i imbus 6 do pelnego skladupotrzebne są klucze torx i grzechotka.
Silnik C20NE opinie
#21 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 15:18
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#22 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 15:50
#23 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 17:23
Widzę że teraz masz 16v. Jak wspominasz C20NE, jaki miałeś przebieg?Ja w sojej w tym silniku...
#24 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 21:31
#25 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 22:10
kumpel mial nakrecone jakies 400tys z czego jakies 150tys na gazie i silnik chodzil slicznie.Vectra z tym silnikiem bardzo ladnie sie zbierala.Nie wiem jak w omedze A bo to krowa w porownaniu z Vectra:D
#26 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 22:24
C20NE powtorze po kolegach silnik 1 klasa!Pieknie na gazie w Vectrze latal:)
kumpel mial nakrecone jakies 400tys z czego jakies 150tys na gazie i silnik chodzil slicznie.Vectra z tym silnikiem bardzo ladnie sie zbierala.Nie wiem jak w omedze A bo to krowa w porownaniu z Vectra:D
Jak na omegę z tamtych lat też się dobrze zbiera z ty silnikiem
#27 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 23:13
Olej do niedawna Mobil S 10w40, ostatnio wlalem Lotos 10w40
Ubytkow oleju po wymianie uszczelki pokrywy zaworow niewielke, na dolewki idzie jakies 0,6l na 10tys (resztka z kupionej 5tki na wymiane) Niektorych to dziwi, ze silnik z takim przebiegiem smiga na polsyntetyku i w dodatku nie gubi go ani nie spala.
Silnik lubi gaz, u mnie I generacja smiga bez problemu, podstawa to dobre swiece i przewody WN.
Moge ze spokojnym sumieniem potwierdzic ze c20ne to bardzo dobre, proste, i przy odpowiedniej ekspleatacji raczej bezawaryjne silniki, a jesli juz trzeba cos przy nim zrobic to przy odrobinie pojecia o mechanice mozna zrobic to samemu.
Elektronika c20ne jest dosyc niezawodna w porownaniu do silnikow ECO TEC, przeplywka tez jest dosyc odporna na ewentualny strzal na LPG (rozebralo mi caly dolot i obudowe filtra,a przeplywka ocalala;) )
Sa dosyc oszczedne ok 11l LPG na 100km, na benzynie spokojnie idzie zejsc ponizej 10l, oczywiscie wszystko to przy dosyc spokojnej jezdzie, przy ciezkiej nodze potrafia zjesc duzo wiecej...
Moim zdaniem ich wada jest tylko to ze sa za slabe jak do omegi, w vectrach, calibrach znacznie lepiej daja sobie rade, omega to jednak kawal wozidla i te silniczki nie maja w nich latwo.
Co do tuningowych modyfikacji tego silnika, moje zdanie jest takie: z gowna bata nie ukreci, chcesz modyfikacji to wstaw c30ne lub c30se to napewno podniesie osiagi auta. Modyfikacja c20ne bez duuuuzych nakladow finasowych nie przyniesie raczej zadnych wymiernych efektow
#28 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 12:01
Faktem jest ze Vectra lepiej się zbierze przy tym silniku.Jak na omegę z tamtych lat też się dobrze zbiera z ty silnikiem
Ale jakby rozważyć masę Omy A i B 115 - 136KM. To faktycznie można powiedzieć że fajnie się zbiera. Oczywiście mając w pamięci że to auto nie jest sportowym bolidem.
#29 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 13:51
#30 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 14:34
Na tyle ile mi się udało dowiedzieć to jest to ulepszona pod wzgledem czystosci spalin jednostka C20NE. Prawdopodobnie będzie miał komp zmieniony i tyle... tylko po to aby nowsze normy spalin przechodził. Tyle jeśli idzie o sam motor co do mocowania to z A do B ? To pewnie nasi spece z forum się wypowiedzą.
#31 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 16:15
#32 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 17:51
Omy A i B 115 - 136KM. To faktycznie można powiedzieć że fajnie się zbiera
i c20ne ciagnie od nizszych obrotow....
a co do podobienstw 2.0 115KM z A i B to budowa sa bardzo podobne zeby nie powiedziec ze identyczne... wiec watpie z tymi popychaczami...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#33 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 18:26
#34 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 22:12
X20SE jest prawdopodobnie kolizyjny...
#35 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 15:40
Najwieksza jego wada to ospalosc (w budzie omegi oczywiscie). Ze spalaniem mozna zejsc spokojnie ponizej 10l, ale to raczej jazda emeryta. usterek jako takich nie mialem. Dwa razy mi szlag trafil termostat. trzeba uwazac na temperature, gdyz w wiekszosci egzemplarzy jest wisko. Roznie to z nimi bywa i jak czytam forum to widze sporo problemow z tym elementem. Osiagi w okolicy 13s do setki to nie jest cos godne pozazdroszczenia, ale subiektywne odczucie przyspieszenia jest jakos bardziej wyraziste.
trzeba pilnowac wymian oleju, swiec, rozrzadu itp i wtedy jest gwarancja bezproblemowej wieloletniej eksploatacji. tanie czesci ogolnodostepne, kazdy mechanik podejmie sie wszelakich napraw tej jednostki, a za zmiane rozrzadu kompletnego Pan mechanik mi policzyl 60zł.
Moze teraz mnie sporo osob zlinczuje ale trzeba przyznac ze LPG przy latach i przebiegu tego silnika to nienajlepsze rozwiazanie. Wzgledna oszczednosc przy dystrybutorze ale koszt roczny - nezbyt sie to kalkuluje. Z relacji uzytkownikow wiem ze po zalozeniu instalacji zaczynaja sie prawdziwe problemy.
Pozdrawiam;)
#36 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 17:40
Z relacji uzytkownikow wiem ze po zalozeniu instalacji zaczynaja sie prawdziwe problemy.
z LPG to jest tak ze zalezy kto i jaka instalke zakladal
a ze przy jezdzie na LPG trzeba bardziej dbac o silnik to chyba kazdy wie... i duzo latwiej silnik przegrzac iz na benzynie... podstawa to swiece przewody i przeplywka
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#37 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 18:27
#38 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 21:32
Moze teraz mnie sporo osob zlinczuje ale trzeba przyznac ze LPG przy latach i przebiegu tego silnika to nienajlepsze rozwiazanie.
Dzięki za opinię, bardzo rozsądna i wyważona. Generalnie tak samo myślę i szukam powodu by swojej omy nie zagazować. Ale, ekonomia mówi swoje...
I tak jak BenQ napisał "z LPG to jest tak ze zalezy kto i jaka instalke zakladal"
Obecnie mam dwie oferty z jednej konkretnej firmy. Dokładnie opracowane dla tego silnika, co myślicie:
Instalacja gazowa do samochodu Opel Omega A 2,0i kosztuje 1620zł.
PROMOCJA !
Teraz instalacja jest tańsza o 10%.
Promocja obowiązuje do 31. stycznia 2009 r.
Detaliczna cena instalacji 1800zł.
Szczegółowy opis instalacji: http://www.abart.com.pl/m...ik⊂=brc.html
W cenę wliczone jest:
- instalacja gazowa JUST Junior firmy BRC do silnika z wtryskiem wielopunktowym,
- zbiornik toroidalny o pojemności do 49l montowany we wnęce koła zapasowego lub zbiornik cylindryczny do 80l,
- profesjonalny montaż wraz z regulacją,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji,
- gwarancja producenta 24 miesiące,
- podatek VAT 22%.
Opcje za dopłatą:
- zbiornik toroidalny o pojemności do 70 litrów - 100zł, - wejdzie do mojej kombi??
- zawór tankowania montowany pod klapką wlewu benzyny - 100zł,
- montaż zbiornika toroidalnego pod autem - 50zł,
- sprzedaż ratalna AIG - 0,5% miesięcznie.
Oczekiwanie na termin montażu.
Na montaż instalacji należy się umówić. Czas oczekiwania na termin montażu do 3 dni.
Czas montażu.
Montaż trwa około 6 godzin.
___________________________________________________________
I kolejna propozycja tej firmy:
Instalacja gazowa do samochodu Opel Omega A 2,0i kosztuje 2250zł.
PROMOCJA !
Teraz instalacja jest tańsza o 10%.
Promocja obowiązuje do 31. stycznia 2009 r.
Detaliczna cena instalacji 2500zł.
W cenę wliczone jest:
- instalacja gazowa: sekwencyjny wtrysk gazu ESGI 2,
- zbiornik toroidalny o pojemności do 49l montowany we wnęce koła zapasowego lub zbiornik cylindryczny do 80l,
- profesjonalny montaż wraz z regulacją,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji,
- gwarancja producenta 24 miesiące,
- podatek VAT 22%.
Opcje za dopłatą:
- zawór tankowania montowany pod klapką wlewu benzyny - 100zł,
- sprzedaż ratalna AIG - 0,5% miesięcznie.
Oczekiwanie na termin montażu.
Na montaż instalacji należy się umówić. Czas oczekiwania na termin montażu do 3 dni.
Czas montażu.
Montaż trwa około 8 godzin.
_________________________________
#39 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 23:27
mi przy montazu udalo sie troche zbic z ceny.. dogadalem sie z mechanikiem aby nie montowal kilku duperelkow bez ktorych instlacja jest w pelni bezpieczna i sprawna... np. centralka pokazuje mi tylko rezerwe gazu a nie stan w butli itd...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#40 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2009 - 12:58
Jak najbardziej sie z tym stwierdzeniem zgodze.Ale, ekonomia mówi swoje...
W moim przypadku ekonomia ma oblicze PF126el
Fakt ze sie psuje niemilosiernie, ale gdy w portfelu pajęczyny to go przepraszam i zasiadam za sterem Russian Etyline i nas nie dogoniet:D I jeszcze ten kolor - Blue Lagoon (+ RostTuning). World is beatiful
Pozdróffka