Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki w tylnym prawym zawieszeniu Dziwne?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gmiacik

gmiacik
  • 87 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: Zbąszyń

Napisany 23 grudnia 2008 - 20:05

Witam,
Mam problem z tylnym zawieszeniem, mianowicie dochodzą z tyłu z prawej strony jakie głuche stuki, mechanik stwierdził ze to jakieś gumy tulejowe były one dość duże okrągłe 110zł szt. Wymieniłem dwie.
Stuki nie ustały pojechałem na diagnostykę amortyzatory z tył jeden lewy ma 60% a drugi prawy 58%.
Co tam jeszcze może stukać?
Jest to w szczególności wyczuwane przy prędkości 40km/h po dziurach.
pozdrawiam

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 grudnia 2008 - 23:18

Witam,
Mam problem z tylnym zawieszeniem, mianowicie dochodzą z tyłu z prawej strony jakie głuche stuki, mechanik stwierdził ze to jakieś gumy tulejowe były one dość duże okrągłe 110zł szt. Wymieniłem dwie.
Stuki nie ustały pojechałem na diagnostykę amortyzatory z tył jeden lewy ma 60% a drugi prawy 58%.
Co tam jeszcze może stukać?
Jest to w szczególności wyczuwane przy prędkości 40km/h po dziurach.
pozdrawiam



tuleje pod belka lemeforder to kolo 60 pln sztuka, tyl w omegach jest pancerny. a to ze amory maja taka sprawnosc nie znaczy ze nie moga pukac




 


#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 grudnia 2008 - 12:01

Ja też mam jakieś głuche stuki, ale jesteś święcie przekonany, że ten odgłos wydobywa się z bagażnika, a nie z zawieszania. Jest to głuchy postuk z lewej strony. Ostatnio nawet wywaliłem wszystko ze schowka, bo myslałem, że tam coś popukuje, z roletą też się bawiłem, nie pomogło. Amortyzator wylany, ale prawy, ogólnie jeszcze dobrze tłumią, więc z wymianą poczekam do przyszłego roku, ale ten postuk jest bardzo wkurzający podczas jazdy :/

#4 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 grudnia 2008 - 23:15

Witam,
Mam problem z tylnym zawieszeniem, mianowicie dochodzą z tyłu z prawej strony jakie głuche stuki, mechanik stwierdził ze to jakieś gumy tulejowe były one dość duże okrągłe 110zł szt. Wymieniłem dwie.
Stuki nie ustały pojechałem na diagnostykę amortyzatory z tył jeden lewy ma 60% a drugi prawy 58%.
Co tam jeszcze może stukać?
Jest to w szczególności wyczuwane przy prędkości 40km/h po dziurach.
pozdrawiam

zgadza się, ja mam to samo (oczywiście chodzi o carawan). U mnie jest to szczególnie dokuczliwe podczas gwałtownego ruszania. Ma się odczucie jakby się tam coś przesówało do przodu i do tyłu z takim stukiem

#5 OFFLINE   bolo8181

bolo8181
  • 94 postów
  • Dołączył: 26-12-2008
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2009 - 16:50

kurde tez tak mam jak by ktos rozwiazal ten problem to niech da znac:p

#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 stycznia 2009 - 22:27

no ja mam tez to samo u siebie. na szarpakach itd. nic nie wykazalo. za to przy ruszaniu z zerwaniem przyczepnosci (na suchym) czuc podskakiwanie kola. czyli amorek do wymiany. wymiana na wiosne.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   damian25

damian25
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-01-2009
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna

Napisany 30 listopada 2009 - 13:24

Miałem dokładnie tak samo. Trzepaczki nic nie wykazały. Wszystkie tuleje na tylnych wahaczach nowe. Amorki nowe Bilstein B4. Kostka brukowa lekkie nierówności głuche pukanie z tyłu. Na trasie ok. Okazało się, że to tłoczyska amortyzatorów. Wymieniłem na gwarancji na kolejnego bilsteina 3tys km i to samo... W końcu założyłem FIRMY MAGNETI-MARELLI (COFAP) tańsze i zapomniałem o pukaniu... :)

#8 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 30 listopada 2009 - 13:50

mi też stuka głucho po obydwu stronach tylko że lewa głośniej przy niewielkich nierównościach i jak sam jadę ,sprawdzałem WSZYSTKO ,amortyzatory z tył ok 60% spr. i mimo tego to one stukają bo zamieniłem lewy na prawy i wszystko jasne się okazało.dobrze że nie bawiłem się w wymianę gumek ,tulei itp.

#9 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 listopada 2009 - 15:54

tuleje pod belka lemeforder to kolo 60 pln sztuka,


czy możesz podać namiar gdzie można kupić w takiej cenie Lemfordera?
- właśnie zamierzam wymienić i to co znalazłem jest dużo droższe.


Co tam jeszcze może stukać?
Jest to w szczególności wyczuwane przy prędkości 40km/h po dziurach.
pozdrawiam


Amorki - tylko nie zapomnij o nowym zestawie montażowym.;)
a sprawdzałeś gumki drążka i łącznika stabilizatora?
patrz fotki

tyl w omegach jest pancerny.

to znaczy że nic się tam nie psuje?... bez jaj

#10 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopada 2009 - 22:26

tyl w omegach jest pancerny.

Chyba nie jest pancerny bo ja pojechalem na szarpaki i koles mi powiedzial ze z tylu mam wszystkie tuleje do wymiany razem z ta duza z belki.
Kupilem wszystkie z Lemfordera 250zl chyba ;)

#11 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 grudnia 2009 - 00:42

Chyba nie jest pancerny bo ja pojechalem na szarpaki i koles mi powiedzial ze z tylu mam wszystkie tuleje do wymiany razem z ta duza z belki.
Kupilem wszystkie z Lemfordera 250zl chyba ;)


A jakieś objawy/stuki miałeś zanim "cię wyszarpali"?
jakoś tanio dałeś możesz powiedzieć gdzie kupowałeś?

#12 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2009 - 21:25

Stuki juz dlugo slyszalem(z przodu i z tylu) ale przed przegladalem pojechalem na szarpaki zeby zdazyc wymienic i nie bylo sie do czego doczepic.

Kupowalem u tego goscia:
http://allegro.pl/sh....php?uid=494886
Tyle ze bralem czesci za 700zl wiec rabacik jeszcze byl :)

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 grudnia 2009 - 20:25

Chyba nie jest pancerny bo ja pojechalem na szarpaki i koles mi powiedzial ze z tylu mam wszystkie tuleje do wymiany razem z ta duza z belki.
Kupilem wszystkie z Lemfordera 250zl chyba ;)


z czasem wszystko sie psuje. masz auto z 96 roku. smiem twierdzic ze pierwszy raz ktos tam z tylu ingerowal.




 


#14 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2009 - 21:38

z czasem wszystko sie psuje. masz auto z 96 roku. smiem twierdzic ze pierwszy raz ktos tam z tylu ingerowal.


Sadzac po wygladzie tulei to chyba pierwszy raz bo gumy poobrywane i w ogole maskra.
Ale jak juz wymieniac to na pozadne

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 grudnia 2009 - 21:41

Sadzac po wygladzie tulei to chyba pierwszy raz bo gumy poobrywane i w ogole maskra.
Ale jak juz wymieniac to na pozadne


no to teraz sobie zobacz - 13 lat i kij wie ile tysiecy kilometrow najechane. Nie jest pancerne ?




 


#16 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2009 - 18:14

no to teraz sobie zobacz - 13 lat i kij wie ile tysiecy kilometrow najechane. Nie jest pancerne ?


Zwracam honor i przyznaje racje :) Szkoda ze u mnie nikt nie zagladal bo w bardzo krotkim czasie wszystkie tujele zaczely stukac :/
Pozdrawiam

#17 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 grudnia 2009 - 18:53

Zwracam honor i przyznaje racje :) Szkoda ze u mnie nikt nie zagladal bo w bardzo krotkim czasie wszystkie tujele zaczely stukac :/
Pozdrawiam


wszystko zależy w jakim kontekście używasz "pancerne":D
jak ktoś pyta że coś mu z tyłu stuka a ty mu walisz że tył ma pancerny
to np świeżo upieczony posiadacz omegi co pomyśli?
szkoda że przodu tak nie zrobili jak tył potrafią;)

#18 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2009 - 22:54

Tak jak powiedzial Beast autko ma 13 lat i Bóg jeden wie ile przejechane. Teraz mam na liczniku 190tys no i nie dawno zaczelo stukac wszystko(auto mam 8 mies. zrobione 30tys. km) wiec jak na taki przebieg mozna faktycznie stwierdzic ze tyl jest pancerny.
Wracajac do tematu, na stacji diagnostycznej twierdza ze amor ma np 60% a wcale tak nie jest. Malo wiarygodne sa dane o sprawnosci amortyzatorow.

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 grudnia 2009 - 22:56

Tak jak powiedzial Beast autko ma 13 lat i Bóg jeden wie ile przejechane. Teraz mam na liczniku 190tys no i nie dawno zaczelo stukac wszystko(auto mam 8 mies. zrobione 30tys. km) wiec jak na taki przebieg mozna faktycznie stwierdzic ze tyl jest pancerny.
Wracajac do tematu, na stacji diagnostycznej twierdza ze amor ma np 60% a wcale tak nie jest. Malo wiarygodne sa dane o sprawnosci amortyzatorow.


podjedz na inna stacje i bedziesz mial inny wynik. sprawnosc procentowa nie powinna byc wyznacznikiem. wazniejsza jest amplituda drgan




 


#20 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 04 grudnia 2009 - 01:13

Tak jak powiedzial Beast autko ma 13 lat i Bóg jeden wie ile przejechane. Teraz mam na liczniku 190tys no i nie dawno zaczelo stukac wszystko(auto mam 8 mies. zrobione 30tys. km) wiec jak na taki przebieg mozna faktycznie stwierdzic ze tyl jest pancerny.


a jesteś pewien że masz te zawiasy od nowości? może ktoś w między czasie włożył tam byle co.
ale już niech ci będzie, jak to mówią
"twoja racja jest bardziej tfojsza niż mojsza":p


na stacji diagnostycznej twierdza ze amor ma np 60% a wcale tak nie jest.

to jak jest? napisz coś więcej.

kontrola amorków procentowa z reguły wystarczy
a najważniejsze czy masz wrażenie że ci tyłek auta podskakuje kilka razy jak przejedziesz "zwalniacza" to nie patrz na procenty tylko wymieniaj. Jak jest źle z amorami to czujesz na wybojach.
Wiem -Niektórym to w cale nie przeszkadza :D