separator oleju (odma)
#1 OFFLINE
Napisany 06 października 2008 - 21:12
Mam pytanko. Gdzie się znajduje separator oleju (odma) w silniku 2,5 dti bo chciałbym wymienić przy następnej zmianie oleju? Może maktoś jakieś zdjęcia albo schematy?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 06 października 2008 - 21:53
#3 OFFLINE
Napisany 06 października 2008 - 22:03
Skoro nikt nie wie to jadę jutro do serwisu, Tam chyba będą wiedzieć :smile:
stary
po pierwsze pisz we wlasciwym dziale
po drugie to nie piekarnia i nikt nie siedzi tu na etacie i nie czeka zeby Tobie odpisac.
po trzecie jak byc uzyl przycisku szukam i poczytal w watkach o 2.5 dti to bys znalazl lacznie z numerami z serwisu BMW bo GM chyba nie przewiduje wymiany.
po czwarte i ostatnie- zapoznaj sie z przyciskiem edytuj a nie klepiesz posta pod postem.
#4 OFFLINE
Napisany 06 października 2008 - 22:03
tu wszyscy maja domy rodziny jest dzien roboczy poczatek tygodnia wstrzymaj sie do rana a napewno sie dowiesz..
#5 OFFLINE
Napisany 15 października 2008 - 17:12
#6 OFFLINE
Napisany 15 października 2008 - 18:07
Pozdr. T.
#7 OFFLINE
Napisany 15 października 2008 - 20:33
a skąd wiesz, że jest w ogóle filtr odmy w 2.0 i 2.2 DTI? Są różne rozwiązania na temat odpowietrzania skrzyni korbowej.
#8 OFFLINE
Napisany 15 października 2008 - 20:55
Ja wiem, że temat separatora i zaworka odpowietrzenia w 2.5 DTI pojawiał się też w innych wątkach, ale jakoś nie znalazłem nic na ten temat jeśli chodzi o odmę w 2.0 DTI i 2.2 DTI. Beast pisał wyżej, że GM nie przewiduje wymiany - czy to prawda - czy w tych silnikach też jest przewidziana wymiana filtra, i czy jest jakiś zawór odpowietrzający, który może się popsuć i rzygać olejem we wlot turbiny?
Pozdr. T.
cześć thomas,
Serwis nie przewiduje wymiany filtra separatora bo go poprostu w 2.0 i 2.2 dti nie ma. Jest tylko przewód ze skrzyni korbowej do pokrywy zaworów i to wszystko . Można filtr założyć
na przewód( cena filtra w serwisie ok 62 zeta) , ale po co? ..żeby się zapchał i narobił bajzlu w silniku? W 2.5 dti jest bo mój kumpel wymienial taki w bmw 525d, przez to pytałem gdzie jest w omedze (dzięki za odpowiedź Sadkom) bo silnik troche sie różni a poza tym jest mniej miejsca. Filtr jest i teraz trzeba przez ten wynalazek wydać wiecej kasy przy wymianie oleju bo jak sie zapcha to rośnie cisnienie w skrzyni korbowej i zaczyna wypychać olej przez uszczelki i inne gady typu simeringi
pozdro
#9 OFFLINE
Napisany 16 października 2008 - 11:30
pozdrawiam,
#10 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2008 - 20:49
Jest sprawa dotycząca odmy
Chce ją wymienić teraz przy okazji 2 wymiany oleju jak ją kupiłem.
I tu zaczyna się mój problem. Poszedłem dziś do największego salonu opla w Krakowie:)
Mówię że chce kupić odmę ... na to pracownik serwisu wytrzeszczył oczy i zbierał szczękę z podłogi co mnie zbulwersowało. Ponieważ nie wiem gdzie ta odma ( separator oleju) się znajduję proszę was o profesjonalną odpowiedź żebym mógł bucowi ( czytaj kierownikowi serwisu dział części ) powiedzieć gdzie w tym kompie ma jej szukać bo dziś szukali w 3 pół godziny i skapitulowali ;/
A jakby ktoś miał nr GM albo BMW tej części to w ogóle byłbym szczęśliwy , nawet przeszedł bym się do BMW misiak na obrzeża i u nich kupił czy zamówił.
Myślę że trochę treściwej informacji na ten temat moglibyście tu napisać bo jednak jest to dosyć ważny punkt w okresowym wymianie.
A i jeszcze jedno czy oprócz podstawowych filtrów (tj powietrza oleju i kabinowego) i tej odmy coś jeszcze nie wiem co trzeba wymienić ?? pytam się was bo w serwisie to silnika na oczy chyba nie widzieli a taki poradnik się przyda mniej zaawansowanym użytkownikom .
Dzięki z góry
#11 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2008 - 21:40
Idź do salonu BMW - dział części zamiennych - rzuć hasło np. "separator oleju bmw 525d, rocznik 2000 poproszę" i......już Jak ja kupowałem zadziałało - miły Pan się uśmiechnął, dodał od siebie kilka porad, powiedział, że zawsze mają kilka na stanie, poszedł na zaplecze i przyniósł upragnioną część, której nie mogłem znaleźć w 3 salonach opla...
P.S. Niektórzy na to mówią "zawór regulacji ciśnienia skrzyni korbowej".
Koszt - ok 160 pln
Powodzenia
#12 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2008 - 20:49
#13 OFFLINE
Napisany 13 maja 2009 - 12:01
Czy ktoś może wytłumaczyć, jak jest to wszystko poukładane? Separator oleju, odma i dolot (połączenie filtr pow i turbo).
Wszystko wskazuje na to że separator oleju jest połączony odmą z dolotem, czy dobrze rozumiem?
z góry dziękuje
#14 OFFLINE
Napisany 13 maja 2009 - 14:38
Witam
Czy ktoś może wytłumaczyć, jak jest to wszystko poukładane? Separator oleju, odma i dolot (połączenie filtr pow i turbo).
Wszystko wskazuje na to że separator oleju jest połączony odmą z dolotem, czy dobrze rozumiem?
z góry dziękuje
A co tu tłumaczyć, sam sobie odpowiedziałeś, tylko poprzestawiaj słowa w ostatnim zdaniu.
Dolot jest połączony z odmą, a separator jest po to, by zabrać olej z powietrza, oraz parę złotych z kieszeni przy wymianie.
#15 OFFLINE
Napisany 19 maja 2009 - 12:38
pzdr
#16 OFFLINE
Napisany 19 maja 2009 - 13:44
Sam separator oleju nie jest do niczego podłączony, jest przykręcony do pokrywy zaworów. Nie wiem jaki wpływ ma separator oleju na przedostawanie się oleju do dolotu.
Wpływ ma taki, że jak w pełni nasiąknie olejem, to reszta przedostaje się do dolotu.
Widziałem, że rura zasilająca powietrzem turbo (filtr powietrza - trubo) jest połączona wężykiem z silnikiem i z tego wężyka przedostaje się olej do turbo. Czy ktoś wie co to jest za połączenie i po co to jest?
pzdr
To jest właśnie odma.
#17 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2009 - 22:16
Numer katalogowy: OPEL 56-56-098 / GM 9201848
#18 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2009 - 22:35
Tu macie Numer katalogowy Seperatora oleju-Stosowany do samochodów marki OPEL OMEGA B oraz VECTRA B z silnikami benzynowymi o pojemności 1.8 16V oraz 2.0 16V ecotec.
Numer katalogowy: OPEL 56-56-098 / GM 9201848
a co twoj post ma wspolnego z silnikami 2.5 dti ?
#19 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 14:24