Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik wyje po próbie zaślepienia EGR 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 18:18

a powiedz mi z gaśnięciem poprostu potrafi zgasnąć po dojechaniu do skrzyzowania i nierowno pracuje

Lewe powietrze, za niskie obroty jałowe, za mała dawka... Trzeba by na kompa skoczyć.

#42 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 14 czerwca 2009 - 10:43

dzięki a teraz stał się inny problem poprostu na prostej drodze tak nagle osłabła i pije ogromne ilości oleju ok 2l na miesiąć na wolnych obrotach całą budą trzęsie i coś stuka i jeszcze niewiem co moze kiedys komuś to sie zdarzyło coś takiego Prosze o pilną odpowiedź

#43 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2009 - 10:45

Pierścionki Ci wypluło na którymś cylindrze... Bez ściągania głowicy się nie obejdzie...

#44 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 14 czerwca 2009 - 10:46

Dzięki i tez tak myślałem

#45 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2009 - 21:42

a odnośnie tego że ci się grzeje do 92 stopni w 20 minut to pewnie masz wyjęty termostat bo nie powinien tak długo się nagrzewać przecież on wówczas nie ma na nic siły bo nie ma swojej temperatury producenta

#46 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 14 lipca 2009 - 21:07

Dzięki wam wszystkim za pomoc OKAZAŁO SIĘ ZE W MOJEJ OMCI Przepaliło uszczelke pod głowicą mechanior zpieprzył sprawe i to konkretnie głowica zplanowana szczelność sprawdzona nowe pierscionki wstawiłem i zobaczymy jutro generalna pruba odpalenia jej a pozatym nie otwierało zaworu egr i ciśnienie nie szło dalej ... i co najgorsze popękał kolektor ssący i niewiem od czego . A z tym grzaniem to poprostu zawiesił się termostat i nie otwierało drugiego obiegu :) ale juz jest ok

#47 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 14 lipca 2009 - 21:18

A z tym grzaniem to poprostu zawiesił się termostat i nie otwierało drugiego obiegu ale juz jest ok


Chciałeś chyba napisać,że duży obieg był otwarty cały czas ;)

#48 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 17 lipca 2009 - 11:12

no tak w sumie to tak a mam taką jeszcze nietypową sprawe czy ktoś moze posiada jakis schemat jak ustawić rozrząd w tym silniczku (2,5 td/tds) poniewaz mechanior powiedział ze jest zle ustawiony rozrząd i cos w tym moze być bo kiedyś jak na asfalcie jej depłem to az w fotel wciągało a teraz nawet nie moge jej zerwać z miejsca ale 160 km/h idzie a... i mało pali bo kiedyś jak sie depło to spalanie było 39.9 l a teraz dochodzi niekiedy do 15.0 l ... Moze ktoś Coś wie o takiej sprawie moze komuś sie takie coś zdarzyło ... dodam ze wymieniłem Wszystkie filtry i był czyszczony zbiornik i przewody paliwowe..:)

#49 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2009 - 10:44

no tak w sumie to tak a mam taką jeszcze nietypową sprawe czy ktoś moze posiada jakis schemat jak ustawić rozrząd w tym silniczku (2,5 td/tds) poniewaz mechanior powiedział ze jest zle ustawiony rozrząd i cos w tym moze być bo kiedyś jak na asfalcie jej depłem to az w fotel wciągało a teraz nawet nie moge jej zerwać z miejsca ale 160 km/h idzie a... i mało pali bo kiedyś jak sie depło to spalanie było 39.9 l a teraz dochodzi niekiedy do 15.0 l ... Moze ktoś Coś wie o takiej sprawie moze komuś sie takie coś zdarzyło ... dodam ze wymieniłem Wszystkie filtry i był czyszczony zbiornik i przewody paliwowe..

Nastawnik masz przestawiony.

#50 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2009 - 12:35

no tak w sumie to tak a mam taką jeszcze nietypową sprawe czy ktoś moze posiada jakis schemat jak ustawić rozrząd w tym silniczku (2,5 td/tds) poniewaz mechanior powiedział ze jest zle ustawiony rozrząd i cos w tym moze być bo kiedyś jak na asfalcie jej depłem to az w fotel wciągało a teraz nawet nie moge jej zerwać z miejsca ale 160 km/h idzie a... i mało pali bo kiedyś jak sie depło to spalanie było 39.9 l a teraz dochodzi niekiedy do 15.0 l ... Moze ktoś Coś wie o takiej sprawie moze komuś sie takie coś zdarzyło ... dodam ze wymieniłem Wszystkie filtry i był czyszczony zbiornik i przewody paliwowe..:)


Posiadasz komputer??

#51 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 18 lipca 2009 - 13:24

Witam silnik jest juz Prawie sprawny mam problem ponieważ po odpaleniu auto nie trzyma swoich obrotów i cięzko pracuje tzn .... słychać bardzo głośne stukanie i tarcie jakby niewiem od czego czy zatarło panewkę???? czy moze pompę olejową ktoś moze coś wie ???

a i jeszcze poskręcało tak filtr olejowy ze cięzko było go poznać i porozrywało go na części

#52 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 lipca 2009 - 13:50

Nie wiem jak wyglada pompa w klekocie ale kiedys w innym silniku z wymiennym calym filtrem jak zaciol sie zawor w pompie olejowej to filtr po prostu rozerwalo.

#53 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 18 lipca 2009 - 13:56

dzieki kolego to jest to teraz juz pewny jestem ...uff juz myslałem ze panewki

#54 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 lipca 2009 - 14:07

No nie wiem czy to dla ciebie taka ulga bo pompa to tez nie przelewki,jak padla cos tam stuka i jargoli to nie jest tak wesolo.Kontrolka gasnie?

#55 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 20 lipca 2009 - 23:27

no kontrolka gaśnie ale to na 99 % pompa bo raz podaje normalnie olej a raz nie ...a ulga dlatego bo mam pompę olejową z drugiego silnika :)

#56 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 04 sierpnia 2009 - 21:37

witam mam omcie 2.5tds jezdze autem juz rok i niechce innego::) ostatnio spsóła się taka rurka RECYRKULATORA SPALIN od tego czasu zaczeło coś przerywać podczas jazdy raz na jakis czas zależy jak jej odwali raz co kilometr potem za 5 albo za 10 różnie tak jakby paliwa niedostawała nie ma zneczenia czy ciepły czy zimny jade i czasem na 5 sekund przerwie co to może być >? filtr paliwa wymieniłem pompke paliwa też 3 miesiące temu bo sie zatarła i niewiem może coś nieszczelne łapie powietrze gdzies niewiem co juz mysleć o tym :(

#57 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 sierpnia 2009 - 21:47

poczytaj coś o nastawniku pompy wtryskowej. poszukaj na forum było tam o tym pisane. podobne objawy.
a rurka naprawiona. błędy zczytane.

#58 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 05 sierpnia 2009 - 13:47

rurka kupiona juz założona ale słychac ze gdzies ucieka powietrze tak przy 1,5 tys obrotów pózniej juz niesłychać tego jakby był dziurawy tłumik troszke ale tłumiki są ok niewiem może zaślepic to erg moze coś pomoże :(

#59 OFFLINE   lukashek84

lukashek84
  • 33 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Sokółka

Napisany 10 września 2010 - 12:52

Witam jak w temacie ERG może ktoś zapoda dokładny opis działania tego zaworu przy kolektorze, dziś go całkowicie wyciągnąłem i oczyściłem w środku wyglądał fatalnie pełno smoły było, ale dalej nie wiem czy ten bolec co tam jest w środku jakoś ma chodzić czy nie i tak się zastanawiam czy on nie jest jakoś zapieczony przez tą smołę.

#60 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 września 2010 - 08:42

ale dalej nie wiem czy ten bolec co tam jest w środku jakoś ma chodzić czy nie i tak się zastanawiam czy on nie jest jakoś zapieczony przez tą smołę.

tak to co masz w środku ma chodzić.. podciśnienie co jest puszczane z zaworu sterującego cofa
ten grzybek i puszcza wtedy spaliny z kolektora wydechowego