Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega D


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
209 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 29 grudnia 2008 - 19:06

Czy to juz koniec znakomitego rodu Omega ?? Czy nie możemy liczyc na nic wiecej ?? czy koncem bedzie BFL ?? A co z Omega D ?? Moim zdaniem Omega jest najlepszym dzieckiem Opla Szkoda ze jest skazane na wyginiecie :mad:


#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2008 - 19:39

Liczysz, że po 5 latach przerwy Omega znów wróci na taśmy produkcyjne? Troche realizmu, Opel włożył ładną kase w Insignie, więc zanim się to wróci... Nie licz na Omegę...

#3 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2008 - 19:58

Tak z B FL odrazu na D? ;)

Mnie sie powoli Omega nudzi, myślałem jeszcze właśnie nad B FL ale kto wie czy nie pójdę w inną markę.

Najpierw zobaczymy jak Insignia będzie się sprzedawać to może z czasem Opel wróci do Omegi.

#4 OFFLINE   DZEMFAN

DZEMFAN
  • 73 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 grudnia 2008 - 20:01

Prezes Opla nie pamietam jak ten fiut sie nazwywa powiedzial ze omega juz nie wrozci na tasmy produkcyjne a szkoda
Nissan Primera 1.6 16V -> Opel Omega 2.2 16V

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 grudnia 2008 - 20:20

Omega omega omega

#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 29 grudnia 2008 - 20:45

Wielka szkoda , że nie wróci na taśmy produkcyjne :-(

#7 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2008 - 21:20

Ciekawe czy gdzieś jest indywidualny kontakt do dyrektora OPLA :) Jakbym tak emaila napisać z zapytaniem ?? :)

#8 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 30 grudnia 2008 - 12:56

Powinni zrobic Omege C a nie brac sie za Insygnie Albo wycofac jakiegos innego badziewia Opla np. Corse zamiast Omegi Bo uwazam ze Insygnia jest robiona kosztem Omegi i nie sadze ze Omega jeszcze wroci na rynek Ludzie kochaja Omege i napewno duzo osob jest zawiedzionych :mad:

#9 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2008 - 22:52

Jak się stawia na TANIOŚĆ to wychodzi corsa D - dla mnie tandeta w najbardziej chamskim i pejoratywnym tego słowa znaczeniu.
Zupełnie jakby prezes nie zadawał sobie pytania "na ile można wcisnąć klientom gówno aby mogli jeszcze zaakceptować cenę".

niestety omega to historia jak merc123 i 124 - to czasy, kiedy współcześni marketingowcy uczyli się słowa kapitalizm i żaden geniusz nie wymyślił jeszcze, że "taniej " będzie przenieść produkcję do chin a klienci "przyzwyczają się do skór pachnących rybą"... - Wiecie o czym mówię.
Niestety za cenę porządnej omegi rok 2002 można kupić signuma 2005 - to właśnie ta różnica .
Ja wybrałem kluska.

#10 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2008 - 23:07

W sumie gdzie by się nie czytało o omedze to można znaleźć

Części zamiennych nie brakuje, ale ceny w ASO są bardzo wysokie. Nic dziwnego Omega była flagowym autem Opla. Naprawy w ASO również wychudzą nam portfele.


Ale w tym samym artykule dodają

Jedynym minusem samochodu, jest spore zapotrzebowanie na paliwo. Nawet podstawowa jednostka napędowa 2.0 l spali w mieście ponad 11 l/100 km. Jest to wynik zły z porównaniem z innymi autami o tej samej pojemności. Odpowiedzią na to pytanie jest spora masa Omegi, która wynosi 1460 kg. Poza tym mamy do dyspozycji duży, wygodny i dobrze wyposażony samochód, który może mieć uniwersalne zastosowanie. Jego awaryjność jest bardzo niska, przez co więcej pieniędzy zostanie na paliwo:).



Po za tym kryzys gospodarczy, pojawiające się hybrydy i inne cuda....
Wątpię żeby chcieli topić kasę w coś takiego jak Omega, bo właśnie dużo pali i jest drogi w kupnie (salon), ale rozwiązanie Opel Corsa 1,2 który pali 10l/100km także chyba dobrym rozwiązaniem nie jest.....
Dlaczego więc nie ma Omegi?? Bo jest sporo droższa w wykonaniu i raczej modele z 2002 roku były ostatnimi....


No chyba że któryś z nas zostanie prezesem GM/Opel i omega kiedyś wróci do łask.... :) Z hybrydą pod maską i pewnie na moje nieszczęście z automatem :)

 


#11 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 31 grudnia 2008 - 13:17

Jak nie chca juz robic Omegi to kij im w odbyt !!! Ja nie bede jezdzil innymi kupami Opla i nastepne moje auto bedzie innej marki Bo dla mnie Omega ma dusze i jesli Opel to tylko Omega !!! Takze dzieki swojej polityce maja mniej o jednego klijeta :mad: Nie tylko ja tak uwazam Pogratulowac glupoty !!!:smiech:

#12 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2008 - 15:40

oo jej jakie wpisy hehe tez juz tesknie za omega w 2012 bede kupowal B w sedanie i nie sprzedam jej puki mi sie w pol nie zlorzy ze starosci..

#13 OFFLINE   Arturp.

Arturp.
  • 73 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 grudnia 2008 - 15:53

W pełni popieram przedmówców, powinna wyjść kolejna wersja omegi. Swoją drogą gdzieś mam takie artykuły, w których piszą o spalaniu, samochod ma swoja mase, silnik tez nie mały i musi co swoje "wypić", a tak jak już było pisane pseudo oszczedna corsa 1,2, śmiech na sali ta oszczedność pamietam w zeszłym roku jechałem w 4 osoby na sylwka - 500 km, srednie spalanie 8,7 L/100 srednia predkosc 120 km/h, bo szybciej to silnik wydaje odglosy jak zarzynany kot, a w omie 120 to muzyka dla uszu a srednie spalanie udaje schodze ponizej 7L przy spokjnej jezdzie na krotkich trasach ponizej 100km.
Kto pyta nie błądzi

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2008 - 18:24

Ile razy jeszcze ten temat był wałkowany?
Napiszcie petycję, może GM się zreflektuję, zrobi "Omegę D" i każdy kto płacze będzie mógł kupić nareszcie auto które kocha za jakieś 100-150 tys zł.
Już są chętni do zapłacenia czy może tak sobie gadamy, bo każdy dzięki Omedze ma luksus za niższe od konkurencji pieniądze.

#15 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2009 - 01:59

Moim zdaniem moda na tz. "hybrydy" niedługo przeminie, bo tak naprawdę jest to droga do nikąd. Weźmy np. takiego Priusa, komponenty z których składa się jednostka odzyskiwania energii, akumulatory i inne elementy są sprowadzane z dalekiego wschodu, przez co rosną koszta i zwiększa się emisja CO2 (statki transportowe na powietrze nie są). Po drugie masa pojazdu wyposażonego w taki system jest sporo większa od modelu z tradycyjną jednostką napędową (w niektórych modelach nawet o 30%!), wpływa to negatywnie na zwiększone zapotrzebowanie na paliwo i słabszą trakcję. Po trzecie "hybyrda" spełnia swoją funkje jedynie w mieście i w górach, poza terenem zabudowanym jest kompletnie nie przydatna.
Wydaje mi się, że przyszłość będzie należeć do aut z silnikami o wysokiej sprawności przystosowanymi do biopaliw (np. BioDiesel, BioEtanol, CNG), których karoseria będzie opływowa i nie będzie wytwarzała dużych oporów toczenia np. auta koncernu VAG bluemotion (zmodyfikowane sterowniki jednostki sterującej silnikiem, opływowa karoseria, wydłużone przełorzenia, czy opony o niskich oporach powietrze). Tak na prawdę najważniejszym czynnikiem wpływającym na ekonomię jazdy jest świadome obchodzenie się z przepustnicą przez użytkownika, ja np. jestem w stanie przejechać ponad 1500km na jednym baku (75-80l) -> 5,0l/100km, a przecież "minusem omegi, jest jej cholendarne zapotrzebowanie na paliwo", a tak pozatym to też bym chętnie widział nową Omegę C np.z następującą paletą silników:

1.6T EcoTEC
2.0T EcoTEC
2.8T EcoTEC

2.0 CDTI
2.9 CDTI

a w wersji OPC jakąś mocarną V8-semkę od GM

To co piszemy jakaś petycję do Russelheim, albo do jankesów w Detroit?

#16 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2009 - 08:35

To co piszemy jakaś petycję do Russelheim, albo do jankesów w Detroit?

Najpierw trzeba by zrzutkę zrobić, bo w GM z sianem teraz krucho :D

Porzućcie marzenia, o naiwni :p

#17 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2009 - 11:48

Najpierw trzeba by zrzutkę zrobić, bo w GM z sianem teraz krucho :D

Porzućcie marzenia, o naiwni :p


:smiech:

#18 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 stycznia 2009 - 11:53

Może dyrekcja i zarząd czytali nasze forum i wiele innych (zagranicznych) i zdali sobie sprawę, że auta te są awaryjne i zaprzestali produkcję a szkoda ;-)

#19 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 03 stycznia 2009 - 13:08

Odnosnie tamtego watka To petycja nic nie da do tych pedryli oni wola robic auta bezplciowe a nie postawic na rasowy samochod a Omega C albo D pewnie by nim byla Koncern GM ma kase skoro robi Insignie A ludzi stac na samochody kupuja i kupowac beda czy tego chcemy czy nie A co do tego " Wielkiego spalania " to by robili przeciez rozne pojemnosci i z roznymi cudami jakie tam teraz maja jak komu pasuje i przy dziesiejszej technologii budowania silnikow spalanie bylo by smieszne I przestancie mowic o ich awaryjnosci Czego sie spodziewacie po kilkunastoletnich samochodach kazdy z takim wiekiem sie czesciej psuje w BMW i Mercedesie jest to samo Jak nie chcecie zeby sie wam psuly to trzeba sobie zakupic z salonu Ups ... zapomnialem ze juz od ladnych paru latek ich nie produkuja :smiech: A z reszta szkoda gadac ...:(

#20 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2009 - 14:14

Zawsze można zrobić przekładkę Holdena.
http://www.drive.com...articleID=18517
Tylko z bebechami gorzej ;)