Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 sierpnia 2009 - 22:35

bierz silnik od beast'a i ciesz się jazdą...
koszt wyniesie cię jakieś 2500-2800zł z olejem i rozrządem...

zrobisz remont, ktoś się czegoś nie dopatrzy zrobi lekko za ciasno szlif auto będzie chodzić, pojeździsz trochę, w jakimś korku się trochę wyżej zagrzeje i zatrze cylindry i masz na karku następne wydatki...

siedze w mechanice już jakiś czas i jeszcze nigdy sobie nie remontowałem silnika...


do wymiany rozrzadu ma w tym silniku jeszcze prawie 30 000 km. wiec to mu odpada. przekladka z olejami i plynami max 1000 z robocizna. jak robi sam to tylko koszta plynow i oleju




 


#102 OFFLINE   hucha

hucha

    Hucha

  • 32 postów
  • Dołączył: 12-03-2008
  • Skąd: Horyniec Zdrój/Warszawa

Napisany 07 sierpnia 2009 - 20:53

Nie będę robił sam bo nie mam warsztatu (szkoda) ale oferta jest bardzo ciekawa. Dzięki.

#103 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 marca 2016 - 15:03

Pytanie za 1000 pkt. Czy opłaca mi się robić kapitalkę silnika czy lepiej kupić cały 3.0. Kapitalka : cała głowica ( zawory, uszczelniacze, samoregulatory, planowanie i sprawdzenie szczelności), pierścienie, panewki no generalnie całość. Jeżdżę 2.5 v6. I teraz kwestia czy lepiej kupić 3.0 i wsadzić czy zrobić ten remont i mieć pewność co do wszystkiego (zakładam że pierścienie się przyjmą i części). Jeżeli remont to jakie części polecacie bo widzę że jest wiele do głowicy klamotów w różnych cenach.


Pytanie za 1000 pkt. Czy opłaca mi się robić kapitalkę silnika czy lepiej kupić cały 3.0. Kapitalka : cała głowica ( zawory, uszczelniacze, samoregulatory, planowanie i sprawdzenie szczelności), pierścienie, panewki no generalnie całość. Jeżdżę 2.5 v6. I teraz kwestia czy lepiej kupić 3.0 i wsadzić czy zrobić ten remont i mieć pewność co do wszystkiego (zakładam że pierścienie się przyjmą i części). Jeżeli remont to jakie części polecacie bo widzę że jest wiele do głowicy klamotów w różnych cenach. 

W sumie to jeszcze pytanie który rozrząd wybrać ruville ina gates skf ??



#104 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 sierpnia 2016 - 20:07

Witam, dziś pękł pasek rozrządu. Powoli demontuje głowice. Koledzy jaki koszt regeneracji głowicy? Chyba to lepsza opcja od kupna używki. Omega odpala po kolizji ale kuleje bardzo nie chodzi na wszystkie gary.


tomek14829

#105 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 26 sierpnia 2016 - 20:13

głowica kompletny remont myślę max 400zł ale ciekawe w jakim stanie masz tłoki, czy im się od zaworów nie dostało...


Dodany obrazek


#106 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 sierpnia 2016 - 21:00

Jutro już zdejmę głowicę i się wszystko wyjaśni. 


tomek14829

#107 OFFLINE   Zlatan

Zlatan
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-08-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2016 - 22:36

mam pytanie czy oplaca sie regenerowac zatarty silnik(modelx22xe niecałe 200 na liczniku)? nwm dokladnie co sie stało nie jestem mechanikem, domyslam sie ze pompa oleju czy cos z tym zwiazane padło. zapaliła sie kontrolka oleju

czy znajde w miare sensowny silnik 2,2? bo z tego co wyczytałem w róznych tematach moge wsadzic x22xe lub y22xe?  v6 juz nie bedzie pasowac?



#108 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 sierpnia 2016 - 23:03

głowica kompletny remont myślę max 400zł

 

:o :o

 

co nazywasz kapitalnym remontem?



#109 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2016 - 00:58

no co zawory po 15,20 złotych, a wszystkie napewno nie poszły, do tego planowanie, prowadnice, uszczelki, ma rację ok. 4 stówki

#110 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 sierpnia 2016 - 03:34

no co zawory po 15,20 złotych, a wszystkie napewno nie poszły, do tego planowanie, prowadnice, uszczelki, ma rację ok. 4 stówki

czyli skoro nie wymieni wszystkich to nie będzie to generalny remont
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#111 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 27 sierpnia 2016 - 06:43

Jak część będzie dobra to po uj wymieniać? dotrzeć z gniazdami i będzie jeździć..., uszczelniacze, planowanie sprawdzenie szczelności i na auto... Uszczelek nie liczyłem tylko samą robotę głowicy.


Dodany obrazek


#112 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 sierpnia 2016 - 07:46

to ja nie wiem jak Wy to robicie, bo za dwie głowice od V6, 24 zawory. Robione jest planowanie obu, sprawdzenie szczelności na zimno i na gorąco, wymiana prowadnic na wydechowych (na ssących w 90% przypadków jest ok), obróbka zaworów, obróbka gniazd zaworowych wychodzi 1000-1200zł. Do tego dochodzą jeszcze uszczelniacze zaworowe Victor Reinz zawsze.....

 

 

więc nie wiem jak remont generalny głowicy 16 zaworowej od 2.0 chcecie zrobić za 400zł. Ratowanie głowicy za 400zł zrobicie, ale nie nazywajcie tego remontem generalnym



#113 OFFLINE   Zlatan

Zlatan
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-08-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2016 - 08:10

Moze mi ktos odpowiedziec co so remontu tego silnika 2.2 wiem ze to awaryjny motor. Kupilem samochód niedawno z Niemiec serwisowany niby do 15 roku, dziewczyna miala pojechac do rodziny zrobila 40 km i zapalila sie kontrolka oleju i silnik wydaje jakis dziwny dzwiek jak by panewki stukaly.i yeraz juz sam nie wiem czy oplaca sie go reperowac czy szukam anglika lub cokolwiek z silnikiem 2.2?

#114 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 sierpnia 2016 - 08:24

zrobienie silnika będzie więcej kosztowało niż używka... ale będzie wiedział co masz.

 

To zależy od podejścia



#115 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2016 - 08:45

Jak część będzie dobra to po uj wymieniać? dotrzeć z gniazdami i będzie jeździć..., uszczelniacze, planowanie sprawdzenie szczelności i na auto... Uszczelek nie liczyłem tylko samą robotę głowicy.

dokładnie

#116 OFFLINE   Zlatan

Zlatan
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-08-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2016 - 08:53

To chyba nie zostaje mi nic innego jak znalesc odpowiedniego mechanika do teo zadania. A mniej wiecej ile kasy szykowac na czesci? I mniej wiecej co moglo mi sie zj***c w tym silniku?

#117 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2016 - 09:59

Zdjęta głowica. Sa delikatne ślady na 3 tłokach zawory wydechowe, dokładnie 6 sztuk. Musiało tylko delkatnie musnąć tłoki. 


Teraz tylko oddać głowice do regeneracji do dobrego mechanika. 


Koledzy a jak wygodniej montować głowice odrazu z kolektorami, czy lepiej samą głowice pózniej przykrecać kolektory.


tomek14829

#118 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2016 - 20:20

Czy można dostać uszczelke pod króciec wodny, pod termostat są. Tej drugiej nie widze.


tomek14829

#119 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 sierpnia 2016 - 21:49

zobacz w ASO

#120 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 sierpnia 2016 - 00:29

Pasta Dirko

 

ja zazwyczaj montuje z wydechowym a ssący dokręcam na aucie...


Edytowany przez Beny, 28 sierpnia 2016 - 00:31.

Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ