turbina z silnika bmw w 2,5TD
#1 OFFLINE
Napisany 01 marca 2009 - 01:25
#2 OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 21:35
#3 OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 21:37
#4 OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 22:09
turbiny są takie same (sprawdź w katalogu). Różnią się tylko dolotem i wydechem (między innymi innym IC)
czyli co? moge sobie wpakowac taka turbine z bmw, przeprogramowac kompa i moc skoczy o 10 kucy?
#5 OFFLINE
Napisany 02 marca 2009 - 22:17
#6 OFFLINE
Napisany 04 marca 2009 - 23:17
#7 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 13:45
#8 OFFLINE
Napisany 26 maja 2011 - 13:43
różnicy mocy nie widać za bardzo. Teraz zastanawiam się czy podmianka komputera z bmw ma sens? czy mogę tak po prostu wyjąć jedno ECU i wsadzić inne?
#9 OFFLINE
Napisany 26 maja 2011 - 14:09
Mechanik zmieniał mi silnik i rzeczywiście turbo z bmw jest większe ale zmieściło się.
różnicy mocy nie widać za bardzo. Teraz zastanawiam się czy podmianka komputera z bmw ma sens? czy mogę tak po prostu wyjąć jedno ECU i wsadzić inne?
zachęcam do zapoznania się z tematem: http://forum.omegakl...ead.php?t=35010
jestem pewien że będzie to lepsze rozwiązanie :mag:
#10 OFFLINE
Napisany 26 maja 2011 - 16:59
#11 OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2011 - 12:17
#12 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2011 - 13:31
#13 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2011 - 21:22
#14 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2011 - 22:40
Można zamienić i pompę i wtryski i turbo od BMW (jeśli rzeczywiście są wydajniejsze - nie mam dokumentacji więc nie podpowiem), ale żeby to wszystko należycie jeździło trzeba dobrać się do zawartości komputera. W sumie prosta sprawa (tak jak tuning diesla), ale to nie chodzi o chip z allegro... Tutaj trzeba zrobić customa, a to oznacza "większe koszty".
Skoro z X25DT można osiągnąć 170KM odpowiednim (mocnym chipem), a z BMW TDSa może ze 175KM to raczej zmiany osprzętu nie mają sensu. To co może pomóc to wydajniejszy intercooler i luźniejszy wydech. Do tego mocny chip i jeśli ktoś dba o auta i nie będzie go notorycznie "pałował" to może się cieszyć 170 rączymi rumakami.
Ogólnie końcówki wtrysków pewnie nawet jeszcze wydajniejsze można dopasować, tylko pytam po co skoro te silniki nie mają zbyt wielkiej wytrzymałości i sprawności termicznej?
#15 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2011 - 22:55
Nie chcę nikogo urazić, ale widzę u Was zapędy do "amerykańskiego" tuningu. Przekładamy sprzęt, komputer głupieje, a jak się check engine nie pali to znaczy że coś nie tak.
Można zamienić i pompę i wtryski i turbo od BMW (jeśli rzeczywiście są wydajniejsze - nie mam dokumentacji więc nie podpowiem), ale żeby to wszystko należycie jeździło trzeba dobrać się do zawartości komputera. W sumie prosta sprawa (tak jak tuning diesla), ale to nie chodzi o chip z allegro... Tutaj trzeba zrobić customa, a to oznacza "większe koszty".
Skoro z X25DT można osiągnąć 170KM odpowiednim (mocnym chipem), a z BMW TDSa może ze 175KM to raczej zmiany osprzętu nie mają sensu. To co może pomóc to wydajniejszy intercooler i luźniejszy wydech. Do tego mocny chip i jeśli ktoś dba o auta i nie będzie go notorycznie "pałował" to może się cieszyć 170 rączymi rumakami.
Ogólnie końcówki wtrysków pewnie nawet jeszcze wydajniejsze można dopasować, tylko pytam po co skoro te silniki nie mają zbyt wielkiej wytrzymałości i sprawności termicznej?
przepraszam cie bardzo, z dekla beemki wycisnieto ponad 200 koni.
a styl amerykanckiego tuningu? to co ty moze zaczynasz od chipa a potem robisz wtryski i turbo? hellołłł
#16 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 01:20
#17 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 06:10
#18 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 06:23
ta sama końcówka i o ile się nie mylę ciśnienie otwarcia też jest takie samoA czy wtryski od bmw sa takie same chodzi mi tutaj o rozpylacze czy nie beda wieksze
#19 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 07:59
http://www.4tuning.c...bmw-325-tdserek
polecam sie douczyc i nie pisac bzdur
A ja proponuję czytać ze zrozumieniem... To auto jest tak seryjne że aż zapiera dech w piersiach. I jestem dziwnie spokojny, że nie wszystkie modyfikacje zostały opisane.
To tak jakbym napisał że 100KM TDI na pompowtrysku można zrobić na 220-230KM. Można... Tylko że wymaga to naprawdę dużych zmian sprzętu. I nie kosztuje to 1000, a zdecydowanie bliżej 15000 złotych.
#20 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2011 - 08:03