Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tylny most a olej. Wymieniać czy nie? Oto jest pytanie.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ReM

ReM

    Już bez Omegi.

  • 96 postów
  • Dołączył: 24-07-2009
  • Skąd: Łódź - Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2011 - 09:24

No to sobie wymieniłeś, jak wchodzi litr oleju to raptem 10% masz świerzego... gratulacje :D


Wydaje mi się że kolega miał na myśli pojemność strzykawki - 100ml...
"... gałganów i tak diabli wezmą, ale Łódź... Łódź zawsze zostanie" W. Reymont "Ziemia Obiecana"


Dodany obrazek Paliła tyle, ile potrzebowała: Dodany obrazek


#22 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 grudnia 2011 - 09:27

No to sobie wymieniłeś, jak wchodzi litr oleju to raptem 10% masz świerzego... gratulacje :D


Myślę, że kolega miał raczej na myśli użycie do tego celu strzykawki o pojemności 100 ml a nie, że wyciągnął 100 ml :masakra: Gratulacje to się należą Tobie...

#23 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 grudnia 2011 - 10:19

No to sobie wymieniłeś, jak wchodzi litr oleju to raptem 10% masz świerzego... gratulacje :D


A jaki to jest olej "świerzy"?? tkwię w niewiedzy:(:masakra:

#24 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2011 - 10:29

A jaki to jest olej "świerzy" tkwię w niewiedzy

świeży=nowy
Wy tylko tak udajecie czy naprawdę nie umiecie czytać ze zrozumieniem??

#25 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 grudnia 2011 - 10:35

świeży=nowy
Wy tylko tak udajecie czy naprawdę nie umiecie czytać ze zrozumieniem??


Świeży to kumam, ze świerzym miałem zamęt:)

#26 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 10 grudnia 2012 - 15:51

stary temat ale właściwy
jaki dokładnie olej idzie do mostu!? jakiś numer gm!? i parametry oleju!

#27 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 11 grudnia 2012 - 01:23

GM 1942387. SAE 90 1Liter 50pln

#28 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 grudnia 2012 - 07:26

MOTUL 90PA do szper

#29 OFFLINE   semek

semek
  • 28 postów
  • Dołączył: 29-01-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 28 kwietnia 2013 - 15:57

Dodany obrazek

Śruba z czerwoną strzałka to będzie wlew, a ta zółta to raczej nie spust bo to trzyma obudowę.

#30 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 28 kwietnia 2013 - 16:29

W omedze nie ma korka spustowego w tylnym moscie.

#31 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 kwietnia 2013 - 16:29

Śruba z czerwoną strzałka to będzie wlew, a ta zółta to raczej nie spust bo to trzyma obudowę.

Tak.

#32 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 kwietnia 2013 - 19:03

Tak.


a właśnie że nie :p albo połowiczne tak :p

bo wlew oleju się zgadza, ale korka spustowego nie ma.





Olej najlepiej spuszczać odkręcając pokrywę

#33 OFFLINE   rogal123

rogal123

    ...no to co?

  • 80 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: SZCZECIN
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2013 - 12:55

Witam. Szykuje mi się wymiana oleju w skrzyn manualnej oraz w moście i interesuje mnie olej Mobil1 co o nim sądzicie?
[SIGPIC][/SIGPIC]
Jeśli problem da się rozwiązać to go nie ma, a jeżeli problemu nie da się rozwiązać to po co się nim martwić.

#34 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 października 2013 - 11:39

a właśnie że nie :p albo połowiczne tak :p

bo wlew oleju się zgadza, ale korka spustowego nie ma.





Olej najlepiej spuszczać odkręcając pokrywę


Witam dwa dni wstecz wymieniałem olej w moście i w skrzyni biegów olej tylko GM.
Przejechałem 20 km żeby rozgrzać olej i pojechałem do mechanika żeby stary odessał

#35 OFFLINE   poldek1825

poldek1825
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Głowno

Napisany 26 lutego 2014 - 19:36

panowie gdzie spuszcza sie olej w tylnim moscie??? bo czytałem ze nie ma korka spustowego i chciałem sie dowiedziec tego od fachowców którzy juz to robili pozdrawiam

#36 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2014 - 20:38

nie ma korka, stary odsysasz

#37 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 26 lutego 2014 - 20:45

Przeczytaj uważnie cały temat!! Omega nie ma korka spustowego w tylnym moście. Jest tylko korek do kontroli i nalewania oleju co przedstawia fotografia na poprzedniej stronie (korek oznaczony czerwona strzałką) Do pozbycia się starego oleju są dwie opcje: demontaż tylnej obudowy mostu (wtedy masz pewność ze cały olej i syf zleciał), druga opcja to wysysanie przez korek wlewu.

#38 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2014 - 22:07

A teraz pomimo czytania: Producent zaleca uzupelnianie, nie wymiane. Wymiana nie zaszkodzi, ale tez czy napewno cos poprawi ? Jesli most chodzi cicho i nie ma klopotow, jest suchy to ktos wymienial czy tylko uzupelnia ?

#39 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 26 lutego 2014 - 22:27

A teraz pomimo czytania: Producent zaleca uzupelnianie, nie wymiane. Wymiana nie zaszkodzi, ale tez czy napewno cos poprawi ? Jesli most chodzi cicho i nie ma klopotow, jest suchy to ktos wymienial czy tylko uzupelnia ?

bez szpery ,to ja bym tylko dolal

#40 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2014 - 22:30

A po co? Co ma poprawić? Jest cicho i

nie ma klopotow, jest suchy

i niech tak zostanie. Ewentualnie dolewka ale nie sądzę, żeby była potrzebna.