jak jest dobrze zrobiona to tylko ten co robil rozpozna, tak raczej nie odroznisz, tak samo po VIN mozesz stwierdzic ze auto bylo wyprodukowane np u Niemcow i co z tego sie wyjasni ? ostatnio bylem odtworzyc karte kodowa w serwisie Opla i wyszedl czysty aryjczyk :mrgreen:
jak jest robione na odpie... to jest mnostwo szczegulow, klamki, alarm, z cdx - gls, emblematy itd
0
Omega z UK,co z nia nie tak?
Rozpoczęte przez
florcz
, 12 lis 2006, 18:35
51 odpowiedzi na ten temat
#41 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2007 - 10:47
#42 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2007 - 00:39
GARY, mozesz mi dokładnie opisac na czym polega przekładka w omce ? Moze byc na pw Tzn : co sie wymienia (mniej wiecej wiem ale chciałem konkretnie wiedziec o omedze) . najbardziej mnie interesuje ten obszar na przednim kielichu przed filtrem przeciwpyłkowym : w GB i EU są przeciez scianki spawane do róznych kielichów Bede wdzieczny za info
#43 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2007 - 15:17
wlasnie chodzi o dobrego mechanika bo cale zawieszenie i blachy naprawde sa lepiej zachowane w Anglii. Wiem bo tam mieszkam od 2 lat i tez mam ome. a sluzbowym robie ok 300-400km dziennie.w kraju to masakra po polskich drogach ale jednak.......w domu pozdrawiam
pozdro dla wszystkich
#44 OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2007 - 20:24
HI!
Jestem w UK od jakiegoś czasu.
1- jest tu dużo aut w strasznym stanie technicznym! Wymiana oleju w serwisie to przeciętnie 150 funtów. Wielu Brytyjczyków serwisuje auto przez pierwsze 3 lata. Potem do pierwszej awarii i na sprzedaż.
2- Przeglądy MOT - od 2 lat jest zaostrzone ale i tak dając w łape 20 - 30 funtow jest do zrobienia.
3- przebiegi ( kilometrówka - milage). Bardzo często auta firmowe mają po 3 latach przebiegi około 200 000 mil.
4. Przy zakupie ważne papiery DVLA, przeglądy MOT - dobrze jeśli masz ostatnich kilka ( musi byś wpisany przebieg ). Nowe MOT musi być z kodem paskowym ( wtedy jest w "systemie).
5. Uwaga na auta z instalacjami gazowymi ( jest ich sporo - szczegolnie w Anglii). Przewaznie jest to "jednopunktowy wtrys gazu" - czyli reduktor + mikser. Widzialem takie w silnikach 6 i 8 cylindrowych. Na MOT nikt nie sprawdza instalcji gazowej, tylko dokumenty.
6. Ceny aut ! np omega v6 3,0 może kosztować od 300 do 2000 funtów.
Osobiście kupiłem 99r kombi, 90 000 mil z historią serwisową + bajery (navi, tele itp.)za 900 funtów.
Pierwszym autem jakie kupiłem w UK był saab 95 2,3 1998r. Wtedy wydawało mi się, że angolą można wierzyć! Auto jeździło dobrze ale okazało się, że miało "dzwona".
Wtedy byłem zielony i nie wiedziałem na co zwracać uwagę przed zakupem auta.
Lepiej kupować od osób prywatnych niż handlarzy!
Przeważnie taniej możesz kupić u handlarza ale uwaga bo On ma warsztat ( do czegoś), jak wykonuje MOT to już jest gorąco. Należy sprawdzić jak dlugo to auto jest u niego. Jeśli stwierdzi na, że sprzedaje je rok i obecnie chce się go pozbyć za "pie grosze" to jest bardzo gorąco!
Generalnie uważać jak na turasów w Niemczech!
Co do cen aut z UK w PL.
Przeliczcie przejazd w Wyspy do PL.
Obecnie mieszkam w Szkocji ale przez 2 lata mieszkałem w Londynie. Ostatni raz w PL bylem w sierpniu zeszlego roku. Przejezd w dwie strony Londyn - Poznań - Londyn wyszło około 2200 zł.
:grin:
Jestem w UK od jakiegoś czasu.
1- jest tu dużo aut w strasznym stanie technicznym! Wymiana oleju w serwisie to przeciętnie 150 funtów. Wielu Brytyjczyków serwisuje auto przez pierwsze 3 lata. Potem do pierwszej awarii i na sprzedaż.
2- Przeglądy MOT - od 2 lat jest zaostrzone ale i tak dając w łape 20 - 30 funtow jest do zrobienia.
3- przebiegi ( kilometrówka - milage). Bardzo często auta firmowe mają po 3 latach przebiegi około 200 000 mil.
4. Przy zakupie ważne papiery DVLA, przeglądy MOT - dobrze jeśli masz ostatnich kilka ( musi byś wpisany przebieg ). Nowe MOT musi być z kodem paskowym ( wtedy jest w "systemie).
5. Uwaga na auta z instalacjami gazowymi ( jest ich sporo - szczegolnie w Anglii). Przewaznie jest to "jednopunktowy wtrys gazu" - czyli reduktor + mikser. Widzialem takie w silnikach 6 i 8 cylindrowych. Na MOT nikt nie sprawdza instalcji gazowej, tylko dokumenty.
6. Ceny aut ! np omega v6 3,0 może kosztować od 300 do 2000 funtów.
Osobiście kupiłem 99r kombi, 90 000 mil z historią serwisową + bajery (navi, tele itp.)za 900 funtów.
Pierwszym autem jakie kupiłem w UK był saab 95 2,3 1998r. Wtedy wydawało mi się, że angolą można wierzyć! Auto jeździło dobrze ale okazało się, że miało "dzwona".
Wtedy byłem zielony i nie wiedziałem na co zwracać uwagę przed zakupem auta.
Lepiej kupować od osób prywatnych niż handlarzy!
Przeważnie taniej możesz kupić u handlarza ale uwaga bo On ma warsztat ( do czegoś), jak wykonuje MOT to już jest gorąco. Należy sprawdzić jak dlugo to auto jest u niego. Jeśli stwierdzi na, że sprzedaje je rok i obecnie chce się go pozbyć za "pie grosze" to jest bardzo gorąco!
Generalnie uważać jak na turasów w Niemczech!
Co do cen aut z UK w PL.
Przeliczcie przejazd w Wyspy do PL.
Obecnie mieszkam w Szkocji ale przez 2 lata mieszkałem w Londynie. Ostatni raz w PL bylem w sierpniu zeszlego roku. Przejezd w dwie strony Londyn - Poznań - Londyn wyszło około 2200 zł.
:grin:
Do 4 lat w UK, od 2 lat w Szkocji.
#45 OFFLINE
Napisany 15 września 2007 - 15:37
Witam.
Ostatnio udalo mi sie okazyjnie kupic w anglii Omege 2.5V6 98/99r
Samochod jest w bardzo dobrym stanie z malym przebiegiem. Postanowilem zatrzymac go dla siebie, w zwiazku z tym poszukuje dobrego warsztatu w woj. malopolskim lub na poludniu swietokrzyskiego ktory przeprowadzilby przekladke.
Jesli ktos zna taki warsztat bylbym wdzieczny za informacje.
Ostatnio udalo mi sie okazyjnie kupic w anglii Omege 2.5V6 98/99r
Samochod jest w bardzo dobrym stanie z malym przebiegiem. Postanowilem zatrzymac go dla siebie, w zwiazku z tym poszukuje dobrego warsztatu w woj. malopolskim lub na poludniu swietokrzyskiego ktory przeprowadzilby przekladke.
Jesli ktos zna taki warsztat bylbym wdzieczny za informacje.
Jeszcze Vauxhall, ale mam nadzieje ze niedlugo Opel;)
#46 OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 14:00
Witajcie.I ja sukam dobrego warsztatu aby przerobić omege B 99 rok.Moze ktoś coś polecić?Moze zach.pom. lub bliska okolica.
#47 OFFLINE
Napisany 26 września 2007 - 15:39
Ja również szukam warsztatu który by mi przerobił anglika omega 2000r. 2,5 V6 Pb ale w kuj-pom najlepiej okolice bydgoszczy
mialem umowionego mechanika na ul. nieszawskiej w bydgoszczy zawiozlem mu częsci jutro mialem mu podstawic auto ale gosc sie wycofal jak sie dowiedzial ze trzeba sciane grodziowa wymieniac, :bad:
stracilem przez kolesia kupe czasu no i kase na transport czesci :bad:
mialem umowionego mechanika na ul. nieszawskiej w bydgoszczy zawiozlem mu częsci jutro mialem mu podstawic auto ale gosc sie wycofal jak sie dowiedzial ze trzeba sciane grodziowa wymieniac, :bad:
stracilem przez kolesia kupe czasu no i kase na transport czesci :bad:
pozdro dla wszystkich
#48 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2008 - 21:52
witam ja z pytaniem co jest takiego strasznego w przerabianiu omegi że wszyscy się boją.
wszystkie inne auta łatwo a to nagle nie.
co w tej ściance takiego.
a poza tym ktoś zna warsztat wrocław i okolice bo szukam bo nie chce tego robić sam (nie ma warunków) i wiedzy odpowiedniej :roll:
wszystkie inne auta łatwo a to nagle nie.
co w tej ściance takiego.
a poza tym ktoś zna warsztat wrocław i okolice bo szukam bo nie chce tego robić sam (nie ma warunków) i wiedzy odpowiedniej :roll:
#49 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2008 - 23:51
No niestety troche jest w omedze do roboty. I absolutnie nie wszystkie auta sie łatwo przerabia. Co do Omegi ściana grodziowa niesymetryczna. samo zamontowanie pompy hamulcowej to już użycie "gumówki" konieczne a później cięcie otworów na kolumnę sprzęgło etc etc. Przerabiałem sam model 98 jako zupełnie niedoświadczony w tym temacie wtedy i zajęło mi to dobre 3 tyg. Oczywiscie temat cięcia znika w momencie zmiany ściany grodziowej. Ja taką dopiero kupiłem gdy prace były juz w połowie więc uznałem ze nie bede wymieniał. Samochód jexdzi po dzień dzisiejszy równie dobrze jak przed przekładką, nie zostawia czterech sladów:) jak to niektorzy "znawcy tematu" prorokują. Szkoda ze zdjecia jakie robiłem podczas prac zostały wykasowane podczas "czyszczenia" komputera moze by sie komus przydały. pozdrawiam przekładających
#50 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2008 - 00:59
nie no wiem że nie wszystkie... tylko chodzi mi o to że niektóre są chyba uniwersalne pod obie strony..
czyli myślisz że nie ma dużego problemu jak się ma ścianę grodziową i troche wiedzy do mechaniki i elektroniki... a powiedz mi w takim razie czy ściana grodziowa jest przyspawana czy zgrzana z reszta. czy może jeszcze jakoś inaczej.
czyli myślisz że nie ma dużego problemu jak się ma ścianę grodziową i troche wiedzy do mechaniki i elektroniki... a powiedz mi w takim razie czy ściana grodziowa jest przyspawana czy zgrzana z reszta. czy może jeszcze jakoś inaczej.
#51 OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2008 - 23:01
Witam. Są auta typu Mondeo(symetryczna sciana) peugeot 406 łatwy, laguna łatwa, rover 416. Co do sciany: w Omedze nie jest przyspawana tylko przykręcona śrubami(po jednej na stronę) u góry, i do tego nazwijmy to sklejona jakimś tworzywem któro zaczęło się robić miękkie w momencie podgrzewania (palnikiem:) a w innych autach albo punktowo zgrzana i wytłumiona masą bitumiczną albo w całosci zespawana z resztą nadwozia
#52 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2008 - 00:41
a czy ktos sie orientuje lub juz rejestrowal auto z uk jak to sie odbywa czy na podobnych zasadach jak auto z niemiec z jakimi oplatami i problemami z rejestracja trzeba sie liczyc oczywiscie po "przerobce"
MOJA OMEGA
http://damianxxx.fotosik.pl/
http://damianxxx.fotosik.pl/