Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szyberdach nie dziala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 styczeń 2015 - 21:51

Pod szybrem

#22 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 20 luty 2015 - 18:51

Cześć!

Mam problem z szyberdachem. Po podłączeniu pod diagnostyczny program w zakładce "Sliding Roof" wyświetla mi się błąd 55. Co on oznacza? Od czego by tu zacząć??

Dziękuje z góry!
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#23 OFFLINE   qjub48

qjub48
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2015
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marzec 2015 - 09:04

Witam, Panowie mam problem nie umie otworzyć szyberdachu, pomaga mu ręcznie lekko go wyciskając ale on lekko drgnie i stoi a w silniczku jakby coś objeżdzało, domknąć zatrzaski też muszę pomagać za pomocą śrubokręta żeby to ruszyło bo jakiś wcześniejszy użytkownik że się tak wyrażę "nawalił" na prowadnice smaru i w dodatku przy ostatnich próbach znalazłem resztki długopisa, i jakieś kawałeczki deski :D

Tak się zachowuje gdy jest podłaczony i zamknę auto z pilota naciskając dwa razy... :D


#24 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 313 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marzec 2015 - 19:10

Twój tekst trzeba 2 razy przeczytać żeby zrosumieć o co chodzi, na moje nie fachowe oko, to się gdzieś w mechanizmie jakieś zęby pozrywały.

#25 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marzec 2015 - 13:29

opel 55 szyberdach Usterka siłownika
auto serwis

#26 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 06 marzec 2015 - 13:56

Dzięki bardzo za odpowiedź :-)
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#27 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 265 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 grudzień 2016 - 19:32

Podłącze się pod temat, od zakupu auta były problemy z szyberdachem. Ostatnio założyłem 3 zestaw sterownika z silniczkiem, lecz dalej jest problem, choć tu już szyber dach jako tako chodzi, ale źle widzi punkt zamknięcia. Otóż według układu dach jest zamknięty gdy pokrętło przestawione jest na pozycje tak jak na zdjęciu:

20161221_174753.jpg

 

Natomiast we właściwej pozycji zamkniętej czyli takiej:

20161221_174828.jpg

Szyber jest uchylony

20161221_174920.jpg

 

Ogólnie dach programowałem, ale cały czas pozycją zamkniętą dla niego jest te uchylenie, nawet przy domykaniu z pilota zamyka się w ten sposób do uchylenia, żeby go zamknąć trzeba przekręcić pokrętło jak na pierwszym obrazku. Reszta funkcji jako tako działa, uchyla się, odsuwa do końca, lecz tak jakby źle widział pozycję zamknięcia, programowanie nic nie daje, nawet jak manualnie ustawi mu się pozycję zamkniętą to i tak we właściwej pozycji zamkniętej w trakcie programowania się uchyli. Podpinałem auto pod Opel Scanera, błędów dla szybra brak.

Ktoś miał taki problem ? Mi się wydaje wina sterownika to w nim może tkwić problem ?



#28 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 grudzień 2016 - 22:02

Nie wiem jak w omedze bo mię mam szybra ale w Audi 80 miałem podobnie i wyglądało to tak że to silnik ma ustawiona ilość obrotów jaka musi wykonać żeby dach był zamknięty. Silnik zębatka jedzie po takiej lince ślimakowej w całej obudowie szybra tylko tam był inny przełącznik ale spróbuj zrobić tak że ustaw żeby dach fizycznie był zamknięty odłączyć przełącznik od silniczka i ustaw w taką pozycje żeby na przełączniku było że jest zamknięty i podłącz spowrotem wszystko tak operacyja powinna skutkować tym że dach będzie zamknięty i przełącznik będzie pokazywał dobrą pozycję Edit edit edit Właśnie zobaczyłem że silnik jest trwałe połączony z przełącznikiem więc zrób tak że ustaw żeby był szyber fizycznie zamknięty wykręć cały układ (silnik, pokrętło) ale nie odpinaj kostek żeby był prąd na tym i przekręć pokrętło w odpowiednią pozycje silnik zrobi obroty i ustawi się w pozycje zamknięty, szyber już masz w tej pozycji bo ja ustawiłes zanim odkręciłes silniczek teraz skręcasz wszystko do kupy i chwalisz się na forum tym że udało się naprawić :p

Edytowany przez T0m3k, 21 grudzień 2016 - 22:40.


#29 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 265 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 luty 2017 - 20:53

Właśnie zobaczyłem że silnik jest trwałe połączony z przełącznikiem więc zrób tak że ustaw żeby był szyber fizycznie zamknięty wykręć cały układ (silnik, pokrętło) ale nie odpinaj kostek żeby był prąd na tym i przekręć pokrętło w odpowiednią pozycje silnik zrobi obroty i ustawi się w pozycje zamknięty, szyber już masz w tej pozycji bo ja ustawiłes zanim odkręciłes silniczek teraz skręcasz wszystko do kupy i chwalisz się na forum tym że udało się naprawić :p


Brawo TY :clap: Dziś się dobrałem i pomogło teraz szyber właściwie się zamyka zgodnie z pozycją na pokrętle.

W 90% można być zadowolonym z pracy szyberdachu, ale jak ustawi się go w pozycję maksymalnego uchylenia, to po chwili (2-3 sekundy) bardzo minimalnie się opuści i już tak pozostaje, ale wydaje mi się, że to wina sterownika, ciekawe ile wytrzyma bez większych komplikacji :walking: