Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

swiece zarowe 2.5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sagan21

sagan21
  • 37 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 28 listopada 2006 - 21:33

panowie czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia ktora swieca nie grzeje bez wymiany wszystkich


Sagan21-Omega 2.5TD Kombi

#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2006 - 10:26

Oczywiście, niestety trzeba wszystkie wykręcic, pożniej kabelek do złacza z nakętką i na plus akku a obudowa świecy na minus akku. Ostożnie zeby nie zrobic zwarcia i nie poparzyć sie, powinny sie szybko rozgrzewac w ciągu 3-4 sek jesli nie to do wyrzucenia.

#3 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 03 grudnia 2006 - 10:42

Dodam jeszcze , ze powinna grzac sie do czerwonosci sama koncowka swiecy . Jezeli jest inaczej to swiczuszka do kosza . :drink:

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2006 - 10:44

Jasne , zapomniałem napisac ze tylko koncóweczka :D

#5 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 03 grudnia 2006 - 10:55

Choc gdzies tam slyszlem , ze mozna pomierzyc opornosc swiec. Tjk robi sie z kablami WN . Szczeg. nie znam ale moze warto temat pociagnac . :idea: Ale wydaje mi sie , ze najlepszym sposobem bedzie demontaz i sprawdzenie na sucho ...

pozdro

#6 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2006 - 12:42

Choc gdzies tam slyszlem , ze mozna pomierzyc opornosc swiec.

0,3 ohm

#7 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2006 - 13:13

Mozna takze zmierzyc pobór prądu - w czasie rozgrzewania powinien spadac, ale najlepiej wykręcic.

#8 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2006 - 13:22

Nie wiem jak to wygląda w omedze, ale świece z reguły połączone są listwą prądową lub grubym przewodem. Należy rozłączyć tę listwę (przewód) i przyłożyć do każdej świecy po kolei +12V. Jeśli na przewodzie zaiskrzy to znaczy, że świeca pobiera prąd i nie jest spalona. Brak zaiskrzenia pomiędzy świecą a naszym przewodem oznacza świecę spaloną.

Dopiero jeśli okaże się, że iskrzy na każdej świecy wykręciłbym wszystkie i sprawdził naocznie nagrzewanie. Końcówka powinna rozgrzewać się nawet do białości.

#9 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 03 grudnia 2006 - 14:50

w omedze wystarczy wyjąć przekaźnik do którego od każdej świecy leci osobno kabel
i po koleji przez amperomierz
ewentualnie za pomocą żarówki w szereg
i do przodu

#10 OFFLINE   BPSHELL

BPSHELL
  • 17 postów
  • Dołączył: 09-01-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 20 stycznia 2007 - 23:39

Witam.Do wszystkich ktorzy obecnie odwiedza ta czesc forum.
Silnik w omedze 2.5TD to silnik od BMW.Zeby dostac sie do swiec zarowych trzeba najpierw wybudowac kolektor ssacy(i przy okazji wiele innych fragmentow instalacji, oczywiscie mozna nic nie wybudowywac ale potem mozna sie zdziwic).
Zmierzam do sedna.Jezeli uszkodzeniu ulegla ktora kolwiek ze swiec zarowych przy zalozeniu ze auto bylo eksploatowane normalnie(tzn bez uruchamiania zima przy pomocy jakichs nieznanych zasilaczy i prostownikow, zapalania na zaciag itd.) to zecza logiczna jest wymienic wszystkie 6 swiec zarowych na nowe, i najlepiej wysokiej jakosci.Zakladajac ze silnik jest w pozadku i zaden wtrysk"nie leje" posluza one co najmniej 3 lata.Warto jest tez sprawdzic stan akumulatora i alternatora.Jezeli eksploatuje sie omege 2.5TD dla wlasnych potrzeb a nie szykuje sie na sprzedaz to warto zaopiekowac sie w niej elektryka.Sprawny akumulator, alternator,swiece zarowe, sprawna pompa wtryskowa i "nie wydmuchany silnik" sprawia ze omega odpali nawet na 40 stopniowym mrozie.Nie ma wiec co oszczedzac na swiecach tym bardziej ze w warsztacie drozsza jest ich wymiana niz one same.
Mam to auto i dbam o nie.Za to auto odplaca mi tym samym.
Pozdrawiam

#11 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 października 2007 - 10:02

Witam
jakie najlepiej swiece żarowe wstawic do omesi chodzi mi o firme np. (BOSCH)czy jakies inne sa dobre wyczytałem ze ciezko jest dobrac sie do wymontowania swieczek (silniczek 2.5 TD) co dokładnie trzeba zdemontowac zeby je wytargac i czy jakies specjalne nazedzia beda nam potrzebne

#12 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 04 października 2007 - 15:40

ja wymieniałem bez wyjmowania kolektora
klucz 8 nasadowa łamana i bodajże 12 nasadka na przegubie .
jest troche gimnastyki ale wykonalne

#13 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 04 października 2007 - 21:47

witam posiadaczy tzw traktoa osobiscie jestem b zadowolony z mojego furacza mam tylko jeden maly problem nie swieci mi kontrolka swiec zarowych odpalam na czuja oma pali jezdzi jest ok niewiem w czym tkwi problem chcialbym to naprawic od kad mam ten samochod to nie dziala moze wie ktos jak temu zaradzic z gory dzieki

#14 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2007 - 05:57

Najprostsze rozwiazania sa czasami najlepsze moze tylko żarówka na desce jest przepalona ja miałem przerwana sciezke w liczniku

#15 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 05 października 2007 - 08:21

Żeby wymienić świece żarowe trzeba niestety zdemontować kolektor ssący .Do calej wymiany wystarczą standartowe klucze.Trzeba oprócz świec kupić komplet uszczelek pod kolektor ok.24zl.Ja kupilem świece Beru.

#16 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2007 - 11:39

Swiece beru sa dosc dobre kupiłes je z polecenia sa juz sprawdzone czy eksperymentujesz ile płaciłes za jedna swieczke

#17 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 06 października 2007 - 11:36

Przetestowalem w golfie i mercedesie.Ceny w zależności gdzie kupisz.W internecie najtaniej.Szukać się oplaca bo trzeba razy 6.

#18 OFFLINE   krzysiekguma

krzysiekguma
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: szydłowiec

Napisany 07 października 2007 - 15:45

zarowka jest ok licznik tez bo jak dam bezposredni prad na licznik to kontrolka swieci wie ktos co tym bajerem steruje czy jest do tego przekaznik ........ :?:

#19 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2007 - 06:09

To prawdopodobnie padł ci przekaznik co steruje swiecami albo zabezpieczenie na nim jak znajde w ksiazce to napisze ci gdzie on jest albo na forum poszukaj

#20 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2007 - 06:43

Wyciołem z jakiegos postu nalezy znalesc przekaznik sterujacy swiecami ,jest on umieszczony w komorze silnika w trójkatnej skrzynce, łatwo go znalezc jest on przy głownej wiąsce przewodów i ma wbudowany bezpiecznik 80A
wchodzi do niego 10 przewodów 6 szt to sterownie 6 swiecami a 4 to sterujace ,