Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik C20NE opinie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   bziku

bziku

    Oszołom

  • 86 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 10 lutego 2009 - 22:51

Karawan święte słowa :)

#62 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 10 lutego 2009 - 23:41

Takiego silnika już żaden Opel nie będzie miał - a szkoda bo lepszego tylko ze świecą szukać.A to co kolega Sominos pisze na jego temat czyli porównanie spalania z 16V - woła tylko o pomstę do nieba.Jak widać nigdy w życiu nie miał do dyspozycji dwóch tych aut jednocześnie.

#63 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 10 lutego 2009 - 23:56

Takiego silnika już żaden Opel nie będzie miał


A co w nim takiego wyjątkowego ? Prosty silnik 8V ze wszystkimi tego wadami i zaletami.

- a szkoda bo lepszego tylko ze świecą szukać.


A co rozumiesz przez pojęcie lepszy ? Czy lepszy musi oznaczać tańszy w eksploatacji ? Dla kogoś lepszy może być V6 a sprowadzając wszystko do rozumowania że im tańsze tym lepsze można uznać że ktoś ceniący V6 jest idiotą :)

A to co kolega Sominos pisze na jego temat czyli porównanie spalania z 16V - woła tylko o pomstę do nieba.Jak widać nigdy w życiu nie miał do dyspozycji dwóch tych aut jednocześnie.


Jak widać nie przyjmujesz do wiadomości faktu że 16V pali mniej od 8V.
http://www.motofakty...ad26b915bd107c3

http://www.autocentr....0-i-116km.html

#64 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 lutego 2009 - 00:10

przestarzaly? za 10 lat o 16V tez beda mowic przestarzalu...

co w nim wyjatkowego? ze praktycznie wszystko w silniku mozesz zoribc samemu, prosta budowa - proste dzialanie... i do tego bardzo duzo wytrzymuje...

ad. 2 wyjatkowego? ma wiecej zalet niz wad.
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#65 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 11 lutego 2009 - 00:15

Nie każdy musi mieć podejście że taniość i prostota jest wyznacznikiem dobra. Czasami jedna zaleta przeważy dziesięć innych, wszystko zależy co dla kogo jest istotne. A nie wiem czy zauważyłeś ale zaletą C20NE w kółko powtarzaną w tym wątku jest taniość. EOT z mojej strony.

#66 OFFLINE   zyzio11

zyzio11
  • 174 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Słupsk

Napisany 11 lutego 2009 - 00:16

Jak widać nie przyjmujesz do wiadomości faktu że 16V pali mniej od 8V.
http://www.motofakty....d26b915bd107c3

http://www.autocentr....0-i-116km.html


To akurat nie jest o C20NE a o silniczku skąd inąd niezłym X20SE

#67 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 11 lutego 2009 - 07:18

Te silniki to prawie bliźniaki ale ok, tutaj konkretnie o spalaniu C20NE na przykładzie Calibry
Calibra 16V
Calibra 8V

#68 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 11 lutego 2009 - 15:49

"Nie każdy musi mieć podejście że taniość i prostota jest wyznacznikiem dobra"

Wiesz - mało mnie interesują tabelki , wykresy itp.Miałem oba te auta na raz i doskonale wiem ile pali jeden i drugi przy takiej samej jeździe.Nawet porównania nie ma spalanie omy A z silnikiem C20NE do Omy B 16V.Choćby ze względu na ciężary tych aut.
A skoro mi nowsze ma palić sporo więcej - to ja podziękuję za taką nowość i pozostanę przy babince A.No cóż - kryzys mamy...
A o awaryjności to już w ogóle wspominał nie będę.

#69 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 11 lutego 2009 - 16:39

Naprawde nie rozumiem Twojego porównania spalania Omegi A do B. Przecież nie o tym jest ten wątek. W ogóle nie chodzi o porównanie różnych modeli bo to nie ma żadnego sensu i wiadomym jest że Omega B jest cięższa.

#70 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 11 lutego 2009 - 16:42

SilnikC20NE przy normalnej eksploatacji ( wymiana wszystko na czas ) może wytrzymać nawet 800tys. km , a 16 v jak wytrzyma 500-600tys. km to wszystko.Zresztą zobacz na forum większość 16 v przy przebiegu 300-400 tys. km to zaraz remont albo wymiana na inny.

#71 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 11 lutego 2009 - 16:47

Nie twierdze że jest inaczej. Dziwi mnie tylko idealizowanie tego silnika zapominając o jego wadach.

#72 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 11 lutego 2009 - 17:14

Nie twierdze że jest inaczej. Dziwi mnie tylko idealizowanie tego silnika zapominając o jego wadach.



Bo trudno w nim jest znaleźć jakąkolwiek wadę - od 17 lat jeżdżę na tym silniku (piąta omega z rzędu) i nigdy nic przy żadnym z nich nie robiłem.Oczywiście oprócz wymiany paska czy pompy wodnej.Gdzie więc mam szukać wady ???

#73 OFFLINE   zyzio11

zyzio11
  • 174 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Słupsk

Napisany 11 lutego 2009 - 18:31

Dziwi mnie tylko idealizowanie tego silnika zapominając o jego wadach

powiem tak, 3 lata zasuwałem na X20SE, PROBLEMÓW _ Z E R O !!!!!!!!!
cóż - wady 115KM? za mało jak na kluskę, ale jak już goniłem 110 to dyfer i 140 też uzyskiwałem i mało było samochodzików nie do "zrobienia" a jak sprzedawałem to w ofercie dałem 2.0i i pierwsze pytania jakie padały od potencjalnych kupujących to było czy przypadkiem nie jest to silnik 16V bo jak 16V to podziękował... samochodzik nie był ideałem ale gość usłyszał 2.0 8V to wziął nie patrząc na "rudą dziwkę" wychodzącą w błotnikach:)

#74 OFFLINE   konrados

konrados
  • 6 postów
  • Dołączył: 22-05-2007
  • Skąd: Wiocha pod Wro

Napisany 24 marca 2009 - 11:26

Przyznam, że jakoś nie pasuje mi taki silniczek do Omegi. Wydaje mi się zbyt mały. Mam w Omedze B kombi 2.5 V6 i wydaje się prawie wystarczający :)
Mam też asterkę F, której przeszczepiłem serduszko z 1.6 właśnie na C20NZ i muszę przyznać, że... Astra lepiej mi się zbiera niż Omega...

Cóż, Astra jest dużo lżejsza poza tym silniczek 8V lepiej zbiera się z dołu niż 24V.

Mimo ogromnej frajdy z jazdy omegą V6, tego dźwięku i komfortu jazdy wciąż lubię depnąć Asterixem, który tak ślicznie przyspiesza :)
Omega B kombi - wreszcie!!
Astra F

#75 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2009 - 13:05

konrados ale to wiadome... omega jest duzo ciezsza od astry...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#76 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 24 marca 2009 - 14:57

Nie twierdze że jest inaczej. Dziwi mnie tylko idealizowanie tego silnika zapominając o jego wadach.


Więc przeczytaj dokładnie tyt. tematu i się nie dziw, każdy ma prawo na swoją opinię i ją wyraża. Spośród kilkunastu głosów pojawia sie twój jeden na nie i dobrze masz prawo mieć takie zdanie, ale po co przekonywać do niego innych??
Zwyczajna statystyka obroni lub nie ten silnik- tyle! :)


Kolega Franc napisał;
Boże!!! Przeczytałem cały ten temat i jestem przerażony. Dziś padło serce mojej Omesi i po przeczytaniu tego wszystkiego mam łeb 5 na 9. Na razie jutro też pojutrze też a od poniedziałku zacznę się zastanawiać co dalej. Remont czy kupno innego silnika? Nie ukrywam, że liczę na pomoc innych OMEGOMANIAKÓW. Nara]

Odsyłam do całego tematu
http://forum.omegakl...6646#post276646

Chyba nie musze komentować, co widzimy w starym przestarzałym silniku, który nawet tico nie prześcignie. Koszt naprawy na pewno nie osiągnie 4 czy 8 tys zł ;)

#77 OFFLINE   nenkinus

nenkinus

    nenkinus

  • 22 postów
  • Dołączył: 11-03-2008
  • Skąd: Olesno/Lubliniec/Warszawa

Napisany 24 marca 2009 - 14:21

wcale nie neguję posiadaczy kluseczek z silnikiem 2.0, ... ale mimo wszystko wydaje mi się, że jest "troszeczkę" za słaby chyba, że chce się tylko jeździć... Ja mam 2.5 V6 i 170 kucyków i mam wrażenie, że to jest niezbyt dużo, żeby to jakoś szło to trzeba go dość mocno kręcić!! Ale to jest tylko moja opinia i powtarzam, że każdy z nas sam dokonuje swojego wyboru i nie trzeba tego w żaden sposób negować. Pozdrawiam ;)
nenkinus

#78 OFFLINE   OMAA

OMAA
  • 60 postów
  • Dołączył: 30-01-2009

Napisany 25 marca 2009 - 19:43

Panowie
Według mnie to idealny silnik dla amatora_mechanika.
Nie jest skomplikowany technicznie no i elektryki ma niewiele.
Wiem z doświadczenia:) bo już nie raz zdejmowałem głowicę a mówię wam "złota rączka" ze mnie nie jest
pozdrawiam
A kto myśli inaczej poprostu NAM zazdrości :D

#79 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 marca 2009 - 19:47

Chyba nie musze komentować, co widzimy w starym przestarzałym silniku, który nawet tico nie prześcignie.

To był żart oczywiście !!!