Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozrząd


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2006 - 15:33

Nie moglem znalesc tematu...

Musze wymienic w swojej Omedze rozrząd (2.0 16 v 95 r) i chca odemnie 550 zl (komplet - czesci, wymiana, pompa wodna) Oni tylko zakładaja orginalne czesci w tym przypadku. Jest to warsztat specjalizujacy sie w Oplach.
Mozna zalozyc zamienniki za 300 zl u pana Zdzisia
jak zrobic?
ktory wariatn wybrac
Dac wiecej i miec pewnosc ??(pewnosci nigdy nie ma )

moze jakies doświadczenia ??

Pozdro



#2 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 04 lipca 2006 - 15:35

Ja mam omesie 2.5 v 6 i same cześći kosztowały mnie 580zl +150 wymiana i szczerze to 550 to nie jest sporo ale liczy sie tez gwarancja. a zamiennki mnie nie interesują z doświadczenia w innych modelach autka czasem bywa że trafisz dobrze a czasem bedziesz sie denerwował dlaczego nie wziołes tego wyższego wariantu. Ale znów z drógiej strony nie zawsze droższe jest lepsze ale w tym przypadku lepiej nie eksperymentować na takich autkatach.
[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#3 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 04 lipca 2006 - 15:42

pzrede wsyztskim u kogos kto daje gwarancje, pisemna :!:
bylo milo ale sie i to skonczylo

#4 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2006 - 17:43

nie wiem, przewrażliwieni jacyś jesteście i tyle. Po pierwsze prawdziwa gwarancja jest tylko w serwisie, obejmuje ona wady wynikające z założenia części jak i "wrodzone" wady częsci, ale serwis policzy od cholery za wymiane.. z 1000 zł?? jaki sens za 1500 zł już można całego X20XE kupić :mrgreen:

No i co z tego że kolega zainstaluje np rozrząd u mechanika, który wykona robote dobrze i na robote da mu gwarancje, np pęka pasek to do kogo kolega ma mieć pretensje? do mechanika? za co? do sklepu? do producenta? jak???

więc poza serwisem o jakichkolwiek gwarancjach możesz se zapomnieć chyba że jest to jakaś ogólnopolska sieć serwisowa która jest ubezpieczona i wali ich to czy to była wina paska czy mechanika.....

teraz tak... nieszczęście zdarzyć się może... (chyba nic nie musze dodawać :twisted: ), nie musisz kupować oryginalnych części bo producentci zamienników z wyższej półki produkują oryginały więc? po co przepłacać... nie zawsze się ta reguła sprawdza ale przy rozrządach....

rozrząd w 2.0 16V nie jest drogi i dla 550 zł to cena zabójcza, to już wolałbym składać wszystko na SKF, który jest drogi i pasek gatesa i to będzie chodzić i wyjdzie taniej

dla porównania podaje ceny mojego rozrządu łańcuchowego

ślizg duży 260zł

ślizg mały 140 zł - nie ma zamienników tylko GM

łańcuchy GM, które produkuje SWAG - dlugi 300 zł, krótki 170 zł


SWAG w opakowaniu SWAG - długi 140 zł, krótki 70 zł.... nie wiem nad czym się tu zastanawiać...

a co dziwne, SWAG w opakowaniu FEBI - długi 220, krótki 80


tutaj namiar na tanie części gg959702

a tutaj namiar na troszke droższe części ale gość ma też bardzo tanie oryginały gg2447800

[ Dodano: Wto 04 Lip, 2006 19:43 ]

lepiej nie eksperymentować na takich autkatach


nie masz racji, to są stare konstrukcje i mechanicy znają je bardzo dobrze, opel nie jest twórczy klepie w kólko to samo.. zresztą inni producenci tak samo.... silnik to silnik, kilka rzeczy się kręci i tyle.. rozrząd to rozrząd...

[ Dodano: Wto 04 Lip, 2006 19:47 ]
sorki napisałem się ale nie doczytałem że do zestawu dołączona jest pompa wodna, z tego co mówi Hrabia to jest to na pewno GM, więc się opłaca....

#5 OFFLINE   Staskop

Staskop
  • 28 postów
  • Dołączył: 24-06-2006
  • Skąd: Okolice Katowic

Napisany 04 lipca 2006 - 20:11

Takie pytanie z ciekawości bardziej bo ja się nie znam :) Bc30se czyli rozrząd łańcuchowy teoretycznie (żeby potem nie było ;) ) mogłbym sobie założyć też do siebie? Bo widze że koszty części jeżeli dobrze czytam w twoim poście nie są straszne ;) .

#6 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2006 - 21:07

tak, ale najpierw musisz przełożyć silnik do omegi B z senatora, popatrz na mój avatar.... :mrgreen:

#7 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 04 lipca 2006 - 21:40

kompletny rozrząd na allegro do 2.0 16V to wydatek ok 250zł(pasek Gates, contitech, rolki/napinacz-Rivolle czy coś) + pompa wody SKF ok 80zł.
Ja zakładałem u mechanika który i tak spartolił ustawienia (na pompie wody), musiałem sam porawiać. Montaż nie jest trudny, trzeba miec trochę "smykałki". Bratu zakładałem rok temu, do dziś jeździ. (zrobił już jakieś 30tyśkm.
Niedługo profilaktycznie wymienie mu pasek, całość wymienimy po ok 60tyś km.
wiadomo, najlepiej wymienić w serwisie, ale ceny mają z kosmosu. I z gwarancją może być róznie jak by co.Pewnie obowiązkowe płatne kontrole itp.(w myśl zasady lepiej zapobiegać niż leczyć), (czyt. taniej), a i tak ostatecznie klient płaci

#8 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2006 - 21:55

zgadza się, ale kolega ma dobrą cenę na to, o ile gates ma dobrą opinie to słyszałem o pękających contitechach a napinacz ruville nie jest zły ale nie jest najwyższych lotów...... pompa skf jest bardzo dobra, w tym wypadku oszczędności ale tu gość ma GM części podobno więc... cena jest bardzo dobra... jeśli się zdecyduje na oryginał to myśle żę nie przełaci, ale z drugiej strony będzie jeździć tak samo na GM jak i na SKF

#9 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2006 - 07:21

Drogi Hrabio!
Ja nie dawno wymieniłem rozrząd i zapłaciłem 550 zeta (też na oryginałach). I to jest moim zdaniem cena OK.
Najważniejsze wydaje mi się, abyś miał jako taką pewność co do mechesów, że cię nie rąbną, no bo to jest np. w Krakowie plagą niemiłosierną - rżną j**ańcy na czym się da (tak nas wyruchał jeden meches w zeszłym roku... bo byliśmy zupełne jelenie).
Obecnie mam mechesa zaufanego. Kolega robi u niego już ponad 10 lat i nigdy go nie przekręcił, ani nie wydymał, ani też nie wyruchał.
A co do zamienników, to ja korzystam rófniesz, ale wydaje mi się, że akurat na rozrządzie nie warto oszczędzać. Choć nie jestem fachowiec i może BeCe zna się lepiej.
pozdro :cool:

#10 OFFLINE   QQ

QQ
  • 273 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 05 lipca 2006 - 07:22

na przelomie 2-ch tygodni sam bede wymienial u siebie rozrzad...

i teraz pytanko co jeszcze wymienic jak juz bedzie rozbebeszony...

wiadomo ze pasek rozrzadu i klinowy... pompa... napinacze.. i wlasnie tu mnie jescze dreczy pytanie czy cos jeszcze :?:

#11 OFFLINE   GAWOR

GAWOR
  • 702 postów
  • Dołączył: 10-05-2006

Napisany 05 lipca 2006 - 08:00

Robiłem rozrząd dwa tygodnie temu

- oryginał GM - 290 zł.
- pompa wody (firmy nie pamiętam; coś niemieckiego) - 98 zł.
- robocizna - 120 zł.

#12 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2006 - 08:28

i wlasnie tu mnie jescze dreczy pytanie czy cos jeszcze


wymień przy okazji termostat na nowy, 20 zł wahler - oryginał, niech mu tam wyjdzie na dobre...


sprawdź przy okazji czy simeringi wału korbowego oraz wałków rozrządu były suche, jeśli nie to przy oazji można się tym zająć..

#13 OFFLINE   QQ

QQ
  • 273 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 05 lipca 2006 - 09:37

sprawdź przy okazji czy simeringi wału korbowego oraz wałków rozrządu były suche, jeśli nie to przy oazji można się tym zająć..


dokladnie o to mi chodzilo... nie pisalem bo bylem ciekaw czy ktos cos na ten temat powie..

mam rozumiec ze jak sa suche to nawet nie zaczepiac ich.. :?:

#14 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2006 - 09:38

mam rozumiec ze jak sa suche to nawet nie zaczepiac ich..


jeśli są suche to możesz zostawić i skontrolować do następnej wymiany paska,

jeśli się pocą to może wskazywać żę przy następnej wymianie lub w trakcie zaczną cieknąć....

#15 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 05 lipca 2006 - 13:04

ja w piatek tez oddaje auto do wymiany rozrzadu- cena kompeltu 800zł. + wymiana 150.

#16 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 lipca 2006 - 19:55

mnie mechanior krzyknął
rozrząd 500 zł robocizna 150....
bede robił w sierpniu........

natomiast tera wydałem 700zł na wymiane:
- amorki tył x2 - jest teraz tak sztywny... jak nie wiem co.... ale jazda.... :mrgreen:
- olej w skrzyni+filtr
- olej w moscie......
troszki kosztuje ale napewno się opłaca i niema co żyłować kasiory na podstawowe wymianki........

pozdro
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#17 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 07 lipca 2006 - 20:25

opisz mi ile co i jaki olej w skrzyni i filtry i tp bo tez sie szykuje a nie wiem na ile mam sie naszykowac
[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#18 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 lipca 2006 - 20:49

I tu mnie załatwiłes..........
nie ma zielonego pojęcia co mi tam nalał........... znajonmy mechanior więc nie pekam wsio jest ok........ amorki jakies gazowe

jutro do niego zajade.. i napisze co i jaki asortyment.........
olej jakies 140 filtr chyba z 60 nie jestem pewien wymiana 30

dam posta

powiedział mi że w skrzynie nie było źle ale jak juz jest źle to wtedy wszyscy narzekaja że się skrzynie sypią a oleju prze 200 tys nie wymieniaja i jak tu ma fszystko działac.....
natomist amorki juz wyciekły i tyl skakał mi jak kangur.... normalnie jeździc się nie dało.....

ja tam nie zastanwiam się.... wymienie zapisze w kajecie wkiedy i bede pilnował...

w vectrze wymieniałem co 10 tyskm i chodzi jak laleczka poszła vectra do szwagra i jest zadowolony chyba.... :lol: :lol: :lol: :lol:
pozdro

#19 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 07 lipca 2006 - 21:28

dzieki z gory bo widze ze masz ten sam motorek co ja i sam nie wiem co za olej jest i jaki w skrzyni przynajmniej bede wiedzial na ile mam przygotowac
[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#20 OFFLINE   GAWOR

GAWOR
  • 702 postów
  • Dołączył: 10-05-2006

Napisany 07 lipca 2006 - 21:33

mnie mechanior krzyknął
rozrząd 500 zł robocizna 150....
bede robił w sierpniu........


Zadzwoń (w Radomiu) 603 882 188 i zapytaj o ceny
Możesz sie powołać na mnie