Silnik C20NE opinie
#1 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 20:49
Ja mam ten silnik w Omie A, ponoć c20ne to bardzo dobre silniki, niewysilone, długowieczne, mało paliwożerne i tanie w eksploatacji??
Proszę o opinie...
Czy jesteście z nich zadowoleni?
Jaki przebieg mają w waszym aucie?
Co jest ich słabą stroną, (na co zwrócić uwagę)?
Czy w jakiś sposób je modyfikowaliście ?
Pozdrawiam i czekam na opinie
#2 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 20:59
Zgadza się... i bezkolizyjne.ponoć c20ne to bardzo dobre silniki, niewysilone, długowieczne, mało paliwożerne i tanie w eksploatacji??
Więcej znajdziesz na forach Vectry.
Bardziej je wolę niż 16v
#3 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 21:13
#4 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 21:15
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#5 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 21:16
#6 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 21:43
Miałem taki w viki A muszę powiedzieć ,że przy przebiegu 300tys zero problemów oleju spalał ok. 1.5l na 10tyś km byłem bardzo zadowolony z tego motoru
1.5l oleju!!??
To normalne, tak te silniki mają?
Jaki olej lać- zwyczajny mineralny lotosa będzie git?
#7 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 22:04
Przy dużym przebiegu najlepiej już mineralny. Najważniejsze są parametry oleju, marka teoretycznie mniej. Ja używam Castrol 15W-40.
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 22:13
ja nawet wlewalem 15W50 FUCHS'a - to juz w sumie uszczelniajacy... ale teraz na zime dolewam 15W40... podobnie jak wyzej napisane kolo 1,5 litra na 10tys (ale tez mam kilka malych wyciekow) i tylko co jakis czas zmieniam filtr... w zime lepiej pali na 15W4015W-40
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#10 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 10:26
Jednak prosiłbym jeszcze o głosy dotyczące:
Co jest ich słabą stroną, (na co zwrócić uwagę)?
Czy w jakiś sposób je modyfikowaliście ?
#11 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 14:48
Co jest ich słabą stroną, (na co zwrócić uwagę)?
nie wiem czy to slaba strona ale trzeba pilnowac wymiany przewodow WN i swiec ewentualnie kopulki... mi juz kilka razy pekla linka od sprzegla ale to za sprawa tanich i polskich zamiennikow...
a co do modyfikacji... hmmm... jest na forum kilka wiadomosci.. ktos mial taki motor w Viki i probowal bodajrze dolozyc TURBO ale chyba zrezygnowal... wlasciwie to co tam mozna zmienic.. jakis kolektor, uklad wydechowy... reszta to chyab za duze koszta bo wszystko praktycznei trzeba by na zamowienie...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#12 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 15:07
Poprzedni właściciel wykruszył kata, teraz w środku nic nie ma a dźwięk pracy silnika przez tą puszkę to porażka. Planuję z powrotem zamontować kat. zastanawia mnie jedynie czemu miała służyć ta operacja pozbycia się katalizatora. Nie sądzę by to służyło silnikowi...
Jakie świece waszym zdaniem najlepiej współpracują z tym silnikiem?
Jak sprawa rozrządu, co ile wymieniać? Czy przy tej operacji coś dodatkowo opłaca się zrobić?
#13 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 17:22
dokladnie... nic to nie daje.. tylko oszukuje sonde...Nie sądzę by to służyło silnikowi...
krazyly mity ze taka operacja niby dodaje mocy.. ale niestety... dodac mocy mozna ale modyfikujac caly uklad wydechowy..
np. do gazu NGK nr 6.. jezdzilem na nich dlugo... teraz mam BOSCH i jest rowniez OK... najlepsze jednoelektrodowe...Jakie świece waszym zdaniem najlepiej współpracują z tym silnikiem?
co do rozrtzadu to tak... formalnie hcyba co 80tys, aczkolwiek rozrzad jest bezkolizyjny czyli jak peknie pasek to zakladasz drugi i dalej rura... sa dwa rodzaje z napinaczem i napinany pompa wody... razem z paskeim warto wymienic rowniez wlasnie pompe wody.Jak sprawa rozrządu, co ile wymieniać? Czy przy tej operacji coś dodatkowo opłaca się zrobić?
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#14 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 21:13
Jakie świece waszym zdaniem najlepiej współpracują z tym silnikiem?
a ja ma GM komplet 4 sztuk w tamtym roku kosztował 24zł w sklepie salonowym Opla . Nie opłaca się zamienników szukać
Jak sprawa rozrządu, co ile wymieniać? Czy przy tej operacji coś dodatkowo opłaca się zrobić?
Zależy czy masz silnik sprzed września 1992 czy po. Po były rolki napinacza które trzeba wymieć. Przed napinaczem jest pompa wody. Wymiana pompy. Można poznać po osłonie rozrządu. na zapinki sprzed na śruby po wrześniu jest model
#15 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 13:01
gmurawsk- mogę Cię prosić o wyrażenie Twojej subiektywnej opinii na temat tego silnika?
Ile km naśmigałeś, co się zepsuło, spalanie itd.
#16 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 15:17
Czy jest to problematyczne w domowych warunkach
jezeli ma sie kanal - bo tak najwygodniej to nie ma problemu...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#17 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 16:07
#18 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 16:10
Mam przebieg na swoim niecałe 300tys km. Zrobiłem na nim 60tys km. Co było robione przy silniku jak go mam:
- Rozrząd
- Kopułka z palcem
Silnik nie do zdarcia. Z drastycznej rzeczy bezkolizyjny. Pasek rozrządu strzela, zakładasz nowy i dalej jeździ. Jak dbasz o ten silnik to praktycznie niezniszczalny. Z biegiem lat koniki giną.
Spalanie? Zależy jak się jeździ. Latem w trasie około 9l przy jeździe 110-130km/h Jak będziesz katował to i 15l ci weźmie
#19 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 12:40
#20 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 13:48
Dziwią (uznanie) mnie jego ogromne przebiegi, a z gazem to już w ogóle! Ja miałem w dwóch kadetach gaz oba silniki (1.4i, 1.6i)gaz mi wykończył.
Obecnie mój silnik C20NE nie widział nigdy gazu, pewnie nie zobaczy! Z dwóch powodów cena instalacji równa cenie auta i jednak mam obawy co do jego nieszkodliwości na motor. A chciałbym móc za kilka lat powiedzieć że mój silnik ma przejechane 0,5 mln km i nadal ma się dobrze.
Jeśli chodzi o olej, słyszałem że lotos ma dobre syntetyki, niezłe półsyntetyki a do niczego mineralne! Sprawę oleju do mojego C20NE zostawiam jako otwartą i powrócę chyba do olejów zza zachodniej granicy. Ale to sprawa na inny temat.