Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik wyje po próbie zaślepienia EGR 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 09 lutego 2009 - 21:22

hmmmmmmm.
bardzo kusząca perspektywa.
moja pali ok 12l w mieście i 7,4l na trasie, skrzynia automat.
ale muszę dodac że kiedyś paliła mniej, zaraz po sprowadzeniu przez kilka miesięcy spalanie na trasie to było 6,3l a miasto 9l aha i nie była to jazda na emeryta.
i niestety z czasem rosło i rosło i to mnie tak naprawdę ciekawi, co takiego mogło sie rozregulowac???
może ktoś ma jakieś podejrzenia co do tego silnika??
pozdrawiam.

#22 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 10 lutego 2009 - 08:24

Spalanie było 13,5 l/100 km (nie pamiętam od kiedy pomiar), teraz 11,3 l/100 km


ale z tego co pisales to miales peknieta rurke, wiec pomiar jest niedokladny, bo nie wiesz jak by sie auto zachowalo jakbys wymienil rurke na szczelna...
reasumujac zadne twoje info nt. poprawy pracy silnika beda niemiarodajne, bo nie masz porownania do pracy silika ze szczelnym ukladem doladowania powietrza...

pozdr.
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#23 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2009 - 14:27

ale z tego co pisales to miales peknieta rurke

Tak, ale gdy się ją ustawiło właściwie, to było szczelnie, nie hałasowało tak mocno, dopiero ostatnio, gdy poruszyłem rurkę, samochód zaczął chodzić jak traktor, więc wydaje mi się, że mój pomiar jest wiarygodny.

#24 OFFLINE   jasny_gwint

jasny_gwint
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-09-2007
  • Skąd: starogard gdanski

Napisany 10 lutego 2009 - 16:21

a jak sprawa z temp silnika wyglada po zaslepieniu?to mnie najbardziej interesuje bo tez mam to lajno pekniete(bedzie 3 rurka w ciagu 2 lat). pytam bo wyczytalem ze dzieki egr obniza sie temp spalania paliwa przez co rozumiem ze silnik generuje mniej ciepla...

#25 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2009 - 17:39

a jak sprawa z temp silnika wyglada po zaslepieniu?to mnie najbardziej interesuje bo tez mam to lajno pekniete(bedzie 3 rurka w ciagu 2 lat). pytam bo wyczytalem ze dzieki egr obniza sie temp spalania paliwa przez co rozumiem ze silnik generuje mniej ciepla...

Grzeje jak wcześniej, chyba żadnej różnicy nie ma, a jeśli, to minimalna. EGR i tak jest otwarty tylko na obrotach biegu jałowego, a podczas jazdy na takich obrotach silnik nie pracuje.
Przepraszam, że nadal nie ma tych fot, ale pogoda nie zachęca mnie do siedzenie na dworze i dłubania pod maską, która spada na głowe...

#26 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 10 lutego 2009 - 20:23

ale gdy się ją ustawiło właściwie, to było szczelnie,


oj chyba jednak nie bylo szczelne, tam w koncu jest dosc spore cisninie, przeciez jak jest szczelne jak turbo chodzi to az gumowe przewody nadyma... wiec ustawienie rurki na miejscu wg mnie nic nie daje.
Tez mialem ta rurke peknieta, dwa razy spawalem na kolnierzach bo odpadala, auto nie mialo mocy, gwizdalo... itd, itp.
Zakupilem w koncu nowa rurke za 200 zeta, zalozylem, i gitarrra. Troche trwalo zanim silnik powrocil do swojej sprawnosci... przypuszczam ze przez b. niskie cisnienie doladowania ( nieszczelnosc na rurce EGR ) co nie co sie pozatykalo.

pozdr
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#27 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 11 lutego 2009 - 18:09

witam ja mam taki problem a mianowicie rurka ERG jest przy jednym z konców calkowicie luzno,czy to ma jakis wplyw na silnik?? prosze o pmocne rady . dziekuje i pozdrawiam

#28 OFFLINE   P_Y_T_H_O_N

P_Y_T_H_O_N
  • 32 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 11 lutego 2009 - 19:52

witam ja mam taki problem a mianowicie rurka ERG jest przy jednym z konców calkowicie luzno,czy to ma jakis wplyw na silnik?? prosze o pmocne rady . dziekuje i pozdrawiam


Układ powinien byc szczelny, sprawdź czy rurka jest pęknięta czy tylko obejma dociskowa sie poluzowała, będziesz wiedział czy musisz szukac rurki, zawsze możesz zaślepic EGR, jak to zrobic masz opisane w postach wcześniejszych, nieszczelny układ ma wpływ na moc silnika, powietrze zassane inną droga niż przez przepływomierz fałszuje jego wskazania.

#29 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 11 lutego 2009 - 23:10

aha to spróbuje zaslepic tą rurke. wiesz ja dopiero niedawno kupilem tą omesie i wydaje mi sie ze jest troche mułowata, poza trym jeszcze nigdy nie miłem stycznosci z dieselami pozdro

#30 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 12 lutego 2009 - 22:59

a moze ktos wie gdzie mozna kupic taką rurke?? pozdrawiam:)

#31 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 13 lutego 2009 - 08:17

moze ktos wie gdzie mozna kupic taką rurke??


zapewne w sklepie z rurkami.... a moja mi zamowil moj mechanior, a on z teog co wiem to chyba w intercarsie zzakupy robi

pozdr.

ps. to byl oryginal ze znaczkiem GM
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#32 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 13 lutego 2009 - 23:31

i ile kosztowała??

#33 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 13 lutego 2009 - 23:35

i jeszcze mam taki problem bo z czytałem bledy i jest 15 czyli czujnik temperatury płynu chlodzacego, czy to moze miec jakis wpływ na moc autka?? pozdrawiam bo ja wlcze ostatnia z ta moca mojej omesi- slaba cuś. dodam ze pali dobrze jak zimna i jak ciepła, prosze o pmysły co do tej zagadki- rady

#34 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 14 lutego 2009 - 20:32

i ile kosztowała??


pamiec jest zawodna, ale cos mi sie zdaje ze 200.. zabojczo droga nie byla
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#35 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 08 marca 2009 - 12:21

Hmm, mnie jednak zastanawia jedna rzecz, czy to cos w ogole pomaga. Chyba ze faktycznie egr jest juz zjechany. A ta rurke mozna dorwac wsrod uzywanych czesci i moim zdaniem nie warto inwestowac w taka naprawe az 200zł

#36 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2009 - 12:23

Co ma wymiana rozrządu do mojego tematu? Prosze nie śmiecić!

#37 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 30 marca 2009 - 14:47

no Panowie nie lenic się , pisac swoje spostrzeżenia po zaślepieniu egra,ja swój wyczyściłem i wszystko w sumie jest ok,ale hmmmmm trochę mnie kusi żeby coś pokombinowac, w sobotę ma byc już ciepło i sucho to może bym pogrzebał w silniku.
pozdro.:idea:

#38 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 27 maja 2009 - 07:36

witam moja omcia tez niema buta po złozeniu silnika na kompie caly czas sie pali kontrolka check niewiem czy tak powinno byc a pozatym nie ma takiego buta Bardzo szybko nagrzewa sie silnik bo w ciagu 20 min nawet bedzie ponad 90 stopni a co najciekawsze to jak osiaga 90 stopni to po zdjeciu nogi z gazu (np gdy do skrzyzowania dojezdzam ) Gaśnie a jak jest zimna to kuleje skaczą jej obroty Pomocy co to Może BYĆ Dodam jeszcze ze wymieniłem 3 dni temu czujnik położenia wału Prosze o jakie kolwiek zainteresowanie moją sprawą poniewaz ja juz niemam pomyslów

#39 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 09:19

bo w ciagu 20 min nawet bedzie ponad 90 stopni

Daj spokój, to jest szybkie nagrzewanie silnika? W ciągu 3 minut mam 92.5 stopnia i tak powinno być...

#40 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 27 maja 2009 - 15:12

a powiedz mi z gaśnięciem poprostu potrafi zgasnąć po dojechaniu do skrzyzowania i nierowno pracuje