Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

separator oleju (odma)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2011 - 09:57

U mnie troszeczkę ciszej, ale świsty są nadal

a u mnie nic nie świszczy a separator ma z E60

#62 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 09 marca 2011 - 21:05

No widzisz, może za 40 tys go wymienię na ten z E60, ale czy wtedy jeszcze będę miał tą omegę?

#63 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 20 marca 2011 - 19:34

Mam takie pytanko zakupiłem odmę z filterkiem filcowym,o numerze podanym w tym wątku,a w aucie mam na odmie numer 1928403998,wychodzi na to że była to odma od bmw 2 litrowej,mam nadzieję że ta którą kupiłem będzie pasowała,chyba nikt nic nie kombinował?Jak myślicie?

#64 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 20 marca 2011 - 21:31

Ta, która jest opisana w wątku była zastosowana oryginalnie w tym silniku. jak kupowałem swoją gość doskonale wiedział o jaką chodzi, bo pracował w ASO Opel, a teraz robi w BMW.

#65 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2011 - 11:00

Pany jeszcze mam jedno pytanie...w końcu zadałem sobie uroczyste przyrzeczenie że wyczyszczę te odmę :):bigok::bigok::bigok: ja w X25DT zdejmę czapkę zaworów tam jest tylko metalowa siatka która to filtruje tak? Słyszałem że niby jakieś kanaliki korzystniej troche rozwiercić,prawda to??:masakra:

#66 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 marca 2012 - 19:51

Ależ stary temat ale ja mam pytanie odnośnie oleju w dolocie.Czy dymienie silnika może być spowodowane spaleniem oleju z dolotu ???Pytam bo wtryski ok,oleju od wymiany do wymiany nie dolewam a mimo wszystko czuć tak jakby spalany olej,właśnie dzisiaj sprawdziłem dolot no i jest olej..separator już kupiłem...
Pozdrawiam..

 


#67 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 marca 2012 - 20:14

nie wiem dokładnie jak to jest w DTi ale raczej nie jest to przyczyna kopcenia

#68 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 marca 2012 - 21:25

separator już kupiłem...


Po wymianie separatora wyczyść dolot, łącznie z płukaniem IC.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#69 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marca 2012 - 07:42

Ależ stary temat ale ja mam pytanie odnośnie oleju w dolocie.Czy dymienie silnika może być spowodowane spaleniem oleju z dolotu ???Pytam bo wtryski ok,oleju od wymiany do wymiany nie dolewam a mimo wszystko czuć tak jakby spalany olej,właśnie dzisiaj sprawdziłem dolot no i jest olej..separator już kupiłem...
Pozdrawiam..


mozna wiedziec jaki separator kupiles? oryginalny z aso czy jakis tanszy bo kumpel w dti ma juz tak zamulony ze szok i sie szykuje do wymiany

#70 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2012 - 14:02

mozna wiedziec jaki separator kupiles? oryginalny z aso czy jakis tanszy bo kumpel w dti ma juz tak zamulony ze szok i sie szykuje do wymiany

oryginał BMW na allegro można dostać tak mniej więcej wygląda oryginał http://allegro.pl/fi...2167366672.html ale można wsadzić taki z E60 http://allegro.pl/or...2164991606.html

#71 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 marca 2012 - 20:33

Witam.Kolego cugiel ja kupiłem ten drugi z posta Damiana Sz ale kompletny 176 zł dałem.czeladnik oczywiście cały dolot wypucowany..Co do pytanie o to dymienie to po wyczyszczeniu dolotu z oleju to dziwne dymienie ustało,wiec myślę że to dymienie było spowodowane spaleniem oleju z dolotu...Choć zależy mi na potwierdzeniu tych domysłów??Damian?? Czeladnik??

 


#72 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2012 - 21:15

myślę że to dymienie było spowodowane spaleniem oleju z dolotu.

zgadza się mogło być tym spowodowane

#73 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 marca 2012 - 00:40

Co do pytanie o to dymienie


myślę że to dymienie było spowodowane spaleniem oleju z dolotu


Choć zależy mi na potwierdzeniu tych domysłów


po wyczyszczeniu dolotu z oleju to dziwne dymienie ustało


Układanka Twoich słów na "potwierdzenie tych dmysłów" :D

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#74 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 marca 2012 - 09:37

Dzięki Pany!!! Jeszcze jedno pytanko.....Czy jest sens wymieniania całego separatora???Czy sprawę może załatwić wymiana wkładu separatora np tego do którego link podał DamianSz..

 


#75 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 marca 2012 - 10:06

Czy jest sens wymieniania całego separatora?


Czytałeś wątek od początku? Używasz czasem :szukaj: ??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#76 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 marca 2012 - 18:39

czeladnik bardzo często używam szukajki...może zle sprecyzowałem pytanie...u mnie dość obfite są te opary z silnika...na przełomie 12 tysięcy km 2 separatory i nadal jest nie za wesoło i czy kupić kolejny komplet czy wkład....nie wiem w sumie jakie zadanie ma sam wkład a jakie cały komplet..

 


#77 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 marca 2012 - 21:37

....nie wiem w sumie jakie zadanie ma sam wkład a jakie cały komplet..


Komplet tj: Odpowietrznik skrzyni korbowej, kolokwialnie zwany "odmą".

u mnie dość obfite są te opary z silnika


Sprecyzuj trochę tą obfitość.

na przełomie 12 tysięcy km 2 separatory


Jaki olej jest w silniku Twojej Omegi?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#78 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 marca 2012 - 06:27

u mnie wlany jest castrol 0W30...sprawdzony stopień sprężania i jest ok...obfitość to ciężko określić ale sam fakt że dwa separatory i nadal leci..po zdjęciu rury z turbiny olej spływa kropelkami..w IC olej i w kolektorze również...za każdym razem cały dolot starannie wymyty...nie wiem czy przyczyną takiego stanu nie jest czasami poprzedni właściciel....podejrzewam że on nawet nie wiedział o istnieniu separatora...a auto miał 4 lata...stąd moje pytanie...zdaję sobie sprawę z tego że idealnie sucho nigdy nie będzie ....gdzieś na forum wyczytałem że gość miał spokój dopiero po 3 ciej wymianie separatora..dlatego pytałem bo nie wiem czy przy takim stanie sam wkład da radę....

 


#79 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marca 2012 - 10:48

u mnie wlany jest castrol 0W30


Załóż separator/sączek od e60. Przy w/w oleju "zwykły" separator wytrzymuje 6-7 kkm.

zdaję sobie sprawę z tego że idealnie sucho nigdy nie będzie


Fakt, niestety :tak:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#80 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2012 - 15:28

Załóż separator/sączek od e60. Przy w/w oleju "zwykły" separator wytrzymuje 6-7 kkm.

z nowym deklem może po prostu zawór w nim jest uszkodzony