Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
253 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 lutego 2009 - 11:45

Szanowni Klubowicze;) Mam pytanie-co można zmodyfikować w silniku 2.0 16v,aby uzyskać więcej mocy,tudzież uzyskać lepsze przyspieszenie bądź większą elastyczność silnika?Jakie mniej więcej koszty by tego były?Chodzi mi o modyfikację drobne,niewymagające dużych nakładów finansowych,bo jestem jeszcze na dorobku i nie stać mnie by zainwestować w autko całej zaoszczędzonej kasy:confused: Muszę dodać,że moje Maleństwo zostało zagazowane 6 lat temu zwykłą instalacją gazową:o Serdecznie dziękuję za porady:zgoda:

#2 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 lutego 2009 - 12:01

było już poruszane nie raz na forum. ogólnie szkoda zachodu. jak chcesz coś kombinować to jednak koszty będę wysokie. najprostszy sposób to sprzedać tą i kupić 2.5 albo 3.0. tak będzie najtaniej ;)

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2009 - 12:04

najtaniej?? - sprzedać i kupić V6

Jak nie to zamontować inny silnik (np C20LET) ale to już przeróbka za pare ładnych tysięcy

NIe wierz w magiczne chipy itd - nic nie dają

aha jeszcze możesz dołożyć wałki rozrządu irmiego - ale znajdź je najpierw



 


#4 OFFLINE   kizior11

kizior11
  • 126 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Raszówka

Napisany 11 lutego 2009 - 19:34

Widziałem takie wałki są średnio po ok 800 zł ale gdzieś widziałem komplet za 1490zł (nowe robione przez firmę w Polsce) ale dają ok od 5 do 20%

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2009 - 20:07

kizior11, ja mówie o oryginalnych wałka Irmschera - nie widziałem jeszcze w Polsce



 


#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2009 - 20:22

Muszę dodać,że moje Maleństwo zostało zagazowane 6 lat temu zwykłą instalacją gazową

zmień instalację na sekwencję

lub zmień auto

niestety niskim nakładem kosztów możesz jedynie przeprowadzić wsio-tunning bo to ecotec z ograniczona mocą w celu poprawy czystości spalin

jedni czasem mówili że walili EGR i im przybyło, hmm ciekawe co moze z 1 do 2 kM
zmień kolektory - wydechowy na rurowy ( jeśli dopadniesz) ale to koszt ok 1000 zł wydech remusa to bedzie ładniej chodził (cały wydech nie tylko końcówkę) i coś mu tam przybędzie

w sumie wydasz ok 4000 (optymistyczna wersja) a przyrost będzie w granicach 5-7% co jest nieopłacalne

#7 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 lutego 2009 - 15:03

..Zdecydowanie najtanszym rozwiazaniem bedzie zamontowanie super glosnego tlumika koncowego, co zdecydowanie poprawi odczucie dynamiki pojazdu.. Uwierz mi - działa!!
W Radomiu takich 1.4 na mega wydechach od groma, a na swiatlach igraja z duzo wiekszymi pedzidłami..

..Moim zdaniem - dabj tylko o to zeby silnik byl zdrowy bo tanio nic sie nie da, KM i Nm to jedne z drozszych dodatkow do samochodu :)
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#8 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 lutego 2009 - 15:14

Czyli takie elementy jak filtry stożkowe,sportowe świece,magnetyzery,itp nie sprawdzają się w ogóle?Wiele sklepów "tuningowych" zaleca takie rzeczy,ale chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę,żeby nie dać się naciągnąć...

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2009 - 15:41

Sluchaj, naprawdę chcesz stunningować auto. To teraz uważaj:

Wałki od silnika X20XER (opel astra OPC 1) są agresywniejsze. Do tego soft robiony na zamówienie w firmie TTC (powinno dać jakieś 160 pare kucy plus 200 pare niutków momentu). Dalej robisz polerkę dolotowego i wylotowego kolektora i jak masz kasę lub możliwości robisz kolektor rurowy (kolejne 14 kucy). I tu zaczyna się robić problem z półosiami i sprzęgłem. Więc na Polibudzie w Warszawie wzmacniają CI półosie, a w niemcowni kupujesz sprzęgiełko kompletne Sachsa (ale to do jazdy wyczynowej). Teraz już wszystko masz i możesz kombinować dalej. Powerbox na dolot i map sensor zamiast przepływki plus kolejna modyfikacja oprogramowania kompa (tu już zacząłbym się kusić o zmianę kompa bo możemy wyjść już blisko granicy 200KM (fajnie jest) więc zaczynasz się też rozglądać za nowymi korbami (warzonymi na zamówienie) i kutymi tłokami (jest szansa że te od z20ler podejdą jest duża. No i po tych zabiegach jesteś lżejszy już o ponad 8 tys PLN zaczynasz kombinować dalej. Trzeba wzmocnić most i wał bo nie koniecznie wytrzyma dalsze przeróbki, oraz hamulce (bo to trzeba wyhamować jakoś). Robisz rozprężenie głowicy (dorabiana na zamówienie uszczelka pod głowice - grubsza od standardowej) i lecisz po nowy kolektor + turbo + kolejna modyfikacja kompa (tu już bedziesz musiał kupicnowego kompa). I tak po założeniu overboosta i wydaniu kolejnych 10 tys PLN :) masz swoje 300 KM. pytanie tylko czy skrzynia to wytrzyma :) - tego nie wiem

Oczywiście prostsza droga to kupić c20let, x20ler lub x20let (ale kompletne) i po krótkim remoncie masz ponad 200KM

Czyli takie elementy jak filtry stożkowe,sportowe świece,magnetyzery,itp nie sprawdzają się w ogóle?Wiele sklepów "tuningowych" zaleca takie rzeczy,ale chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę,żeby nie dać się naciągnąć...


A do tego możesz dołożyć jeszcze jakieś fajne diody a potem jechać na zlot WT :)



 


#10 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 16 lutego 2009 - 16:01

najlepszy tuning to zmienić silnik :D

#11 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2009 - 17:09

Czyli takie elementy jak filtry stożkowe,sportowe świece,magnetyzery,itp nie sprawdzają się w ogóle?Wiele sklepów "tuningowych" zaleca takie rzeczy,ale chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę,żeby nie dać się naciągnąć...

Polecają, bo mają z tego zysk ;) Zasady handlu ;)

#12 OFFLINE   kamilos1834

kamilos1834
  • 13 postów
  • Dołączył: 07-03-2009
  • Skąd: krasne

Napisany 07 marca 2009 - 17:30

dawid nie baw sie w zaden tuning w 2-litrówce nie opłaca sie pchac w to pieniedzy najlepiej kupic cos z wiekszym silnikiem

#13 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 07 marca 2009 - 18:40

dawid nie baw sie w zaden tuning w 2-litrówce nie opłaca sie pchac w to pieniedzy najlepiej kupic cos z wiekszym silnikiem


dokladnie szkoda kasy na siece niby sportowe itp

#14 OFFLINE   Genas

Genas

    Już nigdy nie kupię Omegi

  • 1 247 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Göppingen
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2009 - 19:33

dawid nie baw sie w zaden tuning w 2-litrówce nie opłaca sie pchac w to pieniedzy najlepiej kupic cos z wiekszym silnikiem

Albo swap na HEMI :D

 


#15 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2009 - 16:16

filtry stożkowe


jak naj bardziej, ale markowe, całe ze stalowej siatki bez jakieś bibuły

sportowe świece


tu można polemizować bo zakładanie świec i złej wartości cieplnej i oporności może spowodować uszkodzenie cewki zapłonowej, ale miałem już świece bezelektrodowe które naprawde poprawiały "doły" w maluchu "brisk premium"

magnetyzery


jedyne co mogą poprawić to samopoczucie, pozatym dodają tyle mocy co obniżone lusterka... dla mnie to chłam

#16 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2009 - 17:40

Zobacz tu: http://motonews.pl/s...=32&f=9&start=0

#17 OFFLINE   Tobiasz86

Tobiasz86
  • 207 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2009 - 09:50

stożek, hmmm może i dobry ale na pewno nie do tego silnika, c20xe i c20xev nie lubią stożków

#18 OFFLINE   Sosmos

Sosmos

    aka Łukasz

  • 134 postów
  • Dołączył: 13-05-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 15 marca 2009 - 11:49

2.0 zamienić na 2.5 lub 3.0 to bardziej się opłaca, a jak nie to do 2.0 turbinę założyć w inne rzeczy nie ma sensu się bawić

#19 OFFLINE   misieq1986-86

misieq1986-86
  • 1 postów
  • Dołączył: 26-03-2009

Napisany 26 marca 2009 - 20:13

Mam omegę 2.0 16v 136 koników posiada. Mam pytanie. Jeśli założę do mojej omegi 2,5l motor to wszystko będzie pasowało??? co ze skrzynią czy wytrzyma. Pomocy nie wiem co robić.

#20 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2009 - 20:22

Taniej wyjdzie sprzedac ta i kupic 2.5. Przerobek jest duzo, do RM '98 w manualu jest inne przelozenie przekladni glownej. Skrzynia jest ta sama.