Rozrząd
#1 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2006 - 15:33
Musze wymienic w swojej Omedze rozrząd (2.0 16 v 95 r) i chca odemnie 550 zl (komplet - czesci, wymiana, pompa wodna) Oni tylko zakładaja orginalne czesci w tym przypadku. Jest to warsztat specjalizujacy sie w Oplach.
Mozna zalozyc zamienniki za 300 zl u pana Zdzisia
jak zrobic?
ktory wariatn wybrac
Dac wiecej i miec pewnosc ??(pewnosci nigdy nie ma )
moze jakies doświadczenia ??
Pozdro
#2 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2006 - 15:35
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]
#3 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2006 - 15:42
#4 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2006 - 17:43
No i co z tego że kolega zainstaluje np rozrząd u mechanika, który wykona robote dobrze i na robote da mu gwarancje, np pęka pasek to do kogo kolega ma mieć pretensje? do mechanika? za co? do sklepu? do producenta? jak???
więc poza serwisem o jakichkolwiek gwarancjach możesz se zapomnieć chyba że jest to jakaś ogólnopolska sieć serwisowa która jest ubezpieczona i wali ich to czy to była wina paska czy mechanika.....
teraz tak... nieszczęście zdarzyć się może... (chyba nic nie musze dodawać :twisted: ), nie musisz kupować oryginalnych części bo producentci zamienników z wyższej półki produkują oryginały więc? po co przepłacać... nie zawsze się ta reguła sprawdza ale przy rozrządach....
rozrząd w 2.0 16V nie jest drogi i dla 550 zł to cena zabójcza, to już wolałbym składać wszystko na SKF, który jest drogi i pasek gatesa i to będzie chodzić i wyjdzie taniej
dla porównania podaje ceny mojego rozrządu łańcuchowego
ślizg duży 260zł
ślizg mały 140 zł - nie ma zamienników tylko GM
łańcuchy GM, które produkuje SWAG - dlugi 300 zł, krótki 170 zł
SWAG w opakowaniu SWAG - długi 140 zł, krótki 70 zł.... nie wiem nad czym się tu zastanawiać...
a co dziwne, SWAG w opakowaniu FEBI - długi 220, krótki 80
tutaj namiar na tanie części gg959702
a tutaj namiar na troszke droższe części ale gość ma też bardzo tanie oryginały gg2447800
[ Dodano: Wto 04 Lip, 2006 19:43 ]
lepiej nie eksperymentować na takich autkatach
nie masz racji, to są stare konstrukcje i mechanicy znają je bardzo dobrze, opel nie jest twórczy klepie w kólko to samo.. zresztą inni producenci tak samo.... silnik to silnik, kilka rzeczy się kręci i tyle.. rozrząd to rozrząd...
[ Dodano: Wto 04 Lip, 2006 19:47 ]
sorki napisałem się ale nie doczytałem że do zestawu dołączona jest pompa wodna, z tego co mówi Hrabia to jest to na pewno GM, więc się opłaca....
#5 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2006 - 20:11
#6 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2006 - 21:07
#7 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2006 - 21:40
Ja zakładałem u mechanika który i tak spartolił ustawienia (na pompie wody), musiałem sam porawiać. Montaż nie jest trudny, trzeba miec trochę "smykałki". Bratu zakładałem rok temu, do dziś jeździ. (zrobił już jakieś 30tyśkm.
Niedługo profilaktycznie wymienie mu pasek, całość wymienimy po ok 60tyś km.
wiadomo, najlepiej wymienić w serwisie, ale ceny mają z kosmosu. I z gwarancją może być róznie jak by co.Pewnie obowiązkowe płatne kontrole itp.(w myśl zasady lepiej zapobiegać niż leczyć), (czyt. taniej), a i tak ostatecznie klient płaci
#8 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2006 - 21:55
#9 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2006 - 07:21
Ja nie dawno wymieniłem rozrząd i zapłaciłem 550 zeta (też na oryginałach). I to jest moim zdaniem cena OK.
Najważniejsze wydaje mi się, abyś miał jako taką pewność co do mechesów, że cię nie rąbną, no bo to jest np. w Krakowie plagą niemiłosierną - rżną j**ańcy na czym się da (tak nas wyruchał jeden meches w zeszłym roku... bo byliśmy zupełne jelenie).
Obecnie mam mechesa zaufanego. Kolega robi u niego już ponad 10 lat i nigdy go nie przekręcił, ani nie wydymał, ani też nie wyruchał.
A co do zamienników, to ja korzystam rófniesz, ale wydaje mi się, że akurat na rozrządzie nie warto oszczędzać. Choć nie jestem fachowiec i może BeCe zna się lepiej.
pozdro
#10 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2006 - 07:22
i teraz pytanko co jeszcze wymienic jak juz bedzie rozbebeszony...
wiadomo ze pasek rozrzadu i klinowy... pompa... napinacze.. i wlasnie tu mnie jescze dreczy pytanie czy cos jeszcze :
#11 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2006 - 08:00
- oryginał GM - 290 zł.
- pompa wody (firmy nie pamiętam; coś niemieckiego) - 98 zł.
- robocizna - 120 zł.
#12 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2006 - 08:28
i wlasnie tu mnie jescze dreczy pytanie czy cos jeszcze
wymień przy okazji termostat na nowy, 20 zł wahler - oryginał, niech mu tam wyjdzie na dobre...
sprawdź przy okazji czy simeringi wału korbowego oraz wałków rozrządu były suche, jeśli nie to przy oazji można się tym zająć..
#13 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2006 - 09:37
sprawdź przy okazji czy simeringi wału korbowego oraz wałków rozrządu były suche, jeśli nie to przy oazji można się tym zająć..
dokladnie o to mi chodzilo... nie pisalem bo bylem ciekaw czy ktos cos na ten temat powie..
mam rozumiec ze jak sa suche to nawet nie zaczepiac ich.. :
#14 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2006 - 09:38
mam rozumiec ze jak sa suche to nawet nie zaczepiac ich..
jeśli są suche to możesz zostawić i skontrolować do następnej wymiany paska,
jeśli się pocą to może wskazywać żę przy następnej wymianie lub w trakcie zaczną cieknąć....
#15 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2006 - 13:04
#16 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2006 - 19:55
rozrząd 500 zł robocizna 150....
bede robił w sierpniu........
natomiast tera wydałem 700zł na wymiane:
- amorki tył x2 - jest teraz tak sztywny... jak nie wiem co.... ale jazda.... :mrgreen:
- olej w skrzyni+filtr
- olej w moscie......
troszki kosztuje ale napewno się opłaca i niema co żyłować kasiory na podstawowe wymianki........
pozdro
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#17 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2006 - 20:25
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]
#18 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2006 - 20:49
nie ma zielonego pojęcia co mi tam nalał........... znajonmy mechanior więc nie pekam wsio jest ok........ amorki jakies gazowe
jutro do niego zajade.. i napisze co i jaki asortyment.........
olej jakies 140 filtr chyba z 60 nie jestem pewien wymiana 30
dam posta
powiedział mi że w skrzynie nie było źle ale jak juz jest źle to wtedy wszyscy narzekaja że się skrzynie sypią a oleju prze 200 tys nie wymieniaja i jak tu ma fszystko działac.....
natomist amorki juz wyciekły i tyl skakał mi jak kangur.... normalnie jeździc się nie dało.....
ja tam nie zastanwiam się.... wymienie zapisze w kajecie wkiedy i bede pilnował...
w vectrze wymieniałem co 10 tyskm i chodzi jak laleczka poszła vectra do szwagra i jest zadowolony chyba....
pozdro
#19 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2006 - 21:28
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]
#20 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2006 - 21:33
mnie mechanior krzyknął
rozrząd 500 zł robocizna 150....
bede robił w sierpniu........
Zadzwoń (w Radomiu) 603 882 188 i zapytaj o ceny
Możesz sie powołać na mnie