Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik C20NE opinie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 19 stycznia 2009 - 12:36

Zobaczcie na to: http://moto.allegro....ctra_omega.html

Jak silniki w takiej cenie i to uzbrojone, to obawy że gaz nam wykończy motor są niezasadne. :)

Tak sobie myślę że po wyremontowaniu blach, kolejnym krokiem będzie kupno silnika i na spokojnie jego remont, wykonany samemu. Jak padnie ten co jest w aucie, to wymiana.

#42 OFFLINE   motyl

motyl
  • 1 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Ostrów

Napisany 20 stycznia 2009 - 19:57

20NE to najlepsza propozycja jesli bierzemy pod uwage niezawodnosc, mialem jeden taki motor, jeden 20SEH, a teraz kulam sie X20SE w Omce B. Nie zapewnia osiągów Ferrari, ale 400tys nakulane ma z gazikiem ze 100.
Sekwencja do tego silnika to super rozwiązanie, choć niekonieczne.
Spalanie w budzie omegi Kombi wychodzi mi od 10 w trasie do 16 w miescie gazu,
20SEH w Kadecie bierze od 7 do 15.
Sprawa z olejem wyglada tak, ze jak sie dba tak sie ma jedem bierze 1 a drugi 8 na 10k km.
C20NE i X20SE to mechanicznie takie same silniki, różnica jest w zastosowanym osprzecie,: zapłon i przepływka
SEH ma 129KM - nie wystepowal w Omegach

#43 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 stycznia 2009 - 20:41

a X20SE sprzeglo ma rowniez na lince czy na serwie?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#44 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 21 stycznia 2009 - 13:32

Dziś odwiedziłem moją Omę, która stoi sobie i czeka na wiosnę. Popatrzyłem na licznik- przebieg ok 210 000. Ciekawe??

#45 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 21 stycznia 2009 - 22:02

a X20SE sprzeglo ma rowniez na lince czy na serwie?


wszystkie omegi b majom sprzeglo hydrauliczne - no chyba ze automat :piwo2:
gta77

#46 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 04 lutego 2009 - 00:02

c20ne to niezawodne silniki, o ile w kadecie czy vectrze dają rady i jakoś tam jadą... omega nie jest za ciężka na taki motorek ?

#47 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2009 - 09:41

omega nie jest za ciężka na taki motorek ?


daje rade... to nie auto sportowe :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#48 OFFLINE   bziku

bziku

    Oszołom

  • 86 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 04 lutego 2009 - 17:49

Zrobiłem na swoim silniku już ponad 30tys km od sierpnia zeszłego roku (ile ma przejechane nikt nie wie, mechanik co łożyska z tyłu mi zmieniał twierdzi że pod 400tys- ale czy to ważne:confused:), ja go zagazowałem, i prócz wycieku z simeringu na wale tylko lać paliwo i pilnować obsługi silnika, na pewno się odwdzięczy.

#49 OFFLINE   piotrek1084

piotrek1084
  • 81 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 05 lutego 2009 - 19:04

Nie wiem dokładnie jak się sprawuje c20ne w omesi ale małem ten silnik w astrze gsi i nistety był zagazowany. Moime zdaniem to był silnik nie do zajechania ale gaz odradzam(taki kupilem). ten silnik przynajmniej w astrze był bardzo ekonomiczyny na trasie wychodzilo mi 7 benzyny(9-10 lpg) a ale czulem roznice i to wcale nie na emeryta, a jezdzilem nim 2 lata bardzo fajny silnik i nie wyżyłowany teraz testuje x25xe(bez lpg) jak narazie jestem zadowolony choć jest troche róznicy w spalaniu:p

#50 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 08 lutego 2009 - 21:16

A ja mam wrażenie że użytkownicy Omegi z tym silnikiem troche za bardzo go idealizują. Dlaczego nic nie mówi sie o jego wadach jak wysokie spalanie czy zbyt małą moc ? Piszecie że 8V lepiej się zbiera od dołu... no ok ale w 16V możesz jeździć na niskich obrotach i cieszyć sie niższym spalaniem a jak potrzeba to wkręcasz silnik na obroty i cieszysz się wyższą mocą której 8V w górnym zakresie obrotów po prostu nie ma. Po prostu inaczej jeździ się silnikami 8V a inaczej 16V. c20ne to jest dobry silnik ale pod warunkiem że ktoś liczy tylko i wyłącznie na niskie koszty eksploatacji (nie spalania !) bo wybaczcie ale ja więcej zalet tego silnika w cięzkiej omedze po prostu nie widze. Jeśli ktoś dodatkowo zakłada sobie do niego LPG to mamy limuzyne z osiągami zbliżonymi do Tico :eek:

#51 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 08 lutego 2009 - 21:22

Ja mialem C20NE w vectrze. Piękny odgłos pracy silniczka, na automacie jezdzilo sie jak dieslem, do 2,5 tysobr/min i super ciągnął. Ale fakt - spalanie w miescie bylo spore, w trasie bardzo oszczedny. Co do "niezajechalnosci" - potwierdzam. Jedynie co to musialem wymienic walek rozrządu - krzywki byly zjechane:/

#52 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 lutego 2009 - 22:08

Kolego SOMINOS Ja osobiście miałem ten silniczek i mniej mi palił niż 16 v spokojnie jeżdżąc po Wawie. I nie miała LPG , ani obecna nie ma :cool:. Owszem na wyższych obrotach łapał zadyszki , ale był ok. Elastyczny też był. Pozdro.:)

#53 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 08 lutego 2009 - 22:15

Palił mniej bo być może był w lepszym stanie niż 16V, być może jeździłeś nie ekonomicznie 16V który wymaga wyższych obrotów a być może korzystałeś z pełni jego mocy. Można tak sobie domniemywać bez końca ale sam Opel twierdzi że 16V palą mniej więc czy inżynierowie z GM sie mylą ? Przecież nie jest żadną nowościa że silniki 8V i 16V o tej samej pojemności różnią sie spalanem na niekorzyść 8V. Tak samo jest w wielu innych modelach jak np. VW gdzie przy normalnej jeździe 2.0 8V 115KM pali tyle samo lub więcej od 2.0 16V który jednak daje kierowcy aż 150KM do dyspozycji. Różnica na niekorzyśc 16V pojawia się gdy ktoś jeździ używając pełnej mocy wtedy wiadomo musi palić więcej od 8V bo moc potrzebuje paliwka. Ale sprawność silników 8V jest niższa niż 16V i jest to coś według mnie oczywistego.

#54 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lutego 2009 - 10:04

LPG to mamy limuzyne z osiągami zbliżonymi do Tico

przesadzasz...

i nie pisz ze te 19KM robi z omegi B, ktora jest ciezsza od A taka rakiete...
jezdzac po miescie spalanie maja prawie takie same moze nawet z korzyscia dla A...

czy inżynierowie z GM sie mylą ?

to porownaj spalanie Twojej kluchy z danymi jakie podaja inzynierowie ksiazkowo...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#55 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 09 lutego 2009 - 11:05

Chłopaku pozatym ten silnik ma rozrząd bezkolizyjny w porównaniu do 16 v , a nawet do 2,0 8 v SE czyli nowszy od C20NE.

#56 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 09 lutego 2009 - 15:36

Bezkolizyjny bo stopień kompresji niewielki a to ma przełożenie na sprawność silnika. I nie mówie o wyższości Omegi B nad A bo nie o tym przecież rozmawiamy tylko konkretnie o samym silniku. Za czasów Omegi A nie odstawał on technologicznie od konkurencji ale od połowy lat 90'tych (a konkretnie 94) jego konstrukcja była już przestarzała. Jego zaletą jest prostota konstrukcji i o tym już pisałem. Co do spalania podawanego przez GM to jak w przypadku każdych danych fabrycznych nie jest ono idealnie takie samo jak podczas codziennej jazdy bo każdy jeździ inaczej. Różnica w pomiarze spalania przez producenta miedzy 8V a 16V jest na niekorzyść 8V i chyba nie ma sensu dalej ciągnąć tematu bo kto się chociaż troche oriętuje w konstrukcji silników ten wie że jest to rzecz normalna. Wszystko ma wady i zalety a czytając ten wątek widze same superlatywy co mnie troche dziwi jeśli temat jest o stareńkim 2.0 8V z którego GM jednak się wycofał niedługo po premierze Omegi B (jakiś tego powód musiał być) na rzecz silników z 4 zaworami na cylinder.

#57 OFFLINE   xiądz

xiądz
  • 16 postów
  • Dołączył: 13-06-2007
  • Skąd: Zielona góra

Napisany 10 lutego 2009 - 07:09

A ja mam wrażenie że użytkownicy Omegi z tym silnikiem troche za bardzo go idealizują. Dlaczego nic nie mówi sie o jego wadach jak wysokie spalanie czy zbyt małą moc ? Piszecie że 8V lepiej się zbiera od dołu... no ok ale w 16V możesz jeździć na niskich obrotach i cieszyć sie niższym spalaniem a jak potrzeba to wkręcasz silnik na obroty i cieszysz się wyższą mocą której 8V w górnym zakresie obrotów po prostu nie ma. Po prostu inaczej jeździ się silnikami 8V a inaczej 16V. c20ne to jest dobry silnik ale pod warunkiem że ktoś liczy tylko i wyłącznie na niskie koszty eksploatacji (nie spalania !) bo wybaczcie ale ja więcej zalet tego silnika w cięzkiej omedze po prostu nie widze. Jeśli ktoś dodatkowo zakłada sobie do niego LPG to mamy limuzyne z osiągami zbliżonymi do Tico :eek:


Pytanie czy jeździłeś c20ne w omie ? ja jeżdże już ponad 60tkm z czego 55tkm na gazie i robiłem tylko to co się zużywa, świece itd. Auto ( na blosie) pali od 7lpg do 22lpg ( średnia 180km/h odcinek a4 wrocław -gliwice 45min), pokaż mi tico jeżdżace ponad 200km/h. Każdy ma swoje wady ale w tym przypadku zalety przewazają w ogromnym stopniu nad wadami.

#58 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 10 lutego 2009 - 08:46

Żeby ocenić silnik to trzeba by go porównać do innego podobnego silnika. Porównanie do Tico nie wydaje się trafione z wiadomych względów :) C20NE to przecież nie tylko Omega A, zastąpił go X20XEV więc chyba porównanie do niego jest jak najbardziej na miejscu.

#59 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 lutego 2009 - 18:37

Wszystko to prawda jest tylko jedno małe ale:
policzyć tematy, posty [ ratunku, pomocy, co się mogło stać itd.]16v 24v
i porównać do 8v.Wiem zaraz ktoś powie że 8v jest mniej ale! :confused:

#60 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 10 lutego 2009 - 22:46

Prawda jest taka,że ten silnik jest już przestarzały,to fakt. Ale każdy kto miał ten silnik albo ma nadal może chyba powiedzieć że jest bardzo wytrzymały. Wiadomo że szajby na drodze to on nie robi,ale daje rade zarówno w A jak i w B
Jeśli ktoś chce poszaleć to kupi sobie V6 a nie 8V