klima: jedna strona grzeje, druga chlodzi
#1 OFFLINE
Napisany 23 września 2008 - 22:05
kiedy jest cieplo na dworze lewa strona grzeje mimo ustawienia na zimno a prawa dziala normlanie(chlodzi), teraz kiedy sie zrobilo zimniej sytuacja sie zmienila i lewa strona zaczela chlodzic kiedy prawa dziala dobrze i grzeje.
MOze ktos ma pomysl co moze byc nie tak, dodam ze auto mialo drobna kolizje i byla wyciagana chlodnica od klimy ale po ponownym zalorzeniu zostala napelniona freonem i trzyma bze zarzutu, przed wyjeciem chclodnicy nie wiem czy wszystko bylo ok bo kupile to auto uszkodzone ale sprawdzalem klime i jestem tak na 60% pewny ze bylo ok.
Auto to Cadillac Catera 2001 z silnikiem 3.0
prosze o pomoc madrych ludzi bo nie wiem jak ugrysc ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 23 września 2008 - 22:16
witam, jak w temacie mam probelm ze strefami,
kiedy jest cieplo na dworze lewa strona grzeje mimo ustawienia na zimno a prawa dziala normlanie(chlodzi), teraz kiedy sie zrobilo zimniej sytuacja sie zmienila i lewa strona zaczela chlodzic kiedy prawa dziala dobrze i grzeje.
MOze ktos ma pomysl co moze byc nie tak, dodam ze auto mialo drobna kolizje i byla wyciagana chlodnica od klimy ale po ponownym zalorzeniu zostala napelniona freonem i trzyma bze zarzutu, przed wyjeciem chclodnicy nie wiem czy wszystko bylo ok bo kupile to auto uszkodzone ale sprawdzalem klime i jestem tak na 60% pewny ze bylo ok.
Auto to Cadillac Catera 2001 z silnikiem 3.0
prosze o pomoc madrych ludzi bo nie wiem jak ugrysc ten temat
wyczepila sie klapka mieszalnika z silniczka. silniczek masz w nogach kierowcy.
#3 OFFLINE
Napisany 24 września 2008 - 19:11
jak wyglada ten silniczek?
szukam jakiegos schematu w "sam naprawiam opla omega" mozliwe ze instalowaniu alarmu mi to wypieli i pozniej nie wpieli.
#4 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 16:34
Zmieniałem ostatnio B na B FL po wypadku, walnięta prawa strona.
Nie działa mi prawa strona nawiewu, tzn zawsze leci lodowate powietrze. Czy możliwe, że zepsół się silniczek od takiego uderzenia ?
Gość w komisie powiedział mi, że najprawdopodobniej wpadło szkoło z prawej szyby do nawiewu, ale nie był pewien. Ja sam średnio w to wierze, że takie kawałki akurat perfekcyjnie wleciały w nawiew przez tą kratkę.
Czy sam demontaż schowka umożliwi mi jako taką wymianę silniczka?
Czy bo zdemontowaniu schowka, widać czy ten silnik działa bez wyjmowania go? (jakieś odgłosy itd) ?
pozdro
ps. w razie gdyby komisiarz miał racje, gdzie znajdę to szkło ?
#5 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 16:51
ustaw nawiew na minimum
kręć prawym regulatorem temperatury (najpierw go wduś żeby się wyświetliła) najpierw na Lo potem na Hi - słuchaj czy pracuje silniczek - powinno być delikatne tyrkotanie
Wraz ze zmianą na Hi lub Lo powinien się zmieniać ton dmuchawy - sprawdź to.
No i zrób testy przy pracującym nagrzanym silniku - sprawdź czy przy Hi temperatura nie wzrasta
aha - żeby wyeliminować pracę innych silniczków ustaw nawiew na kratki (nie szyba i nie nogi) oraz włącz recyrkulację
#6 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 17:18
Bo ogólnie to nie grzeje cała prawa strona tj. na szyby na nogi i na twarz. To coś zmienia w twojej instrukcji ?
#7 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 17:22
#8 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 21:11
są jeszcze jakieś inne śrubki czy tylko to 5? czy to trza jakimś sposobem
#9 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 21:42
terkotanie oznacza że jest coś z sliniczkiem...powinno być delikatne tyrkotanie
jak klapka się wyczepi to nie powinno być prawie nic słychac...
u mnie natomiast było tak
przy silnickzu sa dwie śrubki mocujace ten element trzmający ramie od dzwigienki mieszalnika...
i okazało się że jedna z tych śrubk jest odkręcona przez co cały mechanim w śroku (zebatki na siebie nie zachodziły)... tyrkotało tylko i tyrkotało a ciepła nie było nic... z prawej strony przy oknie...
po konsultacji z kolegą beast wymontowąłem ten silniczek... dokręciłęm śrubeczki i jest gitarka...
jeżeli nie terkocze to będzie pewnei tak jak napisął beast...
z lewej strony w nogach pasazera ale trzeba schowek wymontować...miałem gdzies fotke jakk ten silniczek wygląda ale nie moge znaleźć... przykręcony jest 3 śrubkami zdaje się...
porada do schowka jest napewno...
powodzenia...
#10 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 21:54
yyy mam problem, odkręciłem dzisiaj 2 śrubki pod poduszką, 2 ze schowka te widoczne, i jedną od strony drzwi. Ale nie mogę za choloere wyciągnąć tego schowka ;/
są jeszcze jakieś inne śrubki czy tylko to 5? czy to trza jakimś sposobem
bo w twoim roczniku masz jeszcze od strony nawiewu 1 srubke
#11 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 22:59
#12 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2010 - 13:53
#13 OFFLINE
Napisany 20 maja 2011 - 20:07
U mnie wyglądało to tak:
http://i398.photobuc...allegro/1-8.jpg
Dostęp fatalny i można coś zbadać tylko na macanego.
Zrobiłem te fotki byście pomogli mi ustalić który to silniczek steruje ciepłe/zimne po stronie pasażera:
http://i398.photobuc...allegro/2-7.jpg
Ten po prawej czy po lewej ? Amoże jeszcze jest gdziej inny?
Przy zmianie temperatury słychać lekki szum pracy silnika ale nie mogę wymacać który to jest.
#14 OFFLINE
Napisany 20 maja 2011 - 20:26
...
sprawdź ten drut za popielniczką http://forum.omegakl...71&postcount=21
tu masz zdjęcia poglądowe nagrzewnicy http://forum.omegakl...ead.php?t=46114
#15 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 10:27
#16 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2011 - 15:55
Zdjęcie schowka nic nie dąło bo silnik jest przy samej podłodze. Można tam wszystko wymacać od tyłu tunelu ale złożyć tego nie mogę w żaden sposób. Może mam za duże dłonie Wyglada na to że będę musiał ściągnąć obudowę tunelu i może wtedy bedzie lepszy dostęp.
Pozdrawiam i miłego macania
#17 OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2011 - 15:39
Szukam wobec tego w Warszawie warsztatu lub osoby która bedzie umiała założyć tę dźwigienkę od klapy ogrzewania po stronie pasażera.
Poglądowa fotka:
#18 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2011 - 23:10
a wiec juz mam mianowicie obejrzałem zdjęcie i po zejsciu do auta moja wtyczka od silniczka zaznaczonego na zdjęciu była luźna ... podłączyłem ją i jest ok... ale mam jeszcze jeden mały problem... mianowicie zauważyłem teraz ze słabo mi dmucha na przednią szybę a jak zrobię szyba i nogi to dmuch tak delikatnie...
#19 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2011 - 20:11
ale tylko dzięki temu że znalazłem na szrocie tego typu nagrzewnicę i obejrzałem dokładnie jak wygląda to połączenie.
Dla innych którzy będą mieli taki problem powiem że nie trzeba ściągać schowka , dojście jest od dołu w końcu osłony tunelu. Trzeba mieć szczupłe ręce, dużo cierpliwości . Połączenie dzwigienek jest wsuwane wzdłuż osi samochodu . Dźwigienka od przepustnicy ciepłego powietrza ma zakończenie widełkowe z otworkami w które wskakuje dźwigienka od silniczka .
Miłej zabawy
#20 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2012 - 08:23