Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

skutki braku katalizatora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 12 października 2008 - 19:32

witam przegladalem posty i dalej nie jestem wpelni poinpormowany odnosnie wspawania rury zamiast katalizatora gdyz pewien maly problem zamiast kata mam chyba wydech od poloneza 1500 i wystaja poza profil podwozia i lekko wisi i mi to przeszkadza przy wyższych progach zwalniajacychjakie to ma skutki prawne a jakie zwiazne z spalaniem gdyz jedni pisza ze wzrasta spalanie a niektórzy milcza w tej sprawie i jak sie ma sprawa dotycząca halasu z gory dzieki za odp tylko prosilbym o nie powtarzanie :idea:

#2 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 19:35

ja zamiast kata mam wspawana siatke i caly wydech podniesiony 1 cm od podwozia wiec prawie go nie widac jak sie schylasz..co do braku kata. to chyba zalerzy od sztuki auta jedno zzniesie to tak drugie inaczej..a 3 jeszcze inaczej..takze brak kata nie jest takie zly a co do szumu to ja bez kata nie widze roznicy..

#3 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 12 października 2008 - 19:46

napisales to tak chaotycznie ze 2 razy musialem przeczytac sorry ale wstawaic do omegi wydech od poloneza ? rozwiazanie w stylu naprawic gownem i patyczkiem. Jak cie nie stac na nowy wydech to kup sobie uzywany. za brak katalizatora - na normalej stacji diagnostycznej - brak przegladu. w spalaniu nie powinno byc roznicy - w mocy tez

tak tylko dla wyjaśnienia zamiast kata mam wydech koncowy od poloneza - a wstawienie wydechu od poloneza, gdyz wisi i mi to przeszkadza ale dzięki za odp

#4 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 19:59

na allegro i szrotach masz pelno wydechow do 2.0 16v

#5 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 12 października 2008 - 20:00

za dobrego kata trzeba dac 300pln

#6 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 20:03

za dobrego kata trzeba dac 300pln


za te cene zaprzyjaznisz sie z diagnosta..

#7 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 12 października 2008 - 20:07

w sumie tez jakies rozwiazanie

#8 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 października 2008 - 20:33

Kup uniwersalny ( nowy ). Na allegro są chyba 250-350 zeta :cool:

#9 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 20:33

za dobrego kata trzeba dac 300pln


za te cene zaprzyjaznisz sie z diagnosta..

z djagnosta może i tak ale z dzwiękami jakie wydaje raczej nie ale to zrozumiesz później jak wstawisz jakies rury czy strumienice
Ps. wpisz w szukajkę "katalizator a hałas " a jak byś chcial tanio strumienice to pisz na pw a oddam ci swoje bo katy już jadą :mrgreen:

#10 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2008 - 20:34

http://forum.omegakl...

#11 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 13 października 2008 - 17:57

Kristofer,

z djagnosta może i tak ale z dzwiękami jakie wydaje raczej nie ale to zrozumiesz później jak wstawisz jakies rury czy strumienice

nie mam pojecia jaki mam byc dzwiek w 2 litrówce, ale powyzej 3500obr/min ma taki specyficzny metaliczny dzwiek ale tyko jak sie gwawnie dołoży do pieca a przy stalych obrotach 4tys czy nawet przy predkosci np: 160 slychac raczej delikatnie silnik niz wydech narazie zamiast kata mam cos innego zaraz pojde i fotke strzele i rzuce na forum,(to sie pobawimy w zgaduj zgadule) nie wydaje mi sie rzeby to byl kat predej wydech koncowy od poldka

#12 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 13 października 2008 - 19:16

Ja u siebie wywalilem kata bo porobily sie w nim dziury a do tego bardzo mnie wnerwialo brzeczenie jakie w nim bylo9 slychac. Teraz jest tam wspawana rura 2 calowa a dokladnie obcielem flansze od kata i przyspawalem na koncach tej rury tak zeby mozna bylo bez ingerecji w reszte wydechu ja zdemotowac w razie jak by np nie dalo sie zaprzyjaznic z djagnosta i upieral by sie ze musi byc tam kat.
Co do spalania nie zauwazylem roznicy, na poczatku wydawalo mi sie ze lepiej sie zbiera, no i po wywaleniu kata padla lambda ale moze to zbieg okolicznosci.
Co do halasu to nie wiele sie zmienilo wedlug mnie jedynie jakos fajnie strzela przy schodzeniu z obrotow :mrgreen:

#13 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 13 października 2008 - 19:18

to teraz zagadka od czego ???
na dodatek lekko pochylony w dół i przy wyższych progach zwalniających czasami zawadzam
jarcenty,

Co do halasu to nie wiele sie zmienilo wedlug mnie jedynie jakos fajnie strzela przy schodzeniu z obrotow

a jak sie objawiaja te strzały: lekkie parskanie czy mocne walniecia


Scalilem posty >> Borewicz uzywaj funkcji edytuj jak chcesz cos dopisac do posta !!
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 13 października 2008 - 21:25

a jak sie objawiaja te strzały: lekkie parskanie czy mocne walniecia

No napewno nie jakies tam walniecia poprostu taki pomruk, szczegolnie slyszany przy hamowaniu silnikiem, ale raczej jest to w miare przyjemny dzwiek- jak dla mnie.
Moje zdanie jest takie ze oma to samochodzik podchodzacy pod limuzyne i nie bardzo mu pasuje specyfikacja WRC (warczy, ryczy, trzeszczy) tu ceni sie raczej cisze no i ja bym raczej dazyl do zachowania orginalnosci wydechu bo uwazam ze jest bardzo udany pod wzgledem cichosci. Moje rozwiazanie to raczej tak bylo zrobione troche na szybkiego bo oczywiscie samochod potrzebny na wczoraj a do tego w portfelu pustki :censored:

Ps U Ciebie to co siedzi w miejscu kata faktycznie wyglada jak czesc wydera od poldka przejsciowki :shock: Mam nadzieje ze nie pierdzi Ci na tym tak jak to robily stare poldzery :mrgreen:

#15 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 13 października 2008 - 21:37

Ps U Ciebie to co siedzi w miejscu kata faktycznie wyglada jak czesc wydera od poldka przejsciowki :shock: Mam nadzieje ze nie pierdzi Ci na tym tak jak to robily stare poldzery :mrgreen:

wlasnie cichutko chodzi bo wydch koncowy jest oryginalny GM

#16 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 14 października 2008 - 19:55

Katalizator można spokojnie wywalić ( jeszcze mozna na nim zarobić bo skupują ) a w miejsce katalizatowa wstawić zwykłą strumienicę o kształcie katalizatora ( nie ma problemu z przeglądem ) lub nic nie wstawiać tylko rury o przekroju wydechu i po sprawie. (można dodatkowo wymieć tłumik końcowy na taki co szybciej odprowadza spaliny )
Dźwięk popdczas pracy silnika nieznacznie się zmieni, mimimalnie głośniej ale to bez znaczenia, po kilku minutach już nie pamiętasz jaki był wcześniej !
Auto napewno lepiej się zbiera bo szybciej nastepuje wydalanie :mrgreen: spalin i jest ciut szybsze.
Minus jest taki, że bardziej zanieczyszczasz powietrze. :sad:

Przegląd mam taki, że podjeżdżam - sprawdzanie nr. VIN, potem nie życzę sobie szarpaków bo rozpier..ją zawieszenie, światła, amory, hamulce, ręczny i ... dowidzenia.

#17 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 października 2008 - 20:17

w miejsce katalizatowa wstawić zwykłą strumienicę o kształcie katalizatora

o czym ty piszesz ???chyba ci słoń na ucho nadepnoł

Auto napewno lepiej się zbiera bo szybciej nastepuje wydalanie :mrgreen: spalin i jest ciut szybsze.

jeszcze sobie magnetyzer załóż to na pewno będzie mniej palił :smiech: :smiech:
jak chcesz to za 100pln oddam ci dwie strumienice razem z rurami i sondami :mrgreen:
Ps. nie pisz że na pewno tylko "PRAWIE" a to różnica a jak jest inaczej z tą mocą to wrzuć jakieś skany z hamowni bo tak na bolka oko to se możesz ...

Przegląd mam taki, że podjeżdżam - sprawdzanie nr. VIN, potem nie życzę sobie szarpaków bo rozpier..ją zawieszenie,


a to ciekawe tak na życzenie :?: to lepiej w ogóle nie sprawdzać tylko kasę wypłacić ale dobry bajer to połowa sukcesu :los:

#18 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 14 października 2008 - 20:34

Nie pisałem o magnetyzerach ( które pewnie masz ) i mnieszym spalaniu tylko o katalizatorach.
Kolega - Kristofer- jakby coś wiedział to by się nie śmiał, a każda przeróbka układu wydechowego, która umożliwia szybsze wydalanie spalin powoduje lepsze osiagi samochodu.
Wykres z hamowni czemu nie... może załączę niebawem, jak pojadę. Kwestia czasu.

#19 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2008 - 21:11

każda przeróbka układu wydechowego, która umożliwia szybsze wydalanie spalin powoduje lepsze osiagi samochodu


A nie każda. Jeżeli by tak było to wywaleniu tłumików i katalizatorów auto powinno mieć niezłego kopa ale tak nie jest. Urwałem w poprzednim aucie połowę wydechu (wydalanie spalin szybsze, nieprawdaż?). Auto poza tym, że było słyszalne w sąsiednim województwie to się tak zmuliło, że się tym jechać nie dało. Tak więc nie każda przeróbka pozwalająca spalinom na szybsze opuszczenie wydechu wpłynie pozytywnie na osiągi.

#20 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 14 października 2008 - 21:23

Panowie o co kłótnia, piszemy tu o skutkach wywalenia katalizatora i o naszych subiektywnych odczuciach po jego demontazu.
Ustalilismy juz ze glos auta zmienia sie jednak nie sa to jakies wielke zmiany tak jak pisze kolega McF szybko zapominamy jak bylo wczesniej, a co do mocy silnika potwierdzam ze po wywaleniu kata czuc jak by silnik jakos lepiej sie wkrecal, ale to tylko odczucie i raczej nikt nie bedzie lecial zaraz na hamownie zeby sprawdzic czy tam mu nie przbylo przypadkiem jakiegos konika :wink:
Piszemy o odczuciu a takie faktycznie jest.
Kolega borewicz8719 zadal konkretne pytanie i moim zdaniem uzyskal konkretna odpowiedz :mrgreen:
A co do tego maja magnetyzery i slonie to ja juz naprawde nie wiem :roll: