Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klima: jedna strona grzeje, druga chlodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ummberto

ummberto
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: ziemia

Napisany 23 września 2008 - 22:05

witam, jak w temacie mam probelm ze strefami,
kiedy jest cieplo na dworze lewa strona grzeje mimo ustawienia na zimno a prawa dziala normlanie(chlodzi), teraz kiedy sie zrobilo zimniej sytuacja sie zmienila i lewa strona zaczela chlodzic kiedy prawa dziala dobrze i grzeje.

MOze ktos ma pomysl co moze byc nie tak, dodam ze auto mialo drobna kolizje i byla wyciagana chlodnica od klimy ale po ponownym zalorzeniu zostala napelniona freonem i trzyma bze zarzutu, przed wyjeciem chclodnicy nie wiem czy wszystko bylo ok bo kupile to auto uszkodzone ale sprawdzalem klime i jestem tak na 60% pewny ze bylo ok.

Auto to Cadillac Catera 2001 z silnikiem 3.0

prosze o pomoc madrych ludzi :) bo nie wiem jak ugrysc ten temat

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 września 2008 - 22:16

witam, jak w temacie mam probelm ze strefami,
kiedy jest cieplo na dworze lewa strona grzeje mimo ustawienia na zimno a prawa dziala normlanie(chlodzi), teraz kiedy sie zrobilo zimniej sytuacja sie zmienila i lewa strona zaczela chlodzic kiedy prawa dziala dobrze i grzeje.

MOze ktos ma pomysl co moze byc nie tak, dodam ze auto mialo drobna kolizje i byla wyciagana chlodnica od klimy ale po ponownym zalorzeniu zostala napelniona freonem i trzyma bze zarzutu, przed wyjeciem chclodnicy nie wiem czy wszystko bylo ok bo kupile to auto uszkodzone ale sprawdzalem klime i jestem tak na 60% pewny ze bylo ok.

Auto to Cadillac Catera 2001 z silnikiem 3.0

prosze o pomoc madrych ludzi :) bo nie wiem jak ugrysc ten temat



wyczepila sie klapka mieszalnika z silniczka. silniczek masz w nogach kierowcy.




 


#3 OFFLINE   ummberto

ummberto
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: ziemia

Napisany 24 września 2008 - 19:11

dziekuje za szybka odpowiedz,
jak wyglada ten silniczek?
szukam jakiegos schematu w "sam naprawiam opla omega" mozliwe ze instalowaniu alarmu mi to wypieli i pozniej nie wpieli.

#4 OFFLINE   tomekpq

tomekpq
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 07 stycznia 2010 - 16:34

Witam. Pozwolę sobie lekko odświeżyć temat.
Zmieniałem ostatnio B na B FL po wypadku, walnięta prawa strona.
Nie działa mi prawa strona nawiewu, tzn zawsze leci lodowate powietrze. Czy możliwe, że zepsół się silniczek od takiego uderzenia ?
Gość w komisie powiedział mi, że najprawdopodobniej wpadło szkoło z prawej szyby do nawiewu, ale nie był pewien. Ja sam średnio w to wierze, że takie kawałki akurat perfekcyjnie wleciały w nawiew przez tą kratkę.
Czy sam demontaż schowka umożliwi mi jako taką wymianę silniczka?
Czy bo zdemontowaniu schowka, widać czy ten silnik działa bez wyjmowania go? (jakieś odgłosy itd) ?
pozdro

ps. w razie gdyby komisiarz miał racje, gdzie znajdę to szkło :D ?

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2010 - 16:51

włącz zapłon nie odpalając silnika
ustaw nawiew na minimum
kręć prawym regulatorem temperatury (najpierw go wduś żeby się wyświetliła) najpierw na Lo potem na Hi - słuchaj czy pracuje silniczek - powinno być delikatne tyrkotanie
Wraz ze zmianą na Hi lub Lo powinien się zmieniać ton dmuchawy - sprawdź to.
No i zrób testy przy pracującym nagrzanym silniku - sprawdź czy przy Hi temperatura nie wzrasta

aha - żeby wyeliminować pracę innych silniczków ustaw nawiew na kratki (nie szyba i nie nogi) oraz włącz recyrkulację

#6 OFFLINE   tomekpq

tomekpq
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 07 stycznia 2010 - 17:18

aha.
Bo ogólnie to nie grzeje cała prawa strona tj. na szyby na nogi i na twarz. To coś zmienia w twojej instrukcji :) ?

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2010 - 17:22

zrób jak napisałem. Ustawienie na twarz powoduje, że przestają działać silniczki kierunku nawiewu, które pracują przy opcji "auto". Dzięki temu nie wpłyną na wyniki testów

#8 OFFLINE   tomekpq

tomekpq
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:11

yyy mam problem, odkręciłem dzisiaj 2 śrubki pod poduszką, 2 ze schowka te widoczne, i jedną od strony drzwi. Ale nie mogę za choloere wyciągnąć tego schowka ;/
są jeszcze jakieś inne śrubki czy tylko to 5? czy to trza jakimś sposobem

#9 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:42

powinno być delikatne tyrkotanie

terkotanie oznacza że jest coś z sliniczkiem...
jak klapka się wyczepi to nie powinno być prawie nic słychac...
u mnie natomiast było tak
przy silnickzu sa dwie śrubki mocujace ten element trzmający ramie od dzwigienki mieszalnika...
i okazało się że jedna z tych śrubk jest odkręcona przez co cały mechanim w śroku (zebatki na siebie nie zachodziły)... tyrkotało tylko i tyrkotało a ciepła nie było nic... z prawej strony przy oknie...
po konsultacji z kolegą beast wymontowąłem ten silniczek... dokręciłęm śrubeczki i jest gitarka...
jeżeli nie terkocze to będzie pewnei tak jak napisął beast...
z lewej strony w nogach pasazera ale trzeba schowek wymontować...miałem gdzies fotke jakk ten silniczek wygląda ale nie moge znaleźć... przykręcony jest 3 śrubkami zdaje się...
porada do schowka jest napewno...
powodzenia...

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:54

yyy mam problem, odkręciłem dzisiaj 2 śrubki pod poduszką, 2 ze schowka te widoczne, i jedną od strony drzwi. Ale nie mogę za choloere wyciągnąć tego schowka ;/
są jeszcze jakieś inne śrubki czy tylko to 5? czy to trza jakimś sposobem


bo w twoim roczniku masz jeszcze od strony nawiewu 1 srubke




 


#11 OFFLINE   tomekpq

tomekpq
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 11 stycznia 2010 - 22:59

ten silniczek chodzi. Panowie powiedzcie mi, czy w warsztacie typu "Klimatyzacje, naprawa klimatyzacji" naprawią mi to i nic nie spartolą, czy trza iść do serwisu :/

#12 OFFLINE   demonik50

demonik50
  • 1 postów
  • Dołączył: 28-10-2010

Napisany 12 listopada 2010 - 13:53

mam problem z omegą potrzebuje porady mam zablokowane z przodu koła i nie mogę ruszyć proszę o pomoc bądz kontakt tel...

#13 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2011 - 20:07

Jako że też mam problem z brakiem ogrzewania po stronie pasażera ściągnąłem schowek i próbowałem dogrzebać sie do tych silniczków sterujących klapami.
U mnie wyglądało to tak:
http://i398.photobuc...allegro/1-8.jpg
Dostęp fatalny i można coś zbadać tylko na macanego.

Zrobiłem te fotki byście pomogli mi ustalić który to silniczek steruje ciepłe/zimne po stronie pasażera:
http://i398.photobuc...allegro/2-7.jpg

Ten po prawej czy po lewej ? Amoże jeszcze jest gdziej inny?

Przy zmianie temperatury słychać lekki szum pracy silnika ale nie mogę wymacać który to jest.

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2011 - 20:26

...


sprawdź ten drut za popielniczką http://forum.omegakl...71&postcount=21
tu masz zdjęcia poglądowe nagrzewnicy http://forum.omegakl...ead.php?t=46114

#15 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 22 czerwca 2011 - 10:27

Podpinam sie pod temat z racji ze moj zostal juz dawno zakopany, podlaczalem radio i szarpnalem z kable niechcacy od tamtej pory z prawej leci tylko zimne powietrze. Dodam ze za radiem znalazl sie precik z kablem, podejrzewam ze jest to czujnik temperatury nawiewu lub cos w tym stylu. Ktos podpowie gdzie go wpiac spowrotem??

#16 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2011 - 15:55

W moim wypadku jest to dzwigienka sterująca ciepłe zimne, której dźwigienka spadłą z dźwigni silniczka.

Zdjęcie schowka nic nie dąło bo silnik jest przy samej podłodze. Można tam wszystko wymacać od tyłu tunelu ale złożyć tego nie mogę w żaden sposób. Może mam za duże dłonie :) Wyglada na to że będę musiał ściągnąć obudowę tunelu i może wtedy bedzie lepszy dostęp.

Pozdrawiam i miłego macania

#17 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2011 - 15:39

Macanie nic nie pomogło :(

Szukam wobec tego w Warszawie warsztatu lub osoby która bedzie umiała założyć tę dźwigienkę od klapy ogrzewania po stronie pasażera.
Poglądowa fotka:
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   capoeritas

capoeritas
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-03-2010

Napisany 10 sierpnia 2011 - 23:10

Witam wszystkich.... a wiec tak po zdjęciu deski aby wymienić nagrzewnicę nie działa mi klima. Prawa strona normalnie chodzi a lewa powiedzmy że chłodzi lecz to nie jest klima tylko jakby z dworu zasysało. Jak robię nawiew na przód to dmucha także z prawej strony na nogi. Sprawdzałem 3 silniczki z prawej od klimy i wszystkie reagują na przełączniki. Z lewej widzę tylko jeden który jak zmieniam temperaturę widać jak porusza ramieniem góra dół. natomiast jak zmieniam temperaturę prawą stroną nie słychać żadnych stuków ani hałasu. Nad pedałami idą także dwa wężyki niebieski i czarny które z drugiej strony są podpięte do zaworu trójdrożnego. Jest tam także 3 zółty który idzie od dmuchawy w środek klimy lecz nie wiem gdzie. Pomóżcie bo już białej gorączki dostaję. Pozdro

a wiec juz mam mianowicie obejrzałem zdjęcie i po zejsciu do auta moja wtyczka od silniczka zaznaczonego na zdjęciu była luźna ... podłączyłem ją i jest ok... ale mam jeszcze jeden mały problem... mianowicie zauważyłem teraz ze słabo mi dmucha na przednią szybę a jak zrobię szyba i nogi to dmuch tak delikatnie...

#19 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2011 - 20:11

No i za kolejnym podejściem udąło się założyć tę nieszczęsną dźwignie
ale tylko dzięki temu że znalazłem na szrocie tego typu nagrzewnicę i obejrzałem dokładnie jak wygląda to połączenie.

Dla innych którzy będą mieli taki problem powiem że nie trzeba ściągać schowka , dojście jest od dołu w końcu osłony tunelu. Trzeba mieć szczupłe ręce, dużo cierpliwości . Połączenie dzwigienek jest wsuwane wzdłuż osi samochodu . Dźwigienka od przepustnicy ciepłego powietrza ma zakończenie widełkowe z otworkami w które wskakuje dźwigienka od silniczka .

Miłej zabawy :)

#20 OFFLINE   KS_ARMANI

KS_ARMANI
  • 92 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Krzeszowice

Napisany 08 czerwca 2012 - 08:23

Podepnę się pod temat. Otóż klima działa chłodzi, grzeje. Jednakże przy wchodzeniu w zakręt chłodzi mocnej. Zakładam że właśnie te mocniejsze chłodzenie było standardem i coś się spierniczyło. Czy miał ktoś takie coś i jak można rozwiązać ten problem