Wariuje wskazówka prędkościomierza
#1 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2008 - 22:40
#2 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2008 - 23:26
Ja zawsze zaczynam od spinacza (jest na forum o czytaniu błędów :szukaj2: )
#3 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 14:36
#4 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 19:15
#5 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 21:15
#6 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 21:24
#7 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 21:54
#8 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 23:57
Wiesz co... nie stawiam ostatecznej diagnozy.
Powem z mojego doświadczenia, że jeździłem z błędem tak jak Ty i zbagatelizowałem i wówczas wskazówka tańczyła sobie po włączeniu zapłonu i czasem podczas jazdy. Jak mi czujnik wału sypnął całkowicie to pociągnąło też za sobą uszkodzenie czujkika wałków. "Przymierzałem" tańsze zamienniki ale to nie do końca pomagało. I tak:
czujnik wału 260
czujnik wałków rozrządu 80
Zamienniki ale żyją do dziś.
#9 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2008 - 11:52
W twoim przypadku sprawdziłbym wtyczkę licznika za zegarami i sprawdził połaćzenia na taśmie w samym liczniku - jak wszystko ok to wywalić ten licznik i włożyć na próbę inny sprawdzić - powinno być już dobrze - jeździć dalej
#10 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2008 - 14:37
#11 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2008 - 20:23
W sumie może skoro nie pali mu się kontrolka silnika a mniemam, że tak jest.jak występowanie błędu w komputerze może być normalne??
Ale dla przypomnienia zacytuję sam siebie, i tak jak pisałem powyżej:
"Czujnik wału a on czyta jego obroty co za tym idzie odpowiada za obrotomierz. Stracił parametr albo się skończył. Tylko wymiana i jak masz klimę to kłopotliwa bo trzeba zwalić sprężarkę w moim przypadku. Jak jest w Twoim silniku? tego nie wiem"
I cały czas pisałem o moich doświadczeniach. I żeby mi to było jasne.... no :looz: .
#12 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2008 - 12:23
DAREK_BIALY, u Ciebie jest to normalny błąd - nie słuchaj się tych co nie wiedzą jaki masz silnik. NIe przejmuj się błędem nr 31
W twoim przypadku sprawdziłbym wtyczkę licznika za zegarami i sprawdził połaćzenia na taśmie w samym liczniku - jak wszystko ok to wywalić ten licznik i włożyć na próbę inny sprawdzić - powinno być już dobrze - jeździć dalej
Tak jak kolega napisał błąd 31 to normalne zjawisko że występuje jak masz załączony tylko zapłon.Wtedy nie ma sygnału z czyjnika predkości obrotowej bo silnik nie chodzi.Dzisiaj zrobiłem test i podczas zczytywania błedów odpaliłem silnik i kontrolka pokazywała tylko 12 wiec wszystko u mnie wporządku.
#13 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2008 - 16:52
Kurde sory bo czegoś nie rozumiem:/ jak występowanie błędu w komputerze może być normalne??
To wymaga pewnego doświadczenia ze sterownikami w silniku Omegi - jak napisał kolega powyżej po załączeniu zapłonu czujnik indukcyjny nie odbiera żadnych sygnałów bo obroty silnika równają się 0. Po odpaleniu zapłonu wszystko wraca do normy. Nie musisz się z tym zgadzać, ale musisz to wziąć na wiarę - tak mają wszystkie silniki omegi sterowane motroniciem
DAREK_BIALY, sprawdziłeś zegary??
#14 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2008 - 17:55
#15 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2008 - 08:14
Nie mam dostępu do drugiego licznika
pojedzie na szrot i sobie dostęp umożliwi
#16 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2013 - 11:37
#17 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2013 - 12:11
#18 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2013 - 12:17
A abs się nie pali. Jak tak to pompa do wymiany
ABS nie świeci
#19 OFFLINE
#20 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2013 - 20:13
Na kompa i odczytac bledy z ABS/TC.
Błędów nie ma żadnych