Moja oma 2.5 V6 ma turbo
#1 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 09:22
sluchajcie, wiem , ze najwieksza moc w 2.5 V6 jest przy 4200obr/min (jakos tak-z pamieci pisze). Ale zeby tak ta maksymalna moc odczuwac...w zadnym innym aucie nie zdazylo mi sie cos takiego=> ruszam, cisne, na jedynce jest ok, zmieniam bieg przy ok 4500, dwojka, 3000obr, 3500 => nie czuje ze mam te 170km, 4000obr=> nadal nie czuje, 4200-oma dostaje kopa-ale takiego na serio-wciska w fotel!!Jakby turbo sie wlaczalo. Z wszystkimi tego plusami i minusami -czyli do 4200 mam totalna turbodziure...
Czy u Was jest podobnie??
PZDR
#2 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 10:24
#3 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 10:38
Witam,
sluchajcie, wiem , ze najwieksza moc w 2.5 V6 jest przy 4200obr/min (jakos tak-z pamieci pisze). Ale zeby tak ta maksymalna moc odczuwac...w zadnym innym aucie nie zdazylo mi sie cos takiego=> ruszam, cisne, na jedynce jest ok, zmieniam bieg przy ok 4500, dwojka, 3000obr, 3500 => nie czuje ze mam te 170km, 4000obr=> nadal nie czuje, 4200-oma dostaje kopa-ale takiego na serio-wciska w fotel!!Jakby turbo sie wlaczalo. Z wszystkimi tego plusami i minusami -czyli do 4200 mam totalna turbodziure...
Czy u Was jest podobnie??
PZDR
podobnie. no i oprocz powera jeszcze ten sound v6 :diable: :diable: :diable:
#4 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 10:38
...
ja zawsze mówiłem, ze moja MV6 do 3500 nie jedzie. Dopiero jak sie wkręci powyżej 4krpm to zaczyna ciągnąć. Te typy tak mają
#5 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 10:38
otwierają ci sie zawory multiram przy tych obrotach,dlatego czuć kopa,to jest normalne
cos wiecej na ten temat ?
#6 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 10:42
Lecz małe sprostowanie. Max moc masz przy 6000obr./min. Max moment obrotowy czyli 227Nm przy 3200obr./min.
Przy 3.0V6 max moc (211KM) jest przy 6200 a max moment obr. 270Nm przy 3600obr./min. Wg "Sam naprawiam" odpowiednio max jest osiągane przy 6000 i 3400obr./min.
Po 4500 ten samochód dopiero zaczyna żyć :-D
Przy ok. 4500 otwiera się też "dodatkowa"?? przepustniczka na dolocie. Pewnie ma to powiązanie z otwieraniem zaworów multiram :-)
#7 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 11:34
taaa...to jak to jest , ze silnik kreci sie do niecalych 7000.To prawie do maksa go trzeba ciagnac??Max moc masz przy 6000obr./min.
To dlatego wszyscy mi spod swiatel uciekaja, dlatego nie pali gumy.Spod swiatel to chyba z 4000obr/min na liczniku trzeba ruszac , zeby sie zmiescic gdzies (mowa o Wawie)
Strasznie to nieekonomiczne tak wysoko krecic fure :razz:
A myslelem , ze tylko Japonce lubia wysokie obroty...
Boje sie troche mojej babci tak meczyc.
#8 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 12:04
Przecież max moc jest Ci w gruncie rzeczy potrzebna do osiągania max prędkości. Ważne jest to, że max moment jest przy ok. 3000obr/min. Silnik jest elastyczny i przyspieszenie ma :-Dtaaa...to jak to jest , ze silnik kreci sie do niecalych 7000.To prawie do maksa go trzeba ciagnac??Max moc masz przy 6000obr./min.
To dlatego wszyscy mi spod swiatel uciekaja, dlatego nie pali gumy.Spod swiatel to chyba z 4000obr/min na liczniku trzeba ruszac , zeby sie zmiescic gdzies (mowa o Wawie)
Strasznie to nieekonomiczne tak wysoko krecic fure :razz:
A myslelem , ze tylko Japonce lubia wysokie obroty...
Boje sie troche mojej babci tak meczyc.
Ja się nie boję jej męczyć. Jak będzie miała paść to padnie :-D hahahha
Czasami jak trzeba z kimś koty podrzeć to zapinam 2 na automacie i wiksa do przodu a czasem po prostu na S i jest dobrze.
#9 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 12:35
jak kiedyś mnie koleś dojechał przy 160 i depnąłem niemalże do dechy to aż mi głowa do tyłu odskoczyła :pet:
a wracając do tematu, przyśpieszasz momentem, a nie mocą, więc motorki V6 są do tego stworzone, bo łączą cechy 8v i 16v, tzn ciągną od dołu, długo zachowuja maksymalny moment i mają wyoką moc przez cały przebieg wykresu
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#10 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 12:37
Gdzieś czytałem o czterech zakresach pracy systemu Multi-Ram w V6, ale najbardziej odczuwalny zakres wiadomo gdzie jest położonyotwierają ci sie zawory multiram
Spod paluchów mi to wyjąłeś , czyli robią wszystko to, co tygrysy lubią najbardziej :razz:ciągną od dołu, długo zachowuja maksymalny moment i mają wyoką moc przez cały przebieg wykresu
#11 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 12:54
na papierze...bo umnie do tych 4000obr to fabie, clio itp mnie objezdzaja...przyśpieszasz momentem, a nie mocą, więc motorki V6 są do tego stworzone, bo łączą cechy 8v i 16v, tzn ciągną od dołu, długo zachowuja maksymalny moment i mają wyoką moc przez cały przebieg wykresu
ostatnio w trasie na dwojce gdzies tam zwalnialem bo dwa auta przede mna jechal koles i skrecal na stacje paliw.Przede mna Landcruiser...przyspiesza, ja tez.Ale Toyota tak mi odjechala, ze nie dojrzalem nawet jaki ma silnik!!Dala mi popalic ostro. Domyslam sie , ze "nie trafilem" w moment obrotowy, ale zeby tak mnie skillowala... Zwlaszcza, ze nie oszczedzalem Omy w tym momencie z obrotami.
Troche sie zawiodlem.
#12 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 16:30
#13 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 16:49
taa...ok. powyzej 100km/h to faktycznie czuc moc. Ale nawet na trasie szybkie wyprzedzenie traktora nie jest zbyt komfortowe. Uciekanie ze skrzyzowan tez frajda nie jest (nie mowie tu o wyscigach, tylko o "wciskaniu" sie)POWYZEJ 100 NIE MAJĄ SZANS
Poza tym masz 41km wiecej.
Poza tym NIE KRZYCZ!!
#14 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 17:25
Coś mi tutaj nie pasuje :shock: Przecież 2,5V6 ma teoretycznie 9,5s. do 100km/h. Przecież rozpacz to nie jest. Jest mnóstwo aut, które wolniej się kulają.Uciekanie ze skrzyzowan tez frajda nie jest (nie mowie tu o wyscigach, tylko o "wciskaniu" sie)
Poza tym masz 41km wiecej.
#15 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 17:29
ALE POTEM POWYZEJ 100 NIE MAJĄ SZANS WOCHAJA MUJ DYMEK
i aftomat daj rade.............. jeszcze sy trzeba wcisnąc i powyżej 100 nikt nie ma szans...............................................................
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pedał w podłoge .......... obroty na 6000 i łamanie karku jest.............. :driver: :driver: :driver:
:bud:
#16 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 21:31
teoretycznie...jak fabryke opuszczał to może miał 10. Teraz po kliku dobrych latach napewno sprawność silnika spadła.teoretycznie 9,5s. do 100km/h
Nie no generalnie zle nie jest.
#17 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 21:37
Ja tam nie wiem. Ja ze swojej jestem very happy.teoretycznie...jak fabryke opuszczał to może miał 10. Teraz po kliku dobrych latach napewno sprawność silnika spadła.teoretycznie 9,5s. do 100km/h
Nie no generalnie zle nie jest.
Daje czadu, że aż miło :bud:
#18 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 21:39
ale masz 41km wiecej!! :Ja tam nie wiem. Ja ze swojej jestem very happy.
Daje czadu, że aż miło :bud:
#19 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2006 - 22:10
Heh - faktycznie.ale masz 41km wiecej!! :Ja tam nie wiem. Ja ze swojej jestem very happy.
Daje czadu, że aż miło :bud:
#20 OFFLINE
Napisany 30 listopada 2006 - 09:47