Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zenit szarpie w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 stycznia 2009 - 00:41

Od jakiegoś czasu mam problem z instalacją w mojej Vce i zauważyłem to tak z dnia na dzień. Mianowicie jak dodaje gazu z małych obrotów to silnik szarpie i się trochę dławi, jak juz sie wkręci na wyższe obrotu szarpanie prawie całkowicie ustaje i ciagnie w miarę równo. Byłem u gazowników kilka razy grzebali w niej długo i nie udało im sie tego usunąć. Zauważyli że czas wtrysku gazu jest bardzo duży (fotka kryje sie pod linkiem poniżej). Skoro według nich powinno chodzić bo wszystko jest dobrze ustawione to gdzie szukać źródła problemu??
Może problem tkwi w tym że chlapie troszkę olejem w otwory ze swiecami?? No ale na benzynie nie ma problemu więc juz nic nie wiem
W jaki sposób te czasy można skrócić bo ja jestem troche zielony, nawet bardzo:cry:
Gazownicy sprawdzali czy wtryski są dobrze podpięte i podobno dobrze. Dodam że na benzynie chodzi idealnie!!
Całe lato chodziła bardzo dobrze moc była i spalanie na dobrym poziomie.
Cóż to może byc bo ja juz trace cierpliwość do wszystkim okolicznych gazowników:(
Co prawda instalacja jest na gwarancji jeszcze rok ale autko kupiłem aż w Bydgoszczy z ta instalacja i lipa trochę. Juz nawet przez myśl mi przyszło by jechac do Radomia gdzie mają swoja siedzibę, ale w centralce był zmieniany soft przez tych moich gazowników i może by nie uznali gwarancji, choć w sumie jesli by ja jakoś mieli zrobić to niech i kasę wezma..


http://darek2382.wrz...V5BJ/gaz_zenit2
http://darek2382.wrz...jz_2005_zenit_2


Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam

Powiekszyłem sobie czcionkę ale jakoś udało mi sie spowrotem zmniejszyc. Zapewne byście mnie ... za to:)

#2 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2009 - 08:42

Z drugiej fotki wynika, ze sygnal o predkosci obrotowej biora z cewki zaplonowej.
W mojej omesi to nie dzialalo dobrze - po odpaleniu cieplego silnika, przelaczal sie na gaz, ale po kilku sekundach wracal na bene. Po podpieciu do kompa gazownik stwierdzil, ze nie ma wtedy odczytu tejze predkosci obrotowej (RPM = 0).
Po konsultacjach z serwisem wpial sie na ktorys pin w ECU i od tej pory chodzi dobrze.
Ktory to byl pin to nie pamietam dokladnie, ale cos mi swita, ze czterdziesty-ktorys.

Moze to bedzie pomocne w dalszych poszukiwaniach.

P.S. Moja instalka ma elektronike KME.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#3 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 stycznia 2009 - 10:57

Po czym stwierdziłeś że sygnał jest właśnie z cewki zapłonowej? Jeśli chodzi o przełączanie to przełącza się ładnie i nie wraca na benzynę.

#4 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2009 - 11:45

a świeczki ,kable wymieniałeś przy zakładaniu( wogóle)?

#5 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 stycznia 2009 - 14:45

wymieniałem niedawno swiece, kabli nie. Kable będę teraz wymieniał. A powiedzcie jakie kable mi proponujecie bo słyszałem by nie pakować się w Janmory i inne tanie podróbki??
Czy kable i świece moga powodować to że na benzynie chodzi idealnie a na gazie już nie?? Według moich gazowników by gaz dobrze chodził potrzebuje idealnej iskry a benzyna zadowoli się gorszą??


Jeśli chodzi ci o wymiane kabli i swiec przy zakładaniu instalacji to nie bo juz ja kupiłem z tą instalacja

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 stycznia 2009 - 16:27

wymieniałem niedawno swiece, kabli nie. Kable będę teraz wymieniał. A powiedzcie jakie kable mi proponujecie bo słyszałem by nie pakować się w Janmory i inne tanie podróbki??
Czy kable i świece moga powodować to że na benzynie chodzi idealnie a na gazie już nie?? Według moich gazowników by gaz dobrze chodził potrzebuje idealnej iskry a benzyna zadowoli się gorszą??



Jeśli chodzi ci o wymiane kabli i swiec przy zakładaniu instalacji to nie bo juz ja kupiłem z tą instalacja


napisz do Kczecha - mial bosch w dobrej cenie




 


#7 OFFLINE   BartoBartin

BartoBartin

    Przeszedł do BMW

  • 136 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: EKU

Napisany 28 stycznia 2009 - 10:33

Darek i co w końcu było nie tak w Twoim aucie? Mam podobny problem więc napisz jeśli możesz... Pozdrawiam!

#8 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 stycznia 2009 - 14:11

niestety nadal nie pozbyłem się tego problemu. Zabieram się dopiero po 10 za nią:) Kupuje kable świece i uszczelki pod pokrywy zaworów bo chlapie mi olejem do otworów ze świecami i zobaczymy co będzie. mam nadzieję że to cos poprawi.

Dodam że gozownicy poszli na łatwizne i skoro na benzynie chodziła dobrze a na gazie nie na wolnych obrotach to ustawili przełączanie na PB poniżej 2 tys obrotów:bad::bad: Wyłączyłem tą funkcję

Ale na Twoim miejscu wymieniłbym kable i świece na początek i zobaczył czy to cos zmieni bo brat miał podobny problem co prawda w Vectrze nie w omedze ale silniki te same.

#9 OFFLINE   golygram

golygram

    _o_

  • 4 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Kalisz

Napisany 30 stycznia 2009 - 00:42

Witam , posiadam ten sam identyczny problem w mojej omce 2.5 V6 ,ZENIT SEKWC.
Dosłownie identyczny , też muszę wymienić uszczelke pod klawiaturą ,gdzie leje mi w świece olej , jak również w identyczny sposób odbieram przerwania na gazie ,a nie na benie.
Byłem u 3 różnych gazowników , o różnych podejściach ,po porade ,zdziwił mnie fakt ,ze każdy mówił to samo ,mianowicie żebym zaczą najpierw od wymiany Kabli , póżniej świec , uszczelki pod klawiaturą by zniwelowac lanie oleju ,A potem możemy rozmawiać o regulacji czasu reakcji otwierania sie wtryskow , i przestawieniu na czas letni Zenita.

STWIERDZILI ZE DLA NICH JEST TO "DZIWNE ZACHOWANIE TAK MŁODEJ SEKWECJI".

Była zakładana w marcu 2008 , i raczej niewarto mi jechac 500 km do serwisu by mi wymienili kable bądz też swiece , które moge sam wymienic .
Tak własnie zrobie ,gdy tylko wpadnie mi gotówka.
Dam znać jak naprawie
Pozdrawiam
golygram@wp.pl
golygram

#10 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 stycznia 2009 - 17:34

i przestawieniu na czas letni Zenita.


Nie słyszałem o takim pojęciu... o co w tym przestawieniu chodzi?

#11 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2009 - 23:38

Od jakiegoś czasu mam problem z instalacją w mojej Vce i zauważyłem to tak z dnia na dzień. Mianowicie jak dodaje gazu z małych obrotów to silnik szarpie i się trochę dławi, jak juz sie wkręci na wyższe obrotu szarpanie prawie całkowicie ustaje i ciagnie w miarę równo.


mam praktycznie taki sam problem - dlawi sie chwilowo po max depnieciu w gaz z biegu jalowego, gaz tez na zenicie, ale to zadlawienie jest tez odczuwalne na benzynie - choc mniej...

co ciekawe - ostatnio zalozylem nowe swiece i przewody (ngk+bosch), i sytuacja sie pogorszyla! dzis zalozylem z powrotem stare oryginalne przewody (beru), skasowalem pamiec adaptacyjna i wrocilem do punktu wyjscia
zadlawienie praktycznie nie odczuwalne jest na zimnym silniku, dopiero w okolicach temp roboczej

mowiono tez, ze przewody wn nie moga przechocic w bezposrednim sasiedztwie kabelkow jednego z czujnikow umieszczonego z tylu silnika (nie pamietam jaki to czujnik) jednak cala budowa nie pozwala zbytnio ich od siebie odsunac, ale postaralem sie, aby przewody tego czujnika byly oddalone conajmniej 5-10cm od kabli wn...

i jeszcze cos, po sciagnieciu tych swiezych przewodów boscha, widac na koncu jednej fajki bialy nalot, czy mogla go spowodowac uciekajaca iskra? raczej niemozliwe, zeby przewod nie byl dobrze wcisniety na swiece, byc moze ta jedna swieca jest uszkodzona?


 


#12 OFFLINE   golygram

golygram

    _o_

  • 4 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Kalisz

Napisany 31 stycznia 2009 - 17:50

Przełączenie z Beny na gaz przy temperaturze 15"C , A nie jak mam do tej pory na zimie 45'C .

Pozdrawiam
golygram

#13 OFFLINE   golygram

golygram

    _o_

  • 4 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Kalisz

Napisany 31 stycznia 2009 - 17:52

Nie słyszałem o takim pojęciu... o co w tym przestawieniu chodzi?


Przełączenie z Beny na gaz przy temperaturze 15"C , A nie jak mam do tej pory na zimie 45'C .

Pozdrawiam
golygram

#14 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 lutego 2009 - 16:03

Mi również przerywało i to strasznie na wolnych niby chodził równo jak mocniej przycisnąłem gazu to strzelał w wydech i szarpał. Jak powoli przyciskałem gazu to przyśpieszał i tylko lekko szarpał. Okazało się że przewody były do wymiany (na pierwszy cylinder w ogóle nie palił), przy okazji wymieniłem świece. Od tej wymiany problemu nie mam tylko rano na mrozie ciężej ma zapalić. Olej też leci mi na świece ale narazie muszę z tym się wstrzymać - do wiosny.

#15 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 lutego 2009 - 00:46

Uszczelki już zamówiłem, jeszcze zostają mi kable. Zastanawiam sie jeszcze nad świecami bo wymieniałem je z 2 miesiące temu. Zobaczę jak będą wyglądać jak ściagnę pokrywy.
Mam nadzieję że problem zniknie bo to trochę denerwuje.
Pozdrawiam

#16 OFFLINE   golygram

golygram

    _o_

  • 4 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Kalisz

Napisany 05 marca 2009 - 06:57

Jak wymieniłem świece i oby dwa filtry od gazu ,nie wspominając o nowych uszczelkach pod klawiaturą, efektu niebyło żadnego , MIałem cały czas ten sam problem .

do wczoraj...

Zamówiłem na allegro po 128 PLN, dwie listwy wtrysków gazu i wymieniłem . Miałem 1omowe (żólłte) , założyłem 3omowe(czerwone) i śmiga jak na benie .

pozdrawiam
golygram

#17 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 marca 2009 - 12:37

Jestem już po zabiegu wymiany uszczelek pod pokrywami i kabli WN. Niestety auto jak szarpało tak szarpie:( Czasami mam wrażenie że nawet cześciej strzela.
Gazownicy mówili mi że jak wymienie kable i uszczelnie silnik to dopiero mogę przyjechać na jakąkolwiek regulację. Ostatnim razem jak jeszcze nie wiedzieli że cieknie olej na świece to próbowali regulować z godz z zerowym skutkiem wiec nie wiem czy teraz będzie inaczej skoro to to nie jest powód przerywania?
Zrobiłem sobie dziś krótką trasę i auto szarpie bardziej niż przed wymianą:(
Wcześniej na Pb nie szarpało a teraz nawet na tym szarpie. Spróbuje założyć stare kable i zobaczę czy coś się zmieni...
Mi już ręce opadają pomału, może ktoś z was może podejrzewać co jest powodem??:(:(

#18 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2009 - 17:07

Jestem już po zabiegu wymiany uszczelek pod pokrywami i kabli WN. Niestety auto jak szarpało tak szarpie Czasami mam wrażenie że nawet cześciej strzela.

a co w koncu z tymi swiecami? u mnie okazaly sie dwie pekniete, jesli ich dokladnie nie sprawdzales, to wykrecaj kazda po kolei i ogladaj uwaznie, czy nie popekaly porcelanki (a jak masz stare swiece jeszcze, to podmien wszystkie na stare i wtedy sprawdz...
jesli to nie pomoze, to trzeba sprawdzic cewke...


 


#19 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 marca 2009 - 18:57

a co w koncu z tymi swiecami? u mnie okazaly sie dwie pekniete, jesli ich dokladnie nie sprawdzales, to wykrecaj kazda po kolei i ogladaj uwaznie, czy nie popekaly porcelanki (a jak masz stare swiece jeszcze, to podmien wszystkie na stare i wtedy sprawdz...
jesli to nie pomoze, to trzeba sprawdzic cewke...


Sprawdzałem świece dokładnie: czyściłem, sprawdzałem przerwę. Wydaje mi się że są OK. Zastanawiam się czy nie założyć jeszcze starych kabli i zobaczyć co i jak, przy okazji chcę sprawdzić cewkę (tzn rezystancję po stronie wysokiego i niskiego napięcia).
Dziś ściągałem kable ze świec i są suche, bo i zastanawiałem sie czy dobrze uszczelniłem i znów nie wywaliło oleju...


Chyba już wiem co jest powodem bolączki mojej maszyny...
Dziś w nocy otworzyłem sobie maskę i szok:eek: moje kable świecą bardziej niż chińskie żarówki na choince:mad:
Dodam że to nowe kable:mad: Niech je tylko zdejmę to od razu oddaje i nie chcę wymiany na inne chce gotówki:mad:
Założe pewnie stare narazie

#20 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2009 - 08:36

Dziś w nocy otworzyłem sobie maskę i szok moje kable świecą bardziej niż chińskie żarówki na choince
Dodam że to nowe kable Niech je tylko zdejmę to od razu oddaje i nie chcę wymiany na inne chce gotówki
Założe pewnie stare narazie

jakiej firmy te przewody wlozyles? jesli stare przewody tez juz miales dojechane i je wlozysz, to tez problemu nie rozwiazesz, ja bym wzial inne nowe przewody i caly czas mial na uwadze, ze swiece tez moga byc winne - jesli masz jeszcze te stare sprzed 2 miesiecy, to mozesz je wyprobowac...