Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik wyje po próbie zaślepienia EGR 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2009 - 17:28

Witam!
Próbowałem dziś zaślepić EGR. Pospadały mi monety, a że nie miałem przy sobie więcej 2zł, odpuściłem sobie na dziś. Po odpaleniu okazało się, że silnik wyje :( na 3 próby odpalenia wył 2 razy... jest to wycie, jakby elektromagnes nie odłączał rozrusznika... takie dziwne... "jiiiiuuuułłłł"
Napewno ani do układu dolotowego, ani wydechowego nic nie wleciało. Jedna z monet spadła na osłonę dolną silnika, a druga na coś metalowego...
Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź :(

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2009 - 19:42

Przepraszam, że pod pod postem, ale problem rozwiązany. Jak już pisałem rurka EGR jest pęknięta. Odgięła się na tyle, że haczyła o wentylator. Jutro zaślepiania ciąg dalszy. Myślę, że zabieg przyniesie efekty, a praca silnika troszkę ucichnie (w związku z tym, że rurka ułamana jest przy kolektorze wydechowym.
Temat można zamknąć/usunąć.
Pozdrawiam ;)

#3 OFFLINE   KUKI

KUKI
  • 102 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: ok. Zielonej Góry
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 lutego 2009 - 20:08

A po co się zaślepia EGR??

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2009 - 20:48

Ja zaślepiam, bo i tak u mnie to nic nie daje przez w/w pękniętą rurkę. Ponoć można zauważyć spadek spalania i niby większą elastyczność.

#5 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2009 - 20:53

jak juz zrobisz to daj znać co i jak bo już się czwarty dzień zabieram:D

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2009 - 20:56

Jutro będę już po "zabiegu" :) Napiszę ładnie co i jak, może jakaś mała fotorelacja... :) Mam silnik uje... olejem, więc nie wiem, czy będzie mi się chciało brudzić aparat i pstykać foty :) Postaram się i może napiszę jakiegoś "how to" :)
Pozdro

#7 OFFLINE   Mirko72

Mirko72
  • 4 postów
  • Dołączył: 02-11-2007
  • Skąd: Gmina Barcin

Napisany 04 lutego 2009 - 16:09

Witam
Ja zaślepiłem EGR 2 złotówką za radą wyczytaną w tym forum ze dwa lata temu koszt naprawy wyniósł mnie 1 000 zł a cały powód to, że środek 2 złotówki wyleciał i wpadł na 4 tłok szczęście, że tylko głowica do naprawy i jeden zawór na tłoku został tylko ślad pierścienie ok. tak dużo no, bo jak zdjąłem głowicę to poza wymianą zaworu to kazałem wymienić wszystkie uszczelniacze dziś tam włożyłem zaślepkę z blachy i sprawdziłem czy dobrze się trzyma, ale czy to coś pomaga tego jednoznacznie nie mogę stwierdzić lepiej przestawić ECU na oryginalne ustawienia BMW
Bóg stworzył OMEGE by nas rozpieszczała

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2009 - 16:31

Zaślepianie EGR

Potrzebne nam są
- klucz 13
- puszka metalowa np. po konserwach, w moim przypadku puszka po Bebiko)
- płaski śrubokręt
- nożyce do metalu
Odkręcamy zatrzaski osłony plastikowej silnika i unosimy ją w górę (nie trzeba odkręcać całej, szkoda zachodu), odkręcamy plastik, z naklejkami informującymi o tym, czym napełniać klimatyzacje (myślę, że wiecie o co mi chodzi ;)) Następnie odkręcamy śrubę mocującą tłumik szmerów turbiny (czarny plastik z napisem Turbo Diesel) i opaski, tłumik ściągamy. Teraz możemy odkręcić śruby mocujące króćce (jeden króciec przy zaworze EGR, drugi przy kolektorze wydechowym. Ucinamy 2 kawałki blachy (w miarę cienkiej, taka od puszki od piwa odpada, jest za cienka, z puszki po konserwach będzie idealna) i wsadzamy pomiędzy króćce (w tym momencie przeciąłem i wywaliłem rurkę EGR, i tak była pęknięta, więc była mi zbędna). Dokręcamy śruby.
Odpalamy silnik i sprawdzamy, czy wszystko ok.

Uwagi
Dostęp do króćca przy kolektorze wydechowym jest tragiczny, górną śrubę po chwilowej walce można było odkręcić, do dolnej nie ma dojścia, trzeba zdejmować osłonę silnika.
Praca silnika taka jak przed zabiegiem, jest ciszej, może delikatnie zmniejszyła się turbo dziura (obiektywne uczucie).
O spalaniu napiszę, jak nahulam troszkę kilometrów, myślę, że w przyszłym tygodniu.

Ja zaślepiłem EGR 2 złotówką za radą wyczytaną w tym forum ze dwa lata temu koszt naprawy wyniósł mnie 1 000 zł a cały powód to, że środek 2 złotówki wyleciał i wpadł

Między innymi dlatego zastosowałem kawałek blachy.

Przez słaby dostęp od dołu nie odkręcałem dolnej śruby krućca, blachę wsadziłem tylko od góry, może 1mm brakuje do całkowitego zakrycia, może w przyszłym tygodniu na kanale odkręcę do końca i całkiem zakryję.


Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#9 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 04 lutego 2009 - 18:49

o gustaach sie nie dyskutuje ja to wiem, ale zadam to pytanie po raz kolejny... PO CO ?
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2009 - 18:54

o gustaach sie nie dyskutuje ja to wiem, ale zadam to pytanie po raz kolejny... PO CO ?

U mnie może z oszczędności, żeby nie inwestować w nową która i tak pęknie, a może chciałem się przekonać co do da.
Rurkę i tak miałem pękniętą, silnik był przez to głośniejszy, ostatnio chodził, jakby wcale nie miał kolektora założonego... strach wkręcać pow. 2000 obr... pozatym i tak nie zasysał spalin.
O tym co zaobserwowałem po zaślepieniu napiszę, jak troszkę pojeżdże.

#11 OFFLINE   P_Y_T_H_O_N

P_Y_T_H_O_N
  • 32 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 04 lutego 2009 - 21:45

Ja u siebie zrobiłem to z konieczności, padł mi steronik EGR lub sam zawór EGR i silnik cały czas ciagnoł spaliny, na zimnym silniku było ok po nagrzaniu tragedia, całkowity brak mocy, mechanik z ASO stwierdził ze to pompa, wymieniłem ja i problem pozostał dopiero kolejny mechanik już nie z serwisu znalazł mi przyczyne w 5 minut a auto stało wczesniej u tego z serwisu 1,5 miecha i miał wszystko sprawdzic. Njapierw puszka od piwa ale ja przepaliło, teraz zrobiłem z blaszki po nakrętce od słoika i jest ok.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2009 - 13:21

Prezesss, jak tam prace idą?

#13 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2009 - 16:33

Prezesss, jak tam prace idą?


leżę sobie i mysle czy mi sie chce to robić :p możesz mi zrobić fote egr'a od spodu gdzie ta rurka wchodzi?

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2009 - 19:52

możesz mi zrobić fote egr'a od spodu gdzie ta rurka wchodzi?

Od podciśnienia, czy do kolektora wydechowego?

#15 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2009 - 23:23

podcisnienia

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2009 - 10:28

Koło 16-17 wstawię ;)

#17 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2009 - 13:39

będą te foty?

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2009 - 15:00

będą te foty?

Będą, zapomniałem :) Po co ta fotka?

#19 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 09 lutego 2009 - 20:59

witam.
no i co z tym spalaniem??
pomogło??
u mnie niby wszystko w pożo z silnikiem, ale egr się "poci"( na rurze pod nim zbiera się oleista maz) i nie bardzo wiem co z tym fantem robic,dlatego pilnie śledzę wszelkie doniesienia na ten temat. no i trochę mnie kusi żeby pousprawniac co nieco.
Pozdrawiam.

#20 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2009 - 21:04

No i masz... zapomniałem... ehh...
Spalanie było 13,5 l/100 km (nie pamiętam od kiedy pomiar), teraz 11,3 l/100 km, jazda w trybie miejskim, na odcinkach 2 km.