Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zestaw naprawczy - nie odpala diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 października 2008 - 21:02

Czy ktos z was spotkal sie z "zestawem naprawczym" do sławetnych pomp VP 44 w postaci śruby (zaworka) ze sprężynką i kulką, wkręcaną do w/w pompy na przewodzie powrotnym?
rzekomo zapoiwetrzanie sie pompy po nocy to sprawka tego zaworka...
czy ktos mial podobny problem i czy komus ten zaworek pomógł?
bo moj wciąż nie odpala.... Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

#2 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2008 - 11:34

Pomógł na forum vectry kilku osobom. Jednak aby zdiagnozować czy to on, trzeba odłączyć przelewy od pompy i zaślepić, odłączyć przewód doprowadzający paliwo z filtra i w to miejsce podłączyć wężyk i bańkę z ropą, potem odłączyć wyjście ON z pompy i za pomocą przeźroczystego węża podłączyć z pompą ssącą i ją uruchomić. Jeśli w wężyku będzie widać bąble lub pianę ON - to zawór do wymiany; jeżeli nie - OK.
rafja, Najpierw sprawdź kompem, czy w czasie kręcenia rozrusznikiem pojawiają się obroty pompy/wału - jeśli są w proporcji 1/2 - OK; jeśli nie to jest kilka przyczyn:czujnik obrotów wału / pompy, awaria sterownika pompy. JEśli to jest OK, to trzeba podłączyć pompę ssącą do powrotu ON do filtra paliwa ( wypiąć z obudowy i za pomocą przeźroczystego wężyka podłączyć z pompą ssącą, np. odsysarka do oleju) i obserwować ON w wężyku: jeśli bąble i piana - zapowietrza się; jeśli nie - brak zapowietrzania. Jeśli brudne paliwo (ciemne, z osadami - uszczelniacze wtrysków do wymiany (trawersy - koszt z częściami ok 400zł, w ASO 1000zł) i to jest przyczyna zapowietrzenia). PRzyczyn zapowietrzania może być więcej - generalnie każdy element na drodze ON z baku do komory spalania, poprzez filtr, pompę wtrysk., przelewy, trawersy, przewody paliwowe (szczególnie połaczenia z ww. elementami).
UWAGA
Wszystkie odpowietrzania robić przy włączonym zapłonie!


PS
Napisz, jeśli uda Ci się odpalić, to po dokładnie ilu sekundach pojawia się to "kaszlnięcie"?

#3 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 października 2008 - 14:08

jesli wczesniej jezdzilem i odpalam powiedzmy po 3-4 godz stania na rownym to po przekręceniu kluczyka przez ok 1s jest obrót(moze 2) rozrusznika i odpala.
Po nocy, kiedy stoje na niewielkim skosie, są 2 sek krecenia i ak jakby:
a) złapie paliwo, przez sek moze 1,5 zawachluje obrotami (jakby mielił resztki powietrza) i odpali po czym trzyma równo obroty
b) po 1-2 sek krecenia na sek odpali ale od razu niepewne obroty, i po ok 1 sek po odpalniu gasnie (pozniej musze kilka razy po kilkanascie sek krecic zanim zaskoczy)

Mam zaworek miedzy filtrem a wejsciem pompy co moze troche spowalnia odplyw paliwa od pompy, ale mimo to powoli odplywa....
ArturL, od poniedz do czwartku bede autem w warszawie, byłaby mozliwość oblukania mojej kluchy?
pozdrwiam

#4 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 listopada 2008 - 19:55

coz, pytalem sie jednej osoby, ktora zakupila ten zestaw....
niestety jej nie pomoglo, 1500 wydal na regenerację pompy....

#5 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2008 - 22:52

jesli wczesniej jezdzilem i odpalam powiedzmy po 3-4 godz stania na rownym to po przekręceniu kluczyka przez ok 1s jest obrót(moze 2) rozrusznika i odpala.
Po nocy, kiedy stoje na niewielkim skosie, są 2 sek krecenia i ak jakby:
a) złapie paliwo, przez sek moze 1,5 zawachluje obrotami (jakby mielił resztki powietrza) i odpali po czym trzyma równo obroty
b) po 1-2 sek krecenia na sek odpali ale od razu niepewne obroty, i po ok 1 sek po odpalniu gasnie (pozniej musze kilka razy po kilkanascie sek krecic zanim zaskoczy)

Mam zaworek miedzy filtrem a wejsciem pompy co moze troche spowalnia odplyw paliwa od pompy, ale mimo to powoli odplywa....
ArturL, od poniedz do czwartku bede autem w warszawie, byłaby mozliwość oblukania mojej kluchy?
pozdrwiam

Dopiero teraz odczytałem Twój post :sad:
Mi to wygląda na zapowietrzanie się jednak na trawersach (może źle Ci wymienili lub coś źle spasowali) i w grę mogą wchodzić również przelewy (mimo wszystko). Już komuś na forum pisałem jak sprawdzić szczelność pompy wtryskowej (powinno być, bo było to niedawno) - generalnie trzeba wypiąć pompę z dopływu i odpływu paliwa: do dopływu załączyć wężyk i bańkę z ON, zatkać powrót z przelewów, a do wyjscia ON z pompy zamontować przeźroczysty wężyk i wysysarkę do oleju (lub inną pompę ssącą) i obserwować ON w wężyku. Jak bąbelki i piana nie ustają po 2-3 min- nieszczelność na pompie. Jeśli nie, to połączyć wylot z pompy z wtryskiwaczami i przelewami ale przelew podłączyć do pompy poprzez ww wężyk bezbarwny i ssać. Jeśli piana i bąble nie ustąpią - nieszczelność na przelewach lub trawersach lub uszczelkach w nakrętkach metalowych przewodów do wtryskiwaczy (tam jest uszczelka). Jeśli ustępują - podłączyć przelew do pompy wtrysk., a pompę ssącą do powrotu przy filtrze paliwa (rozpiąć wąż paliwowy) i ssać dalej. Jeśli bąble nie ustąpią po 3-4min - nieszczelny przewód paliwowy, jeśli ustąpią - podłączyć pompę wtryskową z filtrem paliwa i ssać pompą. Jeśli bąble nie ustąpią - nieszczelne: doprowadzenie do filtra paliwa lub obudowa filtra paliwa i aby ją wyeliminować, trzeba ominąć ten filtr łącząc wężykiem wąż doprowadzający ON do niego z dopływem do pompy wtryskowej. Wtedy też przekonasz się, czy jest nieszczelność na przewodzie doprowadzającym ON do filtra paliwa.

#6 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 listopada 2008 - 00:04

Dzieki
Widze ze czeka mnie sporo upierdliwej roboty...
narazie zonka uzytkuje codziennie auto wiec troche minie zanim bee mogl to posprawdzac
1. Pytanie mam o 1-y krok czyli odpiecie odplywów ON, nalezy zaslepic przewody wtryskiwaczy, jest na to jakis dobry sposób?
2. Z pompą ssacą mam klopot ale ostatnio widziałem cos podobnego w norauto za ok 80 zł do oleju, z wejsciem i wyjsciem, na 12v, jestem ciekaw czy bedzie mialo wystarczającą siłę by zassac...
3. Przelewy wymieniłem i trojniki, natomiast trawersy nie wiem jak wygladają ani gdzie sie dokladnie znajdują... wiem ze przwody mocuje sie do "łącznika wtryskiwacza" (przelewowy i wtryskowy). Dopiero do tego łącznika przymocowany jest wtryskiwacz... tak mi sie przynajmniej wydaje. Dobrze pisze?

Na necie znalazlem jeszcze taką pompkę pewnie do benzyny, jak myslisz, spelni swoja role?
Spróbuję w pierwszej kolejności sprawdzić samą pompę...
pozdrawiam

#7 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2008 - 09:14

Trawersy=uszczelniacze wtryskiwaczy (uszczelka + miedziana podkładka).
PS.
Tak sobie myślałem i wymyśliłem, czy gdy wymieniali Ci przelewy to wymienili trójniki? Mój kolega miał rysę na trójniku (taką od nożyka!, którego mechanik użył do ściągnięcia przewodu gumowego) i też mu się zapowietrzał tą rysą!, dokładnie w taki sam sposób jak Tobie. Ja bym w pierwszej kolejności zmienił przelewy i wszystkie trójniki jeszcze raz - jest to najmniej kosztowna opcja i wg. mnie najbardziej prawdopodobna - oraz porządnie i dokładnie odpowietrzył układ paliwowy. Trzeba też sprawdzić, czy cały wężyk przelewowy został ściągnięty z metalowego króćca przy łączniku wtryskiwacza - u mnie dziady zostawili, a może nie zauważyli :bad: , że zostały kilku mm kawałki i zapowietrzał się.

#8 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 listopada 2008 - 10:27

przewody przelewowe i trojniki zmienialem razem z mechanikiem, są nowe. przewdy są nawet ciut ciaśniejsze niz te orginalne i ciezko wchodzily ale za to mam wiekszą pewność ze się dobrze trzymają. po założeniu nie były zdejmowane wiec rys nie powinno byc...
Jednak podczas zakladania przewodu na 1-szy metalowy króciec musieliśmy przewodem troche poruszać i okazało się ze wyszedł cały króciec metalowy (!!), dopiero na allegro odkupilem od goscia komplet 4-ch uzywanych łączników z silnika 2.0 i jeden z nich podmieniłem. na tym łączniku była taka uszczelka gumowa, oring, którego nie zmieniałem...
czyli trawers to miedziana uszczelka wchodząca w ten przewód wysokiego cisnienia co sie wkreca do łącznika?
moze dyspoujesz jakąś fotką tego? czy przy okrecaniu tych przewodów trzeba kazdorazowo wymieniać uszczelniacze tzn te podkładki.. ?
pozdrawiam


Hmm doszedlem jednak do wniosku ze sprawdze filtr paliwa czy nie jest uwalony w oleju i jesli bedzie to wezme sie za wymiane uszczelniaczy wstryskiwaczy...
Moze byc tak ze filtr bedzie czysty a uszczelniacze będą wywalone?

#9 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2008 - 20:46

Uszczelki pomiędzy metalowym przewodem wysokiego ciśnienia a króćcem przy łączniku wtryskiwacza zmień na nowe - koszty małe (po zakupie nie zmieniałeś :shock: ?). Niektórzy odpowietrzają luzując właśnie nakrętki od metalowych przewodów wysokiego ciśnienia i kręcą rozrusznikiem i to wtedy najczęściej dochodzi potem do nieszczelności na tym połączeniu.
Trawersy to uszczelki pomiędzy wtryskiwaczem a blokiem silnika, w którym jest osadzony.

#10 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 listopada 2008 - 21:30

powoli zaczynam kapowac, trzeba bylo konczyc mechanik a nie elektryk ;(
jutro podskocze do mechaniorów i zobacze czy uda sie zamowic uszczelniacze przy przewodach wysokiego cisnienia z pompy. Tam faktycznie bylo moze ze 3 razy odkrecane i przy mnie ani razu nie wymieniane uszczelki (podkladki). Tam wystepują jakies szczegolne czy standardowe?
Z uszczelnieniem wtryskiwaczy musze znowu poczekac - $$$... troche to wyniesie...
pozdrawiam

#11 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2008 - 20:10

Najpierw zrób te od przewodów, potem odpowietrz dokładnie i dalej zobaczymy.

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 listopada 2008 - 18:50

dzis troche podzwoniłem, gosc z Bialego chce 100 za sprawdzenie czy trawersy nie przepuszczaja /ciekawe jak ?/a 350 za wymianę samych uszczelniaczy wtryskiwaczy / ale bez wymiany tych podkladek pod samymi wtryskiwaczami a to są chyba trawersy... /
Wiec gosciu chce skasowac mnie na 350 za wymianę jakiś drobnych uszczelek nie wliczając w to wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów... pieknie ;( poszukam innego mechaniora, poki co znalazłem takiego goscia jak Teodor Szmit, ktory gotow jest w rozsadnej cenie do 500 usunąc problem z odpalaniem /kumplowi z vektrą C, który powymieniał przewody, uszczelnienia itp pomoglo, jezdzi juz 2 lata.../

Sam jeszcze nie sprawdzalem ale dwoch mechanikow ode mnie twierdzi ze przewody wysokiego cisnienia nie zawierają podkladek - są to stożki...

Ale najpierw posprawdzam co napisales... szczelnosc pompy

#13 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 listopada 2008 - 20:24

Na tej stronce znalazłem oringi wtryskiwaczy...

http://www.bomis.web...805a7d7d46311fa

środkowe to do omci /chyba/ tylko gdzie sie je montuje? to są te między blokiem silnika a wtryskiwaczem?
Na tym łączniku wtryskiwacza jest gumowy pierscien, on tez musi być wymieniony?

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2008 - 20:48

Na tym łączniku wtryskiwacza jest gumowy pierscien, on tez musi być wymieniony?

To jest oring i powinnien być wymieniony. W warsztatach mają tego pełno w zestawach w różnych rozmiarach, więc coś Ci dopasują.

Edit// Sorry, nie patrzyłem, w linka, w linku też masz oringi, wiec nie musisz tego zamawiać, dobry mechanik musi mieć na warsztacie oringi.

#15 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2008 - 21:26

http://forum.vectrak...pic=40903&st=20 post 34 ale polecam cały temat.

#16 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 stycznia 2009 - 14:07

Dzieki ArturL za wszystki porady, niestety z braku garażu nie mogłem zastosować sie dowielu porad, ale ostatnio chciałem spróbować odpowietrzyć pompę.
Rozpiąłem przewód przelewowy idący do pompy i próbowałem ustami zassać paliwko przez pozostałe weżyki połączone z wtryskami. Zdziwiłem się bo mimo, że dosyć mocno zasysałem i czulem spore podciśnienie to paliwko nie ciekło /zapłon oczywiście załączony/, ale po chwili to podciśnienie malało... musiałem znowu zasysać. Coś robiłem źle? Paliwo powinno popłynąć przez przewody wtryskowe do przelewowych czy nie?
W tygodniu wymienie zaworek na pompie, jak nie pomoże to wymieniam uszczelniacze wtryskiwaczy, jak pisałeś wcześniej - juz mam komplet, a jak nie to jeszcze wyrzucę filtr paliwa Opla a wstawie jakiś inny, u mnie jak ruszę przewodem paliwowym OUT z filtra to słyszę jak coś sie zaczyna przelewać - mam luz na tych oringach w pokrywie/tzn że pokrywa do wymiany? /
Dzięki za wszelkie porady i cierpliwość ;)

#17 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2009 - 21:15

Może być pokrywa, a może być połączenie przewodu z pokrywą. Nieszczelność na filtrze jest najłatwiej zdiagnozować - ominąć go wstawiając w jego miejsce przeźroczysty uniwersalny filtr, rozpiąć przewód powrotny i załączyć pompkę ssącą. Jak bąbli nie będzie po ok 3 min - sprawa jasna - obudowa filtra jest nieszczelna.

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 stycznia 2009 - 22:02

i tak pewnie zmienie obudowe filtra na inną, na pewno nie na ten durny patent opla z szybkozlaczkami, wymienie rowniez przewod na jakis gumowy olejoodporny...

#19 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2009 - 12:39

Na VKP gość ma założony inny, w metalowej obudowie: http://forum.vectrak...showtopic=70330

#20 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 stycznia 2009 - 13:02

Dzis wymieniłem zaworek dławiący/zwotny na pompie, roznica odczuwalna juz od razu - o ile wczesniej przeciągałem paliwo przez pompę ustami na powrocie, to teraz bez szans - ani drgnie- widać, że trzyma jak należy.
Tylko zdziwiłem się bo nie zdążyłem odpowietrzyć pompy- zakreciłem 2 sek rozrusznikiem i d razu odpalił... mam coprawda "gruszke" miedzy filtrem a pompą wiec do konca sie nie cofneło przez filtr...
Jutro będę wiedział czy poprawiło to odpalanie, jak nie to jeszcze porządne odpowietrznie- juz jednak w serwisie....

Jednak odpalił ;) lekko sie zawahał ale poszło (+/- 0 st. C) Musze jednak dla pewności odpowietrzyć bo chyba są tam resztki powietrza... stąd to zawahanie przy odpalaniu