Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cięcie pokryw Omega 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   fon4man

fon4man
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 10 grudnia 2008 - 07:43

Witam. Zrobiłem kapitalny remont silnika wymieniłem przy okazji wszystkie uszczelnienia ale niestety pokrywy wałków nadal ciekną pomimo użycia nowych uszczelek i dobrego solikonu. Pisało na forum o cięcu pokryw i zamierzam to zrobić jednak nie jest dla mnie jasne czy ciąć na dwie połowy lub przeciąć tylko między otworami na świece . Zastanawiam też się czy moge pozostawić uszczelki , które użyłem. I jeszcze jedno uszczelki kupiłem bez orinógw w komplecie. Jakie są ich dokładne wymiary ponieważ są one zgniecione i się kruszą i nie można ich pomierzyć ?

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2008 - 08:02

Obawiam sie, ze na cieknące pokrywy nie ma za wiele sprawdzonych sposobów.
Słyszałem o cięciu, słyszałewm o silikonie .. ale z mojego doswiadczenia wynika, ze ratują Cie tylko nowe oryginalne pokrywy.
Powodzenia :D

ps. co do oringów - kup oryginalne oringi - kosztują 1,5zł/szt - warto mierzyć, kombinować, szukac?

#3 OFFLINE   fon4man

fon4man
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 10 grudnia 2008 - 16:29

Obawiam sie, ze na cieknące pokrywy nie ma za wiele sprawdzonych sposobów.
Słyszałem o cięciu, słyszałewm o silikonie .. ale z mojego doswiadczenia wynika, ze ratują Cie tylko nowe oryginalne pokrywy.
Powodzenia :D

ps. co do oringów - kup oryginalne oringi - kosztują 1,5zł/szt - warto mierzyć, kombinować, szukac?


Oringi kupiłem w ASO , a przy okazji kupiłem tam szczeliwo , którego używają w serwisie koszt niewielki bo razem 55 zł. Pozostaje sprawa pokryw raczej nie zainwestuję 1120 zł. ponieważ moim zdaniem to przesada. Ponawiam pytanie - tniemy całość czy tylko między gniazdami świec. Myślę że warto sprawdzić co mam do stracenia?

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 grudnia 2008 - 16:51

Oringi kupiłem w ASO , a przy okazji kupiłem tam szczeliwo , którego używają w serwisie koszt niewielki bo razem 55 zł. Pozostaje sprawa pokryw raczej nie zainwestuję 1120 zł. ponieważ moim zdaniem to przesada. Ponawiam pytanie - tniemy całość czy tylko między gniazdami świec. Myślę że warto sprawdzić co mam do stracenia?



wzdluz swiec. tylko potem zasilikonyj ciecie. i dokrecaj pokrywy dynamometrykiem na 8 Nm. Pamietaj zeby wszystko dokladnie oczyscic z oleju !! aceton techniczny daje rade




 


#5 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2008 - 18:41

pokrywy wałków nadal ciekną

Dodany obrazek
to moj sposob, najbardziej najbardziej niezawodny ze wszystkich, a to dzieki innej budowie uszczelki, ktora ma przekroj litery T

#6 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 10 grudnia 2008 - 19:02

Ja już dawno o tym myślałem, ale właśnie umiejscowienie korka oleju jest dosyć beznadziejne:(

Jak to wygląda po zamontowaniu kolektora, da się tam jakoś wcisnąć żeby nalać olej bez demontowania dolotu?

Na szczęście u mnie wymiana uszczelek na razie wystarczyła, ale nie wiem co będzie w przyszłości. Myślałem też żeby zrobić jakieś odlewy z nowych oryginalnych pokryw i ewentualnie samemu coś wyrzeźbić:)

#7 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2008 - 12:55

da się tam jakoś wcisnąć żeby nalać olej bez demontowania dolotu?

korek da sie spokojnie sciagnac , a do dolania oleju uzyc
http://moto.allegro....=3&string=lejek
ja jeszcze nie dlewalem , bo silnik nie gubi oleju :D ani nie przepala, a jak niema lejka to butelke uciac
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 11 grudnia 2008 - 14:28

No rzeczywiście nie wygląda to najgorzej, tyle tylko że u mnie tamtędy idą jeszcze dwa węże z płynem chłodniczym dla parownika LPG:)

Ale jeśli będę musiał wymieniać pokrywy to zrobię dokładnie tak jak ty:)

#9 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2008 - 20:22

nie bardzo rozumiem problem cieknących pokryw.
Nie mozna ich splanować tak jak robi sie to z bokiem zaworowym albo silnika?
przecież to nie są wykrzywienia na 1ccm
ewentualnie można je przecież rozprężyć podgrzewając do wysokiej temp. i powoli studząc.
czytałem forum i chyba nikt tego nie robił - bo cięcie pokryw - to dla mnie już rzeźba.

#10 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2008 - 21:46

Nie mozna ich splanować tak jak robi sie to z bokiem zaworowym albo silnika?
przecież to nie są wykrzywienia na 1ccm
ewentualnie można je przecież rozprężyć podgrzewając do wysokiej temp. i powoli studząc.

Chyba pominales fakt , ze sa plastikowe !!! Te na fotach wyzej sa od vectry.

#11 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 11 grudnia 2008 - 22:37

Panowie, przecięcie pokryw rozwiązuje problem raz na zawsze. Popatrzcie ma zdjęcia:

Dodany obrazek
Dodany obrazek

Po przecięciu mamy cztery niezależne pokrywy po jednej na każdy wałek rozrządu. Każda ma własną uszczelkę. To nie żadna rzeźba ale prosta fizyka - gdy pokrywy są parami to się wzajemnie naprężają, jedna strona chce do góry a druga na dół. Powstają szczeliny i olej ucieka. Po przecięciu pokryw, każda pracuje niezależnie i nie przeszkadza drugiej. Producent połączył pokrywy w pary bo tak jest taniej i szybciej się montuje. Jak by mógł to wszystkie cztery by połączył.

Jak widze wielu się męczy z tymi pokrywami a rozwiązanie jest takie proste.
Ja polecam cięcie jak na zdjęciu poniżej, estetycznie wygląda lepiej.
Szczelinę można nawet zasilikonować i wtedy nic nie widać a połaczenie pozostaje elastyczne.

Dodany obrazek
Dodany obrazek
kolino

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 grudnia 2008 - 23:59

Panowie, przecięcie pokryw rozwiązuje problem raz na zawsze. Popatrzcie ma zdjęcia




dokladnie, jeszcze od siebie dodam ze sruby na 8 Nm i macie spokoj na zawsze




 


#13 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2008 - 11:27

dokladnie, jeszcze od siebie dodam ze sruby na 8 Nm i macie spokoj na zawsze


tez wyjscie , ale jak ja probowalem poradzic sobie z tym problemem, to niemoglem znalezc, zadnego manuala jak to zrobic , pozatym przy vectrowskich uszczelkach nie silikonujesz.
ale prawda jest taka ze kazda metoda jest dobra, jesli jest skuteczna,
no i potwierdzam , ze 8 Nm musi byc

#14 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2008 - 11:58

no to mam juz "jasność umysłu" o so chozi.
dziękuję za wyjaśnienie. Faktycznie sprytny patent.

#15 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2008 - 19:21

Jeśli ktoś nie jest dobry w "wycinankach" to spokojnie może tę linie cięcia poprowadzić prosto... bez zawijasków ;) ... prosto też bedzie dobrze... /sprawdzone/ ;)

#16 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2008 - 20:38

no i patrzcie tyle czasu ludzie szukali sposobu, a jak juz sie sposoby pojawily to lawinowo :D oby tak ze wszystkim.
ja mam dwa komplety pokryw plastikowych . chyba je potne i wystawie na ebay jako poprawione :D

#17 OFFLINE   fon4man

fon4man
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 14 grudnia 2008 - 18:50

Obawiam sie, ze na cieknące pokrywy nie ma za wiele sprawdzonych sposobów.


Zgadzam się z kolegą , ale musiałem się sam przekonać. Przeciąłem pokrywy dokładnie oczyściłem założyłem nowe uszczelki ,użyłem oryginalnego szczeliwa GM kosztowało mnie to 170 zł. + 10 godz. pracy. Efekt : CAŁKOWITA PORAŻKA. Po 2 dniach pod autem kałuża. Niestety są zbyt wypaczone rowki żeby je uratowac nawet w ten sposób. Dodam , że to moje drugie pokrywy (poprzednie były popękane) i mam dość plastiku. Allegro nie daje gwarancji jakie kupisz.

Mam zatem prośbę do kolegów o ew. namiar na metalowe pokrywy od vectry. Nie ma na allegro i nie bardzo wiem u kogo szukać. Dzwoniłem do kilkunastu handlarzy , nie mają luzem tylko całe silniki.

#18 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 grudnia 2008 - 10:45

Nie ma na allegro i nie bardzo wiem u kogo szukać


no vectra v6 niejest bardzo popularna tutaj. ale zostaje ebay. mozna znalezc dobre ceny, mnie kosztoealy one okolo 120 zeta za dwie sztuki z przesylka.

http://cgi.ebay.co.u...2|39:1|240:1318

#19 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 16 grudnia 2008 - 00:41

[quote name='zwloki']Dodany obrazek
to moj sposob, najbardziej najbardziej niezawodny ze wszystkich, a to dzieki innej budowie uszczelki, ktora ma przekroj litery T[/q
fajnie a czy takie uszczelki są konkretnie pod model pokryw z vectry czy tez pasuja pod pokrywy omegi?

#20 OFFLINE   fon4man

fon4man
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 16 grudnia 2008 - 06:58

Efekt : CAŁKOWITA PORAŻKA.


Poprawka. Po demontażu okazało się ,że tylko jedna ćwiartka nie trzyma. Jest niestety pęknięta. Miejsce przecieku odtłuściłem i z zewnątrz zasmarowałem silikonem. Może da radę.
Sposób z cięciem jest skuteczny ale pokrywy muszą być w dobrym stanie.