Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

separator oleju (odma)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2011 - 01:02

coś w tym jest że są problemy ze znalezieniem ODMY....zadzwoniłem do MM Cars w Katowicach to tez nie znaleźli

#42 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 stycznia 2011 - 09:26

a allegro nie ma problemu ze znalezieniem odmy

#43 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 19 stycznia 2011 - 20:32

Jeśli masz klapki/przepustnice w kolektorze ssącym, to tylko dedykowany separator (filc).

Ale dlaczego?
Co przeszkadza w tym, żby to zmienić? Jest jakaś teoria? - doświadczenia?
Pozdawiam
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#44 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2011 - 20:35

wiem, że odma kształtem i rozmiarami na 99% jest identyczna, ale wewnątrz w M57 jest wymienny filterek filcowy, a w M57N jest taki wymienny plastikowy separator.


wczesniej był filc, teraz jest separator. W BMW jest to po prostu zamienne, w omedze powinno być dokladnie tak samo.
Korzyść jest taka, ze filterek sie zapycha, a separator nie ...

#45 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 stycznia 2011 - 22:30

Jest jakaś teoria? - doświadczenia?


Wymieniam separator odmy co 12kkm, dolot suchy.
Separator od e60-->, jest jednocześnie sączkiem i olej wraca do miski. Jednak trochę w dolot "idzie". Miałem taki separator przez 6kkm i dolot mokry.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#46 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2011 - 12:08

a ja dolałem oleju i wyczyściłęm końcówkę odmy wychodzącą z głowicy oraz wężyk łączący z dolotem i po tygodniu sprawdziłęm..oleju ubyło ale widze że pruje olej przez odmę bo wężyk mokry od oleju i końcówka tez zasmarkana cała

dla porównania z czeladnikiem...ja zrobiłem już tą omką 20tysięcy od kupna i nie ruszałem odmy i kij wie kiedy poprzedni właściciel wymieniał.


EDIT:
zadzwoniłem do byłego włąściciela....3lata ani nie była zdejmowana pokrywa zaworów:jump::o:o:o

#47 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 stycznia 2011 - 14:33

dla porównania z czeladnikiem...


Niestety, żadne porównanie. Mamy różne silniki. Jedyna wspólna część występująca w X25DT oraz Y25dt, to panewki korbowe w ilości 2x6 szt:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#48 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 20 stycznia 2011 - 17:17

Wymieniam separator odmy co 12kkm, dolot suchy.
Separator od e60-->, jest jednocześnie sączkiem i olej wraca do miski. Jednak trochę w dolot "idzie". Miałem taki separator przez 6kkm i dolot mokry.


A czy separator od e60 może mieć wpływ na to jakie dźwięki wydaje turbo? Bo po odstawieniu omegi do mechanika który wymienił mi separator na ten od e60 i uszczelkę w dolocie turbo też na bmw( ciekło) turbo zawsze przy schodzeniu z obrotów przy ok. 2tys wydaje dźwięk jakbym miał zawór upustowy blow-off. Samochód ma moc nic się nie dzieje, a po wymianie uszczelni przy turbo nareszcie nic nie cieknie:p Tylko ten dźwięk... W poszukiwaniu przyczyny sprawdzono każde połączenia i węże i wszytko jest szczelne. Jedyne co mechanior mi wspomniał to to że gdy odpiął przewód idący do odmy, wszytko ucichło... Czy to możliwe że odma odpowiada za (w pewnym sensie przyjemne;)) syczenie?

#49 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 stycznia 2011 - 23:50

A czy separator od e60 może mieć wpływ na to jakie dźwięki wydaje turbo?


Wymieniłeś sam separator? A sama odma jaki ma przebieg?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#50 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 21 stycznia 2011 - 18:53

Wymieniłeś sam separator? A sama odma jaki ma przebieg?


Wymieniłem tylko separator, odmy nie ruszałem.... Także nie wiem ile może mieć przebiegu...

#51 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2011 - 23:41

Wymieniłem tylko separator, odmy nie ruszałem.... Także nie wiem ile może mieć przebiegu...


No to wymień odmę, może membrana już jest "wypracowana".

To tylko moja sugestia;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#52 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 22 stycznia 2011 - 11:36

No to wymień odmę, może membrana już jest "wypracowana".

To tylko moja sugestia;)


I dlatego świszczy jak blow-off ?? :D Najpierw spróbuje jeszcze raz wrzucić filterek dedykowany do tego silnika i wtedy będzie pewność czy to nie sam separator. Jeśli nie to pójdzie cała odma do wymiany.

#53 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 02 lutego 2011 - 10:22

Cytat:
Napisał czeladnik
No to wymień odmę, może membrana już jest "wypracowana".

To tylko moja sugestia

I dlatego świszczy jak blow-off Najpierw spróbuje jeszcze raz wrzucić filterek dedykowany do tego silnika i wtedy będzie pewność czy to nie sam separator. Jeśli nie to pójdzie cała odma do wymiany.

i jak po zamianie?
Napisz jakie masz spostrzeżenia?
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#54 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 16 lutego 2011 - 20:18

witam czy do wymiany odmy trzeba zdejmować podszybie da rade to zrobić pod chmurką

#55 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 lutego 2011 - 20:37

witam czy do wymiany odmy trzeba zdejmować podszybie


Nie:nie:

da rade to zrobić pod chmurką


Tak:tak:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#56 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2011 - 21:08

witam czy do wymiany odmy trzeba zdejmować podszybie da rade to zrobić pod chmurką

Spokojnie dasz radę:) tylko jest trochę utrudniony dostęp do jednej śruby imbusowej od strony podszybia, ale nie ma tragedii:) odpowiedni klucz załatwia sprawę ( mi przy odkręcaniu klucz imbusowy spadł na dolną osłonę silnika i jeździ tam do dzisiaj:D)

#57 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 17 lutego 2011 - 18:09

Odma wymieniona:D
Dzięki

#58 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 27 lutego 2011 - 10:09

Wczoraj wymieniałem separator oleju (odmę) kompletną. Postanowiłem też zrobić zdjęcia, których nie ma na forum. Ja jak wielu innych byłem zielony w tym temacie, bo zawsze jeździłem benzyniakami opla, a tu diesel i to bawarski... Zdjęcia poniżej

[IMG][IMG]http://img842.imageshack.us/img842/8660/img00579201102261200.jpg[/IMG]

Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

[IMG]http://img707.imageshack.us/img707/2172/img00580201102261200.jpg[/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

Żeby wykręcić to ustrojstwo trzeba zdjąć pokrywę silnika, odkręcić listwę z przewodami (torx) oraz imbusem odkręcić separator. Separator BMW numer 11127793163 koszt ok 180zł

#59 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 08 marca 2011 - 20:48

i jak po zamianie?
Napisz jakie masz spostrzeżenia?


Oj odgrzeje kotleta ;p Filterek wymieniony na ten dedykowany do tego silnika(walec z pianką, czy cos w tym stylu)i świszczy nadal.... w sumie jeśli chodzi o te świsty to nie ma żadnej różnicy na którym separatorze jeżdże....

#60 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 09 marca 2011 - 07:38

U mnie troszeczkę ciszej, ale świsty są nadal i rozmawiałem z gościem z BMW, który pracował w Oplu. Powiedział, że w tych silnikach to norma i nie ma się czym przejmować. Powiedział też, że w oplu dużo lepiej wyważony jest ten silnik w komorze niż w bmw.
Także podsumowując, moja kieszeń stała się lżejsza o 180zł i mam w głowie spokój, że go wymieniłem.