Silnik wyje po próbie zaślepienia EGR 2.5 TD
#1 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2009 - 17:28
Próbowałem dziś zaślepić EGR. Pospadały mi monety, a że nie miałem przy sobie więcej 2zł, odpuściłem sobie na dziś. Po odpaleniu okazało się, że silnik wyje na 3 próby odpalenia wył 2 razy... jest to wycie, jakby elektromagnes nie odłączał rozrusznika... takie dziwne... "jiiiiuuuułłłł"
Napewno ani do układu dolotowego, ani wydechowego nic nie wleciało. Jedna z monet spadła na osłonę dolną silnika, a druga na coś metalowego...
Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź
#2 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2009 - 19:42
Temat można zamknąć/usunąć.
Pozdrawiam
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2009 - 20:48
#5 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2009 - 20:53
#6 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2009 - 20:56
Pozdro
#7 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2009 - 16:09
Ja zaślepiłem EGR 2 złotówką za radą wyczytaną w tym forum ze dwa lata temu koszt naprawy wyniósł mnie 1 000 zł a cały powód to, że środek 2 złotówki wyleciał i wpadł na 4 tłok szczęście, że tylko głowica do naprawy i jeden zawór na tłoku został tylko ślad pierścienie ok. tak dużo no, bo jak zdjąłem głowicę to poza wymianą zaworu to kazałem wymienić wszystkie uszczelniacze dziś tam włożyłem zaślepkę z blachy i sprawdziłem czy dobrze się trzyma, ale czy to coś pomaga tego jednoznacznie nie mogę stwierdzić lepiej przestawić ECU na oryginalne ustawienia BMW
#8 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2009 - 16:31
Potrzebne nam są
- klucz 13
- puszka metalowa np. po konserwach, w moim przypadku puszka po Bebiko)
- płaski śrubokręt
- nożyce do metalu
Odkręcamy zatrzaski osłony plastikowej silnika i unosimy ją w górę (nie trzeba odkręcać całej, szkoda zachodu), odkręcamy plastik, z naklejkami informującymi o tym, czym napełniać klimatyzacje (myślę, że wiecie o co mi chodzi ) Następnie odkręcamy śrubę mocującą tłumik szmerów turbiny (czarny plastik z napisem Turbo Diesel) i opaski, tłumik ściągamy. Teraz możemy odkręcić śruby mocujące króćce (jeden króciec przy zaworze EGR, drugi przy kolektorze wydechowym. Ucinamy 2 kawałki blachy (w miarę cienkiej, taka od puszki od piwa odpada, jest za cienka, z puszki po konserwach będzie idealna) i wsadzamy pomiędzy króćce (w tym momencie przeciąłem i wywaliłem rurkę EGR, i tak była pęknięta, więc była mi zbędna). Dokręcamy śruby.
Odpalamy silnik i sprawdzamy, czy wszystko ok.
Uwagi
Dostęp do króćca przy kolektorze wydechowym jest tragiczny, górną śrubę po chwilowej walce można było odkręcić, do dolnej nie ma dojścia, trzeba zdejmować osłonę silnika.
Praca silnika taka jak przed zabiegiem, jest ciszej, może delikatnie zmniejszyła się turbo dziura (obiektywne uczucie).
O spalaniu napiszę, jak nahulam troszkę kilometrów, myślę, że w przyszłym tygodniu.
Między innymi dlatego zastosowałem kawałek blachy.Ja zaślepiłem EGR 2 złotówką za radą wyczytaną w tym forum ze dwa lata temu koszt naprawy wyniósł mnie 1 000 zł a cały powód to, że środek 2 złotówki wyleciał i wpadł
Przez słaby dostęp od dołu nie odkręcałem dolnej śruby krućca, blachę wsadziłem tylko od góry, może 1mm brakuje do całkowitego zakrycia, może w przyszłym tygodniu na kanale odkręcę do końca i całkiem zakryję.
#9 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2009 - 18:49
maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle
#10 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2009 - 18:54
U mnie może z oszczędności, żeby nie inwestować w nową która i tak pęknie, a może chciałem się przekonać co do da.o gustaach sie nie dyskutuje ja to wiem, ale zadam to pytanie po raz kolejny... PO CO ?
Rurkę i tak miałem pękniętą, silnik był przez to głośniejszy, ostatnio chodził, jakby wcale nie miał kolektora założonego... strach wkręcać pow. 2000 obr... pozatym i tak nie zasysał spalin.
O tym co zaobserwowałem po zaślepieniu napiszę, jak troszkę pojeżdże.
#11 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2009 - 21:45
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2009 - 16:33
Prezesss, jak tam prace idą?
leżę sobie i mysle czy mi sie chce to robić możesz mi zrobić fote egr'a od spodu gdzie ta rurka wchodzi?
#14 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2009 - 19:52
Od podciśnienia, czy do kolektora wydechowego?możesz mi zrobić fote egr'a od spodu gdzie ta rurka wchodzi?
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2009 - 20:59
no i co z tym spalaniem??
pomogło??
u mnie niby wszystko w pożo z silnikiem, ale egr się "poci"( na rurze pod nim zbiera się oleista maz) i nie bardzo wiem co z tym fantem robic,dlatego pilnie śledzę wszelkie doniesienia na ten temat. no i trochę mnie kusi żeby pousprawniac co nieco.
Pozdrawiam.
#20 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2009 - 21:04
Spalanie było 13,5 l/100 km (nie pamiętam od kiedy pomiar), teraz 11,3 l/100 km, jazda w trybie miejskim, na odcinkach 2 km.