Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

hak holowniczy w kombi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   red5555

red5555
  • 287 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 listopada 2006 - 23:47

mam pytanie czy sposob mocowania i sam hak holowniczy w kombi jest taki sam zarowno w wersji B jak i C ?
i czy fabrycznie jest podciagnieta instalacja elektryczna w okolice tylnego zderzaka ?



#2 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 listopada 2006 - 08:24

witam
nie wiem jaki jest w C ale w B mozna samemu zalozyc bez problemu , wszystko jest przygotowane , tylko otwory trzeba przewiertac obok kola zapasowego /tylko blache/
kosta jest za podnosnikiem podpieta / zazwyczaj :) /

#3 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 07 listopada 2006 - 10:30

nie wiem jaki jest w C ale w B mozna samemu zalozyc bez problemu

W żadnym aucie chyba nie można samemu :roll: tak mi sie wydaje, bo przeciez hak jest wbijany do dowodu i mogą go montować tylko odpowiedni monterzy. Nie jestem pewien, ale na przeglądzie chyba zażadają kwitka kto montował.

sam hak holowniczy w kombi jest taki sam zarowno w wersji B jak i C

Fabrycznie chyba były montowane tylko haki składane, w moim przypadku firmy "oris", podejrzewam że w C jest taki sam.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2006 - 10:49

nie wiem jaki jest w C ale w B mozna samemu zalozyc bez problemu

W żadnym aucie chyba nie można samemu :roll: tak mi sie wydaje, bo przeciez hak jest wbijany do dowodu i mogą go montować tylko odpowiedni monterzy. Nie jestem pewien, ale na przeglądzie chyba zażadają kwitka kto montował.


przepis mówi, ze hak musi przejść przegląd, ale nie ma mowy o tym, kto go montuje.
W praktyce jedziesz na przegląd, diagnosta podłacza swiatła, jak są to staje na haku i sprawdza czy sie rusza .. jak nie .. to masz przegląd zrobiony i potem już tylko WK

#5 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 listopada 2006 - 11:07

ja hak sam zamontowalem , kupilem uzywke na allegro , rzeczywiscie oris , czy cos takiego , na przegladzie patrzyli tylko na tabliczke znamionowa i na podlaczenie swiatel czy gniazdko zgodne z tym ich probnikiem i to wszystko
aaa i jak pisal cita pan sobie po nim poskakal /ehhh tylko mi auto upalcowal :( /
przy przykrecaniu , tylko tlumik spuscilem z gum i jedna opaske z baku i jak bedziesz zdejmowal opaske z baku , to pod nia jest podkladka gruba , ja przy montarzu haka wywal , bo ja hak zastepuje

i jak pojedziesz po przegladzie z wbiciem do dowodu to nie zapomnij ksiazeczki pojazdu , bez niej ci nie wbija , a w niej tez robia adnotacje

#6 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 07 listopada 2006 - 11:20

montuje kto chce, płaci się trzy dychy i masz legal

#7 OFFLINE   red5555

red5555
  • 287 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 listopada 2006 - 14:15

30 zl to koszt przegladu czy wpisu do dowodu ?

w ilu punktach mocuje sie taki hak ?
trzeba wiercic jakies dziury w karoserii ?
gdzie jest wiazka kabli do podlaczenia ?

w kombi C trzeba ciac zderzak przy oryginalnym odczepianym haku ?

#8 OFFLINE   red5555

red5555
  • 287 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2006 - 11:33

aha znalazlem rowniez takie info ze potzebny jest jakis przekaznik aby dzialaly poprawnie swiatla stop w przyczepie...

#9 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2006 - 19:12

Przede wszystkim musisz mieć Nasze gniazdo do podłączenia przyczepy ja ostatnio musiałem to przerobić bo miałem to Małe a kupowanie przejściówki za 40 zł to mi się nie uśmiechało.

Jeżeli chcesz aby ci dobrze światła działały musisz podpiąć przyczepę do haka samo podłączenie bez wpiętej przyczepy zacznie ci pokaz dyskotekowy robić.

Jeżeli chodzi o podłączenie oryginalnej instalacji nie musiałem nic cudować ...

Niestety w sprawie czy masz już pociągniętą instalacje w C to ci nie powiem bo nie wiem u mnie idzie po lewej stronie i jak otwieram schowek w bagażniku to jest widoczna zajrzyj tam.

Ja mam jeszcze dodatkową kontrolkę w samochodzie do migaczy przyczepy

 


#10 OFFLINE   red5555

red5555
  • 287 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2006 - 20:15

Nasze gniazdo


chodzi o 7 bolcowe ?
ja bede potrzebowal 13 bolcowe czyli wlasnie to male ?

sprawdze w bagazniku czy mam instalacje pociagnieta...
a haka potrzebuje do bagaznika na rowery !
:mrgreen:

#11 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 listopada 2006 - 09:58

jeszcze raz napisze
u mnie gotowa wiazka do przyczepy byla podpieta za lewarkiem , w takiej dziurze konstrukcyjnej jest to kopletna wiazka pod gniazdko 9 pinowe , ale spotkalem sie ze gdzies z boku tez ludzie mieli wiazki do przyczepy , moja oma to rocznik 96
w poscie wyzej juz na ten temat pisalem
przypasowalem hak od dolu , sa tam juz otwory w podluznicach przygotowane
pozniej malym wietrlem przewiertalem blache na tymi otworami , oczywiscie od dolu
nastepnie juz od gory wywiercilem odpowiednio duze otwory ,

do instalacji nie bylo trzeba wpinac zadnych przekaznikow , wszystko dzialalo prawidlowo i dziala dalej /z przyczepa jezdze i nic sie nie pali , wszysko swiecie , no oczywiscie nie caly czas :D:D /
do wiazki elektrycznej od haka nie trzeba wiertac zadnych dodatkowych otworow , tylko najlepiej pociagnac juz istniejacymi
pod elementy haka przykrecane od srodka , podlozylem gruba twarda gume , taka specjalna , poskrecalem i wszystko jest ok
pozdrawiam i zycze powodzenia w montarzu

#12 OFFLINE   red5555

red5555
  • 287 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 listopada 2006 - 14:45

ok !
dzieki !

#13 OFFLINE   kober_

kober_
  • 25 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 września 2007 - 11:09

Podepnę się pod temat ;-)
Gdzie można dostać taka przejściówkę do przyczzepki? (elektryka)
Chciałem wypożyczyć na statoil przyczepkę (Niewiadów) - okazało się że nie posiadają przejściówki :-(
Mam gniazdko fabryczne w Omie B FL kombi (hak Oris).

#14 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2007 - 11:20

kober_, jest tego sporo na allegro np tu: http://moto.allegro....lka_4_20zl.html

a nie lepiej kupić gniazdko standardowe i zamontować na stałe?

#15 OFFLINE   kober_

kober_
  • 25 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 września 2007 - 12:44

maciekpkow,
dzięki za namiar.
Jeszcze nie wiem czy nie lepsza będzie przejściówka
- muszę sprawdzić jak się z tym jeździ.
Jeśli będą problemy to wtedy polskie gniazdo na stałe.

#16 OFFLINE   grzegorz z s

grzegorz z s
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-08-2007
  • Skąd: Niemcy

Napisany 23 września 2007 - 13:10

Hak jest ten sam od wielu lat! Zalozylem sobie zdejmowany z omy 94 - wszystko pasuje :wink: , do przeglädu i OK. Tu od 4 lat jest nowy przepis ktöry möwi ze haki ze znakiem CE nie podlegajä przeglädowi po montazu tzn : mozna samemu zalozyc i juz - mam taki w Galaxy.

#17 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2007 - 18:34

kober_, w sklepie z częściami samochodowymi lub z przyczepami koszty od 9(za taki adapter jak na allegro) do 25 zł( za aluminiowy o wiele lepszy )

#18 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 19:37

[center:8abf0192b2]małe wznowienie tematu...[/center:8abf0192b2]

ile można zapiąć na hak w omedze z silnikiem 3.2 i 2.2 ??

#19 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 19:45

ile można zapiąć na hak w omedze z silnikiem 3.2 i 2.2 ??


Ogólnie to ile możesz masz w dowodzie napisane.

Ja mam 2.0 i ciągnąć moge 1750



 


#20 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 20:46

660R, generalnie jest tak, że nie możesz ciągnąć więcej niż waży auto.