. Ja ze swojej jestem very happy.
Daje czadu, że aż miło :bud:

ale masz 41km wiecej!! :!:

Heh - faktycznie.
Pzdr, Zen

#20 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 listopada 2006 - 09:47

hmm , cos z ta twoja oma nie tak :( / ja mam 2.5 v6 tak jak ty / na swiatlach bez "s" kompleksow nie ma , a z "s" hmmm bez problemu uciekam 95% samochodow a z pozostalymi 5% jade rowno :) , albo prawie rowno