Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana filtra paliwa silnik 2.2 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MIRAS12

MIRAS12
  • 2 postów
  • Dołączył: 15-04-2007
  • Skąd: POZNAŃ

Napisany 11 lutego 2009 - 12:53

Witam proszę o poradę jak wymienić filtr paliwa w omedze 2,2 dti (DTH) , tak aby po zmontowaniu filtra nie było kłokotów z zapaleniem silnika pozdrawiam

#2 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 11 lutego 2009 - 13:09

Odkręcić dekiel , wymienić wkład , wymienić uszczelki, w razie potrzeby dolać ropy do pełna , zakręcić dekielek z czuciem !!! bo może pęknąć lub się będzie zapowietrzać

#3 OFFLINE   MIRAS12

MIRAS12
  • 2 postów
  • Dołączył: 15-04-2007
  • Skąd: POZNAŃ

Napisany 11 lutego 2009 - 13:23

Dziekuje bardzo

#4 OFFLINE   kikizdalekich

kikizdalekich
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-04-2008
  • Skąd: p-ń

Napisany 27 lutego 2009 - 14:26

ja tak zrobilem w 2.0 dth i zapalil mi sie check i nie chce odpalic :) i co teraz??

#5 OFFLINE   aAFRICA

aAFRICA
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: pl

Napisany 28 lutego 2009 - 01:56

Odkręcić dekiel , wymienić wkład , wymienić uszczelki, w razie potrzeby dolać ropy do pełna , zakręcić dekielek z czuciem !!! bo może pęknąć lub się będzie zapowietrzać




Mi mechanik powiedzial, zeby nie ryzykowac przykrecania dekielka bez klucza dynamometrycznego. Latwo uszkodzidz uszczelke.
Wprawdzie jezdzę Vectrą ale silnik mam ten sam.

#6 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2009 - 11:33

ja tak zrobilem w 2.0 dth i zapalil mi sie check i nie chce odpalic :) i co teraz??

...odpowietrzyć układ paliwowy :)

#7 OFFLINE   kikizdalekich

kikizdalekich
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-04-2008
  • Skąd: p-ń

Napisany 28 lutego 2009 - 12:47

...odpowietrzyć układ paliwowy :)


czyli rozumiem artur ze kontrolka sie pali bo ma duzo powietrza w ukladzie i po odpowietrzeniu powinno to zgasnąć ?? ,jak mu samostartem daje w rure to chodzi ale nie wchodzi na obroty cos czuje ze to awaria sterownika :(

#8 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2009 - 13:25

Zczytaj kompem nr błędu - jeśli pali się check i zapisz dokładnie jego nr wraz z ewentualnymi innymi literkami i nawiasami, a nie tylko to, co powie mechanik. Będzie wiadomo, czy to sterownik. Odpięcie aku nic nie da.Check pali się cały czas, czy tylko jak dopalisz na samostarcie?

#9 OFFLINE   kikizdalekich

kikizdalekich
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-04-2008
  • Skąd: p-ń

Napisany 28 lutego 2009 - 13:44

Zczytaj kompem nr błędu - jeśli pali się check i zapisz dokładnie jego nr wraz z ewentualnymi innymi literkami i nawiasami, a nie tylko to, co powie mechanik. Będzie wiadomo, czy to sterownik. Odpięcie aku nic nie da.Check pali się cały czas, czy tylko jak dopalisz na samostarcie?


jestem umowiony na kompa w poniedzialek ,na samostarcie chodzi a kontrolka nie gasnie ,i samochod nie reaguje na pedal gazu

#10 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 01 marca 2009 - 15:53

Podobnie jak napisał w swoim poście kolega SM210, przy wymianie filtra paliwa paliwa, ważne jest uzupełnienie oleju napędowego oraz wykonanie kolejnych czynności wskazanych przez kolegów. Istotnym jest po prawidłowym wykonaniu opisanych czynności, uruchomienie silnia przy równoczesnym wprowadzeniu go na obroty i potrzymaniu tak pracującego przez około jedna minutę. Pozwoli to na uniknięcie zapowietrzenia się układu paliwowego. Pozdrawiam;)
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#11 OFFLINE   kikizdalekich

kikizdalekich
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-04-2008
  • Skąd: p-ń

Napisany 02 marca 2009 - 18:27

Zczytaj kompem nr błędu - jeśli pali się check i zapisz dokładnie jego nr wraz z ewentualnymi innymi literkami i nawiasami, a nie tylko to, co powie mechanik. Będzie wiadomo, czy to sterownik. Odpięcie aku nic nie da.Check pali się cały czas, czy tylko jak dopalisz na samostarcie?


Artur są dwa bledy 1650 1651 nie ma polaczenia miedzy kompem a pompa jakis CAN ?? facet od kompa mi powiedzial ze mam sprawdzic przewody miedzy pompa a komputerem te wiazki czy to moze byc ze sie przetarl jakis przewod troche tam wyginalem ??

1650 Lampka kontrolna układu
1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2009 - 20:56

Artur są dwa bledy 1650 1651 nie ma polaczenia miedzy kompem a pompa jakis CAN ?? facet od kompa mi powiedzial ze mam sprawdzic przewody miedzy pompa a komputerem te wiazki czy to moze byc ze sie przetarl jakis przewod troche tam wyginalem ??

1650 Lampka kontrolna układu
1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN

Ogólnie chodzi o to, że nie ma komunikacji ECU ze sterownikiem pompy wtryskowej. Generalnie są dwie przyczyny:
1. Źle wciśnięta wtyczka w pompie wtryskowej lub przetarty któryś z kabelków idących do pompy wtryskowej - bardzo optymistyczna wersja i bezkosztowa lub niskokosztowa naprawa (dociśnij/przeczyść wtyczkę w pompie na WYŁĄCZONYM zapłonie, generalnie - jeżeli robisz coś z tą wtyczką, to wyłącz zapłon, gdy skończysz i podłączysz ją dopiero włacz zapłon)
2. Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej - tu tylko jego naprawa i koszt od 600zł za samą naprawę sterownika do 3000zł za naprawę całej pompy (elektronika pada najczęściej od niedomagań mechanicznych). Zadzwoń do człowieka imieniem Kris 669-212-293 (jest z Twoich okolic) i powiedz, o co chodzi i że jesteś od Artura z forum Automotoserwis.
Najpierw powalcz z tą wtyczką.
PS.
Mam nadzieje, że to nie ta druga przyczyna, bo to byłby niezbyt dobry prezeznt urodzinowy. Mimo tego, wszystkiego najlepszego :)

#13 OFFLINE   kikizdalekich

kikizdalekich
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-04-2008
  • Skąd: p-ń

Napisany 03 marca 2009 - 09:04

świete słowa ARTUR ale ja nic nie robilem przy niej ,sadze ze to moze byc jakis przewod naprawialem przewod wspomagania bo kapalo wiec moze poruszylem jakas wiazke i cos peklo .Powalcze z wtyczka wyjme przeczyszcze ,sprawdze przewody dam znac co bylo ,komputerowiec mi powiedzial ze ta wiazka od kompa do pompy lubi sie przecierac ,sprawdze i dam znac dla innych na przyszlosc

koledzy pytanko sterownik był naprawiony wsadzilem sam ,czy blad powinien sie sam skasowac i czy saamochod odpali ,czy najpierw skasowac blad musze ??

#14 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 kwietnia 2009 - 23:34

Przyłączam sie do KIKIZDALEKICH, wczoraj wymienilem filtr paliwa, pozdejmowalem przewody wtryskowe, zdjąłem kolektor ssacy /górną pokrywe/ poodpinałem czujniki w jego obrebie /aku oczywiscie odłączony/, odpiąłem również wtyczkę od pompy... po złożeniu zaliczyłem zonka, paliwo podpompowane gruszką do pompy /wiecej sie nie da/, z przelewów zassałem resztki powietrza, odkrecilem przewod wtryskowy by w momencie odpalania sie odpowietrzył.... I D..PA ;(
teraz słyszę ze kręci ale nie odpala... nawet nie zakaszle. przez sek tylko z przewodu wtryskowego kapnęło ropą i na tym sie skonczyło....
co moze byc przyczyną? bezpieczniki sprawdzone... autko w garazu i nie mam nawet jak zczytac błędów...
mozna to zrobic jakims uniwersalnym kompem u mechanika czy musi być orginalny TECH? najblizszy mam 60kmod siebie ;(
Ktoś ma jakiś pomysł?

#15 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2009 - 14:50

Trzeba podłączyć pompkę ssącą z przeźroczystym wężykiem do powrotu i sprawdzić, czy lecą bąble powietrza w ON.
PS
Rafja, jeśli odpowietrzałeś gruszką bez włączonego zapłonu, to możesz krecić rozrusznikiem do jutra ;) i nic. Gdy się odpowietrza, trzeba włączyć zapłon, bo odblokowuje się wtedy zwór w pompie i ON leci wtedy przez cały układ paliwowy.

#16 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 kwietnia 2009 - 16:06

gruszką tylko podprowadzałem paliwko do pompy, dzieki niej nie ucieka mi paliwko z filtra, gdy grzebie przy pompie /zaworku/. powiedz tylko ArturL, czy trzeba luzować wszystkie przewody wtryskowe czy wystarczy jeden dowolny? Byłem z tydz temu w ASO /jak jeszcze jezdził/ i chciałem odpowietrzyć, facio mnie zfurkał ze one same się w trasie odpowietrzają... sam juz nie wiem jak to moze być...

#17 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2009 - 17:44

Nie jeździj do tego ASO... Pytałem, jak odpowietrzałeś (pompowałeś gruszką)- na włączonym zapłonie? Włącz zapłon, gruszka i do dzieła. Przewody wtryskowe trzeba wszystkie po kolei - jak zaczyna lecieć ON, to zakręcasz. Potem następny. Przed każdym luzowaniem nakrętki podpompuj gruszka na włączonym zapłonie.

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 kwietnia 2009 - 18:49

powiem ze tak jeszcze nie robiłem, jutro spróbuje... a tak ku pamieci innych, nieszczesne ASO to w ełku, radze omijac szerokim łukiem, jezeli ktos ma mozliwosc chyba ze po czesci....
dzieki, pozdrawiam

Dzieki ArturL
Zrobiłem jak mowiłes i odpaliłem, z tych emocji przy składaniu nie pomyślałem o odpowietrzeniu przewodów paliwowych /metalowych/... jakbym tak jeszcze pokrecił to pewnie bym zajezdzil pompe...
Wielkie dzieki!
Pozdrawiam

#19 OFFLINE   oski28

oski28
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-09-2012

Napisany 21 października 2012 - 09:36

witam czy może ktoś napisać gdzie znajduje się filtr paliwa w 2.2 dti i jak go wymienic ??

#20 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 października 2012 - 19:11

Za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Czarny plastikowy. Wchodzi do niego wtyczka do grzałki i dwa przewody paliwowe.