Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

separator oleju (odma)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 16 września 2009 - 18:54

Tak jak omegarules kupiłem kompletną odmę w serwisie BMW (konkretnie u Smorawińskiego w Poznaniu na Obornickiej).
Numer katalogowy części to nr. kat. 11 12 7 793 163 tak jak podawał czeladnik w wątku o blaszkach

Koszt zakupu 184zł brutto. Na allegro były po 170 + 12 przesyłka więc w serwisie przepłaciłem tylko 2 zł ale nie musiałem czekać :-)

Z tego co się dowiedziałem to BMW zaleca wymianę kompletnej odmy co 120tyś.
Niestety sprzedawca nie pamiętał co ile zalecana jest wymiana samego wkładu.
Na jakimś forum BMW czytałem że w 525d powinno się wymieniać sam wkład co trzeci olej, czyli co jakieś 40-50 tyś. Natomiast sprzedawca coś wspominał, że być może z każdym olejem, jednak nie był pewien. Powiedział, żebym się przeszedł na serwis tam mi powiedzą dokładnie, niestety spieszyłem się do pracy i nie udało mi się zasięgnąć dokładniejszych informacji.

Bym zapomniał sam filtr (wkład) kosztował około 90zł.

#22 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 września 2009 - 19:20

Z tego co się dowiedziałem to BMW zaleca wymianę kompletnej odmy co 120tyś.
Niestety sprzedawca nie pamiętał co ile zalecana jest wymiana samego wkładu.
Na jakimś forum BMW czytałem że w 525d powinno się wymieniać sam wkład co trzeci olej, czyli co jakieś 40-50 tyś. Natomiast sprzedawca coś wspominał, że być może z każdym olejem, jednak nie był pewien. Powiedział, żebym się przeszedł na serwis tam mi powiedzą dokładnie, niestety spieszyłem się do pracy i nie udało mi się zasięgnąć dokładniejszych informacji.

Bym zapomniał sam filtr (wkład) kosztował około 90zł.


Ja wyrzucam separator co drugą wymianę oleum, a kompletną odmę co czwartą.
Jak reszta szczęśliwych posiadaczy "Bawarki dla ubogich", poczekaj na wypowiedzi:driver:

#23 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 26 września 2009 - 07:41

Ja wyrzucam separator co drugą wymianę oleum, a kompletną odmę co czwartą.
Jak reszta szczęśliwych posiadaczy "Bawarki dla ubogich", poczekaj na wypowiedzi:driver:


Ja robię dokładnie tak samo i zastanawiam sie czy jeszcze nie "zagęścić" tych wymian. Wolę co 10tkm wydać 90pln na nowy filtr a co 20tkm 180pln na nową odmę niż rozkręcać to co jakiś czas i czyścić (już to przerabiałem).
Pozdrawiam :)
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#24 OFFLINE   jokrz

jokrz

    jokrz

  • 5 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: GORZóW

Napisany 30 października 2009 - 22:13

Witam ,właśnie dziś się ową odmą zajmowalem .U mnie znajduje się na rurce ze skrzyni korbowej i łączy z miską zaworów.Rurka była zabita i przez to zaczęła pocić sie miska olejowa.umylem rurkę i filterek (odmę ) jest wszystko OK

#25 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2009 - 23:04

Witam ,właśnie dziś się ową odmą zajmowalem .U mnie znajduje się na rurce ze skrzyni korbowej i łączy z miską zaworów.Rurka była zabita i przez to zaczęła pocić sie miska olejowa.umylem rurkę i filterek (odmę ) jest wszystko OK


No tak tylko jak to się ma do tematu i do silnika 2,5dti??

#26 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 31 października 2009 - 11:05

No przeca w wypowiedzi kolegi pojawia sie słowo ODMA, wiec nie jest to OT:D:D:D

A tak ogólnie, to kolega napisał czym sie może niedbalstwo skończyc, i nie ma tu znaczenia jaki to silnik.

#27 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 05 listopada 2009 - 20:49

a gdzie jest ta odma (separator) w silniku 2.5 TD

moze jakies zdjecia :D

pzdr

#28 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 05 listopada 2009 - 22:23

nie jestem pewny ale to przewod z turbiny do silnika taki srednicy pol cala wychodzi z boku.
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#29 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 08 listopada 2009 - 17:40

sama odma kpl. zakupiona w salonie BMW - 185zł kpl.

Umiejscowienie w X25td - z przodu pod pokrywa zaworów,

dodatkowo:
uszczelka gumowa pokrywy zaworów- 56zł
klucz TORX 45 do śrub pokrywy
Moment dokręcania 15 Nm
reszta po wymianie jutro , fotki i opisy

#30 OFFLINE   cine

cine
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-02-2010

Napisany 21 lutego 2010 - 11:24

panowie jakieś zdiecia gdzie znajduje sie ten filter odmy bo od 2 tyg wywala mi olej jakies 3 4 litry na dzien i niewiem z kad to wywala

na marginesie to jest 2.5 td

#31 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 21 lutego 2010 - 11:28

Post wyzej masz przecierz napisane!

#32 OFFLINE   yogofon

yogofon
  • 97 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: Stargard

Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:59

Podlacze sie do tematu,mam pytanko czy pod rurka metalowa w miejscu przykrecania jej na 2 sruby powinna byc jakas uszczelka czy sama rurka do silnika przychodzi,oczywiscie chodzi o odme,silnik 2,2 16v benz,pozdrawiam

#33 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 13 listopada 2010 - 21:18

sama odma kpl. zakupiona w salonie BMW - 185zł kpl.

Umiejscowienie w X25td - z przodu pod pokrywa zaworów,

dodatkowo:
uszczelka gumowa pokrywy zaworów- 56zł
klucz TORX 45 do śrub pokrywy
Moment dokręcania 15 Nm
reszta po wymianie jutro , fotki i opisy


ma ktoś może jakieś zdjęcie albo rysunek gdzie dokładnie się znajduję
umyłem silnik żeby zobaczyć czy gdzieś mi nie wywala oleju
okazało się, że mam zalaną rurę między filtrem powietrza a turbo
i widać, że cieknie na łączeniu z rurką od pokrywy zaworów
po jej zdjęciu trochę oleju się z niej wylało a najgorsze, że olej jest aż na przepływomierzu
jakieś rady co z tym zrobić czy przy tym silniku jest to normalne??

#34 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2010 - 19:09

odma w 2.5 td jest pod osłoną klawiatury zaworów, jak śćiągniesz pokrywe to ukarze się taka siatka i to jest odma ja w sobote chciałem to zrobić w swojej omci ale poległem na jednej śrubie i sobie odpuśćiłem ale do tematu powrócę

#35 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 14 listopada 2010 - 20:18

ok, dzięki
czy ta siatka jest wymienna, czy tylko się ją czyści??
i drugie pytanie czy trzeba obowiązkowo wymieniać uszczelkę pod pokrywą
czy można zostawić starą jeśli dobrze trzyma??

#36 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 14 listopada 2010 - 20:21

Jeśli chodzi o 2.5dti to odma od e60 nie rozwiązuje całkowicie problemu wymian tego filterka??

#37 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 07:28

jeśli chodzi o uszczelke to raczej śię zmienia (jak bedzie stara i twarda to na bank będzie leciało) to robota znowu ,mi kiedyś mechanior dał pokrywe na silikon zamiast uszczelki,trzeba zobaczyć czy wogóle masz tą siatke bo zdaża się że jej niema i będzie lało olejem

#38 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 23 listopada 2010 - 21:49

trzeba zobaczyć czy wogóle masz tą siatke bo zdaża się że jej niema i będzie lało olejem


w sobotę mam zamiar wyczyścić tą siatkę bo cały czas wali olej i wąż od filtra powietrza do turbiny w oleju
jak nie będę miał tej siatki to jest możliwość jej dokupienia??

#39 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 18 stycznia 2011 - 17:32

Jeśli chodzi o 2.5dti to odma od e60 nie rozwiązuje całkowicie problemu wymian tego filterka

No właśnie ten temat mnie bardzo interesuje.
Czy ktoś próbował założyć odmę od E60 (silnik M57N czyli 2,5d lub 3,0d w BMW) do naszych 2,5DTI (silnik M57 czyli 2,5d z BMW)?
wiem, że odma kształtem i rozmiarami na 99% jest identyczna, ale wewnątrz w M57 jest wymienny filterek filcowy, a w M57N jest taki wymienny plastikowy separator.
Zastanawiałem się, skoro to zmienili w późniejszych silnikach, czy aby ten nowszy separator nie jest "lepszy" z jakiegoś powodu i nawet myślę o takiej zamianie u siebie.
Czy ktoś już to zmieniał i dopasowywał w Omie Y25DT? Czy pasuje czy może trzeba coś przerabiać? A może wogóle nie pasuje?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#40 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 stycznia 2011 - 21:24

No właśnie ten temat mnie bardzo interesuje.


Jeśli masz klapki/przepustnice w kolektorze ssącym, to tylko dedykowany separator (filc). Wymiana co 20 kkm, a najlepiej przy zmianie oleum.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p