Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelniacz przekładni kierowniczej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2012 - 20:12

skąd można by wziąć wymiary tego oringa i pierścienia zbierającego


są trzy strony wcześniej w tym temacie - http://forum.omegakl...04&postcount=40

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#62 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 28 kwietnia 2012 - 07:26

src=http://www.sendspace.pl/file/pic/3e0304b3de14ea0c5724203/3

Ciekło juz dość mocno, postanowiłem, że rozbiore to ustrojstwo i naprawie według porady jednego kolegi z forum i wymienie pierścień zbierający i oring. Zabrałem sie do wymontowania, pytanie teraz co dalej ? Próbowałem wałek zbić w dół (tzn ten pseudo korbowód łączący wałek z drążkiemkierowniczym) ale nie da rady.
Wiem, może było opisywane na forum, ale żadna porada mi nie pomogła.
Prosiłbym was, że ktoś mi opisał po chłopsku po kolei co teraz musze zrobić .
Dziekować :szpital:


EDIT: Uprzedzam pseudo wnioski - tą śrube zegera? nakręciłem żeby przyładować troche młotkiem i nie uszkodzić wałka :p

przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk

#63 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 28 kwietnia 2012 - 09:12

src=http://www.sendspace.pl/file/pic/3e0304b3de14ea0c5724203/3

Ciekło juz dość mocno, postanowiłem, że rozbiore to ustrojstwo i naprawie według porady jednego kolegi z forum i wymienie pierścień zbierający i oring. Zabrałem sie do wymontowania, pytanie teraz co dalej ? Próbowałem wałek zbić w dół (tzn ten pseudo korbowód łączący wałek z drążkiemkierowniczym) ale nie da rady.
Wiem, może było opisywane na forum, ale żadna porada mi nie pomogła.
Prosiłbym was, że ktoś mi opisał po chłopsku po kolei co teraz musze zrobić .
Dziekować :szpital:


EDIT: Uprzedzam pseudo wnioski - tą śrube zegera? nakręciłem żeby przyładować troche młotkiem i nie uszkodzić wałka :p


Warto by się zaopatrzyć w ściągacz sworzni... coś tego typu: http://moto.allegro....2281550371.html

#64 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 28 kwietnia 2012 - 13:13

Jutro się w to zaopatrze, mam sciągacz do drążków, ale niebardzo jest jak 'zaprać' młotkiem, podniosłem ome na lewarku. Jeszcze może by spasował ściągacz do łożysk jakis taki 'mini' :D
Ale teraz pytanie, sciągne tą korbe z tego wałka i co dalej , jak wałek wyciągnąć ? Czy mam ten pierścień który widać od spodu jakoś ślusarskim śrubokrętem wydłubać, czy jak ?

#65 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 czerwca 2012 - 10:14

witam

standardowa bolączka omeg - cięknąca "maglownica" na wałku - tym na którym jest zamocowane ramie, które porusza drążkami kieronicy
usterka: skorodowany wałek lub uszkodzony uszczelniacz,
naprawa:
jeżeli wałek ma głebokie wżery to szukać używki lub regeneracja
jeżeli poszedł uszczelniacz to:

niestety demontaż maglownicy, zabawa od spodu jest utrudniona i nieskuteczna
dalej:

zdjąć pierścień osadczy
wyjąć nie wydłubywać usczelniacz!!!

i teraz nie wiem dlaczego wszyscy myślą że jest to uszczelniacz - który w dodatku nie występuje jako część zamienna
u mnie było tak:
pierścień zabezpieczający fi 48 mm - koszt nowego 1 zł
teflonowa podkładka - stan dobry
uszczelniacz który w rzeczywistości okazał się zwykłym o -ringiem 32/5 - koszt 2 zł32 mm jest to średnica wałka
i kolejna teflonowa podkładka
podkładni okazały się w dobrym stanie więc ich nie wymieniałem
o-ring wg opinii mechanika mógł być 32/4 - bo ten o grubości 5mm wchodził dość ciężko ale też jest dobrze

jeszcze jedno:
mechanik rozmontował maglownicę - sklada się z dwóch członów -w taki sposób że najpierw wyjął z niej walek
myk jest taki że obudowa została w komorze silnika, jak się wyraził była to precyzyjna robota ale jak najbardziej do zrobienia

warszaty które regenerują maglownice bardzo niechętnie dzielą się wiedzą,
jeden z gości potwierdził moje przypuszczenia że mógł być tam o-ring, który po montażu i np 10 letniej ekploatacji przybrał przekrój prostokątny

Pozdrawiam

przeniosłem w odpowiedni temat ,;kocyk
Kuba

#66 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2012 - 18:25

małe sprostowanie proszę kupić pierścień zbierający typu "z" 32/4
Kuba

#67 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 października 2012 - 22:19

Mam problem ze wspomaganiem. Rzadko jest a jak jest to idealne. Ale generalnie wspomaganie jest tylko, że słabawe. Pompa nie "wyje" Dodatkowo dochodzi luz w przekładni i tu też raz większy raz mniejszy. Czy powodem słabego wspomagania i luzu może być jakiś przeciek wewnątrz przekładni???? Znalazłem na allegro taki zestaw uszczelnień: http://allegro.pl/ze...2676355612.html
Co myślicie o tej przypadłości?

#68 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 października 2012 - 12:46

Mam problem ze wspomaganiem. Rzadko jest a jak jest to idealne. Ale generalnie wspomaganie jest tylko, że słabawe. Pompa nie "wyje" Dodatkowo dochodzi luz w przekładni i tu też raz większy raz mniejszy. Czy powodem słabego wspomagania i luzu może być jakiś przeciek wewnątrz przekładni???? Znalazłem na allegro taki zestaw uszczelnień: http://allegro.pl/ze...2676355612.html
Co myślicie o tej przypadłości?

ten zestawik jest OK ale sam tego raczej nie wymienisz bo potrzebne są "specjalistyczne" narzędzia i dojdzie obróbka powierzchni metalowych

#69 OFFLINE   jantar2005

jantar2005
  • 11 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: nasz ród

Napisany 12 sierpnia 2014 - 08:18

Wiele sprzecznych opinii w tym temacie padło, a prawda jest taka że naprawa tej usterki jest banalnie prosta i banalnie tania. Koszt jaki trzeba poniaść to zaledwie kilka złotych.
Kupujemy wyłącznie oring o średnicy wewnętrznej 31lub 32mm i grubości 5 lub 5,7mm (na pewno nie 4mm) i montujemy z wszystkimi starymi wyjętymi elementami osadczymi.
Koniec i kropka. Wszelkie inne twierdzenia są zwykłą głupotą. Jedynym elementem zatrzymującym wyciek z mechanizmu kierowniczego był przed naprawą taki właśnie oring.
Wszelkie teorie o "regeneracji" są podłym naciąganiem frajerów na ogromne koszty.
Właśnie wczoraj przerobiłem ten temat w swojej 19 letniej Omedze.
Nie mam żadnej wątpliwości że po tak wykonanej naprawie mechanizm kierowniczy może popracować bez wycieku kolejne kilkanaście lat choć zapewne tak nie bedzie bo ta Omega pociągnie jeszcze najwyzej kilka latek.
Jak ktoś sie bedzie za to brał to niech sobie nie zawraca głowy tym pierwszym uszczelniaczem, bo choć producent go tam założył to jak widać nie spełnia on swojej roli, bo wałek pod nim jest od zapewne wielu lat skorodowany, ale nie ma to żadnego wpływu na pracę przekładni.
Natomiast oring pracuje w miejscu gdzie wałek jest w idealnym stanie.
Jeśli ktoś chciałby mnie i innych forumowiczów przekonywać że jest inaczej niż powyżej napisałem, to z góry mu odpowiadam: "nie chce mi się z Tobą gadać".

#70 OFFLINE   Spinacz156

Spinacz156
  • 35 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Grudziadz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 września 2014 - 07:06

Dodam kilka ciekawych tematów które mogą pomóc przy kompleksowej naprawie przekładni
http://www.omegaclub...pic.php?p=48099 lub http://www.opel-omeg...showtopic=36281