Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana alternatora w silniku 2,5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dAREK22

dAREK22
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: mazury

Napisany 19 października 2008 - 10:37

Witam wszystkich forumowiczów.
Czy ktoś mógłby udzielić porady jak postępować, aby wyjąć alternator?
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2008 - 10:43

Odłączasz aku, zdejmujesz puchę z napisem "Turbo Diesel", poluźniasz ramię napinacza, odpinasz przewody idące do altka i wykręcasz go.

#3 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 19 października 2008 - 14:01

No to będziesz musial mieć duuużo cierpliwości .acha ,nie wiem czy nie będziesz potrzebowal wymontować akumulatora.W każdym razie potrzeba jest dużo wolnego miejsca żeby wyciągnąć alternator.Życzę cierpliwości,da się zrobić mam to za sobą.

#4 OFFLINE   dAREK22

dAREK22
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: mazury

Napisany 20 października 2008 - 20:46

Dziękuje za dotychczasowe rady, ale bym chciał sie dowiedzieć konkretów np jakie klucze należy przygotować do tej wymiany, czy alternator wyjdzie do góry, czy do dołu, czy konieczne będzie zdemontowanie gumowej rury z płynem chłodniczym itp.

#5 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 21 października 2008 - 16:05

Nie demontowalem żadnych rur chlodniczych,a alternator wyciągnąlem do góry.Rozmiarów kluczy nie pamiętam ale to byly klucze typowe.

#6 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2008 - 17:01

Rozmiarów kluczy nie pamiętam

w A jest na 13
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#7 OFFLINE   dAREK22

dAREK22
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: mazury

Napisany 31 października 2008 - 19:50

Dzisiaj chciałem wymienić alternator ale niestety nie udało się.
Zdjąłem puszkę turbo disel, poluzowałem pasek, wyjąłem akumulator następnie odkręciłem przewody zamocowane do alternatora klucz 10 i 13, oraz sam alternator klucz nasadowy 13 jedna śruba od góry druga z kanału.
Mimo że alternator już był dostępny niestety nie mogłem go wyjąć - przeszkadzały przewody klimatyzacji, wspomagania oraz najbardziej podstawa akumulatora.
Chyba ta podstawę będę musiał delikatnie przyciąć?

#8 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 03 listopada 2008 - 12:12

Nie musisz nacinać ,pokombinuj.Sam wymieniałem i nic nie nacinałem.Ale o ile pamiętam to akku wyciągnąłem.Pierwszy raz też miałem kłopot.Powodzenia!

#9 OFFLINE   max8000

max8000
  • 42 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: K

Napisany 31 stycznia 2009 - 23:24

Odnośnie wymiany alternatora prosiłbym bardzo o poradę, mam taki problem, auto pod blokiem i pytanie brzmi czy da się to zrobić bez kanału tzn od góry? I jeszcze jedno pytanko, problem wygląda tak, że po przekręceniu kluczyka nie świeci lampka od ładowania, po odpaleniu (teraz aku już rozładowany więc pali na kable) i jakiś 5 sekundach zaczyna świecić ale tak bardzo słabo (oczywiście nie ładuje aku). Czy to będzie wina alternatora czy może coś innego?

#10 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 stycznia 2009 - 23:32

Potrzeba będzie klucz 13, 10 i przedłużki i grzechotkę, kanał jak najbardziej wskazany, śrubokręt krzyżakowy.

Wyciągasz akumulator, odkręcasz od podstawy aku podstawę z mufkami od kompa i przez tą przestrzeń wyciągniesz alternator, inaczej będzie lipa.

od góry odkręcisz przewody od alternatora i bodajże jedną śrubę. Drugą od spodu tzeba użyć przedłużki. Trochę ciężko wszędzie wsadzić łapy, ale jakoś się da.

Acha najpierw ściągnij pasek wkładając mocny śrubokręt w napinacz i naciskając go w dół ściągniesz pasek.

Żadnych plastików "TURBO DIESEL" nie ruszaj bo nie potrzeba

Życzę udanej zabawy

Odnośnie wymiany alternatora prosiłbym bardzo o poradę, mam taki problem, auto pod blokiem i pytanie brzmi czy da się to zrobić bez kanału tzn od góry? I jeszcze jedno pytanko, problem wygląda tak, że po przekręceniu kluczyka nie świeci lampka od ładowania, po odpaleniu (teraz aku już rozładowany więc pali na kable) i jakiś 5 sekundach zaczyna świecić ale tak bardzo słabo (oczywiście nie ładuje aku). Czy to będzie wina alternatora czy może coś innego?


Na moje regulator skończyły się szczotki. NA kanał i jak wyżej napisałem, alternator na stół i wymiana regulatora napięcia

#11 OFFLINE   max8000

max8000
  • 42 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: K

Napisany 31 stycznia 2009 - 23:40

bzyku_2002 wielkie dzięki za szbciutką odpowiedź, właśnie czytałem namiętnie "Sam naprawiam" i też się nad regulatorem zastanawiałem. Chmmm... czyli na szybkości tego nie da rady zrobić... to trzeba cos innego w poniedziałem wymyślić... A przy wymianie szczotek mogę się natknąć na jakieś poważne problemy?

#12 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 stycznia 2009 - 23:42

A przy wymianie szczotek mogę się natknąć na jakieś poważne problemy?


Raczej powinno obyć się bez problemów. Problem to wyjąć alternator bo jest strasznie mało miejsca i poobijane i poobdzierane łapy

#13 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 02 lutego 2009 - 12:03

Niestety problemy z wymontowaniem są, ale da się to zrobić "od góry". Wyciągasz też górą. Nie wiem jaki masz alternator, jeżeli "francuza" to tam najczęściej pada stojan i trzeba kupić używkę. Ja tak miałem. Bosch podobno lepszy i części są.

#14 OFFLINE   max8000

max8000
  • 42 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: K

Napisany 02 lutego 2009 - 18:20

Mam chyba valeo. Dziś rano odstawiłem jednak do serwisu. Na 14 było gotowe :) Okazało się że to jakaś tulejka ślizgowa i coś tam jeszcze. Za całość 130 zł. Generalnie bardzo polecam ten serwis, ludzie z Krakowa pewnie wiedzą, że to jeden z najlepszych w mieście.

Warsztat Elektromechaniki Pojazdowej "Auto-Volt" Rafał Kamasz
Kraków, ul. Paproci 7 A


#15 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 lutego 2009 - 18:33

Mnie wyjęcie alternatora zajęło cały dzień :( ale dało rade. Okazało się że mam Valeo, kupiłem cały regulator ze szczotkami za 90zł i wszystko poskręcałem. Gdy przyszło mi go włożyć z powrotem pomyślałem, że też zejdzie z ładnych pare godzin ale zajęło mi to 10 min!! Tak że trochę cierpliwości podczas wyjmowania i wszystko będzie dobrze bo włożyć jest znacznie lepiej:) Teraz ładowanie mam 14,8V:) (wcześniej było 13,8V).
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   dAREK22

dAREK22
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: mazury

Napisany 19 marca 2009 - 18:46

Potrzeba będzie klucz 13, 10 i przedłużki i grzechotkę, kanał jak najbardziej wskazany, śrubokręt krzyżakowy.

Wyciągasz akumulator, odkręcasz od podstawy aku podstawę z mufkami od kompa i przez tą przestrzeń wyciągniesz alternator, inaczej będzie lipa.

od góry odkręcisz przewody od alternatora i bodajże jedną śrubę. Drugą od spodu tzeba użyć przedłużki. Trochę ciężko wszędzie wsadzić łapy, ale jakoś się da.

Acha najpierw ściągnij pasek wkładając mocny śrubokręt w napinacz i naciskając go w dół ściągniesz pasek.

Żadnych plastików "TURBO DIESEL" nie ruszaj bo nie potrzeba

Demontaż alternatora należy wykonać wg załączonego opisu jednak lepiej zdemontować Turbo Diesel będzie lepszy dostęp, odgiąłem także podstawę akumulatora oraz odkręciłem dwie śruby szóstki klucz 10 wspornika mocowania
górnej śruby alternatora.
Jednak przyczyną braku ładowania alternatora okazała się niesprawność koła pasowego (BMW / Opel 2,5 TDS Koło pasowe- tłumik drgań)
Zatem polecam sprawdzić jego działanie przed naprawą alternatora

#17 OFFLINE   michuleszno

michuleszno
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: Leszno

Napisany 04 października 2009 - 13:09

Wyciągnę temat z szafy. Czy sam regulator napięcia w valeo da radę wyciągnąc bez odkręcania alternatora? Chcę sprawdzic w jakim stanie są szczotki, ponieważ od wczoraj żarzy się kontrolka ładowania, czasami zgasnie i jest ok, czasami świeci przez 50 km...

#18 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 października 2009 - 15:08

Nie da rady bez odkręcania alternatora bo muszisz zdjąć z niego tą czarną plastikową maskownice. Musisz, więc wyciągnąć alternator. Mała rada...jak będziesz go wyciągał to najlepiej ustaw go "d*pą do góry" czyli tym plastikiem do góry i powoli wyciągaj, powiino się udać...trochę cierpliwości.Powodzenia
Dodany obrazek

#19 OFFLINE   michuleszno

michuleszno
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: Leszno

Napisany 04 października 2009 - 17:22

Dzięki za radę, mam nadzieję, że uda sie go zdemontowac bez kanału pod blokiem, ponieważ jestem po za moimi rejonami i nawet porządnych narzędzi nie mam:mad:
Przed chwilą zakończyłem robotę juz na etapie odkręcania kabli od altka, ponieważ ten mały zamiast się odkręcic obraca się z całą śrubą. Jutro musze załatwic jakieś płaskoszczypce zeby go chwycic porządnie i odkręcic nakrętke. Mam nadzieje, że się uda...

#20 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 października 2009 - 18:33

Do wyjęcia alternatora wcale nie potrzeba kanału, bo od dołu nic nie trzeba odkręcać. Wyjmujesz akumulator, zdejmujesz pasek wieloklinowy, odkręcasz tą rolkę co jest koło alternatora, bo będzie przeszkadzać, odkręcasz przewody od alternatora i sam alternator( najbardziej jest kłopotliwa ta śruba pod nim, ciężki dostęp) i go wyjmujesz w sposób jaki napisałem post wyżej. Ja jeszcze poodpinałem te dwie czarne okrągłe kostki co są koło akumulatora bo trochę przeszkadzały.Mam nadzieję że masz książkę "Sam naprawiam"? JAk nie to ściągnij z neta lub kup bo naprawdę warto i się przyda, tam jest pokazane i opisane co i jak.
Dodany obrazek