Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dyfer ze szperą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
155 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 30 września 2008 - 14:19

witam. mam pytanie czy omegi mialy zeszperowane dyfry???

Mam omege 2.0 16v i chcialem sie zapytac czy da sie zalozyc dyfer ze szpera?? Moze robil tak ktos ?? Pytam dlatego ze mialem Bmw 2.0 i zakladalem dyfer od 2.5 ze szpera , a niewiem czy w omedze to przejdzie.

Prosze o podpowiedzi. Z gory Dzieki

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 września 2008 - 14:42

witam. mam pytanie czy omegi mialy zeszperowane dyfry???

Mam omege 2.0 16v i chcialem sie zapytac czy da sie zalozyc dyfer ze szpera?? Moze robil tak ktos ?? Pytam dlatego ze mialem Bmw 2.0 i zakladalem dyfer od 2.5 ze szpera , a niewiem czy w omedze to przejdzie.

Prosze o podpowiedzi. Z gory Dzieki


mialy, i smialo mozesz podmienic




 


#3 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 30 września 2008 - 14:46

aha ale to na osiagach sie chyba nic za bardzo nie zmieni nie. no i zawracanie bedzie prostrze :lol:
Napisz mi jeszcze jakie omegi mialy szpere i jakie jest oznaczenie dyfra jaki wiesz. Z gory dzieki

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 września 2008 - 16:48

aha ale to na osiagach sie chyba nic za bardzo nie zmieni nie. no i zawracanie bedzie prostrze :lol:
Napisz mi jeszcze jakie omegi mialy szpere i jakie jest oznaczenie dyfra jaki wiesz. Z gory dzieki



nie duzo ale zmieni. jesli miales dyfer 3.7 to na 4.22 bedzie lepiej przyspieszal ale spadnie predkosc maxymalna.




 


#5 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2008 - 17:13

ze szparą


:smiech:

No sorry, nie mogłem :lol:

#6 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2008 - 20:07

ze szparą


:smiech:

No sorry, nie mogłem :lol:


Jedno we łbie :lol: :lol: :wink:

#7 OFFLINE   lutas

lutas
  • 316 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 30 września 2008 - 20:41

Uwaga żeby coś tam nie zaczęło wyciekać przez tę szparę. :razz:
A co do dyfra ze szperą to sam mam takowy fabrycznie w Omedze, więc zakładane były.
[center:50fb7585b3]
>> PROFESJONALNE SZABLONY AUKCJI ALLEGRO <<[/center:50fb7585b3]

#8 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 01 października 2008 - 14:36

Aha to fajnie ze da rade to zalozyc a co do szpary to u mnie tak sie potocznie mowi ze jak ktos ma śpare w aucie to jest git :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Dzieki za porade i pozdrawiam.

ps: wiem ze to jest dyfer ze Szperą :lol:

#9 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 19 października 2008 - 12:09

jak pisalem w temacie co zrobilem w swojej omedze czy cos takiego zalozylem dyfer ze śparą i oma lata jak trza.

Polecam taka inwestycję bo frajda z jazdy jest super.

Zabieg kosztowny i troche trudny ale kazdy da rade.

Pozdrawiam i dzieki beast za podpowiedz ze sie to da zrobic i jaki dyfer wsadzic.

a teraz tylko :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2008 - 12:25

Film miał być...

#11 OFFLINE   patric

patric
  • 1 647 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 października 2008 - 12:30

Film miał być...


Tez to czytalem



 


#12 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2008 - 20:56

Film miał być...


Tez to czytalem


To ja się gdzies pytałem o ten film kolega OPEL powiedział że będzie więc czekamy :) Szczególnie prosiłbym o ujęcie na suchym asfalcie jak stoisz i ostro ruszasz do przodu na prostych kołach...chce zobaczyć jak idą dwa ślady i przez jak długo idą :twisted: ale to tylko prośba jeśli byś mógł :) aha i jakiś boczek też by się zdał :)

#13 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 12 stycznia 2009 - 12:30

witam narazie dodam zdjecie bo niemam jak filmu nakrecic ale sie postram.

#14 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2009 - 12:50

zczególnie prosiłbym o ujęcie na suchym asfalcie jak stoisz i ostro ruszasz do przodu na prostych kołach...



widze,z e nie do konca rozumiesz działanie mechanizmu różnicowego.

Jesli oba koła mają taką sama przyczepność, to mechanizm różnicowy będzie przekazywał moc na oba koła równomiernie. Wcale nie tak wiele trzeba, zeby nie mając szpery oba koła zostawiły spalone ślady.
Szpera ujawni swoją obecność na podłożach o różnej przyczepności. Wtedy jesli szpery nie bedzie na 100% jedno koło będzie napędzane, a drugie nie.
Sęk w tym, ze w omegach (z tego co wiem tylko w A, bo w B nie było szpery) oryginalna szpera była 70% .. oznacza to, ze w ekstremelnych warunkach i tak większość napędu pójdzie na jedno koło.

Żeby sprawdzić czy szpera jest czy nie .. trzeba podnieść auto z jednej strony i próbować kręcić kołem, które jest w powietrzu.
W 100% szperze .. nie da sie nim ruszyc. w 70% szperze będzie sie kręcić, ale dość ciężko. Bez sprzery da sie obracac praktycznie bez oporów (a jedyne opory jakie będą powstaną z bezwładności elementów mech. różnicowego i ciężaru koła)

#15 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 12 stycznia 2009 - 13:04

U mnie jak sie podniesie jedno kolo i chce sie przekrecic to sie da ale trza sie niezle zaprzec i kawalek sie kolo ruszy. ja jak sie niemyle to mam przelozenie 4.22. Ale wiecie co ******.... mnie niedowiarki bo juz paru ludzi chcialem walnac bo mowia 2.0 i tak pali gume no sory jak ktos potrafi to maluchem spali i zostani kupa dymu. Mowie to gosciach z BMW:mad: wsiadzie taki gaz do odciecia i morda usmiesznieta potem zgasi i placze bo mu plyn z chlodnicy wylecial jak auto bylo zgaszone ciekawe czemu ehhh szkoda gadac.
Pozdrawiam.

Sorki za moje uniesienie:D

#16 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 stycznia 2009 - 22:47

widze,z e nie do konca rozumiesz działanie mechanizmu różnicowego.

Jesli oba koła mają taką sama przyczepność, to mechanizm różnicowy będzie przekazywał moc na oba koła równomiernie. Wcale nie tak wiele trzeba, zeby nie mając szpery oba koła zostawiły spalone ślady.
Szpera ujawni swoją obecność na podłożach o różnej przyczepności. Wtedy jesli szpery nie bedzie na 100% jedno koło będzie napędzane, a drugie nie.
Sęk w tym, ze w omegach (z tego co wiem tylko w A, bo w B nie było szpery) oryginalna szpera była 70% .. oznacza to, ze w ekstremelnych warunkach i tak większość napędu pójdzie na jedno koło.

Żeby sprawdzić czy szpera jest czy nie .. trzeba podnieść auto z jednej strony i próbować kręcić kołem, które jest w powietrzu.
W 100% szperze .. nie da sie nim ruszyc. w 70% szperze będzie sie kręcić, ale dość ciężko. Bez sprzery da sie obracac praktycznie bez oporów (a jedyne opory jakie będą powstaną z bezwładności elementów mech. różnicowego i ciężaru koła)


zarowno omcie A jak i B maja szpere ok. 45%

#17 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 27 stycznia 2009 - 23:35

jak poznać dyfer ze szpera, czy ma on jakieś oznaczenia?:hmmm:

#18 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2009 - 23:43

jak poznać dyfer ze szpera, czy ma on jakieś oznaczenia?:hmmm:


powinien miec nalepke z numerami, aczkolwiek po tylu latach na 90% tej nalepki juz nie bedzie, a jak bedzie to beda wytarte numery. tak wiec pozostaje odkrecenie tylnej pokrywy, wtedy bedzie widac caly mechanizm i tylko po tym stwierdzisz czy jest szpera. jesli jeszcze jest w aucie to mozna sprobowac potestowac i sprawdzic czy zachowuje sie jak szpera czy nie, ale napewno nie jest to tak skuteczna metoda jak ta, ktora podalem wczesniej :) poza tym jak odkrecisz pokrywke, to bedziesz wiedzial, jakie przelozenie ma dyfer :)

#19 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2009 - 20:40

jak poznać dyfer ze szpera, czy ma on jakieś oznaczenia?


jesli dyfer masz wyjety z samochodu i ma szpere, to przez otwor półosi zobaczysz krzyzujace sie oski, tutaj fotki:
http://www.cardomain.../ride/3123416/7


 


#20 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2009 - 14:19

koledzy jest oferta...

gość ma do sprzedania dwie szpery niestety do omki A, a dokładnie od senatora 3,0 chce po 400zł, są jeszcze dwa silniki C30NE po 800zł, jest jeszcze skrzynia biegów awtomat ponoć 6 biegów, apropos, było takie coś?

mnie to nie ratuje więc jak ktoś chce to pytać