Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik C20NE opinie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 12 stycznia 2009 - 20:49

Witam Chciałbym poznać Wasze opinie dotyczące silnika (jak w temacie).
Ja mam ten silnik w Omie A, ponoć c20ne to bardzo dobre silniki, niewysilone, długowieczne, mało paliwożerne i tanie w eksploatacji??

Proszę o opinie...
Czy jesteście z nich zadowoleni?
Jaki przebieg mają w waszym aucie?
Co jest ich słabą stroną, (na co zwrócić uwagę)?
Czy w jakiś sposób je modyfikowaliście ?

Pozdrawiam i czekam na opinie :)

#2 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2009 - 20:59

ponoć c20ne to bardzo dobre silniki, niewysilone, długowieczne, mało paliwożerne i tanie w eksploatacji??

Zgadza się... i bezkolizyjne.

Więcej znajdziesz na forach Vectry.
Bardziej je wolę niż 16v

#3 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 12 stycznia 2009 - 21:13

Miałem taki w viki A muszę powiedzieć ,że przy przebiegu 300tys zero problemów oleju spalał ok. 1.5l na 10tyś km byłem bardzo zadowolony z tego motoru
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 stycznia 2009 - 21:15

proste w budowie... podobno nie do zajechania... lubia LPG II gen... moj ma juz z 400tys lekko i smiga... aczkolwiek czuje ze troche klucha oslabla ostatnio i nie wiem dlaczego... na LPG mam juz ponad 80tys... ja mam zawsze pecha do elektroniki w tym silniku. ktorej wiele nie ma ale lubi byc upiardliwa... ogolnie tanie czesci, praktycznie wszystko mozna samemu zrobic i bezkloizyjny rozrzad :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#5 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 stycznia 2009 - 21:16

Osobiście miałem taki silnik w omie i polecam go :ok: Jak sprzedawałem to przebieg był 230 tys. Km , ale te silniki spokojnie wytrzymują przy normalnej eksploatacji nawet 500 tys. Km ;) Podobno dobrze współpracuje z ins. gazową.

#6 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 12 stycznia 2009 - 21:43

Miałem taki w viki A muszę powiedzieć ,że przy przebiegu 300tys zero problemów oleju spalał ok. 1.5l na 10tyś km byłem bardzo zadowolony z tego motoru


1.5l oleju!!??
To normalne, tak te silniki mają?
Jaki olej lać- zwyczajny mineralny lotosa będzie git?

#7 OFFLINE   inomaciek

inomaciek
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-11-2008
  • Skąd: Inowrocław/Poznań

Napisany 12 stycznia 2009 - 22:04

U mnie też tak podobnie olej bierze. Ale poza tym żadnych problemów. Ostatnie 50 tyś, na LPG i jest ok. Teraz na liczniku ponad 230 tyś. (ale kto tam wie) i cały czas do przodu:D
Przy dużym przebiegu najlepiej już mineralny. Najważniejsze są parametry oleju, marka teoretycznie mniej. Ja używam Castrol 15W-40.

#8 OFFLINE   inomaciek

inomaciek
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-11-2008
  • Skąd: Inowrocław/Poznań

Napisany 12 stycznia 2009 - 22:06

Ten sam post dwa razy... Jak to się usuwa? :D

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 stycznia 2009 - 22:13

15W-40

ja nawet wlewalem 15W50 FUCHS'a - to juz w sumie uszczelniajacy... ale teraz na zime dolewam 15W40... podobnie jak wyzej napisane kolo 1,5 litra na 10tys (ale tez mam kilka malych wyciekow) i tylko co jakis czas zmieniam filtr... w zime lepiej pali na 15W40
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 13 stycznia 2009 - 10:26

Widzę 100% pozytywnych opinii!? W sumie by się zgadzało, bo bardzo mało jest na forum postów na temat tego silnika- znaczy się, jak się nie psuje, to się nie pisze :)

Jednak prosiłbym jeszcze o głosy dotyczące:
Co jest ich słabą stroną, (na co zwrócić uwagę)?
Czy w jakiś sposób je modyfikowaliście ?

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 stycznia 2009 - 14:48

Co jest ich słabą stroną, (na co zwrócić uwagę)?


nie wiem czy to slaba strona ale trzeba pilnowac wymiany przewodow WN i swiec ewentualnie kopulki... mi juz kilka razy pekla linka od sprzegla ale to za sprawa tanich i polskich zamiennikow...
a co do modyfikacji... hmmm... jest na forum kilka wiadomosci.. ktos mial taki motor w Viki i probowal bodajrze dolozyc TURBO ale chyba zrezygnowal... wlasciwie to co tam mozna zmienic.. jakis kolektor, uklad wydechowy... reszta to chyab za duze koszta bo wszystko praktycznei trzeba by na zamowienie...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 13 stycznia 2009 - 15:07

No ja w swojej zauważyłem modyfikację!
Poprzedni właściciel wykruszył kata, teraz w środku nic nie ma a dźwięk pracy silnika przez tą puszkę to porażka. Planuję z powrotem zamontować kat. zastanawia mnie jedynie czemu miała służyć ta operacja pozbycia się katalizatora. Nie sądzę by to służyło silnikowi...

Jakie świece waszym zdaniem najlepiej współpracują z tym silnikiem?
Jak sprawa rozrządu, co ile wymieniać? Czy przy tej operacji coś dodatkowo opłaca się zrobić?

#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 stycznia 2009 - 17:22

Nie sądzę by to służyło silnikowi...

dokladnie... nic to nie daje.. tylko oszukuje sonde...
krazyly mity ze taka operacja niby dodaje mocy.. ale niestety... dodac mocy mozna ale modyfikujac caly uklad wydechowy..

Jakie świece waszym zdaniem najlepiej współpracują z tym silnikiem?

np. do gazu NGK nr 6.. jezdzilem na nich dlugo... teraz mam BOSCH i jest rowniez OK... najlepsze jednoelektrodowe...

Jak sprawa rozrządu, co ile wymieniać? Czy przy tej operacji coś dodatkowo opłaca się zrobić?

co do rozrtzadu to tak... formalnie hcyba co 80tys, aczkolwiek rozrzad jest bezkolizyjny czyli jak peknie pasek to zakladasz drugi i dalej rura... sa dwa rodzaje z napinaczem i napinany pompa wody... razem z paskeim warto wymienic rowniez wlasnie pompe wody.
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 stycznia 2009 - 21:13

Jakie świece waszym zdaniem najlepiej współpracują z tym silnikiem?


a ja ma GM komplet 4 sztuk w tamtym roku kosztował 24zł w sklepie salonowym Opla . Nie opłaca się zamienników szukać

Jak sprawa rozrządu, co ile wymieniać? Czy przy tej operacji coś dodatkowo opłaca się zrobić?


Zależy czy masz silnik sprzed września 1992 czy po. Po były rolki napinacza które trzeba wymieć. Przed napinaczem jest pompa wody. Wymiana pompy. Można poznać po osłonie rozrządu. na zapinki sprzed na śruby po wrześniu jest model

#15 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 14 stycznia 2009 - 13:01

Moje auto jest z początku 91r. Czyli nie powinno być rolek napinacza? Jeśli dobrze zrozumiałem, to wymiana paska i pompy wody i po robocie? Czy jest to problematyczne w domowych warunkach.

gmurawsk- mogę Cię prosić o wyrażenie Twojej subiektywnej opinii na temat tego silnika?
Ile km naśmigałeś, co się zepsuło, spalanie itd.

#16 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2009 - 15:17

Czy jest to problematyczne w domowych warunkach


jezeli ma sie kanal - bo tak najwygodniej to nie ma problemu...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#17 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2009 - 16:07

Moje auto ma na liczniku ponad 323000 km. Z tego na gazie przejechałem ponad 220000. Samochód nadal ma się całkiem dobrze. Oczywiście zużyło się kilka części, które muszę naprawić lub wymienić. Blachy jak wiesz są trochę zjedzone. Natomiast bezkolizyjny silnik jest tym, co w tym samochodzie cenię chyba najbardziej.

#18 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2009 - 16:10

Wymiana jest prosta. Ściągasz wentylator z wisko. Odkręcasz koła pasowe. Zdejmujesz obudowę paska. Odkręcasz 3 śruby od pompy. Ustawiasz znaczniki. Ściągasz pasek. Wkładasz pompę wody. Łapiesz na śruby. Zakładasz pasek. Naciągasz pompę, okręcasz i składasz spowrotem. potrzebne są klucze torx i grzechotka.

Mam przebieg na swoim niecałe 300tys km. Zrobiłem na nim 60tys km. Co było robione przy silniku jak go mam:
- Rozrząd
- Kopułka z palcem
Silnik nie do zdarcia. Z drastycznej rzeczy bezkolizyjny. Pasek rozrządu strzela, zakładasz nowy i dalej jeździ. Jak dbasz o ten silnik to praktycznie niezniszczalny. Z biegiem lat koniki giną.
Spalanie? Zależy jak się jeździ. Latem w trasie około 9l przy jeździe 110-130km/h Jak będziesz katował to i 15l ci weźmie :rolleyes:

#19 OFFLINE   m@sZ3k

m@sZ3k
  • 62 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 15 stycznia 2009 - 12:40

Ja mam na zegarze 300tys. Sam przelatałem ok 100tys a 95tysi na gazie z blosem. Uważam, że silniczek jest git:up: Wymieniam oczywiście regularnie olej (15W40 SHela - kiedyś Lotos ale to goowno). Z rozrządem of kors pompę wody i dwa razy termostat. Osobiście jestem bardzo zadowolony ( z silnika he he :))

#20 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 15 stycznia 2009 - 13:48

Kupując moją omegę, specjalnie niebrałem pod uwagę jaki silnik bedzie miała. Czytając Wasze posty mogę stwierdzić że udało mi sie nabyć całkiem solidny silnik :)
Dziwią (uznanie) mnie jego ogromne przebiegi, a z gazem to już w ogóle! Ja miałem w dwóch kadetach gaz oba silniki (1.4i, 1.6i)gaz mi wykończył.
Obecnie mój silnik C20NE nie widział nigdy gazu, pewnie nie zobaczy! Z dwóch powodów cena instalacji równa cenie auta i jednak mam obawy co do jego nieszkodliwości na motor. A chciałbym móc za kilka lat powiedzieć że mój silnik ma przejechane 0,5 mln km i nadal ma się dobrze. :)
Jeśli chodzi o olej, słyszałem że lotos ma dobre syntetyki, niezłe półsyntetyki a do niczego mineralne! Sprawę oleju do mojego C20NE zostawiam jako otwartą i powrócę chyba do olejów zza zachodniej granicy. Ale to sprawa na inny temat.