Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 V6 pękające gumy -łacznik powietrza wtornego (recyrkulacji spalin)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RobQ

RobQ
  • 1 postów
  • Dołączył: 28-02-2009

Napisany 28 lutego 2009 - 23:45

Witam
Proszę o porade co może być przyczyną? Omega B 95 2.5 v6 x25xe +LPG sekwencja BRC

Pekają mi gumy śrendno co 200-300km.
Na wysokości kolektorów wydechowych wychodzą z obu stron rurki łączenie gumami około 7cm długości i dalej rurka do okrąglej podłużnej puszki i zawór (ta puszka jest pomiedzy paskami rozrządu a chłodnicą na środku silnika) poźniej do czegoś typu zawór przy chłodnicy zamocowany. w programie EPC gumy widnieją jako guma obiegu powietrza wtórnego. (40zł 2szt kosztują orginał)

Gdy pękną gumy silnik chodzi jak z dziurą w tlumiku, spada moc, pali więcej, i zaczyna szarpac przy mocnym przyśpieczaniu zwlaszcza na niższych zakresach obrotów)

Mechanik wywalił katalizatory, dał stumienice. twierdził że nie powinno tam być ciśnienia i zapchane katalizatory to powodują (nie pomogło)

Co może być przyczyną pekąnia gum? Zwykłe węże do oleju nie wytrzymują twardnieją i pękają, (duża temperatura). orginał pęka pewnie od ciśnienia. im spokojniej jeżdze tym dluzej 300-400km wytrzymują jak dam w pizz... (wysokie obroty) to pękają szybciej. (szybciej się nagrzewa oraz cześciej i szybciej pęka guma od stony pasażera)

błędy komputera (Ps. podczas jazdy kontrolka silnika się nie pali, gasnie jak powinna po rozruchu)

144 Brak sygnału blokady rozruchu

145 Nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu - (Ps. aby odpalić omcie trzeba przed wlączeniem zapłonu i odpaleniem wcisnąc pedał hamulca, poprzedni właściciel podobno tą blokde zakładał, coś wspólnego może mieć z tymi błędami?)

31 Brak sygnału obr/min z silnika - (gdy zdaży się że obroty spadną poniżej 500na/min to silnik reaguje prawidłowo podbija je, żdażyło się kilka razy (3-4) iż zgasł po wrzucieniu na luz podczas jazdy, jednak raczej w momencie jak byly peknięte gumy)

Czy błędy są związane z problemem? wydaje mi sięze nie, na co wskazują błędy?

Ps. czy ten silnik ma norme że grzerzeje do 95 stopni jak jedziejsz powyżej 150km/h?
miałem latem taki problem że jechałem na trasie 90-120km/h silnik zaczął się grzec do 98stopni (to trasa a wentylatory załanczaja sie cos koło 96, stwierdziłem, że coś nie halo), efekt - wymieniona chłodnica (mechanik mówił ze zakamieniona chłodnica to norma) i lato się skończylo. ale jak jade powyzej 150km/h to silnik przekracza standardowe 91stopni dochodzi 95-96 nie chce go przegrzewac i te gumy więc nie cisne pod 200., jak jeżdze po mieście przy około 95 włancza się wentylator, ale jak stane wyłącze silnik i po chwili włacze zapłon to tem juz jest na 98-99 to normalne? po odpaleniu spada. Ps. Chlodnica jest gorąca więc trudno mówić ze to termostat.

Teraz jeżdze przez to wszystko 80-100km/h , i mnie już trafia....

Dzięki za pomoc.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2009 - 09:39

Co może być przyczyną pekąnia gum? Zwykłe węże do oleju nie wytrzymują twardnieją i pękają, (duża temperatura). orginał pęka pewnie od ciśnienia. im spokojniej jeżdze tym dluzej 300-400km wytrzymują jak dam w pizz... (wysokie obroty) to pękają szybciej. (szybciej się nagrzewa oraz cześciej i szybciej pęka guma od stony pasażera)


no ewidentnie wyglada na zapchany uklad wydechowy. wywala w najslabszym miejscu. a masz oslone termiczne na kolektrach ?




 


#3 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 01 marca 2009 - 09:52

kolego temp ma w porzadku tez tak mam ale V-ki tak sie dogrzewaja ,p.s jak dasz popalic autku to daj mu ochlonac chociaz minutke zeby spadla temperatura.ja tez jak jade ponad 150 to sie dogrzewa nie martw sie ja tez sie przejmowalem ale na forum yjasnili ,omega ma uklad pod cisnieniem i nie gotuje nawet przy poonad 100.a z tymi gumami moze byc tak jak pisze beast sprawdz

#4 OFFLINE   kolo175

kolo175
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-04-2011

Napisany 24 stycznia 2014 - 17:34

No wszystko OK u mnie też wystąpił ten problem czyli puszczające połączenie gumowe, brak mocy i nie chce się wkręcać na wyższe obroty ale dlaczego w takim razie jak stoję to silnik normalnie się wkręca do odcięcia czy by było tak przy zapchanych katach ???

#5 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 stycznia 2014 - 17:49

Ale na pewno Ci się nie wkręci jak będziesz miał połączenia gumowe założone. Jak będziesz je miał i dasz do odcinki to Ci puszczą. Zbadaj sytuację z wydechem. Tzw. odkurzacz można w ogóle wyrzucić jak i EGR, aby nie wymieniać tych gumowych połączeń.

#6 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 00:23

No wszystko OK u mnie też wystąpił ten problem czyli puszczające połączenie gumowe, brak mocy i nie chce się wkręcać na wyższe obroty ale dlaczego w takim razie jak stoję to silnik normalnie się wkręca do odcięcia czy by było tak przy zapchanych katach ???


Mogą być zapchane lub tłumik ale najczęściej to ten zawór od odkurzacza jest uszkodzony i spaliny cofają się do niego , jeżeli byłby sprawny to nigdy nie wypali tych połączeń .:)

#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 11:10

Mogą być zapchane lub tłumik ale najczęściej to ten zawór od odkurzacza jest uszkodzony i spaliny cofają się do niego , jeżeli byłby sprawny to nigdy nie wypali tych połączeń .

Zawór może być sprawny, bo częściej zdarzają się pozamieniane przewody podciśnieniowe dlatego sam zawór nie wykazuje sprawności. Co nie zmienia faktu że trzeba sprawdzić wszystkie możliwości przed wymianą czegokolwiek.

#8 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 11:45

Zawór może być sprawny, bo częściej zdarzają się pozamieniane przewody podciśnieniowe dlatego sam zawór nie wykazuje sprawności. Co nie zmienia faktu że trzeba sprawdzić wszystkie możliwości przed wymianą czegokolwiek.


To prawda ale podciśnienie jest uruchamiane dopiero zaworem elektromagnetycznym który działa wtedy gdy pracuje odkurzacz.Chodzi o to że uszkodzony zawór odkurzacza pozostaje otwarty lub nie zamyka się w 100% .:)

#9 OFFLINE   rus1

rus1
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 25 stycznia 2014 - 13:55

Jak nie ma katów to wywalić to ustrojstwo i zaślepić. Miejsca więcej pod maska i ładnych pare kilo mniej :D

#10 OFFLINE   kolo175

kolo175
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-04-2011

Napisany 03 lutego 2014 - 13:11

Właśnie uporałem się z problemem i przypomniałem sobie jak przyśpiesza moja mechanizacja :). Zapchany jeden katalizator. Udałem się do firmy BIMOT w Olsztynie na ul. Wyszyńskiego gdzie zawodnik wywalił oba katy i wstawił tłumiki rozprężne cała operacja zamknęła się w kwocie 200 zł pod warunkiem pozostawienia starych katów. Obrotomierz stoi jak zaklęty , idzie ogniem a metalowe rurki od recylkulacji spalin można dotykać gołą ręką nawet jak silnik przez godzinę chodzi. Niestety mój mechanik ( już nie mój ) okazał się nie reformowalny i w zaparte twierdził że wydechy są drożne a to jest winą sondy, którą zresztą niepotrzebnie wymienił gdzie ewidentnie jeden wydech był zimny a drugi gorący. Normalnie akcja by się nadała do programu "Usterka".

#11 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 09 lutego 2014 - 23:35

Witam

Właśnie dowiedziałem się ze moje katalizatory są znacząco zapchane.
Do tego strzela mi gumowa złączka recyrkulacji powietrza.
Zakładałem wąż ogrodowy. Rozsadziło go po 30s.
Zakładałem wąż olejowy. Rozsadziło go po 1km jazdy.

Dodany obrazek

Ewidentnie spaliny cofają mi się do recyrkulacji, przez to mam ciągły świst pod maską przy dodawaniu gazu i brak mocy.

Z uwagi że obecnych modernizacji mogę dokonać sam gdyż przebywam za granicą bez dostępu do mechanika mam pytanie.

Czy mogę nawiercić katalizatory tak by dać ujście spalinom i przywrócić w miarę "normalny" ich bieg?

Gdzie kupić te specjalne gumy termiczne (złączki) żeby ich nie rozerwało?
(mile widziane jakieś linki do sklepów aukcji)

Pomóżcie

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 lutego 2014 - 00:03

Możesz, ale nie wiem czy to będzie takie proste w wykonaniu. Upewnij się, że to na pewno są katalizatory zapchane zanim się ich pozbędziesz. Po udrożnieniu wydechu możesz śmiało znów założyć wąż olejowy.

#13 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 10 lutego 2014 - 00:14

A co jeszcze może dawać taki objaw pękania tego węża.
Dodam że jak podłącze nowy autko dostaje skrzydeł i jedzie pięknie do momentu aż rurka sie nie nagrzeje i zmięknie tak że ciśnienie ją rozerwie.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 lutego 2014 - 14:07

Tylko zatkany wydech. Co prawda jest to najczęściej na katalizatorach, ale nie koniecznie. Rozkręć przed katami wydech i odpal auto, będzie głośno, ale sprawdzisz czy rurka Ci pęka gdy założysz nową.

btw. temat był poruszany na forum.

#15 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 10 lutego 2014 - 14:33

Dzieki. Czytalem co nieco ale teraz upewniles mnie w podejzeniach

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2014 - 21:35

Dzieki. Czytalem co nieco ale teraz upewniles mnie w podejzeniach

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Rozwiercenie bądz wybicie kata może spowodować zassanie jego szczątków ceramiki poprzez egr i wtedy będzie :masakra: zwłaszcza jeżeli okruchy uszkodzą tłumiki , a wełna zatka wydech ,,, jeżeli ktoś to zrobi to radzę zaślepić egr.

#17 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 10 lutego 2014 - 22:15

To rozwierce rure przed katalizatorem. Kiedys jezdzilem nieswiadomy z 30 cm przegnitą rurą i wszystko grało. Po pospawaniu same problemy.
A wszystko to po przejechaniu 1100km. Prawy katalizator cieply. Rurka cyrkulacji letnia mozna trzymac ręką.
Katalizator po stronie kjerowcy zimny rurka jakieś milion stopni i rozerwana guma.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lutego 2014 - 00:53

Nie można się wzorować ciepłem rurki recyrkulacji spalin. Tam na prawdę niewielka ilość przechodzi spalin do kolektora ssącego. Osobiście gdybym miał robić dziurę w kacie to wolałbym go poluzować na łączeniu kolektor wydechowy - wydech, jeżeli nie dasz rady nic zrobić z marszu.

#19 OFFLINE   Michumm

Michumm
  • 58 postów
  • Dołączył: 10-10-2012

Napisany 11 lutego 2014 - 11:45

Jaki numer maja te gumy łącznikowe bo chciałbym kupić do v6 2.5 1994?

#20 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 lutego 2014 - 12:16

Rozwiercenie bądz wybicie kata może spowodować zassanie jego szczątków ceramiki poprzez egr i wtedy będzie zwłaszcza jeżeli okruchy uszkodzą tłumiki , a wełna zatka wydech ,,, jeżeli ktoś to zrobi to radzę zaślepić egr.


Nic nie zassie. Zawsze na tym forum jakieś czarne scenariusze :p Możesz rozwiercić albo kupić tłumiki przelotowe i je po prostu wspawać zamiast katów.

Dodany obrazek