Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TEMPOMAT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
220 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2008 - 21:31

Ok poukładajmy raz a porządnie wszystko co się tyczy tempomatu w Omedze B oraz Bfl na podstawie poszczególnych silników

1. X20XEV, X25xe oraz X30xe - potrzebny serwomotor, manetka 4 przewody, czujnik hamulca, czujnik sprzęgła

2. X25dt - manetka 2 przewody, czujnik sprzęgła, czujnik hamulca

3. Y22XEV, Z22XEV, X20DTH, Y22DTH oraz Y25DT - manetka 4 przewody, czujnik sprzęgła, czujnik hamulca

4. Y26XE oraz Y32XE - nie mam zielonego pojęcia - jakby ktoś mi powiedział jak zbudowana jest przepustnica to byłoby łatwiej (elektroniczna - patrz ad3 czy mechaniczna - patrz ad1)

Sprostowania
ad1 oraz ad2 czujnik sprzęgła - nie dotyczy automatu, w manualu trzeba zamontować, czujnik hamulca na 99% jeśli występuje w aucie instalacja pod tempomat to czujnik sprzęgła jest właściwy (4 przewodowy) - ten 1 % to przypadki kiedy został wymieniony na inny lub występuje jakaś domorosła przeróbka instalacji

ad3 - w 99% posiadasz czujnik sprzęgła - ten 1% to może się zdarzyć jeśli poprzedni właściciel wymontował go i sprzedał, bądź jakiś inny przypadek losowy, czujnik hamulca jest i do tego właściwy. W niektórych przypadkach należy podjechać na tech2 i włączyć opcję tempomatu, gdyż może być wyłączona (tyczy się również ad2)

ad4 - nie miałem możliwości sprawdzenia tempomatu w tych silnikach, ale uaktualnię dane w przypadku gdy taka okazja się nadarzy, bądź może któryś z użytkowników pomoże

Pozostaje jeszcze nasza słodka 2.0 8V - nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem by miała pociągnięta instalacje od tempomatu, ale jeśli takową posiada ktokolwiek to wszystko będzie jak w X20XEV

Zdarza się że niektóre omegi B w różnych silnikach, przede wszystkim wyprodukowane przed 96 rokiem mogą nie mieć instalacji od tempomatu - no cóż, przykro mi ale schemat w dłoń i lecicie instalacje od nowa

Aha co jeśli na powyższej liście nie ma Twojego silnika. Są dwa powody, ale tylko jeden właściwy:
- być może masz Omegę A
- być może się gdzieś pomyliłem i pominąłem, któryś - wybacz ale jestem tylko człowiekiem

Dołożę jeszcze schemat instalacji tempomatu, poszczególne elementy tempomatu oraz poszczególne napięcia na serwomotorze, tak by powstała jedna solidna porada w tym temacie, bo już za dużo razy przewija się to pytanie, czy mogę, czy będzie działało itd. Muszę znaleźć tylko chwilkę czasu (niestety mam sesję)



 


#42 OFFLINE   sebka

sebka
  • 109 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Turek wlkp.

Napisany 16 stycznia 2008 - 08:12

prosiłem już o schemat instalacji tempomatu i nikt mi nie przesłał wiec poprosze jeszcze raz Przeslijcie mi schemat instalacji tempomatu do X20XEV bede Montował mimo że nie mam żadnych kostek fabrycznych w aucie od tepomatu
miłosnik tego autka
Seqent BRC

#43 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2008 - 08:21

Nie ma czegoś takiego jak schemat instalacji tempomatu - nie słyszałem jeszcze by ktos dokładał tempomat od samego początku. Jedyną szansą to schemat instalacji elektrycznej auta i prześledzić gdzie co trzeba wpiąć by uzyskać poszczególne sygnały.

Daj mi maila na PW to Ci wieczorem wyśle



 


#44 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2008 - 08:52

No.
Tempomascior założony :peace: .
Dostałem przełącznik w stanie rewelacyjnym. Po prostu nówka nie-nieśmigana -takie sprawia wrażenie.
Troche opornie działają na nim przyciski. Może się potem wyrobią..?
Polecam każdemu taka groszową inwestycje...

Swoja drogą to niezły szwindel Opel tutaj zrobił.
Auto za ponad 170t.zł (w nowości) ,a Ci nie wstawiali tempomatu tłumacząc,że to wersja "SPORT" :bad: . Kuźwa, przełacznik wart może z 15zł (ja mam za prawie 90), ale Opelek to se pewno ponad 5 stówek liczył za dołożenie tempomatu w salonie...
Jak sprowadziłem fure to proponowali mi za 400... po znajomości :mrgreen: no ale wiadomo z centrali GM.

#45 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2008 - 08:58

Tylko informacja dla nastepnych chętnych - przełącznik czy do benzyny czy do diesla kosztuje u Borówki jakieś 30-40 peelenów więc najpierw tam się pytajcie ;)



 


#46 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 24 stycznia 2008 - 14:45

Informuje iz w silniku 2,5 TD 96 sedan CD, wystarczy zmienic manetke na manetke pod tempomat 2(dwu)przewodowa i wszystko OD RAZU dziala. W miom przypadku nic wiecej nie zmienialem. Zadnych czujnikow sprzegla ani hamulca nie montowalem bo wszystko jest.
Dziala jak nalezy :-)
Po nacisnieciu sprzegla lub hamulca tempomat sie wylacza :-) Skrzynia - manual.

Instalacja oryginalna GM bez zadnych przerobek czy dokladek... Sprawdzone x 2 - sasiadowi tez zamontowalismy tempomat w 96 TD sedan CD :-)
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#47 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2008 - 14:48

a czy ja pisałem inaczej?? - po co dublujesz informacje i siejesz dezinformacje

A co jeśli komuś w silniku 2,5 TD 96 sedan CD brakuje czujnika sprzęgła bo był uszkodzony i poprzedni właścicel wymontował i nie powiedział o tym nowemu właścicielowi?



 


#48 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 24 stycznia 2008 - 14:50

Nie gdybajmy - informuje tylko jak bylo w naszym przypadku - grunt ze dziala :-) HURA ;]
Pozdrawiam
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#49 OFFLINE   sebka

sebka
  • 109 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Turek wlkp.

Napisany 27 stycznia 2008 - 11:37

dostałem schemat od Roozgi i za boga nie wiem o co w nim chodzi. W mojej omce nie ma zadnej wolnej kostki przy kierownicy i nie ma zadnej wolnej kostki w komorze silnika jak u was na zdjeciach. Czy jest możliwe podłaczenie takiego cacka u mnie co jest mi potrzebne od czego do czego ciągnąc przewody ?
miłosnik tego autka
Seqent BRC

#50 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2008 - 14:24

kolego, a znasz się cokolwiek na schematach elektrycznych?? - ja z niego zawsze korzystam i jakos wszystko mogę - jeśli nie wiesz jak czytac takie schematy to niestety nie uradzisz

Co potrzebujesz - no właśnie te 2 kostki - ta w komorze silnika jest zespolona z manetką, stałym plusem, włącznikami sprzęgła i hamulca, oraz czujnikiem prędkości (K ileśtam juz nie pamiętam) ale możesz wziąć go albo z radia, albo z czujnika bodajrze abs - teraz juz nie pamiętam.

Zresztą jeśli jestes w miare obcykany w elektronice to sobie poradzisz - jeśli nie proponuje oddać auto fachowcą, albo zajechać do mnie ;)



 


#51 OFFLINE   CzarekC.

CzarekC.
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Sokółka

Napisany 26 marca 2008 - 09:38

Podepnę się ponieważ wczoraj zamontowałem manetkę GM z tempomatem (2-pinowa wtyczka). Jest reakcja ale nie taka jaka powinna być.
1. wciśnięcie "I" nie powoduje żadnej reakcji
2. wciśnięcie "R" powoduje ustawienie prędkości na około 60 km/h bez względu czy trzeba przyśpieszyć czy zwolnić.
3. naciśnięcie hamulca, sprzęgła, "0", "I" powoduje wyłączenie tempomatu :(
Czy ktoś może wie w czym leży problem? A już się cieszyłem że będę śmigał z tempomatem.
Where do you think you're going !!!!

#52 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 marca 2008 - 09:50

Jeśli komp nie wywalił ci zadnych błędów to najprawdopodobniej jakieś zwarcie w manetce masz, albo ogólnie manetka nie trybi - podmień sobie na jakąś inną na próbę



 


#53 OFFLINE   CzarekC.

CzarekC.
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Sokółka

Napisany 26 marca 2008 - 10:47

Niby proste ale przecież nie będę teraz kupował następnej manetki aby podmieniać. Jak sprawdzić czy to właśnie w manetce jest problem, bez podmieniania. Po pierwsze nie mam drugiej manetki, po drugie nie mam drugiej omegi TD.
Where do you think you're going !!!!

#54 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 marca 2008 - 11:12

A z kolegą jakimś nie możesz się podmienić?



 


#55 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 26 marca 2008 - 14:56

Albo wymontować manetkę i porównać oporności z kolegą [b]Silesianix[], /b w temacie :
http://forum.omegakl...p=177258#177258

#56 OFFLINE   CzarekC.

CzarekC.
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Sokółka

Napisany 26 marca 2008 - 19:20

Pomiary dokonane i oporności różnią się nieznacznie od podanych powyżej ale myślę, że jest to w granicach błędu +- 10 omów. Potestowałem jeszcze tempomat i przez przypadek odkryłęm dziwną zależność. Jeśli jadę z wyłączoną wentylacją lub włączoną na "1" tempomat pracuje prawidłowo. Jeśli tylko włączę wentylację na "2" lub wyżej albo włączę klimatyzację następuje zjawisko które opisałem wcześniej. Wciśnięcie "R" powoduje uruchomienie tempomatu a wciśnięcie "I" wyłącza go. Poplątanie z pomieszaniem. Zauważyłem również że włączenie świateł awaryjnych powoduje przygasanie podświetlenia zegarów i wszystkich kontrolek. Problemy z napięciem??
Where do you think you're going !!!!

#57 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 marca 2008 - 19:55

O sie zwarcie zrobiło.

Jaki masz prąd ładowania alternatora?



 


#58 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 30 marca 2008 - 15:29

witam ! chetnie bym zalozyl tempomat w swojej omie 2.5td z 2000r poprosze jesli to mozliwe krok po kroku jak sie do tego zabrac dzieki pozdrawiam

#59 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2008 - 15:39

kup manetke kierunkowskazów z tempomatem (do diesla czyli 2 przewody) i podmień z tą co masz - cała robota, krok po kroku.

Jeśli chcesz wiedzieć jak wymontować starą manetke i podłączyć nową (co naprawde nie jest skomplikowane) użyj wyszukiwarki wpisując słowo TEPMPOMAT i poszukaj sobie



 


#60 OFFLINE   thunderball

thunderball
  • 15 postów
  • Dołączył: 26-03-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 31 marca 2008 - 22:12

W niektórych przypadkach należy podjechać na tech2 i włączyć opcję tempomatu, gdyż może być wyłączona (tyczy się również ad2)


Witam

Pytanie związane z aktywacją tempomatu po przez tech2. Silnik 2,2 benzyna w gazie Z22XEV, automat. Wymieniłem manetkę, podłączyłem dodatkową wtyczkę, niestety tempomat nie działa. Prawdopodobnie trzeba aktywować software.

Pytanie:
1. Czy jeśli po naciśnięciu hamulca zapala się światło stop, to ten sam czujnik odpowiada za wyłączanie tempomatu.

2. Czy ktoś może już aktywował funkcje tempomatu przez tech 2, jaki to koszt i gdzie to można przeprowadzić ? Autoryzowany serwis ? Gdy tłumaczyłem swojemu mechanikowi to ten upierał się że nie potrafię go włączyć i nie dociera że trzeba go aktywować w softwarze.

3. Abstrahując od tematu, ile średnio kasują za wymianę płynów i filtrów. Mój chce 100 zł za robociznę, całość ok 450 zł. Dużo to czy normalnie