Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

turbina z silnika bmw w 2,5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bike_power

bike_power
  • 29 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 01 marca 2009 - 01:25

mam pytanie. czy da sie do silnika 2,5TD wsadzic turbine z 2,5TDS co byla montowana w BMW?? podobno te silniki roznia sie tylko turbinami a co za tym idzie 10KM jest wiecej w BMW. i czy przy montowaniu turbin trzeba by bylo zmieniac komputer?

#2 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2009 - 21:35

turbiny są takie same (sprawdź w katalogu). Różnią się tylko dolotem i wydechem (między innymi innym IC)

#3 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 02 marca 2009 - 21:37

kiedys ogladalem turbine z bmw i wydawala mi sie wieksza

#4 OFFLINE   bike_power

bike_power
  • 29 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 02 marca 2009 - 22:09

turbiny są takie same (sprawdź w katalogu). Różnią się tylko dolotem i wydechem (między innymi innym IC)



czyli co? moge sobie wpakowac taka turbine z bmw, przeprogramowac kompa i moc skoczy o 10 kucy?

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2009 - 22:17

Nie, turbiny niczym się od siebie nie różnią, ani stroną zimną, ani ogniową! Jak chcesz zwiększyć moc to wyczyść cały układ dolotowy, wydechowy, a jak Ci będzie mało, to zrób chip tuning (160-170KM 350NM). Nie zmieniaj turbiny na większą, bo samo strojenie auta po takim modzie to wydatek rzędu 2-3tys.

#6 OFFLINE   bike_power

bike_power
  • 29 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 04 marca 2009 - 23:17

no ja przeczytalem tu na forum ze silnik z bmw od tego z omy rozni sie turbina dlatego jest 10km mocniejszy...... jakto wkoncu z tym jest? a co do czyszczenia ukladow mam zamiar sie wziasc za kapitalne remonty... mysle czy tlumika nie wymienic tylko niewiem jak w dieslu moze brzmiec basowy tlumik i czy to wogole jakis sens ma

#7 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 02 stycznia 2011 - 13:45

Turbinki różnią się znacznie id siebie, po pierwsze strona zimna jest większa po drugie wylot strony zimnej jest trochę w innym miejscu co za tym idzie nie mieści się za łapą silnia mam zamontowany silniczek z bmw 525tds pasuję idealnie ale turbina się nie zmieściła ,po zimie będę z tym walczył trochę trzeba będzie zmodyfikować łapę silnika .

#8 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 26 maja 2011 - 13:43

Mechanik zmieniał mi silnik i rzeczywiście turbo z bmw jest większe ale zmieściło się.
różnicy mocy nie widać za bardzo. Teraz zastanawiam się czy podmianka komputera z bmw ma sens? czy mogę tak po prostu wyjąć jedno ECU i wsadzić inne?
FLY OR DIE

#9 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2011 - 14:09

Mechanik zmieniał mi silnik i rzeczywiście turbo z bmw jest większe ale zmieściło się.
różnicy mocy nie widać za bardzo. Teraz zastanawiam się czy podmianka komputera z bmw ma sens? czy mogę tak po prostu wyjąć jedno ECU i wsadzić inne?


zachęcam do zapoznania się z tematem: http://forum.omegakl...ead.php?t=35010

jestem pewien że będzie to lepsze rozwiązanie :mag:

#10 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2011 - 16:59

Turbo montowane w silnikach U/X25TD 325D 524/5D 725D było takie samo i miało oznaczenie: TD04. Natomiast w TDS-ach montowali turbinę TB2514.

#11 OFFLINE   cdmcrp

cdmcrp
  • 42 postów
  • Dołączył: 28-09-2006
  • Skąd: Wieluń

Napisany 10 czerwca 2011 - 12:17

Dzięki - już się napaliłem. Jak kolega Wicek zakupi i zaprogramuje kości - od razu zakładam.
FLY OR DIE

#12 OFFLINE   Jtee

Jtee
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-11-2009

Napisany 10 lipca 2011 - 13:31

Koledzy, silnik bmw ma montowana inna pompe wtryskowa i jak sie nie myle to same wtryski maja wieksze cisnienie wtrysku.

#13 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 11 lipca 2011 - 21:22

A czy wtryski od bmw sa takie same chodzi mi tutaj o rozpylacze czy nie beda wieksze??

#14 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 11 lipca 2011 - 22:40

Nie chcę nikogo urazić, ale widzę u Was zapędy do "amerykańskiego" tuningu. Przekładamy sprzęt, komputer głupieje, a jak się check engine nie pali to znaczy że coś nie tak.
Można zamienić i pompę i wtryski i turbo od BMW (jeśli rzeczywiście są wydajniejsze - nie mam dokumentacji więc nie podpowiem), ale żeby to wszystko należycie jeździło trzeba dobrać się do zawartości komputera. W sumie prosta sprawa (tak jak tuning diesla), ale to nie chodzi o chip z allegro... Tutaj trzeba zrobić customa, a to oznacza "większe koszty".
Skoro z X25DT można osiągnąć 170KM odpowiednim (mocnym chipem), a z BMW TDSa może ze 175KM to raczej zmiany osprzętu nie mają sensu. To co może pomóc to wydajniejszy intercooler i luźniejszy wydech. Do tego mocny chip i jeśli ktoś dba o auta i nie będzie go notorycznie "pałował" to może się cieszyć 170 rączymi rumakami.
Ogólnie końcówki wtrysków pewnie nawet jeszcze wydajniejsze można dopasować, tylko pytam po co skoro te silniki nie mają zbyt wielkiej wytrzymałości i sprawności termicznej?

#15 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 lipca 2011 - 22:55

Nie chcę nikogo urazić, ale widzę u Was zapędy do "amerykańskiego" tuningu. Przekładamy sprzęt, komputer głupieje, a jak się check engine nie pali to znaczy że coś nie tak.
Można zamienić i pompę i wtryski i turbo od BMW (jeśli rzeczywiście są wydajniejsze - nie mam dokumentacji więc nie podpowiem), ale żeby to wszystko należycie jeździło trzeba dobrać się do zawartości komputera. W sumie prosta sprawa (tak jak tuning diesla), ale to nie chodzi o chip z allegro... Tutaj trzeba zrobić customa, a to oznacza "większe koszty".
Skoro z X25DT można osiągnąć 170KM odpowiednim (mocnym chipem), a z BMW TDSa może ze 175KM to raczej zmiany osprzętu nie mają sensu. To co może pomóc to wydajniejszy intercooler i luźniejszy wydech. Do tego mocny chip i jeśli ktoś dba o auta i nie będzie go notorycznie "pałował" to może się cieszyć 170 rączymi rumakami.
Ogólnie końcówki wtrysków pewnie nawet jeszcze wydajniejsze można dopasować, tylko pytam po co skoro te silniki nie mają zbyt wielkiej wytrzymałości i sprawności termicznej?



przepraszam cie bardzo, z dekla beemki wycisnieto ponad 200 koni.
a styl amerykanckiego tuningu? to co ty moze zaczynasz od chipa a potem robisz wtryski i turbo? hellołłł

#16 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 13 lipca 2011 - 01:20

Nie widziałem TDSa z BMW który miał więcej jak 175KM na seryjnych bebechach. I nie jest to raczej możliwe (margines który pozostaje do dołożenia z seryjnych 143KM to jakieś 20%, momentu obrotowego też za dużo nie sposób dołożyć).

#17 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 lipca 2011 - 06:10

http://www.4tuning.c...bmw-325-tdserek

polecam sie douczyc i nie pisac bzdur

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2011 - 06:23

A czy wtryski od bmw sa takie same chodzi mi tutaj o rozpylacze czy nie beda wieksze

ta sama końcówka i o ile się nie mylę ciśnienie otwarcia też jest takie samo

#19 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 13 lipca 2011 - 07:59

http://www.4tuning.c...bmw-325-tdserek

polecam sie douczyc i nie pisac bzdur


A ja proponuję czytać ze zrozumieniem... To auto jest tak seryjne że aż zapiera dech w piersiach. I jestem dziwnie spokojny, że nie wszystkie modyfikacje zostały opisane.
To tak jakbym napisał że 100KM TDI na pompowtrysku można zrobić na 220-230KM. Można... Tylko że wymaga to naprawdę dużych zmian sprzętu. I nie kosztuje to 1000, a zdecydowanie bliżej 15000 złotych.

#20 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 lipca 2011 - 08:03

Te silniki są bliźniaczo takie same, jedynie tamta turbina dostarcza ok. 10KM więcej. Nic po za tym ! Wtryski, pompa, nastawniki (HDK) to wszystko to samo ! :)