Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

podpora wału


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 stycznia 2012 - 06:48

i dodam ze mechanik ktory to wymienial jedna srube urwal i poprostu podpore przyspawal z jednej strony a z drugiej przykrecil.:/



O k:censored:a! Bez komentarza...:masakra: Zmień mechanika chłopie. A tak swoją drogą jak mogłeś mu na coś takiego pozwolić?! Chyba, że postawił Cię przed faktem dokonanym:confused:

#22 OFFLINE   marcin86B

marcin86B
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: ostrołęka

Napisany 19 stycznia 2012 - 22:51

Witam wszystkich. mam problem z podpora walu. byla wymieniana tak 4miesiace temu razem z lozyskiem. wszytko ladnie od tego czasu pojawil sie problem mianowicie

1 piszczy podpora tak jakby metal tarl o metal.

jak moge sie tego pozbyc??

2 czuje delikatne wibracje jak jade i szum z tylu auta.

i dodam ze mechanik ktory to wymienial jedna srube urwal i poprostu podpore przyspawal z jednej strony a z drugiej przykrecil.:/


mialem tak samo po wymianie i okazało sie ze taka blaszka tam jest niby zabezpieczenie przed wodą spełnia role osłony łozyska została odwrotnie założona wyciągnełem wał odwrociłem tą blaszke i ten szum zniknął na 100% jestem pewny radze ci to zrobić a tego mechanika nie skomentuje :masakra:

#23 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 20 stycznia 2012 - 20:55

i dodam ze mechanik ktory to wymienial jedna srube urwal i poprostu podpore przyspawal z jednej strony a z drugiej przykrecil.:/

Normalnie brak slów

#24 OFFLINE   marcin86B

marcin86B
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: ostrołęka

Napisany 28 stycznia 2012 - 18:47

Normalnie brak slów


kolega :masakra: nie marcin86 napisal tylko kto inny to napisal:jump:

#25 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 października 2012 - 14:51

jakiej marki podporę wału polecacie ??

#26 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 października 2012 - 16:39

jakiej marki podporę wału polecacie ??

Kupiłem podporę Meyle i łożysko w oryginalnym zaklejonym pudełku Febi i jak się okazało po rozpakowaniu samo łożysko jest marki FAG,ale to też ponoć niezła marka-Made in Slovakia.Mam pytanie do kolegów ktorzy sa juz po wymianie :czy podpora jest kierunkowa czy rybka jak ją założymy?W czwartek montaż u mechanika,mam nadzieje,że nie bedzie nic spawał:),zreszta,mam zamiar przy tym być bo i wymiana oleju w skrzyni i moście będzie.

#27 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 października 2012 - 17:06

Mam pytanie do kolegów ktorzy sa juz po wymianie :czy podpora jest kierunkowa

jest, tym głębokim korytkiem w stronę silnika

Kupiłem podporę Meyle i łożysko w oryginalnym zaklejonym pudełku Febi i jak się okazało po rozpakowaniu samo łożysko jest marki FAG,ale to też ponoć niezła marka-Made in Slovakia

gdzie kupiłeś ??

#28 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 października 2012 - 17:25

jest, tym głębokim korytkiem w stronę silnika

gdzie kupiłeś ??


http://allegro.pl/sh...item=2683740604 zdjecie pogladowe,na podporze jest logo Meyle a na łożysku FAG Slovakia plus jakieś numery

Masz na myśli to korytko w gumowym wypełnieniu czy chodzi Ci o ten profil metalowej obejmy?

#29 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 października 2012 - 18:26

http://allegro.pl/show_item.php?item=2683740604 zdjecie pogladowe,na podporze jest logo Meyle a na łożysku FAG Slovakia plus jakieś numery

a w opisie ma "z łożyskiem, również niemieckiej firmy FEBI"

Masz na myśli to korytko w gumowym wypełnieniu

tak, podpora ma być skierowane w str silnika tym korytem:)
Dodany obrazek

#30 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 października 2012 - 20:17

a w opisie ma "z łożyskiem, również niemieckiej firmy FEBI"


Widać Febi pakuje w swoje pudełka łożyska FAG i je sprzedaje pod swoim logo

tak, podpora ma być skierowane w str silnika tym korytem:)
Dodany obrazek


Dzieki serdeczne,zwrócę na to uwage mechanikowi przy wymianie.

#31 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 października 2012 - 21:10

podłączę się - chcę wymienić łożysko podpory, bo czasami zaczyna irytująco skrzypieć.
żeby się do niej dostać trzeba wymontować aluminiowe osłony wydechu - ale śruby są skorodowane i przy próbie odkręcania już jedna zaczęła mi się obkręcać razem z gwintem...

Co proponujecie, bo ja mam na szybko dwa rozwiązania:
1. ukręcone wywalić, przyspawać szpilki w miejsce ukręconych
2. zamiast śrub przykręcić na blachowkręty

poradźcie coś...

#32 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2012 - 21:50

blachowkręty z podkładkami wiekszymi ,będzie dobry pomysł
lub ,jak możesz ,to pneumatem lub kluczem odkręcaj,i podważaj śrubke ,ja tak robie i 70% przypadków się udaje,potemw wykręconą śrubke wkręcasz nową

a co do łożysk fag ,są to bardzo dobre łożyska:)

#33 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2012 - 14:33

2. zamiast śrub przykręcić na blachowkręty


a może na nity ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#34 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2012 - 17:25

a może na nity ??


o i to jest dobra koncepcja!

spróbowałbym jeszcze palnikiem ogrzać śruby, ale lękam się że omega pójdzie z dymem, podobnie przy spawaniu

#35 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2012 - 19:41

Daj na nity i będzie grało.
A jeśli masz możliwość to najlepiej powierć dziury i daj nitonakrętki. Wtedy blachę sobie przykręcisz na nowe śruby i w każdej chcili będziesz mógł sobie to rozebrać jeśli zajdzie potrzeba bez rwania czegokolwiek.



A teraz wtrącę parę słów dotyczących mojego problemu.
Pisałem o tym w krótkich pytaniach....ale odzewu za specjalnego nie było.

Łożysko na podporze wymieniałem już 5 razy na faga i skf.

Wszystkie łożyska wytrzymują około 10-15tys i zaczynają wyć.
Wał mam wyważony, podporę nową w bardzo dobrym stanie.
Łożyska są wprasowywane a nie wbijane więc nie ma mowy o ich uszkodzeniu.

Jakie mogą być powody tak szybkiego zużywania się łożysk bo w wadę fabryczną 5 sztuk nie wierzę.

Czy ktoś wie jaki jest luz łożysk dedykowanych? Bo myślę o założeniu łożysk z większym luzem.
Chodzi mi o to co jest nabite albo nadrukowane na łożysku na przykład C3, C4

#36 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 października 2012 - 16:00

Jestem po wymianie oleju w skrzyni,moście i podpory z łożyskiem.Ucichly wibracje,aczkolwiek mam wrażenie,że coś tam jeszcze telepie.Łożysko tak jak myślałem już gruchotało wiec mogło mieć coś wspolnego z tymi drganiami.Podpora wydawała sie w porzadku ale miałem nową wiec wymieniłem.Jednak nie ustrzegłem się błedu-otóż założyłem stary seger.Po przejechaniu 2km coś zaczeło świergolić.Spowrotem na warsztat na podnośnik no i okazało sie,że seger wyskoczyl i podpora przesunęła sie w przod(lub wał w tył :-) i zdarła sie cześć gumy lana na tej metalowej tulei w srodku w ktorą wciska sie łożysko ale również od strony silnika opiera sie ta blaszka/osłona łożyska.Łożysko wchodziło na frez dość ciasno wiec zostało na swoim miejscu bez uszkodzeń.Wał spowrotem na ziemie,nowy seger i wszystko do kupy i działa.Problem tylko w tym,ze ta blaszka lubi sie zakręcić razem z wałem ponieważ jej oparcie w gumie podpory zostało uszkodzone.Na razie jeżdzę,ale mam wrażenie,że będę musiał kupić nową podpore bo ta blaszka jak się troche pokreci może sie uszkodzić i znow się podpora względem łożyska przesunie i zaś ta sama historia.Ewentualnie napchac w miejsce tej przytartej gumy jakiegos kleju gumianego żeby te blaszke przyblokować.
Przy okazji rada dla wszystkich-sprawdzać lub od razu wymieniać seger i mieć do takiej roboty nowa osłone łaczenia wału-moja była uszkodzona.

Aha,żadnych osłon wydechu nie musiałem odkrecać,może nie ma tego w kombi albo ktoś już to przede mną wywalił.

I jeszcze żeby rozjaśnić te moje wywody.Na zdjeciu kolegi kilka postów niżej widac z gory taki jakby kołnież lekko kryjący łożysko.Na to właśnie przychodzi ta blaszka/miseczka i potem seger.U mnie ten kołnież uszkodziło,starł sie i widać blache która jest w gumie.Wydaje mi się,ze ta blaszka zblokowana do tego kołnieża segerem stoi w miejscu.U mnie spowodu braku kolnieża się właśnie lubi zakręcić co było widać po uruchomieniu auta na podniesionych tylnych kołach

#37 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2012 - 23:20

Jaka blaszka i jaki seger??
U mnie takiego czegoś nie było i nawet nie ma sladu żadnego ani miejsca na zapięcie segera.

Masz może jakieś foto? Albo mógłby ktoś to potwierdzić najlepiej schematem z epc? Bo albo u mnie jest inaczej albo już mam przyczynę psucia się łożysk.

#38 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2012 - 19:35

Dziś kupiłem kolejne łożysko podpory wału. Kupiłem FAGa.

To łożysko na zewnątrz na całym swoim obwodzie ma takie wyryte zagłębienie.

Czy łożysko jest kierunkowe? Czy może to zagłębienie służy tylko do tego by się ładnie trzymało to łożysko w podporze?
Bo poprzednie łożyska wpychałem w podporę stroną tego zagłębienia.

#39 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 listopada 2012 - 13:40

Dziś kupiłem kolejne łożysko podpory wału. Kupiłem FAGa.

To łożysko na zewnątrz na całym swoim obwodzie ma takie wyryte zagłębienie.

Czy łożysko jest kierunkowe? Czy może to zagłębienie służy tylko do tego by się ładnie trzymało to łożysko w podporze?
Bo poprzednie łożyska wpychałem w podporę stroną tego zagłębienia.

Też tak zrobiłem dlatego,ze fabrycznie właśnie tak to było zamontowane.I co,znalazleś blaszkę,znalazłeś seager albo przynajmniej miejsce na seager na frezie wału?

#40 OFFLINE   bastus

bastus
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-07-2012
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2012 - 22:00

witam ...tez mnie to czeka. Jakie to koszty sa i czas wykonania?