Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zestaw naprawczy - nie odpala diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 27 stycznia 2009 - 20:20

witam.dołacze sie do tematu.
mialem ostatnio taki przypadek,ze przez trzy dni moja omega stala na górce w ten sposób ,ze przód byl duzo wyzej od tylu auta.po trzykrotnym podgrzaniu swiec (temp.na zewn. -2*C ) nachwile załapała ale tak jakby nie na wszystkie gary i zaraz zgasla.potem nie moglem juz odpalic -aku krecil rozrusznikiem b.mocno.pomoglo dopiero holowanie .
kiedys czytalem ze mozna sprawdzic czy zapowietrzanie jest przyczyna zlego odpalania poprzez ustawienie tyłu auta wyzej od przodu (mialo to zapobiec cofnieciu sie ropki).u mnie sytuacja byla odwrotna -czyzby faktycznie cofnela sie ropka i przez to nie moglem odpalic ?
wczesniej tylko przy b.duzych mrozach mialem problem z odpalaniem zazwyczaj po dwoch -trzech probach odpalila a tym razem przy -2*C nie odpalila.pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#22 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 stycznia 2009 - 10:16

Jezeli kontrolka grzania świec zapala sie i gasnie po kilku sekundach i faktycznie problem wystepuje gdy zaczynasz parkowac maską w góre a znika gdy maską niżej to klopot z zapowietrzaniem... wiele rzeczyu jest do sprawdzenia... do najtanszych należą przewody przelewowe i trójniki (3.2 mm -6zł/m a potrzebny jakis 1m, trójniki-cena ok 2zł/szt a potrzeba 3 (lepiej miec zapas). jak to nie pomoze, to sprawdzic czy na filtrze paliwa przewody dobrze siedzą, lekko poruszac nimi, jak uslyszysz ze ucieka paliwo, to mogą być nieszczelne oringi na przewodach/dekielku obudowy filtra paliwa.
Następnie zawór zwrotny na pompie-ten mozna samodzielnie sprawdzic: rozpinasz przewody powrotne w okolicach filtru paliwa-taki węższy metalowy od grubego gumowego, i zasysasz przez jakis przewod przezroczysty /aby sie nie opic/ paliwko z pompy. Jak bedzie szło /sprawdzaj tylko przy włączonym zaplonie/ to moze byc zuzyty ten zaworek (śruba z kulką).
Czy to jedyna przyczyna - nie wiadomo. Jak to sprawdzisz i bedzie jeszcze nie tak- mówią ze uszczelniacze wtryskiwaczy-koszt ok. 140zł części w serwisie + robocizna. Ja tego jeszcze nie probowałem, dzis po wymianie zaworka bede dopiero odpowietrzał...
Jezeli tego nie sprawdzisz /a jestes pewien ze swiece grzeją/ to nie ma co szukac dalej... trzeba pierw to sprawdzic...
Jesli naprawde cofa sie tobie paliwo to w filtrze paliwa powinno go zostac tak miedzy 1/4 a 1/2 pojemnosci...

#23 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 28 stycznia 2009 - 14:58

o.k. dzieki za info.czy swiece grzeja to nie jestem do konca pewien.kontrolka faktycznie swieci pare sekund i gasnie.mechanik powiedzial mi ze jezeli swiece /swieca/ by nie grzaly to bym mial zaraz info w postaci swiecacej sie kontrolki-u mnie nie swieci (oczywiscie poza momentem podgrzewania) .nie wiem czy jest mozliwe ,ze swiece grzeja ale slabo(sa na wykonczeniu) a pomimo tego komputer nic nie sygnalizuje.sprawdzilem modul grzania swiec jest na 100% sprawny.
autko parkuje zawsze w poziomie ten przypadek ,ktory opisalem byl pojedynczy dlatego nie wiem czy tak by sie dzialo zawsze jak postawie auto przodem do gory.
czy moglbys dac jakas fotke pogladowa odnosnie tych przewodow -ktory to jest.
mam jeszce pytanie-czy warto kombinowac cos z dodatkowym zaworkiem zwronym miedzy filtrem a pompa ?
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#24 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2009 - 19:25

Maciejdm1, przelewy do wymiany najprędzej. Po odpaleniu po ilu sek zgasła?

#25 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 stycznia 2009 - 09:12

z zaworkiem to jest roznie, nie usunie on powodu nieszczelnosci ale zamontowana np gruszka /z zaworkiem wewnątrz/ miedzy filtrem a pompą /lub miedzy bakiem a filtrem/ pomoze w dwojaki sposob:
1. Zapobiegnie /czyt. znacznie opóźni/ powrót paliwa przez filtr do zbiornika
2. W pewnych przypadkach umożliwia podpompowanie paliwka ze zbiornika do filtra i na wejscie pompy- nie musisz wtedy tak zarzynać pompy w celu zaciągniecia paliwka ze zbiornika przez filtr...
Wczesniej jednak ustal czy zawsze zapowietrza sie /nie mozesz odpalic/ tobie w konkrenych sposobach parkowania auta -maska w górę, bo zapowietrzanie czeso mozna rozpoznać gdy auto mozesz odpalić parkując maską znacznie niżej...

#26 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 29 stycznia 2009 - 11:03

chyba wymienie te przelewy a czy wezyki musza byc jakies specjalne?

Maciejdm1, przelewy do wymiany najprędzej. Po odpaleniu po ilu sek zgasła?


po ok 2-3 sekundach i pozniej juz nie odpalilem .dopiero holowanie pomoglo
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#27 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2009 - 11:07

po ok. 2-3 sek.

Do wymiany przelewy + trójniki + ODPOWIETRZENIE, które da odpowiedź o stanie uszczelniaczy wtrysków (odpowietrzanie pompą ssącą z przeźroczystym wężykiem, np. wysysarką do oleju). Koszt całości w ASO - 200zł, u mechanika 100zł. Przewód przelewowy -fi 3,2 - 10zł/mb (wystarczy 1mb), trójniki w ASO.

#28 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 29 stycznia 2009 - 11:11

ok.dzieki
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#29 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 stycznia 2009 - 12:31

to mozna samemu zrobic i 100 w kieszeni, natomiast odpowietrzanie... tu faktycznie albo serwis albo jakis dobry domowy sposob.
do serwisu mam daleko i czoraj sprobowalem tak:
-rozpiąłem długi przewód przelewowy fi-32mm idący z pompy od pierwszego trójnika, w to miejsce wpiąłem trojnik z 2 kawałkami przewodów: 1-szy koniec trojnika do rozpietego przewodu, 2-ga koncowa trojnika z zalozonym kawalkiem przewou przelewowego-na plastykową czesc rozpietego wczesniej trojnika, i do 3-go konca tego wstawianego trojnika wpiąłem z 1m przewodu przelewowego ze strzykawką ok 100ml/wiekszych nie moglem znalezc/. ściągnąłem tak z 1,5 l On, poszlo troche pecherzykow powietrza, ale mniej niz sie spodziewalem..
pozniej szybko wypiąłem swój uklad, pozostałe przeody połączyłem jak były, autko odpalilo od "kopa", pojechalem na parking i na noc zostawilem na rownym.
dzis po ponad 13 godz odpalił od "strzala".
dzis stawiam maską w górę i powiem co dalej... tylko widzisz, u mnie ewidentnie byl walniety zawrek dławiący w pompie, a czy cos jeszcze to sie okaze na dniach, zobacze jak pali autko...

Jak odpalił tylko na 2-3 sek. to wypalił paliwko z pompy a pozniej miał puste przewody... moim zdaniem sprawdz filtr paliwa i złączki na dekielku,przypadkiem nie wymieniales filtra?

#30 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2009 - 12:39

To nic z filtrem paliwa - wtedy gaśnie po ponad 10sek (miałem tak).

#31 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 29 stycznia 2009 - 14:03

wymienialem filtr jakies 1,5 miecha temu.odpowietrzany byl poprzez zalanie filtra ropka i odpaleniu -pracowal tak jakies 10 minut.dzis zauwazylem ze przy filtrze na wezyku gdzie jest ta szybkozlaczka(czy jak tam zwal) wisi luzno bialy chyba plastikowy oring.nie wiem czy tak ma byc czy skądś wylecial.ruszalem przewodami i chyba jest ok. nie zauwazylem zeby cos sie przelewalo, syczalo itp .
a czy ten zawor w pompie mozna wymienic samemu czy trzeba do aso?
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#32 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 stycznia 2009 - 20:24

u mnie tez ten oring latał luzno, a to nie dobrze, bostabilizuje on przewod w gniezdzie... ja mam narazie tez luzny, a oring z wlasnej inicjatywy /czy. glupoty/ wywalilem...
mimo to paliwo nie ucieka mi z powodu przewodu...
Jezeli dalej tobie gasnie to faktycznie posprawdzaj te przelewy i trojniki... tam wszystko obiera sie na podcisnieniu i wyciekow raczej nie zobaczysz....
po wszystkim tylko koniecznie odpowietrz

#33 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 stycznia 2009 - 10:12

Nareszcie koniec kłopotów z odpalaniem - przyczyną był zaworekw pompie i potrzeba dobrego odpowietrzenia.
Dzieki wszystkim za pomoc a zwłaszcza duze podziekowania dla ArturL:piwo: :piwo:
Pozdrawiam:cool:
Temat juz do zamkniecia

#34 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 stycznia 2009 - 15:02

To jeszcze napisz ile kasy wydałeś :up:

#35 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 lutego 2009 - 21:06

łącznie to:
69 zaworek /mozna i taniej/
4,70 strzykawka w aptece
12 zł - 2m przewodu 3,2mm
8zl - 4 trójniki plastykowe
25zł - "gruszka" - ale to raczej moja próba pompowania paliwa...
razem cos ok 120zł
mam jeszcze komplet uszczelniaczy wtryskiwaczy za 138zl ale to wydam juz jak znajde chwiele, troche mi cieknie z 1 przewodu wtryskowego i chlapie na dół... dla swietego spokoju powymieniam uszczelniacze wtryskiwaczy...

#36 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 16 lutego 2009 - 15:35

no i jestem po wymianie przelewów i odpowietrzaniu.sama wymiana to proscizna -gorzej bylo z odpowietrzaniem.
odkrecilem plastykowa oslone ,pozniej jeszcze listwe z przewodami ,która jest nad przelewami oraz metalowa "podpórke "(nad pierwszym wtryskiem) żeby bylo lepsze dojscie.powymienialem stare przelewy i trójniki na nowe.
odpowietrzanie zrobilem tak jak pisał rafja -sciagalem ropke strzykawka(zaplon wlączony) -troche bylo to pracochlonne i spuscilem ok. 2,5 L .na poczatku szlo duzo powietrza , pozniej same pojedyncze bąble a na koncu tak jakby piana.w wezyku nie bylo jaz widac powietrza szybko rozpiąlem pomocnicze wezyki ,pospinalem wszystko jak trzeba i ... odpalilem dopiero za trzecim razem po dlugim kreceniu.na poczatku troche ja potelepalo dodalem lekko gazu i weszla ladnie na obroty.pochodzila tak na wolnych obrotach ok 10 minut , pozniej pare razy przygazowalem tak do 3,4 -4 tyś obr/min .wracajac do domu bylo wszystko o.k.
stare przelewy byly lekko wilgotne -moze to byl znak ze sa nieszczelne i puszczaja powietrze? jutro zobacze jak zapali
pozdro
wielkie dzieki za wszystkie pomocne posty w szczególnosci dla rafja
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#37 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2009 - 17:21

Moim zdaniem nie odpowietrzyłeś całkowicie i lepiej to zrobić. Zwróć uwagę na obroty dilnika zaraz po odpaleniu (jak odpali ;) ) jak i na samo odpalenie (załapywanie :) )

#38 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 lutego 2009 - 18:48

ArturL, wiem ze ten sposob nie jest idealny, nie znam dokladnie budowy pompy i nie ręczę ze w środku nie pozostaje jakaś komora z powietrzem ale u mnie tak odpalił za 1-szym razem i to po chwili kręcenia tzn gora 4-5 sek. Nawet jak wymienilem zaworek w pompie, to byla chwila i juz silnik rowno chodzil... Ta niefortunna gruszka zapobiega cofnieciu sie paliwa przez filtr do baku, co oszczedza pompę przy pozniejszym chechłaniu...
Tak mysle ze dla wlasnego dobra jeszcze przejade sie pewnego dnia do sewisu na odpowietrzanie... jak narazie odpala po ok 1,5 sek krecenia i jezdzi ;)

#39 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 17 lutego 2009 - 20:58

no i dzisiaj po 24 godz. od wymiany i odpowietrzania poszedlem odpalic moją ome... i musze przyznac ,że odpaliła calkiem ladnie. dwa razy podgrzałem swieczki (temp. na zewn. -1) i po ok. 1,5 obrotu wałem(tak na moje oko :D )
ladnie zapalila, nic nie telepotalo .mysle wiec ze jest dobrze, zobacze jak beda wieksze mrozy .
jezeli chodzi o odpowietrzanie sposobem rafji to nie do konca wydaje mi sie on za dobry (z resztą on sam tak przyznał).
w trakcie odpowietrzania po zaciagnieciu ropki w strzykawke zaciskalem przewód , odpinalem go od strzykawki i ropke wyciskalem do bańki .dwa razy za slabo scisnąłem ten przewód i momentalnie w ciągu dosłownie 2-3 sek ropka cofala sie z przewodu i wypelniala powietrzem (przewód dlugosci ok. 80 cm) .dlatego mysle , ze duzo powietrza dostalo sie do ukladu jak spinalem wezyk powrotny do trójnika po odpowietrzeniu (trwalo to ok 5 sek. )
mozna by bylo pomyslec o scisnieciu tych przewodow jakąś żabką i wtedy wszystko polaczyc . może ktoś tak zrobi i napisze co i jak.
jeszcze raz dzieki za wszystkie podpowiedzi :p
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#40 OFFLINE   harnas-71

harnas-71
  • 2 postów
  • Dołączył: 18-02-2009

Napisany 18 lutego 2009 - 18:16

witam serdecznie,mam problem z omka 2,5 td z 95 roku,na biegu jałowym,czy jest zimna,czy nagrzana autem szarpie od silnika a komputer pokazuje,ze auto spala w danym momencie zero litrow paliwa,czy to jest wina obrotow czy czegos innego?