Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kable, świece do LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Baca

Baca
  • 41 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Wielkopolska (Słupca)

Napisany 08 listopada 2006 - 22:07

Przymierzam się do wymiany kabli i świec.
Doradźcie jakie najlepiej kupić. Z tego co się orientuję to świece jednoelektrodowe NGKBKR5EK z przerwą 0,8. Co wy na to. Co do kabli to nie jestem zorientowany.


Opel Omega Caravan 2.0 16V '96
Nagłośnienie:
Wzmak - JBL DECADE DA3504
Bass - HERTZ DS 250
Scena - Tonsil
Żródło dzwięku - PIONEER DEH-6000UB
...i to wystarcza ;)

#2 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2006 - 01:10

świece jednoelektrodowe NGKBKR5EK z przerwą 0,8

tak, ale ustaw przerwę na 0,7
kable, hmm, ja i koledzy jeździli na Janmorach - tanie i naprawdę niezłe


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#3 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 09 listopada 2006 - 13:36

Z tego co się orientuję to świece jednoelektrodowe NGKBKR5EK z przerwą 0,8

mała poprawka,BKR5EK to świece dwuelektrodowe,są ok do gazu

#4 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 09 listopada 2006 - 16:52

Nigdy więcej Janmor! W mnie wytrzymały 14 m-cy (13000km).
Janmorom mówimy NIE!

Zapytasz jakie kable najlepsze? Odpowiedź krótka: GM.

#5 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2006 - 19:07

W mnie wytrzymały 14 m-cy (13000km).


jeżeli masz LPG, to rewelacyjny wynik, bo ja w Vectrze C20NE wymieniam przy wymianie oleju: świece,filtry,kable (czyli co 9-10kkm


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#6 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2006 - 20:09

Mam kable Boscha w C20NE z LPG. Chodzą narazie jakieś 35 tys. i wcale nie uważam tego za jakiś rekord.
Świece: Iskra (ze 20 tys. przebiegu).

Analiza spalin z przed paru dni:

CO - 0.02 %
CO2 - 15.52 %
HC - 36 ppm
O2 - 0.08%
Obr. - 850 1/min
Lambda - 1.001

#7 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 09 listopada 2006 - 20:12

w poprzedniej omce stosowałem świece BKR5EK oraz Brisk Silver, na obu typach chodziło auto ok. Przewody zakładałem tylko Power Tec i było ok, wytrzymywały ok 20tyśkm

#8 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2006 - 20:59

NGK owszem..........ale Janmor to shit strzaszny...........w moim kadecie c20ne tez tylko jakieś 15 tys dały radę..........na Beru czy NGk pojeździsz ze 60 tys ale cena trzy razy taka

#9 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 20:48

Takie pytanko czy wymiana swiec i kabli w x20xev to duzo roboty??

#10 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marca 2007 - 21:07

20 minut i po kłopocie...
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#11 OFFLINE   power111

power111
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-04-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 08 kwietnia 2007 - 01:39

Potwierdzam , BRISK Silver specjalna konstrukcja świecy naprawdę poprawia zapłon LPG , odczuwalne zaraz po wymianie nie to co jakieś ISKRY do gazu , tam nic się nie zmieniło w konstrukcji czy materiale (oprócz koloru świecy ) heh..... w ogóle Brisk to chyba jedyna firma która wprowadza innowacje (tak nawiasem nie zmieniajcie odstępu elektrod nowych świec przynajmniej tych silver ), a co do kabelków bardzo dobrej jakości wprowadza Tesla ale ta cena.........

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 kwietnia 2007 - 10:07

Potwierdzam , BRISK Silver specjalna konstrukcja świecy naprawdę poprawia zapłon LPG , odczuwalne zaraz po wymianie nie to co jakieś ISKRY do gazu , tam nic się nie zmieniło w konstrukcji czy materiale (oprócz koloru świecy ) heh..... w ogóle Brisk to chyba jedyna firma która wprowadza innowacje (tak nawiasem nie zmieniajcie odstępu elektrod nowych świec przynajmniej tych silver ), a co do kabelków bardzo dobrej jakości wprowadza Tesla ale ta cena.........


brisk - badziewie jakich malo. testowalem w poprzednich autach i zazwyczaj w ciagu tygodnia wracalem do NGK . przy pierwszym aucie myslalem ze to przypadek i oddalem do reklamacji ale po wymianie bylo dokladnie to samo. Astra tez nie chciala na nich jezdzic. Ogoolnie przereklamowany pseudo-tuningowy produkt cos jak magnetyzery z allegro. Kupic oryginaly GM i bedzie po klopocie.




 


#13 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2007 - 17:36

Ja kupiłam w piątek GM do swojej. Kosz niecałe 8 zł za sztukę. Zrobiłem przez święta około 500 km i powiem jedno lepiej chodzi na oryginałach ( spalanie w dół poszło) niż po ostatnich NKG. Do tego jeszcze wymieniłem przewody wysokiego.

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2007 - 20:32

Co pewiem czas zagladam do tego postu i uwaznie czytam. Mam wrazenie ze niektorzy sadza ze sa jakies super specjalne swiece do lpg???. Mam prosbe o wytlumaczenie tego MITU. Podkreslam slowo mit poniewaz uwazam ze powstalo ono w wyniku niewiedzy pierwszych gazownikow polskich.
Jak interesowalem sie lpg duzo czytalem na ten temat i jedna mysl przewodnia ktora sie przewijala w wielu publikacjach to fakt ze jazda na lpg podwyzsza temp spalania w cylindrze co powodowalo na polskich olejach spalanie "filmu olejowego" i trudne warunki pracy dla swiecy - dlatego zywotnosc kabli i swiec skraca sie. Jednak to co najwazniejsze to fakt ze nie wyczytalem i nie slyszalem (oprocz oczywiscie plotek marnych gazownikow) zeby byly swiece do gazu - pytanie brzmi CO INNEGO ONE MAJA>
Zasada jest taka zeby stosowac takie swiece i o takich parametrach jakie przewiduje i nakazuje producent. Podstawowe parametry swiecy to: dlugosc gwintu, material z jakiego zostaly wykonane elektrody ich ilosc, cieplota, miejsce polaczenia z zew czescia glowicy czyli podkladka lub jej brak, zaokraglenie itd.
Te swiece do lpg to taki sam mit jak to ze 3 czy 4 elektrodowa jest lepsza niz 1 elektrodowa. Gów.... prawda to zalezy od komory spalania i tak w fordowskich z-tec ma byc swieca o 1 elektrodzie i z tytanowa koncowka poniewaz tam jest obnizona komora spalania. Przyklady mozna mnozyc. To jakie sa parametry ma swoje odzwierciedlenie w ksztalci plomienia w cylindzre ktory ma przypominac kule itd.
Jak firma NGK "ruszyla na Europe" to wszyscy gazownicy twierdzili ze to swieca do gazu (nieznali tej firmy) a zauwazcie ze jak sie zamawia swiece to nie bierze sie pod uwage paliwa tylko typ silnika i to jest najwazniejsze.
Moral jest nastepujacy: podstawa to dobrac swiece taka jaka zaleca producent - parametry a to jakiej firmy to juz sprawa drugorzedna i zalezy od JAKOSCI.
Co do jakosci to w mojej Omie w 2002 byly zmieniane kable na Beru a swiece NA GM. Ostatnio wymienilem swiece(profilaktycznie z przebiegu) na NGK napisze jak sie beda sprawowaly. Natomiast w poprzednim sam orginalne kable motorcraft przejezdzily 200 000 i zalozylem NONAME ktore przejezdzily 30 000 a nastepnie zalozylem JANMOR przejezdzily prawie 60 000 i sprzedalem sam. Swiece za kazdym razem motorcraft (wymieniane co 60 000 chociaz producent pisal o 80 000).

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2007 - 21:26

...
Zasada jest taka zeby stosowac takie swiece i o takich parametrach jakie przewiduje i nakazuje producent. Podstawowe parametry swiecy to: dlugosc gwintu, material z jakiego zostaly wykonane elektrody ich ilosc, cieplota, miejsce polaczenia z zew czescia glowicy czyli podkladka lub jej brak, zaokraglenie itd.



Amen.
Dlatego GM albo odpowiednik innego dobrego producenta (NGK, Beru,bosch) i tyle.
Wymiana jak zaczna nawalac a nie co 10000-20000 kkm. Zazwyczaj jak gazownik sobie nie moze z czyms poradzic to na swiece zgania.




 


#16 OFFLINE   power111

power111
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-04-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 10 kwietnia 2007 - 00:20

To z doświadzceń moich i znajomych na LPG . a o konstrukcji po krótce :


http://www.expert.au...wiece_brisk.php

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 20:02

power111 ten link to REKLAMA a to co jest tam napisane to wlasnie po to zeby kupowac BRISK SILVER, ja moge Ci znalezc taki tekst o wielu innych markach i tez bedzie ze super do lpg itd. Ja swoje juz napisalem i ten link nie przekonal mnie, chociaz nie o to chodzi, ale nic szczegolnego z tego tekstu nie wynika. Szczegolnie ze na koncu jest napisane zeby wymieniac co 20 000 idac tym tokiem rozumowania to polecam wymieniac rozrzad co 20 000, olej co 5000 itd. Sorry za ten ironiczny tekst ale tak to odbieram. pozdrawiam serdecznie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   rysieQ

rysieQ
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-02-2007
  • Skąd: ssnowiec

Napisany 10 kwietnia 2007 - 20:15

swiece jak swiece jak sie paskudnie trafi to gm sa do bani, swgo czasu tez zapodalem BRISKI i tez jezdzilo, ale jakos mi bilzej do ngk, a to forum jest do bani bo znalazło się paru co zjadlo wszystkie rozumy i nie daja sie przekonac oraz maja swoje toki rozumowania !!!!!!!!!
nieprawda kczech?????




Edit Gmurawsk: Usunięto nieprzyzwoite słowa

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 20:32

rysieQ jesli forum nieodpowiada to SEE YOU LATER WALY - GATOR. To ze mam pewna wiedze to jedno a to ze ja prezentuje to drugie. Zauwaz ze jesli wszyscy mysleliby jednakowo to swiat bylby nudny. Jak czytam Twój post to jak bym słyszal przedstawicieli IV RP. Ale do brzegu to co ja pisze to nie wyrocznia nikt nie musi sie do tego stosowac, co wiecej jesli sie nie zgadza to zawsze moze napisac co sadzi na ten temat i wytlumaczyc bo kazdy sie moze mylic (bo albo cos zle zrozumial, albo mial zlego nauczyciela, albo zle doswiadczenia itd.). Nie zgadzasz sie ok wyraz to (chociaz rozumiem ze w przypadku niektórych moze to byc trudne - przelac wlasne mysli na tekst) a jesli ktos chce stosowac zasady prezentowane na forum to musi osobiscie wybrac które porady uwaza ze sa ok a ktore nie, to tyle, na tym forum nie ma przymusu skladania "OSWIADCZENIA LUSTRACYJNEGO" . Nie obraz sie ale troche szydze z Ciebie ale dlatego ze wybuchasz zamiast wytlumaczyc o co chodzi. Jak Ty tak to ja tak....... I na koniec: zawsze staram sie moja srednia wiedze praktyczno - teoretyczna skonsultowac z kims ktorego uwazam za specjaliste i bardzo czesto jest to moj kumpel elektr. - mech z Radymna(pozdrawiam) i typowy elektronik WW.
A ze swiecami nie jest tak jak piszesz ze sie .......... trafi. Jesli sie trafi to oddaj do reklamacji. Jak urwalem klucz za 9,99 to kumple smiali sie ze jak do reklamacji itd. oddalem i po 14 dniach otrzymalem nowy i kreci.
Ale ok wyraziles swoje mysli z ktorych moral to taki JAK SIE TRAFI. Koledzy kupowac swieczki: JAK sie trafi to dobrze jak nie to lipa...hihihih. Bywaj zdrow

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 kwietnia 2007 - 21:10

panowie spokojnie i bez palpitacji bo sie zaraz o swiece pozabijacie. :boks:
jesli kupijesz padniete ty odnoscisz do sklepu i albo ci zwracaja $$ albo wymieniaja na nowe