Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 08 stycznia 2009 - 15:05

Panowie robcie jak chcecie ja sie tylko podziele uwagą.
szlif wału, panewki główne,panewki korbowodowe,pierscienie,uszczelka głowicy, uszczelka miski olejowej, uszcz. zaworowe,uszczelki kolektorów, uszcz, kapy zaworowej, olej filtr plyn chlodniczy. u mnie w miachu zaplace za to 700zl.
+ powiedzmy 500zl koszt wymiany.

Na allegro widzialem kompletny silnik bez osprzetu sprzedają za 1200zl. To byla cena najnizsza i skad wiesz czlowieku co kupiles.

Moim zdaniem zadko kto niemieckie samochody rozbiera na czesci. wiec po co ktos by mial sprzedawac silnik ktory jest sprawny..... reszte sam przemysl

#2 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 08 stycznia 2009 - 15:17

No to bardzo mało byś zapłacił. u mnie za kapitalny remont wyliczyli mi ponad 2 tysie plus robocizna. olałem i kupilem silnik w dobrym stanie za 1,800zł. Ale niestety,jest słabszy od tego co mialem do remontu(brał olej)

#3 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 08 stycznia 2009 - 15:34

No i wlasnie panowie tego nie rozumie, ktos kupuje silnik placi duzo bo widzialem wczoraj na alegro silniki ktore rzekomo mają niskie przebiegi to kosztują tak jak pisales 1800zl nawet ponad 2.
Ale ja wczoraj pytalem u Niedziałka w hurtowni i naprawde to co napisalem czyli 700zl wyszly by mnie te czesci o kazdą czesc wczoraj wypytalem. no i podejrzewam ze tyle ci napisalem to by ktos zaplacil za remont, no moze doliczmy kolejne 200zl za robote glowicy.Mechanik ktory czepia sie dlubania w pierscieniach powinien umiec sam wymienic zawory i je dotrzec bez zakladow specjalistycznych,
Jezeli chodzi o glowice, nowe zawory + docieranie to jest poprostu zabawa bo kto ma paste to gumowy szlaufik zakladasz na zawór i zaciskasz wiertareczką i krecisz od lewej do prawej, chyba ze sa wypalone gniazda. Ale powiem wam ze w duzych miastach to slyszalem ze za uslugi placi sie duze pieniadze. u mnie to jeszcze nie nie jest zle, glupia wymiana klockow za przod biorą 20zl od kola, tulejka wahacza 20zl, rozrzad np od 100zl do 150, vki 200-250, blacharka element 200-250 powiedzmy drzwi lub blotnik czy maska

#4 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 08 stycznia 2009 - 15:45

Mi o wiele taniej i szybciej wyszło kupienie silnika niż zrobienie remontu. I tak auto stało ok miesiąca u tych partaczy. Silnik chodzi dobrze,ale jakby był słabszy. Może poprostu zamulony i zasyfiony?niewiem. Puszcza tylko białą chmurke i jest ok. To rzeczywiście tanio Ci wyszło to wszystko. Może jakby człowiek sam kupywał części to by zaoszczędził,no ale jak sie pracuje od rana do wieczora to i nawet nie ma sie kiedy tego zrobić. Dlatego poprostu kupilem silnik.

#5 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 08 stycznia 2009 - 17:05

Cos mało 700 za czesci,no chyba ze te najtansze,a regeneracje głowicy kosztuje około 700 800 złotych,coś o tym wiem bo niedawno tez chciałem remontowac silnik tyle ze trzeba by robic szlif cylindrów i montowac tłoki nadwymiarowe które kosztuja 1200 złotych za komplet bez pierscieni,wiec uznałem ze niewarto i kupiłem uzywany motor.Oczywiscie niektórzy wymieniaja pierscienie i gumki na zaworach i twierdzą ze maja silnik po remoncie a to nie tędy droga....

#6 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 08 stycznia 2009 - 17:29

Też mi coś wydaje że 700 to mało. mi za same szlify tego co trzeba szlifować policzył ponad1500:confused: plus uszczelki,pierścienie i inne pierdoły to by wyszło ok 3tyś. plus robota oczywiście... Musze przyznać że auto było w warsztacie i partacza,który zatrudnił młodych chłopaków i niezbyt dużym pojęciu. Z wymienionego silnika zlali olej i zalali go do drugiego silnika:mad: W chłodnicy mialem płyn a oni mi potem zalali wode.jakbym nie spytał co tam mam zalane to teraz miałbym duuuży problem. Potem źle podłączyli mi silnik i mialem błędy. Sugerowalem im co może być nie tak po przeszukaniu forum a oni stwierdzili że wsio napewno jest ok. Poprawili mi to gdzie indziej.Po 2 miesiącach zaczęło mi ciec olejem z silnika na połączeniu silnika ze szkrzynią. Okazało sie że nie wymienili mi simeringów i założyli na stare... Kolejny wydatek. Jakbym wiedział jak to sie skończy i ile to bedzie wsio kosztować to wolałbym juz dolewać oleju do tamtego motoru i sie nie bawić z tymi mechanikami.

#7 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 08 stycznia 2009 - 18:14

kumpel robił głowice dołu nie ruszał 1000 zł z częściami składał mu to znajomy w garażu

#8 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 08 stycznia 2009 - 19:24

No właśnie.gdyby nie ruszał dołu. tyle że jak go odwiedziłem któregoś dnia to wszystko było w częściach i już nie było odwrotu. :/

#9 OFFLINE   toka

toka
  • 68 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 stycznia 2009 - 19:47

stary, skąd ty mieszkasz? :confused: w Warszawie każdy za remont mojej kluski chce 3,5 tysia, to chyba kupno motoru się bardziej opłaca. silnik jak się uda, to kupię za 1800, przekładka 600 i pewnie jakieś oleje i flirty, to będzie jakieś 2,5 tysia. rozrząd zakupiłem wcześniej (na szczęście nie włożyłem)
www.simlockWAWA.PL.TL

#10 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2009 - 20:57

ja kupilem silnik z 98 roku od vaxhuala od RafiTd i dalem mu 1200 za golasa..i kurde smigal az milo..nie robilem nic oprucz paskow uszczelek i oleju z filtrami...razem 1500 z robota i czesciami robilem sam..

#11 OFFLINE   heju

heju
  • 67 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Gubin

Napisany 08 stycznia 2009 - 21:43

ja jak już pisałem mam dół który oddam za 400zł.foto wyślę na maila i sam ocenisz czy ci pasuje.
silnik śmigał elegancko a powodem rozbiórki auta nie był dorżnięty silnik ale był pechowy konar który spadł mi na auto siejąć spustoszenie...
głowicy niestety już nie mam gdyż po zakupie kolejnej kluchy nie zdążyłem wymienić rozrządu jak się sam wymienił razem z głowicą ...

#12 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 stycznia 2009 - 23:13

Dziwne mi w Wawie za silnik 2,0 16 v średniak krzykneli 3 tys. , a za kapitalke 5tys.

#13 OFFLINE   toka

toka
  • 68 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 stycznia 2009 - 11:43

szkoda, ze nie jesteś z mazowieckiego, bo bym wziął ten dół...
www.simlockWAWA.PL.TL

#14 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 10 stycznia 2009 - 12:01

Panowie ceny Dla zwykłego klienta ceny sa takie

panewki glowne 120zl/kpl
pane. korbowodowe 126zl/kpl
pierscienie Getz 156zl/kpl
uszcz glowicy Getz 65zl
uszcz miski 92zl
uszczelniacze Getz 38zl za 16szt, 2,35szt
uszcz ssącego 6zl
wydechowy 18zl
uszcz pokr zaworow 17zl
olej mobil10w 5l+filtr 108zl
plyn chl 40zl
---------------------------------------------------
786zl
---------------------------------------------------
szlif walu 200zl
planowanie glowicy 40zl

Od częsci odejme 25% i masz (589zl) + szlif wału) bo takie znizki ma znajomy mechanik,Jestem w 100% pewny nie ma zadnych progow ani jajka na cylindrach. Wczoraj sie dowiedzialem ze za taki remont u mnie w miachu biorą 500zl. I jezeli jest co docierac to chlopaki wymienią uszczelniacze i dotrą zawory. co jeszcze pominalem?

#15 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 10 stycznia 2009 - 18:32

co jeszcze pominalem?

Szpilki glowicy,szpilki kolektora wydechowego,zimeringi walu korbowego i wałków rozrządu,planowanie kolektora, rozrząd i zawsze coś jeszcze wyjdzie w praniu np słabe sprzęgło....a co do ceny za robote to tylko sie cieszyc ze tam mało i oby cena nie urosła bo ''panie,nie chciało isc,urwało sie,dużo więcej roboty było niż myślałem i takie tam...

#16 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 10 stycznia 2009 - 18:40

U mnie własnie było tak jak mówi explosiv9. dalem do mechanika auto żeby mi uszczelniacze wymienił,ewentualnie jeszcze sprawdził czy gdzie indziej nie łyka oleju. koszt miał być do 1000zł. rozebrał silnik i było juz wiecej.co jakiś czas więcej i więcej bo wiecej roboty i łącznie wyszło by ok 3,5tyś bo chciał juz kapitalke robić. podziękowalem i kupilem inny motor.i nie narzekam:)

#17 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 11 stycznia 2009 - 18:26

napisalem 500zl ( i nie ma ze cos sie urwie czy nie)
Nie wiem dlaczego kolega napisal szpilki glowicy:hmm:
Albo po co planowac glowice albo kolektor wyd. jak nie jest krzywy? przeciez to sprawdzisz plaskownikiem.
planuj glowice za kazdym podejrzeniem to zawory sie spotkaja z tlokami

a co do rozrzadu to przeciez za kazdym rozebraniem nie trzeba przeciez kupowac nowego, to nie uszczelka, i jesli za 5 tys masz wymienic rozrzad to jest oczywiste ze lepiej juz zalozyc nowy wiec nie wiem dlaczego napiszesz ze to dodatkowy koszt


koszt ten sam, i napisalem to jest koszt ktory sie placi za naprawe calego silnika czyli czesci o ktorych napisalem.
wiec nie wiem jak za wymiane uszczelniaczy i popatrzenie czegos ktos moze wziasc 1tys zl:o:o:o:confused::confused:
U was w swiecie to naprawde sa wyje$@#%$@ne ceny za naprawe czegokolwiek.

#18 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 11 stycznia 2009 - 18:33

To mialabyć wymiana uszczelniaczy,ewentualnie pierścieni. A że rozłożył silnik na części ente i zobaczył że trzeba robić wiecej rzeczy to wyszłoby ok 3,5tyś. dlatego kupilem inny motor

#19 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2009 - 18:37

teraz sie nie opłaca robic silników

#20 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2009 - 19:38

Nie wiem dlaczego kolega napisal szpilki glowicy Albo po co planowac glowice albo kolektor wyd. jak nie jest krzywy? przeciez to sprawdzisz plaskownikiem. planuj glowice za kazdym podejrzeniem to zawory sie spotkaja z tlokami

szpilki wymieniasz za kazdym razem w 16stce a co do planowania glowicy , to powiedz mi ile razy przecietnie w aucie zrzucasz glowice? jesli uzyjesz dobrych materiałow i wlasciwie przeprowdzisz wymiane to masz spokoj na lata.
ja wymienialem swoja vke to za silnik z przesylka dalem kolo 1200 zeta , a za uszczelki uszczelniacze , szpilki planowanie itd drugie tyle, dodam ,ze z dolu silnika wymienilem tylko uszczelki miski i simeringi. robocizna zero bo sam robilem. jesli chodzi o remont to tez ryzykujesz bo jak nie jestes w stanie zrobic tego sam to tak naprawde niewiesz jak ci to zrobia i moze byc jeszcze gorzej