pomyłka - zamiast 10W/40 zalany 5W/40 - co z tym zrobić?
#21 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 18:44
zlałem olej i do pełnego stanu zalałem syntetyk,pojeździłem pare dni i znów zmieniłem na mineralke.I wtedy jak ręką odjął,temp w normie,szczelności nie stracił.
Ale takie zmiany (z 10w na 5w) moim zdaniem wiele nie zmienią,nie wiem tylko co to będzie latem w wysokich temperaturach:idea: bo to dopiero wtedy może ta zmiana na złe wyjść
#22 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 22:47
ale silnik glosniej mi chodzi.Przejechalem 7 tysiecy i zrobilem wymiane na minerlake shella disela i bez zmian tak samo glosno chodzi:(Wszyscy chawla olej Valvoline 10/40 ktory podobno doszczelnia silniki z wiekszym przebiegiem i ogolnie bradzo jest wszedzie chwalony.Zastanawiam sie czy nie zmienic na ten wlasnie olej,chociaz troszke sie boje przejsc klase wyzej:(
Jakie macie zdanie?
pozdrawiam
#23 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 19:41
Mój znajomy ma vw z przebiegiem prawie 300tysi i dalej jeździ na syntetyku i nie ciągnie mu ani gramulka.Ale serwisuje go u mnie i najdalej po 9000km ma wymieniany olej.Ja to sie dziwie bo już powinien łykać po trochu-ale to może jakaś anomalia heheee:yes_yes:
#24 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2009 - 21:14
#25 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2009 - 21:54
#26 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2009 - 12:03
Co z tą liczbą TBN??? Bo chyba nie dokończyłeś wypowiedzi.Im większą mają liczbę TBN
#27 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2009 - 16:43
#28 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2009 - 16:52
#29 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2009 - 19:05
#30 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2009 - 19:13
#31 OFFLINE
Napisany 11 października 2009 - 18:00
#32 OFFLINE
Napisany 12 października 2009 - 09:15
A jeśli chodzi o omegę... kupiłem... nie wiedziałem co było wcześniej - zalałem raz 0W30... potem przy wymianie 5W30 (wtedy miała niby ok. 150-160 k przebiegu... niby, bo nie wiem czy real przebieg...). Minęło ponad 2 lata. obecnie 201kkm... non stop zalewam 5W30. Zero problemów z silnikiem.
Pije około 1 litr na 15kkm.
Czy zrobiłem dobrze, czy źle... nie wiem. Pali bez problemu zima/lato.
#33 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 01:58
Efekt byl taki, ze po 3 tys km spadla moc silnika a jeden z cylindrow stracil 30% kompresji.
#34 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2010 - 10:39
a tal pozatym to moja stara mazda 323f jak nia kupiłem jezdziła na mineralnym zmieniłem jej na poł syntetyk a na koniec syntetyk silnik praktycznie nic oleju nie łykał a na minerale brał 0.7 na tys kma wiec zmiana na lepszy na +++++
ps. a czy w instrukcji psze ze np po 200 tys trzeba lac gorszy olej NIE a wiec po co ludzie zmieniaja nie mam pojecia
#35 OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2010 - 15:16
kicek987 - nie da się na oko sprawdzić jaki olej jest zalany. Ludzie zmieniają z biegiem czasu na coraz gorszy olej bo im coraz mniej zależy na swoim aucie a swoją wiedze opierają na tym co było >20 lat temu.
#36 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 14:31
Ziomal wymianił w astrze i lepiej mu odpala na mrozie oraz o wiele ciszej chodzi.
Żadnych wycieków po 10000km nie zauważył.
#37 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 15:13
kicek987 - nie da się na oko sprawdzić jaki olej jest zalany. Ludzie zmieniają z biegiem czasu na coraz gorszy olej bo im coraz mniej zależy na swoim aucie a swoją wiedze opierają na tym co było >20 lat temu.
Chyba zrezygnuje z dobrej karmy dla psow, moj pies i tak jest stary i niedlugo przyjdzie jego kres
#38 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 15:24
#39 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 00:50
#40 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 01:26
Czy to juz mineralny?
Nie da się określić oleju po przebiegu. Różne silniki są różnie utrzymywane i pracują w różnych warunkach. Jedni już dawno zalaliby silnik minerałem, inni jeszcze by śmigali na pełnym syntetyku. :hmm:
Domowym sposobem, chyba raczej nie sprawdzi się jaki olej jest w silniku.
Poszukaj pod maską jakiejś naklejki, etykiety, może w tej książeczce w schowku na rękawiczki będzie coś napisane.
Ja na Twoim miejscu chyba wlałbym 10w40 i patrzył, czy nic złego się nie dzieje...