Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nivomat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
130 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   FL 2000 EditioN

FL 2000 EditioN
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 07 czerwca 2011 - 16:09

Witam mam pytanie odnoscie nawieszenia tylnego w Omci B(FL) mianowicie mam taki problem,jechalem z dosyc duza predkoscia skrecilem energicznie w lewo i wbil mi sie w srodek amortyzator,na diagnostyce nie stwierdzono bledu z amortyzatorem lub sprezyna,a ja nadal mam sztywne z prawej strony zawieszenie.Czy zna ktos moze rozwiazanie tego problemu?z gory dziekuje pozdro

#102 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2011 - 18:57

nawieszenia


chyba zawieszenia:p

wbil mi sie w srodek amortyzator


Wpadl do srodka czy jak??

#103 OFFLINE   FL 2000 EditioN

FL 2000 EditioN
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 07 czerwca 2011 - 20:00

Tak wpadl hehe i zachowuje sie tak jak bym mial sztywne zawieszenie.Tylko prawa strona.
Mozna jezdzic ale jest tragedia.Kolejna sprawa co jakis czas halasuje mi pod spodem jakas pompa ktora niby ma cos wspolnego z zawieszeniem..
kur.. mozliwe ze jest malo plynu w zbiorniczku wyrow.?haha dopiero teraz sie dowiedzialem ze to ma NIVO :/

#104 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2011 - 21:54

Nie bardzo rozumiem co to znaczy wpadł mi do środka. Znaczy wbił się w karoserię czy zablokował się w jakieś tam pozycji?
Nie znam się na nivomacie ale jeśli rozwaliłeś amor to trzeba go wymienić (czytaj komplet tył) i zobaczyć co dzieje się z pompą.

#105 OFFLINE   FL 2000 EditioN

FL 2000 EditioN
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 10 czerwca 2011 - 10:04

Nie bardzo rozumiem co to znaczy wpadł mi do środka. Znaczy wbił się w karoserię czy zablokował się w jakieś tam pozycji?
Nie znam się na nivomacie ale jeśli rozwaliłeś amor to trzeba go wymienić (czytaj komplet tył) i zobaczyć co dzieje się z pompą.



Witam ZaJaC wbił sie i zablokowal w pewnej pozycji no i pompa caly czas wariuje nawet gdy jest wylaczony zaplon...

#106 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2011 - 11:07

Cza pewnie wymienić.

#107 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2011 - 12:45

Odkąd kupiłem auto nigdy nie miałem problemów z nivomatem, natomiast dwa dni temu coś się popsuło.
W sobotę załadowałem bagażnik około 200kg ciężarem, Nivo bez problemu podpompowało amory z tyłu i auto się podniosło na odpowiedni poziom.
W niedzielę gdy wyjąłem klamoty z bagażnika, po odpaleniu tył się nie opuściłi stoi wysoko jak koza. Sprawdzałem czujnik i dźwigienka są na swoim miejscu, bezpiecznik też dobry. Dziś podłączyłem pod gniazdo OP-COMA i nie można było się połączyć z modułem regulacji wzniosu, co jest?

#108 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipca 2011 - 12:56

Sprawdz przekaźnik lub bezpieczniki.

Swoja droga bede robil remont tylu za tydzien, moze dwa. Moje nivo dziala bardzo dobrze, ale amory sa juz mocno skorodowane. Obawiam sie ze zaloze zwykle i odlacze przekaznik od pompy. Na dodatek mam peknieta sprezyna z tylu , a komplet nowych (niestety oryginalnych) do zawieszenia regolowanego to 1000zł + 800-1000zł za amory. Chyba mnie na to nie stac narazie, a szkoda.

#109 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 26 lipca 2011 - 14:37

a czym sie różni zwykła sprężyna od tej która idzie do nivo ?

#110 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2011 - 17:26

Zauważyłem również iż nie słychać kompresora po przekręceniu kluczyków, zawsze nawet na chwilę się włączał.

#111 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipca 2011 - 20:04

a czym sie różni zwykła sprężyna od tej która idzie do nivo ?


Różni się konstrukcją. Inna struktura zwojów.

#112 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2011 - 08:19

OK, kompresor zagadał okazało się, że jednak był spalony bezpiecznik, bo jakiś "miszcz" wsadził [10A] zamiast [20A].
Jedyny błąd jaki wyskoczył to błąd [nr. 6] - "..Za niskie napięcie w układzie.." - który już nie występuje.
Natomiast problem jest dalej ponieważ kompresor nie upuszcza powietrza i auto dalej stoi wysoko, w czym tkwi problem?

#113 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lipca 2011 - 09:29

Przy kompresorze jest zawór upustowy. Sprawdź go.

#114 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 01 sierpnia 2011 - 08:19

witam
chciał bym się dowiedzieć jak są podpięte wężyki przy pompce do niwo może ktoś ma fotki lub rysunek to był bym wdzięczny
są tam trzy wyjścia i nie były podpięte żadne przewody

#115 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2011 - 14:11

Dzisiaj byłem na kanale. Kolejno: wyjąłem bezpiecznik [27], spuściłem powietrze z układu, włożyłem spowrotem bezpiecznik, przekręciłem zapłon. Auto nie stoi już jak koza, natomiast nurtuje mnie jedno pytanie.. każdorazowo gdy włączam zapłon uruchamia się sprężarka NIVO na 2-3 sekundy i to bez ładunku. Po kilku takich uruchomieniach auto mimo woli coraz wyżej stoi. Dodatkowo jak byłem na kanale zrobiłem test, odpiałem cięgno czujnika i ruszałem nim góra dół na załączonym zapłonie... do góry bez problemu się podnosił natomiast nie opuszcza w dół. Co jest grane?!

#116 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 sierpnia 2011 - 20:34

Dzisiaj byłem na kanale. Kolejno: wyjąłem bezpiecznik [27], spuściłem powietrze z układu, włożyłem spowrotem bezpiecznik, przekręciłem zapłon. Auto nie stoi już jak koza, natomiast nurtuje mnie jedno pytanie.. każdorazowo gdy włączam zapłon uruchamia się sprężarka NIVO na 2-3 sekundy i to bez ładunku. Po kilku takich uruchomieniach auto mimo woli coraz wyżej stoi. Dodatkowo jak byłem na kanale zrobiłem test, odpiałem cięgno czujnika i ruszałem nim góra dół na załączonym zapłonie... do góry bez problemu się podnosił natomiast nie opuszcza w dół. Co jest grane?!


Napisalem Ci nizej ,ze przy kompresorze jest zawor upustowy. Jak nie wypuszcza powietrza to nie obnizy samochodu., Sprawdz go.

#117 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2011 - 10:20

w jaki sposób odkręca się sprężarkę nivo od podłogi? Dziś mam zamiar zabrać się do tego i nie wiem jakich kluczy będę potrzebował. Wężyk od podciśnieniowy idący do miechów w amorach trzeba czymś zatkać podczas eksploatacji bez sprężarki, czy nie trzeba ich zabezpieczać?

#118 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 09 sierpnia 2011 - 11:17

potrzebujesz:
grzechotka
nasadka 13
długa przedłużka

odkręcasz 2 śruby mocujące oraz jedną (najbliższa od nadkola) obracasz o 90 stopni i powinna wyjść.
zdejmujesz wtyczkę oraz wężyk idący do amorów.
czy ten wężyk trzeba zabezpieczyć przed ewentualnym uciekaniem powietrza, to nie wiem.

#119 OFFLINE   Quentinnn1

Quentinnn1
  • 3 postów
  • Dołączył: 01-09-2011

Napisany 01 września 2011 - 18:44

Witam. Prawdopodobnie mam w swojej Omedze kombi nivomat. Niestety nigdy nie zauważyłem żeby coś się podnosiło czy opadało. Moje zawieszenie z tyłu jest całkowicie zużyte i chciałbym jak najtaniej wymienic wszystkie podzespoły. Czy jest możliwość podłączenia zwykłych amorów i odłączenia nivo?? Jakie są tego konsekwencje?? :)

#120 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 01 września 2011 - 19:08

wystarczy wymienić amortyzatory i sprężyny na zwykłe. nie wiem gdzie u Ciebie w 2.5 DTI jest kompresor zawieszenia, ale można go zdemontować, podobnie jak dzwignię regulacyjną. przewody od amorków podwieś