Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   gregoryGJ

gregoryGJ
  • 111 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: czestochowa

Napisany 23 stycznia 2009 - 20:54

Witam wszystkich. Mi tez w omedze kleknął silnik. po rozebraniu stwierdził, że pompa oleju musiała coś zawinić i poszły panewki. Za tym wał i jeszcze coś tam. za remont powiedział mi 2500zł. zdecydowałem się na wymianę silnika. Do remontu jeszcze bym doszła wymiana regulatorów zaworów. Kupiłem silnik z przebiegiem 120tys.km z omegi 2000r.za 1500zł. Silnik był jeszcze w aucie jak po niego byłem wiec można było odpalić posłuchać i był ok. mechanik powiedział za przerzutke 350zł +olej+płyn do chłodnicy. Rozrząd powiedział ze wrzuci z tamtego silnika bo niedawno u niego wymieniałem. czyli wyjdzie załóżmy 2000zł we wtorek odbieram omegę to napisze jak chodzi i ile zapłaciłem ostatecznie.

#42 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 23 stycznia 2009 - 23:43

Toka no to czekamy na relacje z wszystkich kosztów :cool:

#43 OFFLINE   toka

toka
  • 68 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 stycznia 2009 - 11:06

Witam wszystkich. Mi tez w omedze kleknął silnik. po rozebraniu stwierdził, że pompa oleju musiała coś zawinić i poszły panewki. Za tym wał i jeszcze coś tam. za remont powiedział mi 2500zł. zdecydowałem się na wymianę silnika. Do remontu jeszcze bym doszła wymiana regulatorów zaworów. Kupiłem silnik z przebiegiem 120tys.km z omegi 2000r.za 1500zł. Silnik był jeszcze w aucie jak po niego byłem wiec można było odpalić posłuchać i był ok. mechanik powiedział za przerzutke 350zł +olej+płyn do chłodnicy. Rozrząd powiedział ze wrzuci z tamtego silnika bo niedawno u niego wymieniałem. czyli wyjdzie załóżmy 2000zł we wtorek odbieram omegę to napisze jak chodzi i ile zapłaciłem ostatecznie.

gregoryGJ jeśli w Warszawie miałbym taką opcję za takie pieniążki, to nawet nie zastanawiałbym się :o
www.simlockWAWA.PL.TL

#44 OFFLINE   gregoryGJ

gregoryGJ
  • 111 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: czestochowa

Napisany 27 stycznia 2009 - 16:39

Witam wczoraj odebrałem moja omegę od mechanika. "nowy" silniczek chodzi elegancko. cichutko, równo. nie mam żadnych zastrzeżeń co do niego koszty są takie.
silnik 1500zł + paliwo na transport 100zł
przerzutka silnika 350zł
olej + płyn + rolka do rozrządu 200zł
czyli w sumie taka imprezka kosztuje 2150zł troszeczkę tą impreza się zadłużyłem bo po świętach i nowym roku kasy nie zostało prawie wcale, ale po następnej wypłacie wyjdę na prosto. silnik i całą omega spisuje się dobrze. Czeka mnie tylko jeszcze wymiana szyby przedniej :( od małego kamyczka pękła na dole po całej długości:( Gdybym miał wybierać jeszcze raz to zdecydował bym się na wymianę silnika, remont przynajmniej mi by się nie opłacał. może ktoś jest zainteresowany moim zepsutym silnikiem ??:) dół jest do niczego. może ktoś się skusi na głowice albo pokrywę zaworów. To pozdrawiam wszystkich :)

#45 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 27 stycznia 2009 - 19:10

A opisz dokladnie co w dole silnika sie zepsulo i jak to wygląda teraz. Sluchaj powiem ci tak ja od jutra ruszam sam z tym silnikiem jak zrobie remoncicho to napisze co i jak.

Ale powiem wam tak, jesli mial bym opcje kupic ome anglika albo vectre z tym silnikiem to takie chodzą koło 2,500zl wiec mozna naprawde zaj#$@@$#scie na tym wyjsc to bym kupil. I jeszcze bym wyszedl na pocięciu jej i reszta czesci. Ale musial bym z kims pogadac kto jest w londynie a mam tam kilkuu znajomych to by nią przyjechali. Ale wątpie w taką opcje bo tak to na znajomych sie wychodzi.

#46 OFFLINE   gregoryGJ

gregoryGJ
  • 111 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: czestochowa

Napisany 27 stycznia 2009 - 19:57

dzisiaj rozkopałem ten silnik. to co najbardziej widać to na dole silnika chwyciło na panewkach na korbowodach. siwy99 ja też myślałem o tym żeby kupić anglika, ale u nas nie znalazłem nic takiego jeszcze w cenie jaka Ty podałeś. Wiem o tym, że można na tym zarobić. wystarczy że sprzedasz skrzynie< jakieś części blacharki, drzwi itd. jeszcze jak się trafi jakaś z alumami to już wychodzisz na zero. nie mówiąc już o wielu innych częściach. niestety nie miałem ani czasu ani pieniędzy, żeby w to włożyć a w kredyty jakieś bawił się nie będę. Jeśli tylko masz kasę, żeby zainwestować to możesz kupić anglika nawet tutaj a wyjdziesz na swoje.

#47 OFFLINE   lukario

lukario
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 29 stycznia 2009 - 00:07

Ja się zastanawiam co lepiej jest zrobić remont czy zmienić cały silnik.Czy ktoś wie jakie są koszty od-do remontu silnika .Potrzebowałbym jakiś namiarów na dobrego mechanika, który by doradził, co lepiej zrobić wymienić czy remontować. Okolice Warszawy

#48 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 29 stycznia 2009 - 16:55

Kolego LUKARIO poczytaj troche bo na forum jest już napisane :cool:

#49 OFFLINE   drkriszo

drkriszo
  • 5 postów
  • Dołączył: 15-11-2008
  • Skąd: TRÓJMIASTO

Napisany 29 stycznia 2009 - 17:15

Witam!
Jeżeli mogę doradzić to lepiej zrobić remont swojego silnika - przynajmniej masz 100% pewności co do jego stanu-chyba że masz okazję sprawdzić drugi silnik zanim zostanie wyjęty z auta , co raczej się nie zdarza.;)
Na przykład mogę podać koszt remontu jaki mnie wyszedł w mojej 2.5v6 a zrobiłem (planowanie głowic, docieranie zaworów, wymiana gumek zaworowych,uszczelki pod głowicami,rozrząd ,pompa wody,poduszki silnika, regeneracja przekładni kierowniczej,oleje- silnikowy,wspomagania, filtry,
łożysko oporowe,tarcza sprzęgła,świece,kable WN,chłodniczka oleju,płyn chłodniczy) za wszystko zapłaciłem ok 2800 zł. Można by było jeszcze kilka stówek zaoszczędzić montując tańsze zamienniki.Co do ceny robocizny to nie wiem ,ponieważ robie sam.Jutro wkładam silnik i go palę :D
Temat bardziej opisze w póżniejszym terminie wraz z załączonymi zdjęciami
może komu się przyda.
pozdrawiam drkriszo

#50 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 stycznia 2009 - 17:44

Witam!
Jeżeli mogę doradzić to lepiej zrobić remont swojego silnika - przynajmniej masz 100% pewności co do jego stanu-chyba że masz okazję sprawdzić drugi silnik zanim zostanie wyjęty z auta , co raczej się nie zdarza.;)
Na przykład mogę podać koszt remontu jaki mnie wyszedł w mojej 2.5v6 a zrobiłem (planowanie głowic, docieranie zaworów, wymiana gumek zaworowych,uszczelki pod głowicami,rozrząd ,pompa wody,poduszki silnika, regeneracja przekładni kierowniczej,oleje- silnikowy,wspomagania, filtry,
łożysko oporowe,tarcza sprzęgła,świece,kable WN,chłodniczka oleju,płyn chłodniczy) za wszystko zapłaciłem ok 2800 zł. Można by było jeszcze kilka stówek zaoszczędzić montując tańsze zamienniki.Co do ceny robocizny to nie wiem ,ponieważ robie sam.Jutro wkładam silnik i go palę :D
Temat bardziej opisze w póżniejszym terminie wraz z załączonymi zdjęciami
może komu się przyda.
pozdrawiam drkriszo



za 2500 to mialem silnik z 49 000 przebiegiem na sprzedaz i na aucie z mozliwoscia jazd - sprawdzania itp. - silnik w ktorym nic nie musisz ruszac i pojezdzi wiecej niz taki po remoncie. sam sie nacielem na remont a po paru miesiacach kupilem silnik z anglika i do dzis smigam.




 


#51 OFFLINE   drkriszo

drkriszo
  • 5 postów
  • Dołączył: 15-11-2008
  • Skąd: TRÓJMIASTO

Napisany 29 stycznia 2009 - 18:03

Zgadza się tak jak mówi kolega- jeśli masz okazję sprawdzić taki silnik na aucie to pewnie, ale nie wszyscy rozbierają "omy" tak jak BEAST, a kupić na allegro silnik bym się nieodważył bo tam wszyscyu mają piękne z małym przebiegiem i po tunningu -super cudawianki.Póżniej okazuje sie że przychodzi do ciebie
jedna wielka "kicha".
P.S ale wiem że masz sprawdzone rzeczy - przynajmniej tak mówią w 3-city;)

#52 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 29 stycznia 2009 - 18:08

Pingwin60 skasował omke i się zastanawia czy opylić w całości czy na części.Pisz do niego i pogadajcie sobie,może dojdziecie do porozumienia

#53 OFFLINE   gregoryGJ

gregoryGJ
  • 111 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: czestochowa

Napisany 29 stycznia 2009 - 18:35

Witam kumpel właśnie przywiózł omegę na sprzedasz na cześć silnik 2.0 16V oczywiście anglika. za silnik chce 1500 zł. omega jest na chodzie. silnik jeszcze w aucie jak ktoś jest zainteresowany to mogę się spytać dokładniej który rok, jaki przebieg. auto jest w okolicach Częstochowy.

#54 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 30 stycznia 2009 - 14:41

Witam Panowie u mnie sprawa wygląda tak. Zagialem miske zaswiecilo smarowanie i zgasilem silnik. wyklepalem miche i po zlozeniu i odpaleniu zaczelo stukac. Znowu rozebralem i wtedy z myslą remontu sprawdzilem panewki , panewki są nie odwrocone. Lekko brzegami podłapało mi panewki na 1szej i 2giej korbie. reszta nie ruszona i główne sprawne. Posmarowalem poskladalem znowu zlozylem miche. Odpalam chodzi. Nic nie stuka nic nie piszczy smarowanie sie nie swieci. Juz spisalem ceny wszystkiego do remontu a tu szopka bo wszystko dziala. Zrobilem 100km i nic sie nie zmienia. Panewki na 2óch korbach brzegami przetarte ale wszystko lata. Dowiedzialem sie ostatnio ze do mojego kolegi co ma omy na części vectra przyjechala na lawecie. Mowil ze silnik mi sprzeda za 500zl. Ale nie wie w jakim jest stanie bo chlodnice juz sprzedal i nie chce jezdzic zeby nie przegrzac, ale zjechal z lawety na podworek i chodil. Ja to pojade obejrze i jesli sprawny to moze ktos stąd wezmie bo nie za bardzo chyba mi sie juz te remonty albo wymiany silnika przydadzą

#55 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2009 - 21:49

planowanie głowic, docieranie zaworów, wymiana gumek zaworowych,uszczelki pod głowicami,rozrząd ,pompa wody,poduszki silnika,


ty to nazywasz remontem silnika? jak kupilem moj silnik z ebay to wszystko to zrobilem ,z eby miec pozniej spokoj. a remont to szlifowaie walu wymiana panewek szlifowanie cylindrow , nowe tloki i pierscienie ,a tloki z tego wszystkiego najdrozsze. a jak tego nie zrobisz to niemozesz nazwac tego remontem silnika.

#56 OFFLINE   gregoryGJ

gregoryGJ
  • 111 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: czestochowa

Napisany 31 stycznia 2009 - 12:26

dokładnie tak jak mówi kolega zwloki. wymianę uszczelek,gumek i poduszek nazywasz remontem silnika??? jak by Ci chwyciło panewki na wszystkich czterech korbowodach to ta wymiana gumek chyba nie zda się na nic. ;) oczywiści nikomu tego nie życzę bo trochę po kieszeni poszło, ja tak samo jak zwloki kupiłem silnik do tego olej + płyn + rolki do rozrządu i to wszystko. omega w dalszym ciągu chodzi jak ta lala. no i silnik mam 6 lat młodszy od auta;)

#57 OFFLINE   patryk102

patryk102
  • 12 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 05 lutego 2009 - 22:27

witam, jeżeli mogę dodać swoje zdanie w tym temacie to uważam że można kupić dobry silnik i dać sobie spokój r semontem , ja kupiłem za 1200 zł i jestem zadowolony. wymieniony rozrząd , uszczelki ,płyn chłodnicy olej , planowanie kolektora + robocizna 3500zł. śmiga super ! remont też ryzyko , zależy dużo od mechanika jak to wszystko poskłada jak niedbale to nawet nowe części nie pomogą.

#58 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2009 - 22:46

Panowie to te 2.0 16V tak padają?

#59 OFFLINE   gregoryGJ

gregoryGJ
  • 111 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: czestochowa

Napisany 07 lutego 2009 - 15:00

Panowie to te 2.0 16V tak padają?


kolego jeśli będziesz wymieniał wszystko na czas to się nie obawiaj ze będziesz musiał robić remont silnika. no i jeszcze taka mała uwaga jeśli się zorientujesz ze coś nie tak to nie zwlekaj z wizyta u mechanika.np. błahostka za 30zł której nie wymienisz tylko będziesz zwlekał może Cie naciągnąć na dużo większe koszty. wiec nie boj nic wymieniaj olej, rozrząd na czas, lej wache i jeździj:)

#60 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2009 - 16:15

gregoryGJ właśnie tak robię, po kupnie auta od razu wymieniłem rozrząd razem z pompą, olej itp. Narazie chodzi jak pszczółka Maja :) , i oby tak chodzł dalej.