Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cykanie w silniku a dobór oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 grudnia 2011 - 17:36

Panowie "cykanie" cyk cyk cyk :D to raczej pod rozjechaną uszczelkę kolektora wydechowego niż przez olej.
A co do oleju... po kolei pełny syntetyk, półsyntetyk, mineralny taka jest kolejność, pełen syntetyk lejemy do 150tys km później półsyntetyk, a przed końcem mineralny gdyż uszczelnia swoimi właściwościami niedobory w silniku przez to jest gęściejszy. Zła kolejność lub mieszanie prowadzi wcześniej czy później do awarii silnika czyt. rozszczelnienia, które nie pojawi się od razu tylko z czasem. Nie zaleca się zalewania syntetycznym olejem silnika który uprzednio pracował na mineralnym ... gdyż wypłukuje to jego uszczelnienia i cały filtr olejowy w silniku.
Ja olej wymieniam co 8tys km 10W40 mobil i jest miodzio lub co pół roku żeby na zimę czy lato auto pracowało na świeżym oleju + filtr oleju oczywiście. :D
Dobry mechanik jest wstanie stwierdzić jakim olejem samochód jest zalany (metoda organoleptyczna)

Matko z córką... najlepszy jest moment z wypłukiwaniem "całego filtra olejowego".:smiech: Dawno się tak nie uśmiałem, ale w sumie gość ma rację, jeśli jeden filtr na całe życie silnika to lepiej go nie płukać. Jednak jeśli gościowi chodziło o film ojejowy, to już sam nie wiem co mam napisać aby nie dostać bana. :duze_nie::duze_nie::duze_nie:
Właściwości uszczelniające, następny geniusz od siedmiu boleści. Bałbym się jeździć samochodem, który działa tylko dzięki syfowi powstałemu z dziadowskiego (mineralnego) oleju.

#42 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 19 grudnia 2011 - 21:19

Panowie "cykanie" cyk cyk cyk :D to raczej pod rozjechaną uszczelkę kolektora wydechowego niż przez olej.
A co do oleju... po kolei pełny syntetyk, półsyntetyk, mineralny taka jest kolejność, pełen syntetyk lejemy do 150tys km później półsyntetyk, a przed końcem mineralny gdyż uszczelnia swoimi właściwościami niedobory w silniku przez to jest gęściejszy. Zła kolejność lub mieszanie prowadzi wcześniej czy później do awarii silnika czyt. rozszczelnienia, które nie pojawi się od razu tylko z czasem. Nie zaleca się zalewania syntetycznym olejem silnika który uprzednio pracował na mineralnym ... gdyż wypłukuje to jego uszczelnienia i cały filtr olejowy w silniku.
Ja olej wymieniam co 8tys km 10W40 mobil i jest miodzio lub co pół roku żeby na zimę czy lato auto pracowało na świeżym oleju + filtr oleju oczywiście. :D
Dobry mechanik jest wstanie stwierdzić jakim olejem samochód jest zalany (metoda organoleptyczna)


sorrki, ale wiekszych bzdur dawno nie czytalem:masakra: doslownie kazde zdanie to:masakra:

#43 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2011 - 23:34

Witam Koledzy czy cos sie moze stac jak bym zalał do swojej tez półsyntetyka?? a mam teraz mineralnego wlanego i planuje zmienic na 10w40?

Kury przestaną nosić jaka.




No a co miało by się stać?:masakra:

#44 OFFLINE   Howard

Howard
  • 10 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 21 grudnia 2011 - 12:18

Mineralny jest najgorszym rozwiązaniem, gdyż w momencie rozruchu olej wolniej dopływa choćby do popychaczy i ogólnie powoduje większe opory w rozruchu silnika i jednocześnie wydłuża czas rozruchu na sucho.Mineralny można zastosować do starych, wyeksploatowanych silników, których konstrukcja 15-20 lat temu była dostosowana do olejów ze niższymi parametrami. Półsyntetyku bym nie zmieniał.

#45 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 grudnia 2011 - 14:55

Szczerze mówiąc dywagacje o tym że mineralny jest lepszy od syntetyka kojarzy mi się nieodmiennie z teorią, że sierpem prędzej żąć niż kosą.

#46 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 21 grudnia 2011 - 16:42

polsyntetyk to taki lekko podkrecony mineral, sama baza jest mineralna, nazwa tez jest myląca bo zawiera tylko 15-20% dodatkow syntetycznych. Prawdziwy syntetyk to 0W40, i to tez nie wszystkie, wiekszosc 5W40, 5W30 to zwykle oleje HC, takie bardziej stuningowane mineraly, nawet jak maja na opakowaniu napisane "syntetyczny, syntetic,,syntese czy jeszcze inaczej".. GM 5W30 na 99% tez nie jest olejem pełnosyntetycznym, tylko HC co nie zmienia faktu ze zapewnia lepsza ochrone, niz wiekszosc polsyntetyków.

#47 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2011 - 18:05

Mineralny można zastosować do starych, wyeksploatowanych silników, których konstrukcja 15-20 lat temu była dostosowana do olejów ze niższymi parametrami.

Czyli w sam raz do Omegi.

#48 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 21 grudnia 2011 - 22:37

Czyli w sam raz do Omegi.


Czyli nie do Omegi.. Chyba ze masz tam zeswapowany silnik z dużego fiata z 1972 roku, wtedy smialo..

nawet do 2.0 8V producent zaleca syntetyk, najtaniej GM 5W30 w cenie "markowego" minerała..