Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak rozpoznac zuzyte kable,swiece?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawel om2.0

pawel om2.0
  • 172 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Wie(L)kie Księstwo Warszawskie

Napisany 13 listopada 2006 - 23:41

witam.mam pytanie w jaki sposob moge rozpoznac zuzyte kable lub swiece!kupilem jakis czas temu ome i nie wiem ile czasu jezdzil na tym poprzedni wlasciciel!czy moze objawia sie to w jakis sposob na pracy silnika i czy da sie to samemu jakos to okreslic!?wiem ze swiece to jeszcze jakos moge spr ale jak jest z kablami?jezeli mozecie napiszcie tez jak czesto wymieniacie te czesci!pozdrawiam



#2 OFFLINE   tutrus

tutrus
  • 104 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Dzierżoniów

Napisany 14 listopada 2006 - 17:54

Witam wymieniałem ostatnio świece i kable WN założyłem zestawik NGK i ceny nie są aż takie straszne świece 60 zł a kabelki 94 zł to jeszcze nie jest tak strasznie, na allegro widziałem świece NGK za 10 zł sztuka a kable jak wyżej. Pozdrawiam ....

#3 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 14 listopada 2006 - 22:09

przewody można sprawdzić tzw multimetrem, (takie urządzenie wielofunkcyjne, mierzy V, Watty, Omy, Ampery itp.)Do kupienia na allegro, ceny od 15zł
W przewodach mierzy się oporność wyrażoną w omach. Mając taki multimetr przykładasz jego kable na końcówki kabla, i mierzysz. Sprawny kabel powinien mieć 0 om
Jeśli coś źle napisałem , to proszę o poprawienie

#4 OFFLINE   -karol-

-karol-
  • 18 postów
  • Dołączył: 06-09-2006
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 15 listopada 2006 - 16:32

kiedyś słyszałem że mozna sprawdzić na pracującym silniku w ten sposób ze psikamy takim domowym spryskiwaczem do kwiatów czy okien na kable tylko musi być dosyć ciemno najlepiej w garażu wieczorem i jak sa przeskoki iskier czy przebicia to kable sa do wymiany ale nie wiem na ile jest to wiarygodne
Ps: Nicku nie zmieniam. :police:
moje 9 mm http://img153.images...obraz037az9.jpg

#5 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 15 listopada 2006 - 17:47

jeśłi chodzi o kable to najlepiej rękami, tylko że jest mała wada-jak są złe to możesz mieć problemy z czuciem przez kilka dni

edit: :tere-fere: :tere-fere: :tere-fere: :tere-fere:

#6 OFFLINE   bingo100

bingo100
  • 131 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Elbląg/Gdańsk

Napisany 15 listopada 2006 - 22:12

Dobrze, ze ten temat sie pojawil na forum.

czy moze objawia sie to w jakis sposob na pracy silnika

Jak najbardziej i to w paskudny sposob. Ja mam wywalone kable i swiece (poza innymi rzeczami). Silnik reaguje tak: nierowna praca na benzynie, na gazie dodatkowo strzaly. Nierowne zaplony, utrata mocy (gwaltowna i baardzo znaczna) po czym powrot prawie do normalnego stanu. Ostatnio 2 dni padalo, to juz w ogole tragedia byla. Momentami nie moglem ruszyc spod swiatel.

A ze tez niedawno kupilem omke, to radze wymienic dla swietego spokoju. Ja ide w piatek :grin:

#7 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 15 listopada 2006 - 22:29

Dobrze, ze ten temat sie pojawil na forum.

czy moze objawia sie to w jakis sposob na pracy silnika

Jak najbardziej i to w paskudny sposob. Ja mam wywalone kable i swiece (poza innymi rzeczami). Silnik reaguje tak: nierowna praca na benzynie, na gazie dodatkowo strzaly. Nierowne zaplony, utrata mocy (gwaltowna i baardzo znaczna) po czym powrot prawie do normalnego stanu. Ostatnio 2 dni padalo, to juz w ogole tragedia byla. Momentami nie moglem ruszyc spod swiatel.

A ze tez niedawno kupilem omke, to radze wymienic dla swietego spokoju. Ja ide w piatek :grin:

dokładnie tak jest, mogą jeszcze wystąpić takie objawy jak praca nie na wszystkie cylindry, a czasem nawet (szczególnie gdy jest wilgotno) auto może zgasnąć i nie odpalić (już raz pchałem ibizę na rondzie)

#8 OFFLINE   slawek66

slawek66
  • 163 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Złotów/Nieuw-Vennep

Napisany 15 listopada 2006 - 23:28

Witam wymieniałem ostatnio świece i kable WN założyłem zestawik NGK i ceny nie są aż takie straszne świece 60 zł a kabelki 94 zł to jeszcze nie jest tak strasznie, na allegro widziałem świece NGK za 10 zł sztuka a kable jak wyżej. Pozdrawiam ....


Co do cen tych kabli to nie wszystkie są takie tanie! :looz:
Do silnika Y22XE kosztują 680 zł. za komplet i są tylko dostępne w oplu! :bad:
Omega B 2.0 16V + LPG - sprzedana :(
Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana :(
Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!

#9 OFFLINE   zgred

zgred

    lama

  • 67 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: z kupki siana

Napisany 20 listopada 2006 - 11:34

A u mnie przewody były do bani. Ciemną nocą bez pełni księzyca otworzyłem maseczke i oczom moim ukazały się piękne błekitne wstążeczki pałętające się po przewodzikach.

Wymieniłem kabelki i dalej jest lipa z obrotami. Czasami auto chodzi jak zegarek i na luzie ma 900obr/min a potem daje gazu puszczam gam i potrafi zgasnąć. W najlepszymprzyapdku obroty spdają tak że zapala się cała choineczka a optem samo jeszcze raz odpala.

Dziś idę po nową kpułkę i palec rozdzielacza, bo na tych elementach widać ślady życia, palec jest pęknięty wzdłuz (wiem wiem dla tego kupuje nowy) a ścianki kopułki sa czarne miejscami.

Jak nie pomoże wymiana tych elementów to już nie wiem co robić, świeczki mam NGK nówki sztuki niesmigane.
Omega caravan 3.0 12V 1989 hehehe