Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zalety i wady automatu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 18 lutego 2009 - 16:55

Wszyscy chwala automatyczna skrzynie biegow wiec cos w tym musi byc ;)


Też do nich należę jakby co :ok::cool:
Wymarzony potworek już jest...

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2009 - 17:03

1. nie masz kontroli nad zmianą biegu - czasami w trasie chciałbym po prostu przyspieszyć a skrzynia redukuje biegi i wystrzelam do przodu jak rakieta, choć wcale tego nie chciałem. Silnik duży, spokojnie przyspieszyłby z niskich obrotów a tu zonk - z czwórki na dwójkę i darcie asfaltu


wciskasz powoli pedla gazu i przyspiesza bez zmiany

2. Skręcam na skrzyżowaniu, wciskam gaz i... skrzynia rusza z 'jedynki', a ja z przerażeniem w oczach szukam prawą nogą pedału hamulca by nie wjechać w grupę pieszych Z manualem skrzyżowania pokonujesz na 'dwójce'


jak wyzej


. hamowanie silnikiem - czasami chciałoby się dojechać 'na luzie' - z automatem to niemożliwe, a do tego podczas zwalniania skrzynia redukuje biegi co powoduje zmiany w sile hamowania - mogą one zaskoczyć, bo dojeżdżam sobie do jakiegoś auta, czuję że auto hamuje silnikiem, a nagle następuje zmiana biegu i hamowanie się zmniejsza i trzeba się wspomóc hamulcem


wciskasz "S" albo jezdzisz na 3 biegu i masz hamowanie silnikiem.


Ogolnie- masz chyna za ciezka noge i stad twoje niedogodnosci




 


#23 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2009 - 17:45

Jak przeczytalem to co napisal doncortino to sie zalamalem, delikatnie mowiac zalamalem. Wszystko co napisal kolega Beast to prawda i ma 10000% racji.
Nie wiem jak Ty jezdzisz, ja od pol roku jezdze Omega w automacie i mam 3.0 silnik, nie mam zadnych problemow z ruszaniem powoli, czy tez wchodzeniem w zakrety i żadni piesi przede mna nie musza uciekac. Te skrzynie sa tak elastyczne ze nie wyobrazam sobie jak mozna pisac takie bzdury, poza tym jazda na luzie wcale nie jest taka fajna, bo mozna w bardzo prosty sposob stracic kontrole nad autem, a tak zawsze mozna skontrowac i wyjsc z bardzo ciezkiej sytuacji.
Ja na twoim miejscu bym pocwiczyl troche nauke jazdy z kims kto sie na tym zna.

#24 OFFLINE   Ivo

Ivo
  • 240 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 18 lutego 2009 - 18:24

A tak na marginesie to nikt kto uczy jazdy, nikt kto sie zna na jezdzie, nie dojeżdza na luzie do światel itp. Chocby dlatego, że jest to wbrew oszczędnej jeżdzie ... no i oczywście jw.

#25 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2009 - 18:28

Oj trochę wywołałem burzę swoimi spostrzeżeniami.
Żeby było jasne - nie zamieniłbym się na manualną - automat mi jak najbardziej odpowiada.
Po prostu przedstawiłem swoje spostrzeżenia po przesiadce z manuala w espero 1,8.
Potraktujcie moją wypowiedź z lekkim przymrużeniem oka.
Jazda automatem jest po prostu całkiem inna niż manualem i warto mieć tego świadomość.
Skręt na skrzyżowaniu może po prostu zaskoczyć - hamuję,
wchodzę w zakręt, wciskam gaz - skrzynia w tym czasie redukuje bieg i auto przez krótki moment nie przyspiesza więc odruchowo wciskam gaz głębiej - i wtedy skrzynia zapina bieg a auto wystrzela jak z procy. Tak mi się parę razy zdarzyło, można być zaskoczonym.

Ponadto uwierzcie mi, nie jestem wariatem wciskającym gaz do deski przy byle okazji - jeżdżę wręcz emerycko, jakoś nie sprawiają mi radości kille spod świateł. Wręcz przeciwnie - kiedy wyprzedzi mnie jakiś młokos w stuningowanym golfie wystarcza mi w zupełności świadomość tego, że zostałby w tyle gdybym zechciał.

#26 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2009 - 18:48

Skręt na skrzyżowaniu może po prostu zaskoczyć - hamuję,
wchodzę w zakręt, wciskam gaz - skrzynia w tym czasie redukuje bieg i auto przez krótki moment nie przyspiesza więc odruchowo wciskam gaz głębiej - i wtedy skrzynia zapina bieg a auto wystrzela jak z procy. Tak mi się parę razy zdarzyło, można być zaskoczonym.


albo masz coś zepsute, albo musisz poćwiczyć, albo poproś kogoś o kilka wskazówek.
Mialem dwie omy w automacie (x30xe y25dt) i kilka innych aut z automatem (też mocnych np. A6 2,5tdi 180KM) i nigdy nie mialem takich problemów

#27 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 lutego 2009 - 19:09

Skręt na skrzyżowaniu może po prostu zaskoczyć - hamuję,
wchodzę w zakręt, wciskam gaz - skrzynia w tym czasie redukuje bieg i auto przez krótki moment nie przyspiesza

chyba masz coś nie teges.... sprawdź ile masz oleju w skrzyni i kiedy wymieniałes filtr oleju w skrzyni ??
co prawdam mam 2,5 V6 ale nigdy nie mialem takich problemów - opisz dokłądniej co i jak się zachowuje autko ze szczegółami czy szarpie w momencie przyspieszania itd itp... cz w trakcie hamownaia sa jakies objamy niepokojące itd..
u mmie od razu reaguje na nacisnieecie pedału gazu nawet delikatne
pozdr

P.S.
przestawiałem się na jazde automatem tylko 3 dniu i od razu zapomniałem co to sprzegło i nigdy się nei zamienie na manuala...

#28 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2009 - 02:02

zrobiłem omegą już około 2,5 tys. km, wydaje mi się że skrzynia pracuje prawidłowo. Przełącza płynnie, bez szarpania, czasami trudno wyczuć moment zmiany biegów.
opisany przypadek zdarzył mi się może ze trzy razy, będę się przyglądał temu i jeśli zdarzy się ponownie postaram się zapamiętać wszelkie okoliczności. Może rzeczywiście skrzynia szwankuje? Olej mam zamiar wymienić wraz z filtrem w przyszłym tygodniu. Czytając forum trochę zgłupiałem i już nie wiem jaki olej zastosować - najczęściej jest mowa o dextron III, ale ktoś pisze że jakiś inny w żółtym kolorze, napiszcie proszę jednoznacznie co kupić - oryginał GM, mobil czy inny?
Aha jeszcze jedno - wyczytałem na forum, że skrzynia w 3,2 różni się od tej montowanej w 2,5 V6 - to prawda?

#29 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2009 - 08:46

najczęściej jest mowa o dextron III

oryginał GM, mobil czy inny?

Ma być olej o specyfikacji Dextron III, niekoniecznie musi to być oryginał. Ja np. mam wlany Mobil.

#30 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2009 - 09:09

dzięki.
Podobno filtr najlepiej oryginalny umyć w benzynie, ale jeśli się trafi markowy zamiennik to chyba też da radę?

#31 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2009 - 09:13

Podobno filtr najlepiej oryginalny umyć w benzynie,

Ten stary ???

#32 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2009 - 11:53

Ten stary ???


Tak, ten stary. Jak pamietam, nawet Hayness tak pozwala robic. Moze lepiej nie zaczynac kolejnej dyskusji - kazdy niech robi jak lubi.

Co do spalania to ten 1l roznicy miedzy manualem a automatem jest bardzo optymistyczny. Ja bym powiedzial, ze w warunkach miejskich moze to byc blizej 3l roznicy. No, ale pewnie zaraz sie okaze, ze wszyscy w automacie spalaja po 13l w miescie, wiec wiecej nie pisze. ;)

Co do awarii i uzywek to znam wiele osob ktore po zakupie mialy podobne lub jeszcze wieksze problemy. Jezeli automat jest dobry to fajne, bedzie jezdzil dlugo. Jezeli jednak w koncu padnie (a wielu sprzedaje auto kiedy zaczyna sie to dziac - zmienia olej i na miesiac jest spokoj) to niestety zaczyna sie nieciekawie. Kazdy zaklad zaciera rece i liczy tysiace z zyskow. Wiem, ze nie dzieje sie tak kazdemu, ale patrzac na liczbe zapytan jakie dostaje odnosnie napraw automatow, nie sa to sprawy jednostkowe.

Automat jest swietny dla leniuchow - mozna jesc, rozmawiac przez telefon, nie trzeba sie martwic o biegi, ruszanie pod gorke itp. Jest to bardzo fajne udogodnienie, jednak pomijajac nawet moje marudzenie na temat awaryjnosci (mocno wysluzonych) automatow w Omegach, rozwiazanie takie daje bardzo maly wplyw kierowcy na przeniesienie mocy. Komputer w tak starych skrzyniach jest dosc prymitywny i pobiera dosc podstawowe parametry (predkosc, obciazenie, przyspieszenie itp) co dla wielu moze byc meczace (zmiany biegu przy wyprzedzaniu, zbijanie biegu przy dojezdzaniu do skrzyzowania itp). Wystarczy poczytac opinie ludzi ktorzy maja stare lub nowe oprogramowanie automatow. Jedni zachwycaja sie, inni przeklinaja nowy soft, tak samo jak nowe sterowanie w skrzyniach FL.
Wg mnie warto sprobowac, zeby wiedziec i liczyc, ze bedzie sie akurat tym szczesliwcem ktory bedzie uzytkowal automat bezawaryjnie, a spalanie nie uderzy go po kieszeni. Tak jak z silnikiem V6 - kto nie ma narzeka na spalanie, koszty itp. kto ma, cieszy sie i jezdzi.

#33 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 lutego 2009 - 12:14

kto ma, cieszy sie i jezdzi.

:)

Olej - do skrzyni Dextron III
filtr - proponuje jednak nowy...

#34 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2009 - 12:18

:)

Olej - do skrzyni Dextron III
filtr - proponuje jednak nowy...


ja nie zamierzam oszczędzać na filtrze, jednak na forum przeczytałem, że lepszy 'regenerowany' oryginał niż nowy zamiennik. Dla mnie to trochę naciągana teoria, dlatego pytam.

#35 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2009 - 13:19

Wlasnie dlatego nie dyskutuje, bo kazdy cos wie i ma swoja teorie. Mycie filtra jest sprawdzone praktycznie i pewnie wielu ludzi by sie zdziwilo, ze zaplacilo za nowy filtr a maja plukany. Wszystko jednak jezdzi a klient tlumaczy wszystkim jak wazna jest wymiana filtra ;) Reszte zostawiam kazdemu do przemyslenia.

#36 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 19 lutego 2009 - 16:19

nie kupujcie automatów - bo potem manual w korku wydaje sie być męczarnią :D
jeździłem zaledwie 2 lata moją omką z automatem ale ze względu na odległości jakie pokonuje przesiadłem sie na mały samochód z manualem
..i dopiero po kilku tysiącach km w manualu przyzwyczaiłem sie do jazdy na półsprzegle itp w warszawskich korkach :-)
czyli tak naprawdę tylko automat , jeśli nie patrzymy na spalanie- a jak ktoś ma omę to na mini spalanie nie może liczyć to tylko automat

#37 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2009 - 16:40

Automat jest The Best :)

#38 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 lutego 2009 - 19:59

only aftomaten... :)

#39 OFFLINE   bike_power

bike_power
  • 29 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 20 lutego 2009 - 21:22

W czasie jazdy dopuszczalne jest tylko zejście na programy "1-3". Wszystkie inne manewry ze skrzynią DOPIERO PO ZATRZYMANIU auta. Nigdy w czasie ruchu.




no w czasie jazdy mozna wrzucic 1-3 i 'D' ale raczej wiekszego przyspieszenia nieuzyskasz niz na sporcie. a "N" jest tylko w awaryjnych stuacjach typu przepchniecie auta itd a nie do "dojezdzania do swiatel"


a tak do tematu to moim zdaniem automat jest lepszy i o niebo wygodniejszy od manuala. manual jest dobry jak chcesz sobie autkiem poszalec typu slizganie palenie gumy itd. bo spod swiatel automat szybciej wyrwie niz takie samo auto z manualem

#40 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 21 lutego 2009 - 00:12

aftomatem też można podriftowac ... ale na lodzie :D ostatnio strzeliłem z 5 bączków na parkingu traktorkiem... taka mała rzecz a cieszy :)